Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!

Vierailija
08.05.2023 |

Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

Ei se mobiiliavaimen käyttö mitenkään estä avainlukulistan käyttöä, vaikka tuollaisessa tilanteessa. Kenellähän on munat yhdessä korissa, sillä jolla on mobiiliappi ja avainlukulista vai sillä jolla on vain se avainlukulista? Entäs jos se lista katoaa, mites sitten suu pannaan?

Mihin se kirjoituspöydän laatikosta muka itsestään katoaisi?

Oikeastiko käytät verkkopankkia vain kirjoituspöydän ääressä? Munat tosiaan on vain yhdessä korissa sitten.

Joo. Niin äkin teen. En halua dotkea kännykkää pankkiasioihin.

Eri

Vierailija
82/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Panttaan tiettyjä laskuja juuri kun minulla on myös vain pari tunnuslukua enää käyttämättä. 

Höh, ne voi pyytää e-laskuna eikä tarvii moista kikkailua, silloin menee vaan yks tunnusluku kun hyväksyy! Ja otappa selevää, tunnusluvut poistuvat aikanaan! Ei tule enää sitä listaa, mobiilivarmennus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

En minä tarvitse älypuhelinta lenkille. En maksa lenkillä käydessä laskuja. Mitä ihmettä sä sönkötät?

Puhuinko sinusta, nero? Mistä tulee tämä äm mäin tapa kuvitella, että kaikessa on aina juuri heistä itsestään kysymys?

Minä taas en ymmärrä miten se liittyy avainlukulistoihin tai -listattomuuteen ollenkaan onko jollain puhelin mukana lenkillä vai ei.

Vierailija
84/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palautetta pankillesi. Hyvä myös, että aloitit ketjun, sekin voi toimia, koska pankit ja muutkin yritykset seuraavat, mitä heistä kirjoitetaan.

Vierailija
85/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla mobiilivarmenteelle käy jos laite hakkeroidaan?

Eikö hakkeri silloin saa myös kohteen pankkitilin käyttöönsä?

Ei ellei satu tietämään verkkopankkitunnuksia ja pin-koodeja.

Vierailija
86/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuinko sinusta, nero? Mistä tulee tämä äm mäin tapa kuvitella, että kaikessa on aina juuri heistä itsestään kysymys?

Tuohtumisesi ja jäkkiintynyt vanhanaikaisuutesi on huvittavaa ja suorastaan houkuttelee provosoimaan. Olen muuten mies, turhaan ämmittelet.

Vierailija
87/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

Ei se mobiiliavaimen käyttö mitenkään estä avainlukulistan käyttöä, vaikka tuollaisessa tilanteessa. Kenellähän on munat yhdessä korissa, sillä jolla on mobiiliappi ja avainlukulista vai sillä jolla on vain se avainlukulista? Entäs jos se lista katoaa, mites sitten suu pannaan?

Oikeastiko käytät verkkopankkia vain kirjoituspöydän ääressä? Munat tosiaan on vain yhdessä korissa sitten.

On toiminut tuo jo vuosikymmeniä,vaihtele sinä vain niitä luurejasi sitä mukaa kun menevät vanhaksi.

Onko sulla siis ollut sama tietokonekin jo vuosikymmeniä, jos ei ole tarvinnut laitteita vaihdella? Sen tietoturva ei mahda olla kovin korkealla tasolla enää..

Vierailija
88/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

En minä tarvitse älypuhelinta lenkille. En maksa lenkillä käydessä laskuja. Mitä ihmettä sä sönkötät?

Minä taas en ymmärrä miten se liittyy avainlukulistoihin tai -listattomuuteen ollenkaan onko jollain puhelin mukana lenkillä vai ei.

Siten, että ihmisiä on tietoisesti ohjattu hoitamaan asiansa kännykällä ja täten tuettu sitä ajattelua ja elämäntapaa, että kännykkä pidetään aina mukana, myös "turvallisuussyistä". Toki ihmiset myös itse ovat valinneet riippuvuutensa tekemällä puhelimella kaikkea kivaa, kuuntelemalla musiikkia ja katsomalla videoita, jopa elokuvia.

Ihmiset yleisesti kokevat käteväksi puhelimen matkassa olon, välittämättä siitä että kaikki tieto puhelimen sijainnista tallentuu ja että puhelin myös kuuntelee aktiivisesti silloinkin, kun ei puhuta puhelua tai äänentunnistus ole päällä. Puhelin on vakoilulaite. On tietoinen valinta, haluaako edistää tätä kehitystä vielä lisää.

Kannattaa myös kokeilla kysyä tekoälyltä, mitä se tietää juuri sinusta. Voi tulla yllättävän paljon tietoa, vaikket edes olisi omalla profiilillasi somessa. Kännykän käyttäjien mieltymykset tiedetään äärimmäisen tarkasti, vaikka tekoäly ei ehkä kaikkea julkisesti kysyttäessä paljastakaan.

Vierailija
89/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohtumisesi ja jäkkiintynyt vanhanaikaisuutesi on huvittavaa ja suorastaan houkuttelee provosoimaan. Olen muuten mies, turhaan ämmittelet.

Ehei, ä m m ä  sinä olet.

Vierailija
90/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla mobiilivarmenteelle käy jos laite hakkeroidaan?

Eikö hakkeri silloin saa myös kohteen pankkitilin käyttöönsä?

Ei ellei satu tietämään verkkopankkitunnuksia ja pin-koodeja.

Niin, mutta eikö sellaisia vakoiluohjelmia ole jotka tallentaa jokaisen näppäinlyönnin?

Joten hakkerilla voi silloin olla käytössään kaikki salasanat ja koodit mitkä on syötetty laitteeseen.

Vierailija
91/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että ihmisiä on tietoisesti ohjattu hoitamaan asiansa kännykällä ja täten tuettu sitä ajattelua ja elämäntapaa, että kännykkä pidetään aina mukana, myös "turvallisuussyistä". Toki ihmiset myös itse ovat valinneet riippuvuutensa tekemällä puhelimella kaikkea kivaa, kuuntelemalla musiikkia ja katsomalla videoita, jopa elokuvia.

Ihmiset yleisesti kokevat käteväksi puhelimen matkassa olon, välittämättä siitä että kaikki tieto puhelimen sijainnista tallentuu ja että puhelin myös kuuntelee aktiivisesti silloinkin, kun ei puhuta puhelua tai äänentunnistus ole päällä. Puhelin on vakoilulaite. On tietoinen valinta, haluaako edistää tätä kehitystä vielä lisää.

Kannattaa myös kokeilla kysyä tekoälyltä, mitä se tietää juuri sinusta. Voi tulla yllättävän paljon tietoa, vaikket edes olisi omalla profiilillasi somessa. Kännykän käyttäjien mieltymykset tiedetään äärimmäisen tarkasti, vaikka tekoäly ei ehkä kaikkea julkisesti kysyttäessä paljastakaan.

Heh, mulla on tuttuja jotka jakaa somessa elämästään suunnilleen kaiken, mutta silti käyttävät avainlukulistaa. Ja sellaisia jotka ei käytä puhelinta juurikaan muuhun kuin soittamiseen ja verkkopankin käyttöön. Että tää sun selitys on nyt pikkuisen kaukaa haettua. Mut eipä toisaalta yllätä kun vauvapalstalla ollaan.

Vierailija
92/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toiminut tuo jo vuosikymmeniä,vaihtele sinä vain niitä luurejasi sitä mukaa kun menevät vanhaksi.

Ja tuskaile sinä avainlukulistojen liian hidasta toimitusta, sitähän tämä ketju käsitteleekin :)

Ei ole minun pankissani ollut koskaan tuota ongelmaa.

Vierailija
93/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä juuri luin? Jotkut käyttävät vielä AVAINLUKULISTOJA?

Pyyhittekö perseenne kuusenkävyillä? Ei jumaliste.

Mulla on Nordealta lukulaite ja S-pankilta lukulista. Käyn ehkä pari kertaa kuukaudessa tsekkaamassa tilit. Mulla on kaikki laskut suoraveloituksessa.

Vierailija
94/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kannattaa kietoa se kännykkä folioon ettei pääse hakkeri iskemään. Ja tietokone myös ja omaankin päähän kannattaa laittaa foliohattu.

Vierailija
95/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danskella on lukulaite, siitä ei lopu koskaan luvut. Toimii kai valoenergialla kun ei siinä ole pattereitakaan.

On siinä patterit.

Vierailija
96/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mulla on tuttuja jotka jakaa somessa elämästään suunnilleen kaiken, mutta silti käyttävät avainlukulistaa. Ja sellaisia jotka ei käytä puhelinta juurikaan muuhun kuin soittamiseen ja verkkopankin käyttöön. Että tää sun selitys on nyt pikkuisen kaukaa haettua. Mut eipä toisaalta yllätä kun vauvapalstalla ollaan.

Mikä ihmeen "selitys"? Tietysti on ihmisiä, jotka jakavat kaiken somessa mutta silti käyttävät avainlukulistaa. Mitä sitten? Miten se liittyy sanomaani mitenkään?

Puhuin yleisestä kehityksestä, siitä miksi älypuhelimen valtaa ei kannata lisätä omassa elämässä. Ei mobiilitunnistautumisen kätevyyden varjolla, ei turvallisuudentunteen saamiseksi lenkillä, ei mistään syystä.

Vierailija
97/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tekoälyltä sinusta ja se antoi vastaukseksi juusto.

Vierailija
98/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jopa, jopa kaltaisesi ääliö, tilata aikaisemminkin. Ja kyllä niitä melko monta on jäljellä kun uusi tulee tilaamatta. Toisekseen asia selviää taatusti paremmin asioimalla OPssa kuin täällä.

Mikä sinua vaivaa?

Varmaan voi tilata aiemminkin, mutta kun ovat aina tulleet automaattisesti ajoissa niin ei niistä huomaa pitää lukua. Pankki sitten jossain vaiheessa kun alkaa olla jo vähissä, ilmoittaa että tunnuslukuja on niin ja niin paljon, että lähetämme uuden listan. Siinä vaiheessa onkin sitten nykyisin jo vähän liian myöhäistä. -ap

Olet v A jaaälyinen.

Ohis

No tämä koko akkalauma tässä keskustelussa on valjakkeja.

Vierailija
99/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki tarpeellinen tallessa old school-tyylillä, paperilla ja vihossa, koska nykylaitteet kestävät vain tietyn ajan ja ovat kyberhyökkäysten kohteita. Jollekin laitteelle ladattu lista menisi siinä mukana, jos joku vaikka varastaa sen.

Vierailija
100/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kannattaa kietoa se kännykkä folioon ettei pääse hakkeri iskemään. Ja tietokone myös ja omaankin päähän kannattaa laittaa foliohattu.

Kenen tahansa laitteisiin voidaan kuule murtautua.

Itse olen joutunut joskus tuollaisen murron kohteeksi.

Tosin tätä hakkeria ei kiinnostanut rahani vaan hän halusi vain salakuvata ja tarkkailla minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi