Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bonusvanhemmuus koetaan raskaaksi

Vierailija
07.05.2023 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009568004.html

Bonusvanhemmat kokevat usein mm. riittämöttömyyden tunnetta ja arvostuksen puutetta. Onko sinulla kokemusta bonusvanhemmuudesta ja jos on, niin oletko kokenut vastaavia tunteita?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstahan suorastaan pursuaa näitä kokemuksia eri ketjuissa. Löydät kyllä kun laitat hakukenttään "miehen lapset", "miehen tytär", "bonuslapset" ,"bonusäiti" ym.

Vierailija
2/26 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, koska se ei ole oma lapsi vaan toisen naisen/miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä totesin ihan kerrasta, että musta ei vaan ole suhteeseen miehen kanssa jolla on ennestään lapsi(a).

Enkä edes usko olevani mitenkään uniikki lumihiutale vaan nämä nykyajan uusperhe-bonuslapsi-sisaruspuoli-kuviot on se suurin syy sille, että ihmiset voi kokoajan huonommin ja huonommin. Lapset erityisesti surettaa kun edes lapsuudessa ei ole mitään vakaata eikä pysyvää vaan sitä surffataan kahden kodin väliä ja saman katon alla on jatkuvasti uusia ihmisiä jotka sitten katoaa yhtä äkisti mitä ilmaantuivatkin.

Vierailija
4/26 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin aina ihmetellyt, että miksi yh:t etsivät vakavaa parisuhdetta, kun kuitenkin sen toisen pitää olla siinä suhteessa jollain tasolla joka tapauksessa se seinäruusu.

Vierailija
5/26 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonusvanhemman osa ei todellakaan ole mikään ruusuinen.

Vierailija
6/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tollo voi olla kun luulee että täytyy olla YKSINhuoltaja jotta lapsellaan  voi olla bonusvanhempi. Suurin osa eronneista ei ole YKSINhuoltajia.

Vierailija
7/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan ole kokenut. Meillä molemmilla on siis omia lapsia, ei yhteisiä.

En ole kokenut raskaana, koska miehen lapset käyvät vain joka toinen vkl, ja meillä on jo alun alkaen sopimus, että mies hoitaa omat lapsensa. Minä teen ruoan, enkä koe sitä raskaana.

Minun nyt jo aikuinen lapseni asuu meillä, eikä mies takuulla ole kokenut raskaana, koska ei laita tikkua ristiin sen eteen. Mies ei ole mikään isätyyppi. No, enpä keksi, mitä mies edes voisi tehdä lasten eteen. Lapseni olivat teinejä yhteen mentäessä.

Ja tästä päästään siihen, miksi minä en tee mitään miehen lasten eteen: mieskään ei tee, joten loppupeleissä minä joutuisin hoitamaan miehen lapset, ja sehän on uusperheen surma.

Ja kun joku kysyy, miksi minä olen tämän miehen kanssa, niin syy on erittäin hyvä parisuhde.

Vierailija
8/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kumpikaan ole kokenut. Meillä molemmilla on siis omia lapsia, ei yhteisiä.

En ole kokenut raskaana, koska miehen lapset käyvät vain joka toinen vkl, ja meillä on jo alun alkaen sopimus, että mies hoitaa omat lapsensa. Minä teen ruoan, enkä koe sitä raskaana.

Minun nyt jo aikuinen lapseni asuu meillä, eikä mies takuulla ole kokenut raskaana, koska ei laita tikkua ristiin sen eteen. Mies ei ole mikään isätyyppi. No, enpä keksi, mitä mies edes voisi tehdä lasten eteen. Lapseni olivat teinejä yhteen mentäessä.

Ja tästä päästään siihen, miksi minä en tee mitään miehen lasten eteen: mieskään ei tee, joten loppupeleissä minä joutuisin hoitamaan miehen lapset, ja sehän on uusperheen surma.

Ja kun joku kysyy, miksi minä olen tämän miehen kanssa, niin syy on erittäin hyvä parisuhde.

Meillä lähes sama tilanne enkä koe raskaana. Alussa jo keskusteltiin se asia että molemmat hoitaa omat lapsensa. Ei ole tästä tarvinnut riidellä, ja kummallakaan ei ole mitään pakkoa toisen lapsiin, joten ei pääse tulemaan tilannetta jossa joutuisi väkisin hoitamaan. Aina tietysti autetaan toisiamme ja toistemme lapsia koska pidämme toisistamme ja lapsistamme erittäin paljon, mutta pakkovelvollisuutta ja vanhemmanvastuuta ei anneta eikä vaadita toiselta.

Vierailija
9/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, että yh-äidit haluaa bonusmiehen isäksi ja elättäjäksi käenpojalleen.

Mahtaakohan mikään laji maapallolla pitää yhtä tiukasti kiinni omista rahoistaan kuin lisääntyneen naisen kanssa pariutunut mies?

Suomalainen mies ei elätä kuin korkeintaan itsensä.

Vierailija
10/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes sama tilanne enkä koe raskaana. Alussa jo keskusteltiin se asia että molemmat hoitaa omat lapsensa. Ei ole tästä tarvinnut riidellä, ja kummallakaan ei ole mitään pakkoa toisen lapsiin, joten ei pääse tulemaan tilannetta jossa joutuisi väkisin hoitamaan. Aina tietysti autetaan toisiamme ja toistemme lapsia koska pidämme toisistamme ja lapsistamme erittäin paljon, mutta pakkovelvollisuutta ja vanhemmanvastuuta ei anneta eikä vaadita toiselta.

Juuri näin. Mekin autamme tarvittaessa, mutta näiden kymmenen vuoden aikana on tulkut vain yksi tilanne, että mies joutui lähtemään viikonloppuna töihin. Ja minä olen ollut työmatkoilla, mutta isojen lasten kohdalla olen osin tehnyt ruokaa valmiiksi ja osin mies antanut pizzarahaa.

Kun kumpikin kantaa vastuun lapsestaan, eikä sysää omaa vastuuta toisen niskaan, niin pääsee pitkälle. Ei tule arvostuksen ja riittämättömyyden tunteita. Ulkopuolisuuden tunne on toisinaan kyllä läsnä, mutta se kuuluu kuvioon. Kokonaisuutta tietty helpottaa, kun on täyspäiset eksät.

Sama

Vierailija
11/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, että yh-äidit haluaa bonusmiehen isäksi ja elättäjäksi käenpojalleen.

Mahtaakohan mikään laji maapallolla pitää yhtä tiukasti kiinni omista rahoistaan kuin lisääntyneen naisen kanssa pariutunut mies?

Eiköhän se mies veroja maksamalla elätä monia muitakin.

Vierailija
12/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, naiset kun eivät Suomessa käy töissä.

Vierailija
13/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia itselläni ei mitään ajatuksia yhteenmuuttamisesta sinä aikana, kun lapset asuvat osan ajastaan kotona. 

Vierailija
14/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisivät, niin miesten ei tarvitsi elättää bonuslapsia. Miksi mies ei saisi pitää kiinni omista rahoistaan tilanteessa, jossa naisella on lapsia ja nainen käy  töissä eikä nuo lapset ole miehen? Lapsillahan on jossain isä ja jos ei ole, niin yhteiskunta vastaa osaltaan vanhemmuudesta.

Vierailija
15/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisivät, niin miesten ei tarvitsi elättää bonuslapsia. Miksi mies ei saisi pitää kiinni omista rahoistaan tilanteessa, jossa naisella on lapsia ja nainen käy  töissä eikä nuo lapset ole miehen? Lapsillahan on jossain isä ja jos ei ole, niin yhteiskunta vastaa osaltaan vanhemmuudesta.

kyllähän Suomessa pihi saa olla, jos haluaa.

Vierailija
16/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, pidin niin etäisen välit lapsen kuin se vaan on mahdollista ja annoin isälle ja lapselle tilaa. Emme esim muuttaneet yhteen ennen kuin lapsi alkoi itse irtaantumaan yökyläilyistä. 

Vierailija
17/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pariskunta asuu yhdessä, niin kikkailuksi menee, jos vaikka ruokakauppalaskusta pitää pilkkoa minkä verran kummankin lapsi on sattunut syömään ollessana osan ajasta kotona. Helpointa jos asutaan yhdessä on laittaa yhdessä rahaa talouden menoihin.

Vierailija
18/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ei saisi? Tunnetko monia miehiä jotka tuossa tilanteessa elättävät ne naisen lapset?

Itse tunnen pari sellaista, joissa mies luistaa kaikista muistakin talouden laskuista sillä verukkeella että lapset eivät ole omia.

Vierailija
19/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin aina ihmetellyt, että miksi yh:t etsivät vakavaa parisuhdetta, kun kuitenkin sen toisen pitää olla siinä suhteessa jollain tasolla joka tapauksessa se seinäruusu.

On mulla vakava parisuhde yyhoon kanssa, mutta ei me yhdessä asuta.

Vierailija
20/26 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ettehän te sitten ole bonusVANHEMPIA toistenne lapsille jos ette laita tikkua ristiin heidän takiaan. Siis ei tarvitsekaan, hyvä että teillä toi toimii, mutta teidän tarina ei oikein kuulosta sopivan tähän aloitukseen. "Miten välttää se ettei väsy bonusvanhempana? Helppoa, sillä että ei ole bonusvanhempi ollenkaan!"