Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!

Vierailija
08.05.2023 |

Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ostaa avainlukulistaa käyttäen dösälippuja? Ei hyvää päivää. Sovelluksellahan ne ostetaan nykypäivänä. Siis oikeesti ihmiset elää 1700-luvulla ei hemmetti. Kas kun ette maksa vielä puupenneillä.

Ja taas yksi huomiohakuinen päkäpää jankkaamassa tyhjää. Eikö ole parempaa tekemistä näin kauniina päivänä?

Vierailija
62/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti shokissa siitä että jotkut vielä oikeasti käyttävät jotain helvetin avainlukulistaa. Luulin että nuo on kuopattu jo kokonaan. Ei voi olla todellista. Miksi ihmiset haluavat tehdä elämästään hankalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?

Oikeasti muumiot poistattivat alkuperäisen kommenttini? 😂

Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

Eli sulla on avainlukulistasta kopio mukana siltä, varalta että se hukkuu reissussa. Jos se hukkuu ilmoitat pankkiin ja tunnukset menee lukkoon. Sitten vaan menet kotiin ja otat alkuperäisen avanlukulistan ja... hups... Eikös se ole lukittu????

Leiki typerää keskenäsi.

Typerää tässä leikki tuo joka kuvittelee että avainlukulistan korvaaminen mobiiliapilla=kännykkäriippuvuus ja täysi varautumattomuus hätätilanteisiin.

Vierailija
64/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tällaisen ikänäön omaavan paljon varmempaa maksaa laskuja 21,5" tuuman näytöltä kuin tihrustaa pieneltä puhelimen näytöltä!

Vierailija
65/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aikamatkaaja ja postailee vuodesta 1993...

Vuonna 93 laskut taidettiin maksaa paikan päällä pankissa.

Minkälaiset tunnistautumiset noissa silloin oli? Oliko vielä edes noita avainlukulistoja?

Vierailija
66/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti shokissa siitä että jotkut vielä oikeasti käyttävät jotain helvetin avainlukulistaa. Luulin että nuo on kuopattu jo kokonaan. Ei voi olla todellista. Miksi ihmiset haluavat tehdä elämästään hankalaa?

Miksi haluat huomiota tyhjillä kommenteillasi? Kenenkään ei tarvitse todistella sinulle avainlukulistan käyttämistään. Mene muualle taivastelemaan.

Vierailija
67/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun kuvittelen mielessäni jotkut tämän ketjun harmaahapsiset kommentoijat yliviivailemassa käytettyjä lukuja kuulakärkikynällä kaappikellon raksuttaessa taustalla ja karanneen virtsan tuoksun leijaillessa vienosti ympärillä.

Vierailija
68/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂

Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.

Ei se mobiiliavaimen käyttö mitenkään estä avainlukulistan käyttöä, vaikka tuollaisessa tilanteessa. Kenellähän on munat yhdessä korissa, sillä jolla on mobiiliappi ja avainlukulista vai sillä jolla on vain se avainlukulista? Entäs jos se lista katoaa, mites sitten suu pannaan?

Mihin se kirjoituspöydän laatikosta muka itsestään katoaisi?

Oikeastiko käytät verkkopankkia vain kirjoituspöydän ääressä? Munat tosiaan on vain yhdessä korissa sitten.

Vierailija
69/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?

Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.

Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.

Eli sulla on avainlukulistasta kopio mukana siltä, varalta että se hukkuu reissussa. Jos se hukkuu ilmoitat pankkiin ja tunnukset menee lukkoon. Sitten vaan menet kotiin ja otat alkuperäisen avanlukulistan ja... hups... Eikös se ole lukittu????

Leiki typerää keskenäsi.

Typerää tässä leikki tuo joka kuvittelee että avainlukulistan korvaaminen mobiiliapilla=kännykkäriippuvuus ja täysi varautumattomuus hätätilanteisiin.

Luet ja tulkitset omiasi, kuten niin tavallista vauvapalstalla.

Vierailija
70/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä listoja voi tilata itsekin ajoissa. Minulla on tuola laatikon pohjalla 2 täysin käyttämätöntä listaa.

Ei ole pahemmin tarvinnut avainlukulistoja sen jälkeen kun otin op:n mobiiliappin käyttöön.

Vierailija
71/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota sitä mummoille tehtyä tunnarilaskinta? Ei ole kiinni missää ja PIN-suojattu. Esim;

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/verkko-mobiilipalvelu…

Ap taitaa olla OP:n asiakas, kuten aloituksesta voi päätellä.

Vierailija
72/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis avainlukulista lenkilläkin mukana?! Se se vasta sairaalle kuulostaakin. Itse en yleensä lenkkeillessä tarvitse verkkopankkia joten voin jättää puhelimen aivan hyvin kotiin. Jos tulee yllättävä tarve käydä kaupassa, voin maksaa urheilukellon maksuapilla.

Ymmärrän tarpeesi vängätä, mutta tuota minun viestiäni ei voi silti mitenkään vahingossakaan lukea niin, että minulla olisi tarve pitää avainlukulistaa lenkillä mukana. Ihmisillä näyttää olevan älypuhelin mukana lenkilläkin, ja kaikkialla muuallakin. Olen usein ihmetellyt, miksi.

Kieltämättä alkaa epäilyttää järjenjuoksun terävyys jos ei todella tule mieleen mihin älykännykkää voi tarvita, muuhun kuin laskujen maksuun.

Vierailija
73/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät paljonko on jäljellä?

En mä vaan tiedä.

Vierailija
74/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tarvitse älypuhelinta lenkille. En maksa lenkillä käydessä laskuja. Mitä ihmettä sä sönkötät?

Puhuinko sinusta, nero? Mistä tulee tämä äm mäin tapa kuvitella, että kaikessa on aina juuri heistä itsestään kysymys?

Vierailija
75/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mobiiliavaimen käyttö mitenkään estä avainlukulistan käyttöä, vaikka tuollaisessa tilanteessa. Kenellähän on munat yhdessä korissa, sillä jolla on mobiiliappi ja avainlukulista vai sillä jolla on vain se avainlukulista? Entäs jos se lista katoaa, mites sitten suu pannaan?

Oikeastiko käytät verkkopankkia vain kirjoituspöydän ääressä? Munat tosiaan on vain yhdessä korissa sitten.

On toiminut tuo jo vuosikymmeniä,vaihtele sinä vain niitä luurejasi sitä mukaa kun menevät vanhaksi.

Vierailija
76/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, olen ap ja huomaan siis olevani virallisesti ulkokehällä. 😂  Luulin olevani ihan kartalla kaikesta, enkä ole edes mikään digitumpelo, mutta avainlukulista mulla on tosiaan ollut käytössä. Ei tullut mieleenikään, että sitä ilmankin pärjää siis kokonaan? Pitänee miettiä ainakin tunnistautumiseen tuota mobiilihommaa. 

Vierailija
77/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuolla mobiilivarmenteelle käy jos laite hakkeroidaan?

Eikö hakkeri silloin saa myös kohteen pankkitilin käyttöönsä?

Vierailija
78/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis avainlukulista lenkilläkin mukana?! Se se vasta sairaalle kuulostaakin. Itse en yleensä lenkkeillessä tarvitse verkkopankkia joten voin jättää puhelimen aivan hyvin kotiin. Jos tulee yllättävä tarve käydä kaupassa, voin maksaa urheilukellon maksuapilla.

Ymmärrän tarpeesi vängätä, mutta tuota minun viestiäni ei voi silti mitenkään vahingossakaan lukea niin, että minulla olisi tarve pitää avainlukulistaa lenkillä mukana. Ihmisillä näyttää olevan älypuhelin mukana lenkilläkin, ja kaikkialla muuallakin. Olen usein ihmetellyt, miksi.

Kieltämättä alkaa epäilyttää järjenjuoksun terävyys jos ei todella tule mieleen mihin älykännykkää voi tarvita, muuhun kuin laskujen maksuun.

Kieltämättä alkaa epäilyttää järjenjuoksun terävyys jos ei todella eroteta omia päätelmiä siitä, mitä on kirjoitettu. Naudalle lajityypillistä käytöstä.

Vierailija
79/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen shokissa ettei joku vielä tänä päivänäkään tiedä mitä on olla shokissa.

Vierailija
80/221 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toiminut tuo jo vuosikymmeniä,vaihtele sinä vain niitä luurejasi sitä mukaa kun menevät vanhaksi.

Ja tuskaile sinä avainlukulistojen liian hidasta toimitusta, sitähän tämä ketju käsitteleekin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan