Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!

Vierailija
08.05.2023 |

Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa lukulistasta mobiilivarmennukseen, niin ei kulu lukulistan koodit. Ei haittaa vaikka käytät monta kertaa päivässä tunnistautumista eri palveluissa.

Miten sitten toimitaan jos känny varastetaan? Miten laskut maksetaan?

Miten toimitaan jos avainlukulista varastetaan?

Mobiilisovelluksen voi asentaa useammalle laitteelle. Ja se on turvallinen, varas ei pääse sovellusta käyttämään vaikka saisikin puhelimen auki.

Mulla on avainlukulista vaan kotona, kun sitä niin harvoin tulee käytettyä. Kaikki menee suoraveloituksena ja joskus harvoin tulee jotain erityislaskuja. Jos varas tulee, niin todennäköisesti varastaa kaikkea muuta kuin etsii jotain avainlukulistaa. 

Vierailija
162/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskella listat eivät enää edes toimi verkkopankin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki tarpeellinen tallessa old school-tyylillä, paperilla ja vihossa, koska nykylaitteet kestävät vain tietyn ajan ja ovat kyberhyökkäysten kohteita. Jollekin laitteelle ladattu lista menisi siinä mukana, jos joku vaikka varastaa sen.

Täytyy olla todella epätoivoinen hakkeri jota sinun roposesi kiinnostaisi 😂

Kun on enempi kuin vain roposia, on hyvä olla varovainen.

Avainlukukorttia räpläävä miljonääri eksyi AV:lle.

Miljonäärimaailmassa munia ei laiteta yhteen koriin.

Vierailija
164/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on vaikeaa, se että joku muu maksaa laskunsa eri tavalla kuin itse?

Vierailija
165/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä ihmisiä jotka käyttää avainlukulistaa?

Onko joku hullu vielä OP:n asiakas, kun on muitakin vaihtoehtoja?

Vierailija
166/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea tai pyytää yksi ylimääräinen, niin ei tule koskaan kiire.

Vierailija
167/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danskella listat eivät enää edes toimi verkkopankin mukaan.

Danske nyt on muutenkin ihan hanurista. Eivät halua enää tavallisia kuolevaisia asiakkaikseen.

Vierailija
168/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukumuumiot tuohtuvat kun joku muistuttaa että kehitys menee vääjäämättä eteenpäin vaikka muumio ei menisi.

Jos maailma olisi pelkästään näitä tyyppejä täynnä, niin me istuttaisiin vielä puiden oksilla ja nakeltaisiin ajan kuluksi toisiamme omilla paskakikkareillamme.

Tiedoksi elektronisen säteilyn pilaamille aivoillesi: avainlukulista on pankkien tekemä maksuvaihtoehto. Mikä tässä asiassa ei mene jakeluusi...?

Hevonen on kulkuväline siinä missä autokin. Kumpi mahtaa olla suositumpi ja järkevämpi tapa liikkua nykyään?

Anna kun arvaan, sulla on vielä VHS nauhuri television vieressä?

Myös niillä hevosilla edelleen kuljetaan.

Eikä ole kauankaan aikaa, liekö vuottakaan, kun joku eurooppalainen ministeri kertoi vaihtaneensa vasta äskettäin älypuhelimeen.

Israel on teknologiamaana huipulla, mutta enemmistö kansalaisista käyttää yhä vanhanmallisia kännyköitä ja maksaa laskuna postipankissa paikan päällä.

Vierailija
169/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksen olisi? Viimeksi kun pankkeja vertailutin, niin OP tarjosi parhaan kokonaispaketin asuntolainan suhteen ja oheiskulujen tiimoilta.

Vierailija
170/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukumuumiot tuohtuvat kun joku muistuttaa että kehitys menee vääjäämättä eteenpäin vaikka muumio ei menisi.

Jos maailma olisi pelkästään näitä tyyppejä täynnä, niin me istuttaisiin vielä puiden oksilla ja nakeltaisiin ajan kuluksi toisiamme omilla paskakikkareillamme.

Tiedoksi elektronisen säteilyn pilaamille aivoillesi: avainlukulista on pankkien tekemä maksuvaihtoehto. Mikä tässä asiassa ei mene jakeluusi...?

Et käytä mobiilisovellusta koska pelkäät kännykän säteilevän siinä samalla sun aivoihin..?

Sulla on aivot kädessä...?

Vierailija
171/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella rauhoittavaa, kun rajaa netin käytön tietyssä paikassa olevalle tietokoneelle. Muuten tekee muuta, eikä hajauta huomiotaan jatkuvaan sähläämiseen. Voi keskittyä aina käsillä olevaan. Mitä siellä verkkopankissakaan tarvitsee alvariinsa olla. Maksan paljon käteisellä ja menen vaikka paikan päälle ostamaan tapahtumaliput, tuleepahan liikuntaa. Ei muuten ole ylipainoa, univaikeuksia tai keskittymisen ongelmaa. Sopii minulle tämä ratkaisu rajata verkonkäyttö tiettyyn aikaan ja paikkaan.

Vierailija
172/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.

Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.

Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.

Tämä on ihan 100% itse aiheutettu "ongelma".

Pankin ja maksukäytäntöjen aiheuttama ongelma, ei minun. Ennen luvut riittivät vallan mainiosti ja usean lipun maksaminen kerrallaan oli mahdollista. Joku muu taho on siis vaikeuttanut asioita. Joten pidä turpasi kiinni typerä ihminen.

Yhdellä avainluvulla saa edelleen useita maksutapahtumia maksettua. Ainakin laskuja voi maksaa niin.

Kuten jo sanottu, junalippuja ei voi enää ostaa useita kerrallaan, joten avainlukuja kuluu vähintään kaksi yhtä maksutapahtumaa kohden. Laskujen maksamisesta verkkopankissa ei ollut puhe.

No voin lohduttaa, että avainlukujen "kuluminen" ei maksa sinulle mitään, niitä passaa ylikuluttaa.

Vierailija
173/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella rauhoittavaa, kun rajaa netin käytön tietyssä paikassa olevalle tietokoneelle. Muuten tekee muuta, eikä hajauta huomiotaan jatkuvaan sähläämiseen. Voi keskittyä aina käsillä olevaan. Mitä siellä verkkopankissakaan tarvitsee alvariinsa olla. Maksan paljon käteisellä ja menen vaikka paikan päälle ostamaan tapahtumaliput, tuleepahan liikuntaa. Ei muuten ole ylipainoa, univaikeuksia tai keskittymisen ongelmaa. Sopii minulle tämä ratkaisu rajata verkonkäyttö tiettyyn aikaan ja paikkaan.

Nykyään luotetaan ja tungetaan älylaitteeseen, pilvipalveluihin ym. niin paljon elämää, että kun laite varastetaan, uhrille ei jää kuin päällä olevat vaatteet ja muistot entisestä elämästä.

Vierailija
174/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksen olisi? Viimeksi kun pankkeja vertailutin, niin OP tarjosi parhaan kokonaispaketin asuntolainan suhteen ja oheiskulujen tiimoilta.

Ja laskuttaakin ylivoimaisesti parhaiten ihan joka narahduksesta. Onnea sulle.

Vierailija
175/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.

Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.

Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.

Pankin ja maksukäytäntöjen aiheuttama ongelma, ei minun. Ennen luvut riittivät vallan mainiosti ja usean lipun maksaminen kerrallaan oli mahdollista. Joku muu taho on siis vaikeuttanut asioita. Joten pidä turpasi kiinni typerä ihminen.

Yhdellä avainluvulla saa edelleen useita maksutapahtumia maksettua. Ainakin laskuja voi maksaa niin.

Kuten jo sanottu, junalippuja ei voi enää ostaa useita kerrallaan, joten avainlukuja kuluu vähintään kaksi yhtä maksutapahtumaa kohden. Laskujen maksamisesta verkkopankissa ei ollut puhe.

No voin lohduttaa, että avainlukujen "kuluminen" ei maksa sinulle mitään, niitä passaa ylikuluttaa.

Miten tuo liittyy? Avainluvut pääsevät loppumaan ennen kuin uusi lista tulee postitse. Itse ei voi tilata uutta yhtään aiemmin eikä pitää kotona listaa varalla S-Pankissa. Se tässä ongelma. Avainlukulistan maksullisuudesta ei kai kukaan ole mitään puhunutkaan.

Mitähän tästä vastauksesta nyt saisi väärin luettua?

Vierailija
176/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään luotetaan ja tungetaan älylaitteeseen, pilvipalveluihin ym. niin paljon elämää, että kun laite varastetaan, uhrille ei jää kuin päällä olevat vaatteet ja muistot entisestä elämästä.

Huomasin omasta Samsungistani, että se tallentaa oletuksena henkilökohtaiset valokuvani pilveen. Oletusasetukset on muutenkin nykylaitteissa tosi törkeät. Eivät sovi suomalaiseen lainsäädäntöön.

Siksi EI älylaitteelle.

Vierailija
177/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danskella on lukulaite, siitä ei lopu koskaan luvut. Toimii kai valoenergialla kun ei siinä ole pattereitakaan.

On siinä litiumparisto, joka kestää 5 - 10 vuotta. Kun paristo on loppu, täytyy vaihtaa koko laite.

Vierailija
178/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy? Avainluvut pääsevät loppumaan ennen kuin uusi lista tulee postitse. Itse ei voi tilata uutta yhtään aiemmin eikä pitää kotona listaa varalla S-Pankissa. Se tässä ongelma. Avainlukulistan maksullisuudesta ei kai kukaan ole mitään puhunutkaan.

Mitähän tästä vastauksesta nyt saisi väärin luettua?

Jos ei tätä ketjua lukiessa ole vielä selvinnyt, että sen listan saa iitse tilattua koska vain, ennen kuin ne luvut loppuvat ja ennen kuin pankki lähettää automaattisesti listan, niin on todettava, ettet todellakaan ymmärrä edes avainlukulistoista mitään.

Ja sitten vielä joku ihmettelee, miksi kaikki ihmiset ei ole jo mobiilinversioihin siirtyneet, kun osa ei tajua edes avainlukulistan systeemejä.

Vierailija
179/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danskella on lukulaite, siitä ei lopu koskaan luvut. Toimii kai valoenergialla kun ei siinä ole pattereitakaan.

On siinä litiumparisto, joka kestää 5 - 10 vuotta. Kun paristo on loppu, täytyy vaihtaa koko laite.

Kännykkäsovellus Danske id jos on käytössä, pärjää ilman lukulaitettakin.

Vierailija
180/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on aivan hulvaton. Avaa todella silmiä sen suhteen miten takapajuisia ja menneeseen aikaan jämähtäneitä monet ihmiset ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi