Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!

Vierailija
08.05.2023 |

Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessani on tieto turva aukko jonka kautta tapa rikollinen voi mennä pankki tilille

Vierailija
202/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi nauhoittaa luonto-ohjelma televisiosta, mutta tosi vaikea löytää tyhjiä VHS-kasetteja kaupasta. Tahallaan kiusaavat asiakkaita.

Onnellisia ne, joilla on hyviä leffoja mennävuosilta VHS-kasetilla ja nauhurikin vielä. Nykyäänhän tallennemarkkinat menevät siihen suuntaan, että joka ruikkauksesta pitää maksaa tai ostaa rajattu käyttöoikeus. Elokuvaa et pysyvästi saa itsellesi, et myöskään e-kirjaa.

Vaikka verkkoyhteydet eivät toimisi, VHS-ihmisillä riittää viihdettä. Paljon sellaistakin, mitä ei enää mistään saa. Siinä on tunnelmaa. Menisin mielelläni VHS-illanistujaisiin, joihin jokainen toisi parhaat palansa 80-luvulta.

Tossahan ei ole vain se ongelma että pitää maksaa jäsenyydestä esim. Spotify vaan myös se, että sun mieltymykset profiloidaan ja yhdistetään muiden sovellusten tietoihin susta. Voisin maksaakin Netflixistä tai Spotifysta muuten mutta en halua sitä profilointia ja seurantaa, mihin aikaan mitäkin katon tai kuuntelen, minkä jätän kesken ja minkä seuraan loppuun, millä hakusanoilla haen, mitä olen peukuttanut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa lukulistasta mobiilivarmennukseen, niin ei kulu lukulistan koodit. Ei haittaa vaikka käytät monta kertaa päivässä tunnistautumista eri palveluissa.

Ottaisin mobiilivarmenteen, jos se olisi ilmainen. Avainlukulista ei maksa lisäeuroja, Elisa laskuttaa kuukausimaksu mobiilivarmenteesta. Ainakin viimeksi laskutti kun minulla oli se hetken.

Vierailija
204/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käyttää vielä avainlukulistoja? Miksi pankit edes tarjoavat enää noin älyttömän kankeita ja vanhanaikaisia juttuja asiakkaiden käyttöön?

Vierailija
205/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyy tehdä elämästä vaikeaa? Hankkikaa "tunnuslukulaite", eli halpa älypuhelin ja piilottakaa vaikka patjan alle. Toimii myös hätätapauksessa varapuhelimena.

Elämä on helpompaa ja mukavampaa ilman älypuhelinta. Pankkiasioista on kyllä pyritty tekemään vaikeita tahallisesti, koska halutaan pakottaa asiakkaat älypuhelimeen.

Vierailija
206/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku käyttää vielä avainlukulistoja? Miksi pankit edes tarjoavat enää noin älyttömän kankeita ja vanhanaikaisia juttuja asiakkaiden käyttöön?

Älyttömän kätevä ja kevyt, mukava käyttää ja sopii vanhuksillekin. Tosi hyvä käyttöliittymä, liukasta älylättyä suunnattomasti parempi.

Vierailija
207/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ristus mitä muumioita tässä ketjussa

Vierailija
208/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa OP:lle palautetta. Luulisi olevan maailman helpoin homma sitten pankin ohjelmoida oma systeeminsä lähettämään uusi lista aiemmin. Täytyyhän tässä maailmassa jokin ongelma sentään olla ratkaistavissa.

Itse ainakin haluan käyttää avainlukulistaa. En halua vaihtaa mobiilivarmenteeseen. Vihaan älypuhelimen käyttöä.

Vierailija
209/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota OP:n appi puhelimeen, niin ei tarvitse stressata tunnusluvuista

Vierailija
210/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun totean, että OP:n avainlukulistan voi vaihtaa milloin tahansa ja mihin tahansa OP:n avainlukulistaan. Sen ei tarvitse olla se viimeinen tullut lista. 

Kokeilin just. Minullakin on nippu joskus pankista käytyjä listoja jemmassa ja juuri tuli uusi, mutta hyvin otti vastaan vuosia vanhan listan.

Vierailija
211/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa ole ollut jo ikuisesti käytössä se kirjain ja numero taulukko, ettei tarvitse yliviivata mitään käytettyjä lukuja, ei kai tuollaiset 1800-luvun systeemit ole enää käytössä??

Ei niitä saa yliviivata. Jos  luvut joutuu vääriin käsiin, varas voi kokeilla kaikki jäljellä olevat luvut läpi. 😂

Kolmannen väärän yrityksen jälkeen tunnukset joka tapauksessa lukkiutuvat.

Minä alleviivaan luvut ihan siksi että itse pysyn selvillä siitä, missä mennään, paljonko on käyttämättömiä lukuja jäljellä. Tärkeintä on säilyttää lista ja pankkitunnukset turvallisesti ja toisistaan erillään, ei se, ettei lukuja alleviivata.

Pankki laskee puolestasi jäljellä olevat luvut, mutta alleviivaa nyt sitten. Ainakin tietokoneversiossa pankin sivu ilmoittaa jäljellä olevan avainlukumäärän.

Minusta viivaus on ihan pankin toimesta kielletty.

Mainittu jo tässä ketjussa.

Pankki voi yrittää kieltää mitä tahtoo, mutta kun lista on minulle luovutettu ja maksan siitä, että se on käytössäni, on se minun omaisuuttani, jolle voin tehdä mitä tahdon.

Korvauksia et ehkä saa, jos pankki pyytää nähdä listasi ja se on viivattu. Lista luovutetaan pankin ehdoilla asiakkaalle. Niitä ehtoja kuuluu noudattaa ja varmasti tarkistetaan, onko niitä noudatettu, jos jotain sattuu.

Mitä sitten? Onhan heillä vielä tekstiviestivahvistuskin avainluvun päälle, ennen kuin raha siirtyy minnekään. Joten yliviivaamisella ei ole mitään merkitystä. Pääasia että listan pitää visussa tallessa ja erillään tunnuksesta ja salasanasta, jotka myös pidetään toisistaan erillään.

Vierailija
212/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin meni tunteisiin avainlukulistat, kun jaksaa "hauskuuttaa" itseään kuluneilla jutuilla. Voi parkaa.

Vierailija
213/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin mitään avainlukulistaa tarvinnut. Mobiilitunniste ja salasana Danskessa

Vierailija
214/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole S-Pankin verkkopankissa paikkaa, josta saisi tunnuslukulistan tilattua. Voit toki kertoa, missä se siellä on, kun niin hyvin tunnut tietävän.[/quote]

Kirjoita S-Pankin verkkopankin sivun hakukenttään tunnuslukutaulukko. Seuraavalla sivulla on kohta "tilaa tunnuslukutaulukko verkossa". Maksaa 2,5 euroa.

Vierailija
215/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tajua näitä hirnuvia hevonnaamoja. Meinaako he, että koska he itse käyttävät mobiilitunnistautumista, pankilla on oikeus lähettää avainlukulistat niin myöhässä, että pelkkää avainlukulistaa käyttävä ei pääse ajoissa maksamaan laskujaan avainlukujen puutteessa?

Vierailija
216/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole S-Pankin verkkopankissa paikkaa, josta saisi tunnuslukulistan tilattua. Voit toki kertoa, missä se siellä on, kun niin hyvin tunnut tietävän.

Kirjoita S-Pankin verkkopankin sivun hakukenttään tunnuslukutaulukko. Seuraavalla sivulla on kohta "tilaa tunnuslukutaulukko verkossa". Maksaa 2,5 euroa.Kyllä, mutta se on,kuten sanotkin, maksullinen tilaus.

Vierailija
217/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku kuinka te olette tyhmiä!

On kaikkien etu, ettei kaikkia toimintoja siirretä kännyköihin.

Hajauttaminen on turvallisinta.

Vierailija
218/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.

Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.

Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.

Tämä on ihan 100% itse aiheutettu "ongelma".

Pankin ja maksukäytäntöjen aiheuttama ongelma, ei minun. Ennen luvut riittivät vallan mainiosti ja usean lipun maksaminen kerrallaan oli mahdollista. Joku muu taho on siis vaikeuttanut asioita. Joten pidä turpasi kiinni typerä ihminen.

Yhdellä avainluvulla saa edelleen useita maksutapahtumia maksettua. Ainakin laskuja voi maksaa niin.

Kuten jo sanottu, junalippuja ei voi enää ostaa useita kerrallaan, joten avainlukuja kuluu vähintään kaksi yhtä maksutapahtumaa kohden. Laskujen maksamisesta verkkopankissa ei ollut puhe.

No voin lohduttaa, että avainlukujen "kuluminen" ei maksa sinulle mitään, niitä passaa ylikuluttaa.

Miten tuo liittyy? Avainluvut pääsevät loppumaan ennen kuin uusi lista tulee postitse. Itse ei voi tilata uutta yhtään aiemmin eikä pitää kotona listaa varalla S-Pankissa. Se tässä ongelma. Avainlukulistan maksullisuudesta ei kai kukaan ole mitään puhunutkaan.

Mitähän tästä vastauksesta nyt saisi väärin luettua?

Haloo , mikset tilaa itse sitä listaa. Mulla ollut yli 50 vuotta Osuuspankki enkä ole tiennyt että lähettävät avainlukulistan automaattisesti :D

Vierailija
219/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa vaikka enemmän, jotta saisin riittävästi ja riittävän nopeasti avainlukulistoja. Voisin myös ihan mielelläni sopia pankin kanssa isommasta omavastuusta, jos pitävät listoja niin kovin turvattomina. Kunhan se mobiilipakottaminen vain loppuisi!

Vierailija
220/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin, miksi lista lähetettiin niin aikaisin. Lukuja oli varmaan 20 vielä jäljellä. Vaihdoin listan sitten kun lukuja oli 4 jäljellä, eli monen viikon päästä uuden listan saapumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme