Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!

Vierailija
08.05.2023 |

Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen listanhan voi ladata tai tilata itse OP:n verkkosivuilta. Tai vaikka konttorista hakea. 😂 Ei ole tarvetta säännöstelyyn. Jos kerran tarvii enempi niitä lukuja, niin sitten hommaat listan itse aikaisemmin.

Itse uusin listani säännöllisesti vuoden välein, vaikka lukuja on jäljellä vanhassa vaikka kuinka paljon vielä.

Mistä sitä edes voi tietää, vaikka ei olisi edes kotona, kun uusi lista tulee OP:n toimesta, joten ennakoin ja hankin kesää vasten uuden. Samoin tein pankkikortinkin kanssa, jossa olisi uusiminen tullut heinäkuussa vastaan. En kai nyt ala odottamaan kesäaikaan jotain postia, kun ei tiedä, onko kotonakaan silloin.

Vierailija
42/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?

Oikeasti muumiot poistattivat alkuperäisen kommenttini? 😂

Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

Eli sulla on avainlukulistasta kopio mukana siltä, varalta että se hukkuu reissussa. Jos se hukkuu ilmoitat pankkiin ja tunnukset menee lukkoon. Sitten vaan menet kotiin ja otat alkuperäisen avanlukulistan ja... hups... Eikös se ole lukittu????

Leiki typerää keskenäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.

Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.

Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.

Tämä on ihan 100% itse aiheutettu "ongelma".

Pankin ja maksukäytäntöjen aiheuttama ongelma, ei minun. Ennen luvut riittivät vallan mainiosti ja usean lipun maksaminen kerrallaan oli mahdollista. Joku muu taho on siis vaikeuttanut asioita. Joten pidä turpasi kiinni typerä ihminen.

Ja hevoskyydillä on nykyään todella vmäistä mennä motaria pitkin Stadiin... Joku taho vaikeuttanut sitä asaa merkittävästi.

Vierailija
44/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa ole ollut jo ikuisesti käytössä se kirjain ja numero taulukko, ettei tarvitse yliviivata mitään käytettyjä lukuja, ei kai tuollaiset 1800-luvun systeemit ole enää käytössä??

Ei niitä saa yliviivata. Jos  luvut joutuu vääriin käsiin, varas voi kokeilla kaikki jäljellä olevat luvut läpi. 😂

Vierailija
45/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

No silloin saa uuteen puhelimeen mobiilipankin. Avainlukulistaa tarvitsee ainoastaan, kun tunnistautuu mobiilipankkiin ensimmäistä kertaa.

Vierailija
46/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä avainlukulistojahan voi hakea pankin infosta vaikka pinon jos haluaa. Ei lopu kesken

S-Pankilta ei voi hakea pinoa. Vain yksi saa olla kerrallaan. Jos olen esimerkiksi hakenut pankista uuden listan kun luvut on loppuneet vanhasta eikä postitse lähetetty ole saapunut, he aktivoivat sen tiskiltä noudetun listan ja postitse tulevaa ei voi ikinä ottaa käyttöön, vaan se jää käyttämättä. OP:lla ei näin ilmeisesti ole, vaan asiakas itse aktivoi uuden listansa, ja niitä voi olla varalla kotona.

Vierailija
47/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on nämä jotka kuskaa sitä listaa lompakossa mukana.

Vierailija
48/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin viimeksi tarvinnut avainlukua. Taisi olla joku suurempi tilisiirto ykstyiselle.

Muutaman satasen tai tonnin yksityisten väliset kaupat hoidan viiskymppisillä.

Vierailija
49/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa ole ollut jo ikuisesti käytössä se kirjain ja numero taulukko, ettei tarvitse yliviivata mitään käytettyjä lukuja, ei kai tuollaiset 1800-luvun systeemit ole enää käytössä??

Ei niitä saa yliviivata. Jos  luvut joutuu vääriin käsiin, varas voi kokeilla kaikki jäljellä olevat luvut läpi. 😂

Kolmannen väärän yrityksen jälkeen tunnukset joka tapauksessa lukkiutuvat.

Minä alleviivaan luvut ihan siksi että itse pysyn selvillä siitä, missä mennään, paljonko on käyttämättömiä lukuja jäljellä. Tärkeintä on säilyttää lista ja pankkitunnukset turvallisesti ja toisistaan erillään, ei se, ettei lukuja alleviivata.

Vierailija
50/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota sitä mummoille tehtyä tunnarilaskinta? Ei ole kiinni missää ja PIN-suojattu. Esim;

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/verkko-mobiilipalvelu…

Vierailija
51/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Säilyy tallessa.

Vierailija
52/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alleviivaan luvut ihan siksi että itse pysyn selvillä siitä, missä mennään, paljonko on käyttämättömiä lukuja jäljellä. Tärkeintä on säilyttää lista ja pankkitunnukset turvallisesti ja toisistaan erillään, ei se, ettei lukuja alleviivata.

Viimeksi (joku vuosi sitten) kun käytin niin ilmoitti kyllä montako jäljellä. Lieneekö muuttunut?

53/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä ihmisiä jotka käyttää avainlukulistaa?

No tarviiko tuota nyt päivitellä täällä? Keneltä se on pois jos joku käyttää? En käytä itse, mutta ei ole ongelma jos joku tekee niin.

Vierailija
54/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Tarvitsen lukuja päivittäin, myös työpäivän aikana. Onko vinkata jotain muuta kätevää paikkaa?

Vierailija
55/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ostaa avainlukulistaa käyttäen dösälippuja? Ei hyvää päivää. Sovelluksellahan ne ostetaan nykypäivänä. Siis oikeesti ihmiset elää 1700-luvulla ei hemmetti. Kas kun ette maksa vielä puupenneillä.

Vierailija
56/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä ihmisiä jotka käyttää avainlukulistaa?

On, enkä aio siitä luopuakaan. Olen myös niitä vanhanaikaisia muinaisjäänteitä, jotka aina pitävät vähän käteistä mukana siltä varalta, että kortti varastettaisiin tai lakkaisi toimimasta tai tulisi vaikka kyberhyökkäys.

Vierailija
57/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä avainlukulistojen käyttäjillä lankapuhelinkin vielä käytössä? Kuka viitsii käyttää kankeita viime vuosituhannen juttuja vielä?

Mun iäkkäillä vanhemmillani on yksi yhteinen tabletti ja siihen ei saa kuin yhden henkilön mobiiliavaimen käyttöön. Toinen joutuu sitten verkkopankissa käyttämään selainversiota ja avainlukulistaa. ( No laskut maksaa yleensä tuo mobiilikäyttäjä.)

Kummallakaan ei ole älykännykkää, vaan perusmallit. Ja joo lankapuhelinnumero/puhelin on myös edelleen käytössä, mutta se toimii nykyisin matkapuhelinverkon kautta.

Vierailija
58/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?

Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

Onko sinulla siis avainlukulista lenkilläkin mukana?! Se se vasta sairaalle kuulostaakin. Itse en yleensä lenkkeillessä tarvitse verkkopankkia joten voin jättää puhelimen aivan hyvin kotiin. Jos tulee yllättävä tarve käydä kaupassa, voin maksaa urheilukellon maksuapilla.

Vierailija
59/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi (joku vuosi sitten) kun käytin niin ilmoitti kyllä montako jäljellä. Lieneekö muuttunut?

Mikä ilmoitti? Täytyy uhrata ainakin yksi luku verkkopankissa, jotta pääsee näkemään, paljonko on jäljellä. Mutta kun vedän yli lukuja listasta, tieto on minulla ilman verkkopankkiakin siltä varalta etten muista verkkopankissa asioidessa katsoa lukua ja painaa sitä mieleen.

Vierailija
60/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis avainlukulista lenkilläkin mukana?! Se se vasta sairaalle kuulostaakin. Itse en yleensä lenkkeillessä tarvitse verkkopankkia joten voin jättää puhelimen aivan hyvin kotiin. Jos tulee yllättävä tarve käydä kaupassa, voin maksaa urheilukellon maksuapilla.

Ymmärrän tarpeesi vängätä, mutta tuota minun viestiäni ei voi silti mitenkään vahingossakaan lukea niin, että minulla olisi tarve pitää avainlukulistaa lenkillä mukana. Ihmisillä näyttää olevan älypuhelin mukana lenkilläkin, ja kaikkialla muuallakin. Olen usein ihmetellyt, miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan