Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teilläki loppunut kaupassakäynti ja ruuanlaitto?

Vierailija
07.05.2023 |

Ite haen enää vaan satunnaisesti tarjouksia ja harvoin laitan sapuskaa. Ennen kävin aina tekemässä ruokaostokset, nyt historiaa

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt ruoan ostamista. Meille ostetaan vain kaikkein tarpeellisin, muut tuotteet jätetään kauppaan. Eli meillä  ei syödä sipsiä, karkkia, suklaata, limsoja, pullia, kakkuja, keksejä jne. Meillä syödään vain elimistölle tarpeellista terveellistä ruokaa. En osta maustettuja rahkoja, enkä mitään turhia maitotuotteita. Tehkää muut samoin, niin ruoan hinta alkaa laskemaan kun kukaan ei osta mitään muuta kuin välttämättömän.

En tee. Mun elämässä ei ole muuta iloa kuin syöminen.

Vierailija
22/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on harventunut kauppakassitilaukset, ei ole rahaa tilata ruokaa enää normihinnalla kun ihan mitä pakko. Liikutaan päivittäin töihin yms ja on tullut tiukasti selattua tarjoksia ja ladattiin resq sovellus eli juostaan halvan ruuan perässä työmatkalla, erikseen ei ole rahaa ajella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kotiinkuljetuksena ruoat ja ihan kokkaan päivittäin. Ruoanlaitto on mukavaa puuhaa. 

Loppuu kohta sinulta ruuanlaitto kun et saa sitä vähäistäkään liikuntaa.

Etkö sinä keksi muuta tapaa liikkua kuin kaupassa käyminen? Ei taida sinunkaan elämäntapasi olla ihan kunnossa.

Vierailija
24/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut vai miksi normi ruoanlaitto ei enää kiinnosta? 

Vierailija
25/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ap vähän siitä, mitä syöt ja kuinka usein.

Vierailija
26/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut tilaamaan ruuat kotiinkuljetuksella, mutta käyn edelleen kaupassa ostamassa pieniä täydennyksiä. Ruokaa teen ihan normaalisti, ruuanlaitto ja syöminen on mukavaa.

Meillä ihan samoin.Toimii loistavasti.

Vierailija
27/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt ruoan ostamista. Meille ostetaan vain kaikkein tarpeellisin, muut tuotteet jätetään kauppaan. Eli meillä  ei syödä sipsiä, karkkia, suklaata, limsoja, pullia, kakkuja, keksejä jne. Meillä syödään vain elimistölle tarpeellista terveellistä ruokaa. En osta maustettuja rahkoja, enkä mitään turhia maitotuotteita. Tehkää muut samoin, niin ruoan hinta alkaa laskemaan kun kukaan ei osta mitään muuta kuin välttämättömän.

En aio kurjistaa elämääni siksi, että valheellisesti kuvittelisin sen laskevan ruuan hintaa.

Eihän tuo ole mitään kurjistamista jos jättää turhat jättisokeripitoiset turhakkeet ostamatta. Maustettuja rahkoja ja jugurtteja ei tarvitse myös ostaa. Itse teen litrasta luomumaitoa kefiiriä, riittää koko viikoksi. Maustaa voi omatekoisella hillolla jossa sokeripitoisuus vähäinen tai tuoreella hedelmällä. Laitoinkin jo kasvimaan, tulee tomaattia, kesäkurpitsaa, erilaisia sipuleita, purjoa, kolmea erilaista kurkkua eli tavallista, valkoista ja avomaankurkkua säilöntään. Salaatintaimia parisenkymmentä, niitä sitten lisää kun nyt kasvavia on puolet syöty. Ei tartte paljon kaupassa käydä kun ostaa kerralla muutaman paketin kahvia ja katsoo mitä pakasteessa on vielä riistaa ym. jotka pitää syödä pois ennenkuin uutta tulee. Uusia pottuja saa naapurin pellolta, joskus tuo joskus haen. Kananmunia toiselta naapurilta edullisesti tuoreita. Kerran viikossa käyn tuoretta kalaa ostamassa. Edullisesti kaupassakäynnit sujuvat aina. Hyvää juotavaa saa, kun laittaa vesikannuun mintun oksia yrttimaalta, sinne eksyy joskus rosmariiniakin ja sitruunan siivuja. Limpsoja turha ostaa ja haaskata rahoja, sokerivettä ovat ja jotain kemiallista esanssia, epäterveellisiä kaikki tyynni. 

Vierailija
28/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio kurjistaa elämääni siksi, että valheellisesti kuvittelisin sen laskevan ruuan hintaa.

Eihän tuo ole mitään kurjistamista jos jättää turhat jättisokeripitoiset turhakkeet ostamatta. Maustettuja rahkoja ja jugurtteja ei tarvitse myös ostaa. Itse teen litrasta luomumaitoa kefiiriä, riittää koko viikoksi. Maustaa voi omatekoisella hillolla jossa sokeripitoisuus vähäinen tai tuoreella hedelmällä. Laitoinkin jo kasvimaan, tulee tomaattia, kesäkurpitsaa, erilaisia sipuleita, purjoa, kolmea erilaista kurkkua eli tavallista, valkoista ja avomaankurkkua säilöntään. Salaatintaimia parisenkymmentä, niitä sitten lisää kun nyt kasvavia on puolet syöty. Ei tartte paljon kaupassa käydä kun ostaa kerralla muutaman paketin kahvia ja katsoo mitä pakasteessa on vielä riistaa ym. jotka pitää syödä pois ennenkuin uutta tulee. Uusia pottuja saa naapurin pellolta, joskus tuo joskus haen. Kananmunia toiselta naapurilta edullisesti tuoreita. Kerran viikossa käyn tuoretta kalaa ostamassa. Edullisesti kaupassakäynnit sujuvat aina. Hyvää juotavaa saa, kun laittaa vesikannuun mintun oksia yrttimaalta, sinne eksyy joskus rosmariiniakin ja sitruunan siivuja. Limpsoja turha ostaa ja haaskata rahoja, sokerivettä ovat ja jotain kemiallista esanssia, epäterveellisiä kaikki tyynni. 

Ok, tee sinä mitä tahdot. Meillä kaikilla (isolla osalla) ei myöskään ole mahdollisuutta itse kasvattamiseen, halpaan tai ilmaiseen riistaan tai naapurin perunoihin ja kananmuniin. Minua ei myöskään kiinnosta että "limpsa" on epäterveellistä, en pyri suorittamaan elämääni täydellisen terveellisesti.

Vierailija
29/29 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap vähän siitä, mitä syöt ja kuinka usein.

Kyllä joka päivä. Mutta en vaan tekee ruokaa enkä ruokaostoksia "vanhaan malliin". Siis ei ole varoista kiinni. Ehkä kolmannes ulkona, kolmannes valmiina annoksina, loput pitää itse kokata. Jos on tarjouksia haettu. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän