Miksi OP lähettää nykyisin uuden avainlukulistan vasta kun numerot ovat jo lähes loppu?!
Tunnuksia tarvitsee joka paikassa kun pitää tunnistautua sinne tänne, maksella laskuja, nettiostoksiin ym. kaikkeen mahdolliseen ja niitä tunnuslukija kuluu nopeasti. Ärsyttävää kun nykyisin joutuu säännöstelemään aina loppuvaiheessa, nytkin lukuja on jäljellä enää muutama jotka on pakko säästää pakko/hätätilannetta varten.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Qr koodilla tunnistaudutaan ja salasanalla maksetaan. Mikä tässä on niin vaikeaa? Avainlukulistaa ei itselläni ole ollut 5 vuoteen enää.
Mikä on Qr koodi?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa lukulistasta mobiilivarmennukseen, niin ei kulu lukulistan koodit. Ei haittaa vaikka käytät monta kertaa päivässä tunnistautumista eri palveluissa.
Sitähän pankki juuri hakee vaikeuttaessaan monin tavoin avainlukulistan käyttöä. Ne kuitenkin, jotka käyttävät yksinomaan listaa, ovat melko lailla päätöksensä tehneet eivätkä syystä tai toisesta halua mobiilivarmennusta käyttää. Tähän heillä on asiakkaina täysin oikeus. Painostamisen pitää loppua.
Mulla on sellane ongelma, että tosi vaikea nykyään löytää kaupasta tyhjiä VHS-kasetteja, että saisi telkusta noita ohjelmia tallennettua.
Vierailija kirjoitti:
Lähettääkö? Eikö se tarvitse tilata?
Ei tarvitse tilata. Minulle tulee aina ilmoitus kun on 20 jäljellä että uusi lista on lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂
Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.
Ei se mobiiliavaimen käyttö mitenkään estä avainlukulistan käyttöä, vaikka tuollaisessa tilanteessa. Kenellähän on munat yhdessä korissa, sillä jolla on mobiiliappi ja avainlukulista vai sillä jolla on vain se avainlukulista? Entäs jos se lista katoaa, mites sitten suu pannaan?
Mihin se kirjoituspöydän laatikosta muka itsestään katoaisi?
Kannattaa ottaa mobiilivarmenne käyttöön niin ei kaikenmaailman kirjautumisissa tarvitse käyttää pankkitunnuksia. Minullakin käytössä avainlukulista. Toivottavasti pian lähettävät uuden.
S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.
Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.
Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku muumio käyttää avainlukulistoja vielä vuonna 2023? Siis ihan oikeasti? 😂
Hekottele vapaasti - varsinkin silloin, kun puhelimesi menee rikki tai katoaa tai varastetaan. Kaikki eivät pane kaikkia munia yhteen koriin.
Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?
Oikeasti muumiot poistattivat alkuperäisen kommenttini? 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä ihmisiä jotka käyttää avainlukulistaa?
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa mobiilivarmenne käyttöön niin ei kaikenmaailman kirjautumisissa tarvitse käyttää pankkitunnuksia. Minullakin käytössä avainlukulista. Toivottavasti pian lähettävät uuden.
"Kannattaa ottaa." Minä en halua enkä aio koplata puhelinta ja pankkia yhteen. Haluan käyttää pankkia aina laiteriippumattomasti ja eriyttää tunnistautumisen laitteesta turvallisuussyistä. Puhelin saa muutenkin olla anonyymi väline, jota voin milloin tahansa lainata jollekulle, jonka omasta on loppunut akku. En aio tallentaa puhelimeen mitään henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
S-pankki tekee samaa. Olen sinne antanut palautetta niin paljon, että mielestäni viimeisin lista tuli ehkä vähän aikaisemmin, vaikkakaan ei hyvissä ajoin.
Ennen avainluvut riittivätkin paremmin, kun juna- ja bussilippuja ym. saattoi ostaa useita kappaleita yhdellä maksutapahtumalla. Nykyään jokainen lippu on erikseen ostettava ja tapahtumaan kylvettävä kahdesta kolmeen avainlukua. Matkustan työni vuoksi ja ostan välillä 10-20 lippua kerralla. Siihen humpsahtaa jo vähintään 20-40 avainlukua kerralla. Olisi pankeilta fiksu veto, että asiakkaalla olisi aina yksi aloittamaton avainlukulista, ja kun se otetaan käyttöön, uusi lähetettäisiin heti.
Olen joutunut maksamaan laskujani myöhässä siksi, että uutta avainlukulistaa ei ole tullut ajoissa, ja viimeisiä lukuja on joutunut panttaamaan hätätilannetta varten.
Tämä on ihan 100% itse aiheutettu "ongelma".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tabletti jossa sama sovellus. Mitäs sinulle tapahtuu kun se avainlukulista hukkuu tai varastetaan?
Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.
Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.
Se lähetetään sieltä automaattisesti kun jäljellä on 20 lukua. Mutta sen VOI tilata ihan itse ihan milloin vain, myös hyvissä ajoin aikaisemmin.
Onko näillä avainlukulistojen käyttäjillä lankapuhelinkin vielä käytössä? Kuka viitsii käyttää kankeita viime vuosituhannen juttuja vielä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ei kannata olla yhdestä laitteesta sillä tavalla riippuvainen, että se pitää ottaa jopa lenkille mukaan. Se on sairasta.
En minä tarvitse älypuhelinta lenkille. En maksa lenkillä käydessä laskuja. Mitä ihmettä sä sönkötät?
Eikö noissa ole ollut jo ikuisesti käytössä se kirjain ja numero taulukko, ettei tarvitse yliviivata mitään käytettyjä lukuja, ei kai tuollaiset 1800-luvun systeemit ole enää käytössä??
Niitä avainlukulistojahan voi hakea pankin infosta vaikka pinon jos haluaa. Ei lopu kesken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainlukulistasta voi ottaa kopion tai valokuvan, minulla esim. on kotona kopio. Pankille voi aina soittaa ja laittaa tunnukset lukkoon, jos ei itse pääse verkkopankkiin ja tunnukset on joutuneet vääriin käsiin.
Eli sulla on avainlukulistasta kopio mukana siltä, varalta että se hukkuu reissussa. Jos se hukkuu ilmoitat pankkiin ja tunnukset menee lukkoon. Sitten vaan menet kotiin ja otat alkuperäisen avanlukulistan ja... hups... Eikös se ole lukittu????
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa ole ollut jo ikuisesti käytössä se kirjain ja numero taulukko, ettei tarvitse yliviivata mitään käytettyjä lukuja, ei kai tuollaiset 1800-luvun systeemit ole enää käytössä??
Siellä taas joku päkäpää toistamassa samoja fraaseja mitä joku toinen päkäpää aiemmin. Aina samat pahanilmanlinnut lehahtaa ketjuihin esittämään typerää. Mene pois.
Mulla on tämän takia pankin sovellukset parissa eri laitteessa. Montako avainlukulistaa sinulla on sitä varten että yksi katoaa/tuhoutuu?