Olenko minä ainoa, joka ärsyyntyy tällaisesta?
Mies vain ilmoittaa, että isänsä tulee hakemaan yhden (tai kymmenen) työkalun lainaa. Aika ei ole tarkka, vaan jossain vaiheessa illansuussa.
Mies ei kuulemma oleta minulta mitään toimia asian suhteen. Mutta lähtee sitten itse kuitenkin heti samoin tein hakemaan jotain ruuveja ja jättää minut odottamaan isäänsä.
Matkalta mies laittaa viestiä että isänsä laittoi viestiä, että hänen vanhempansa tulevat kohta. Ja mitä se tarkoittaa? No sitä, että saan laskea kirjan ja kahvikupin alas, ja nousta itse ylös terassin sohvalta jonne olin istunut tekemistä täynnä olleen viikonlopun päätteeksi.
Olin siis ajatellut ja ääneen sanonut että aion levätä loppuillan. Sen sijaan minun on istuttava sisällä kahvilla appivanhempien kanssa kaksi tuntia.
Mies ei ymmärrä mikä minua ärsyttää eikä yhtään ymmärtänyt miksi tiuskin että hän saa viedä koiran lenkille ja katsoa lasten perään että hoitavat iltatoimet ajoissa. Olen kuulemma outo ja että ei kukaan muu ole tuollainen.
Minun näkemykseni mukaan minun iltani meni osittain pilalle, mutta kohteliaasti kestin sen enkä osoittanut mieltäni ennen kuin kahden kesken.
Mitä sinä olet mieltä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino?
Paino on luultavasti aika paljon pienempi, kuin jollakin kellaritrollilla, joka syö vain juustonaksuja ja juo Pepsiä.
En tiedä kyllä. Naiset on aika rotevia nykyään.
Olisin itse nostanut työkalut ulko-oven viereen ja laittanut viestiä, että siitä saa hakea. En ainakaan olisi kutsunut kahville vaan maksimissaan ovella valittanut väsymystä ja sanonut meneväni jatkamaan kirjan lukemista. Jos siis en olisi jaksanut vieraita. Ei se marttyyrius auta vaan omat rajat on itse asetettava.
Toisaalta olisin voinut myös tehdä noin kuin miehesi, jos olisi ollut asiaa kauppaan. Toki olisin puolisoltani kysynyt, että sopiiko.
Sinä olet oikeassa. Mies ei voi jättää sinua päivystämään ja olettaa että otat yksityiseen tilaan kotiisi vastaan hänen sukulaisia milloin tahansa. Ja vapaa-ajalla. Tai toimittelet työkaluja miehen käskystä. Et ole samanlainen kuin mies, miehelle se ehkä toimisi niin. Sulla pitää olla omaa aikaa ja päätös miten haluat olla kotona, mitä teet. Mies hoitakoon omat miesten juttunsa. Jos toinen on kipeä, on eri asia hoitaa asioita tai joku muu asia.
On eri asia jos mies haluaa osuuden rahasta, jossain asiassa, josta toinenkin hyötyy. Mutta se on eri juttu kuin tuo.
Minua ärsyttäisi, jos mies ei kysyisi asiasta vaan olettaisi, että olen käytettävissä (vaikka olisin buukannut itselleni viikonlopun mitalta lepoa ja hyvän kirjan).
Ei ole iso juttu tosiaankaan, mutta olen itse sellainen liiankin kohtelias, erakkomainen ja huonosti aikataulumuutoksia kestävä. Tuollaiset minua velvoittavat yllätysvisiitit kaihertaisivat kovasti, mikä on omaa pienuuttani toki. Mutta kaihertaisi silti.
Olisit kertonut että ollut rankka viikko aioit huilata ja lukea , mutta voivat itse vapaasti keitellä kahvit jos haluavat .
Paino on luultavasti aika paljon pienempi, kuin jollakin kellaritrollilla, joka syö vain juustonaksuja ja juo Pepsiä.