Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!
Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.
Kommentit (221)
En pysty enää soittamaan kenellekään kun puhelinluetteloita ei jaeta enää kotiin. Mistähän sellaisen saisi haettua?
Pitäisi nauhoittaa luonto-ohjelma televisiosta, mutta tosi vaikea löytää tyhjiä VHS-kasetteja kaupasta. Tahallaan kiusaavat asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä avainlukulistojahan voi hakea pankin infosta vaikka pinon jos haluaa. Ei lopu kesken
S-Pankilta ei voi hakea pinoa. Vain yksi saa olla kerrallaan. Jos olen esimerkiksi hakenut pankista uuden listan kun luvut on loppuneet vanhasta eikä postitse lähetetty ole saapunut, he aktivoivat sen tiskiltä noudetun listan ja postitse tulevaa ei voi ikinä ottaa käyttöön, vaan se jää käyttämättä. OP:lla ei näin ilmeisesti ole, vaan asiakas itse aktivoi uuden listansa, ja niitä voi olla varalla kotona.
Vain yksi lista saa olla kerrallaan. OP muistuttaa, jos ei ole uuta tilattua listaa aktivoinut.
kyllä minulla niitä on nippu tuossa pöytälaatikossa. Osa on 100 ja osa 300 avainluvun listoja. Vaihdan siitä sen mikä sattuu käteen osumaan ja viskaan uuden samaan kasaan. Eikä tähän asti ole tullut kysymystä siitä mikä lista on aktivoitu.
Enkä rupea suhraamaan laskujen maksuja millään puhelimella tai tabletilla, mutta minähän en maksakkaan kuukaudessa kuin parinsadantuhannen edestä laskuja ja haluan tietää tarkalleen milloin mikäkin maksu lähtee ja miltä tililtä.
Lista kulkee myös aina mukana, koska kohteita missä sitä voin tarvita on eri paikoissa ja siitä on kopio olemassa häviämisen varalta että voin aktvoida uuden listan. Pelkällä listallahan ei kukaan tee mitään vaikka sattuisi saamaan haltuunsa.
Hankin juuri 56-kilobittisen modeemin. Nyt on nopea nettiyhteys!
Tallennan kaikki tärkeät dokumentit reikäkorteille. Hankalaa vaan kun kämpästä loppuu tila kesken.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi nauhoittaa luonto-ohjelma televisiosta, mutta tosi vaikea löytää tyhjiä VHS-kasetteja kaupasta. Tahallaan kiusaavat asiakkaita.
Mulla olis ylimääräisiä. C-kasettejakin löytyy ja romppuja sekä dvd levyjä.
Tietokonepuolelle olis 3,5 tuuman korppuja ja 5,25 tuuman lerppuja.
Beta kasetit on loppu kun ei se formaatti oikein yleistynyt aikaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä avainlukulistojahan voi hakea pankin infosta vaikka pinon jos haluaa. Ei lopu kesken
S-Pankilta ei voi hakea pinoa. Vain yksi saa olla kerrallaan. Jos olen esimerkiksi hakenut pankista uuden listan kun luvut on loppuneet vanhasta eikä postitse lähetetty ole saapunut, he aktivoivat sen tiskiltä noudetun listan ja postitse tulevaa ei voi ikinä ottaa käyttöön, vaan se jää käyttämättä. OP:lla ei näin ilmeisesti ole, vaan asiakas itse aktivoi uuden listansa, ja niitä voi olla varalla kotona.
Vain yksi lista saa olla kerrallaan. OP muistuttaa, jos ei ole uuta tilattua listaa aktivoinut.
kyllä minulla niitä on nippu tuossa pöytälaatikossa. Osa on 100 ja osa 300 avainluvun listoja. Vaihdan siitä sen mikä sattuu käteen osumaan ja viskaan uuden samaan kasaan. Eikä tähän asti ole tullut kysymystä siitä mikä lista on aktivoitu.
Enkä rupea suhraamaan laskujen maksuja millään puhelimella tai tabletilla, mutta minähän en maksakkaan kuukaudessa kuin parinsadantuhannen edestä laskuja ja haluan tietää tarkalleen milloin mikäkin maksu lähtee ja miltä tililtä.
Lista kulkee myös aina mukana, koska kohteita missä sitä voin tarvita on eri paikoissa ja siitä on kopio olemassa häviämisen varalta että voin aktvoida uuden listan. Pelkällä listallahan ei kukaan tee mitään vaikka sattuisi saamaan haltuunsa.
Et usko noita satujasi itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Hankin juuri 56-kilobittisen modeemin. Nyt on nopea nettiyhteys!
Täällä mennään vielä 9600:sella, kateeksi käy. Mutta en uskalla päivittää koska hakkerit voivat työntyä nopeita yhteyksiä pitkin helposti sisään ja varastavat isoäitini lihapullareseptin.
Minulle ovat lähettäneet tämän kuun 5. päivä uuden listan. Taisi olla 20 tunnuslukua jäljellä silloin.
Onko teillä työsuhdehevosta? Pitäisi tehdä uudessa työssä paljon työmatkoja mutta oma hevonen alkaa olla jo vanha ja sen polvet eivät tahdo kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa lukulistasta mobiilivarmennukseen, niin ei kulu lukulistan koodit. Ei haittaa vaikka käytät monta kertaa päivässä tunnistautumista eri palveluissa.
Sitähän pankki juuri hakee vaikeuttaessaan monin tavoin avainlukulistan käyttöä. Ne kuitenkin, jotka käyttävät yksinomaan listaa, ovat melko lailla päätöksensä tehneet eivätkä syystä tai toisesta halua mobiilivarmennusta käyttää. Tähän heillä on asiakkaina täysin oikeus. Painostamisen pitää loppua.
Sitten ei pidä ihmetellä, että miksi joku tapahtuu hankalalla tavalla hankalasti. Koska se nyt vain on niin, että jos haluaa tehdä elämästään hankalaa, siitä tulee hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂
Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.
Mulla on tuo mobiiliversio myös ipad:ssa, joten on kahdessa paikassa, puhelimessa ja padissa. Joten ei ole tarvekaan laittaa munia yhteen koriin ja muistaakseni tuon mobiiliversion voisi ladata vielä muuallekin noiden lisäksi, taidampa ladata toiseen kännykkääni (mulla on sekä firman, että oma kännykkä).
Miksi täytyy tehdä elämästä vaikeaa? Hankkikaa "tunnuslukulaite", eli halpa älypuhelin ja piilottakaa vaikka patjan alle. Toimii myös hätätapauksessa varapuhelimena.
En ymmärrä miten lankapuhelimellani voisin muka hoitaa pankkiasioita, mistä siitä muka näkee tilin saldon kun ei siinä ole näyttöäkään, vain pyöritettävä numerolevy.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisia ne, joilla on hyviä leffoja mennävuosilta VHS-kasetilla ja nauhurikin vielä. Nykyäänhän tallennemarkkinat menevät siihen suuntaan, että joka ruikkauksesta pitää maksaa tai ostaa rajattu käyttöoikeus. Elokuvaa et pysyvästi saa itsellesi, et myöskään e-kirjaa.
Vaikka verkkoyhteydet eivät toimisi, VHS-ihmisillä riittää viihdettä. Paljon sellaistakin, mitä ei enää mistään saa. Siinä on tunnelmaa. Menisin mielelläni VHS-illanistujaisiin, joihin jokainen toisi parhaat palansa 80-luvulta.
Ostin juuri Betamax-videonauhurin, on kuulemma paljon parempi systeemi kuin VHS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh: ei mobiilisovellus sitä tarkoita, että sinun pitää myös maksaa laskut puhelimella. Sinä tunnistaudut puhelimella, avainlukutaulukon sijaan. Eli voit ihan normisti mennä esim. tietokoneella nettipankkiin, mutta kirjautumisessa käytät sitä puhelimessasi olevaa mobiilisovellusta, jossa voi tunnistautua esim. QR-koodin lukemalla tai kirjautumalla + antamalla tunnusluvun (joka on mobiilissa aina sama luku, ei tarvita tunnuslukutaulukkoa).
Ihmisille on uskomattoman vaikeaa ymmärtää mitä on tunnistautuminen.
Pitäisi päivittää 9-neulainen kirjoitin 24-neulaiseen, voitteko suositella jotain tiettyä mallia?
Eipä ole S-Pankin verkkopankissa paikkaa, josta saisi tunnuslukulistan tilattua. Voit toki kertoa, missä se siellä on, kun niin hyvin tunnut tietävän.