Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoviha ilmiönä? Mistä johtuu?

Vierailija
07.05.2023 |

En ole missään muualla kuin Suomessa törmännyt maitovihaan. Mikä on tämän juurisyy? Miksi juuri puhdas suomalainen maito herättää niin paljon tunteita?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maitoo tarvii vasikalta varastaa, riittää kun ostaa kaupasta semmoista veke merkittyy kahvimaitoo. On ihan tyhmää juoda maitoo, sama koskee myös jouhenlihaa, sitä saa tehdastekoisena.

Vierailija
62/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeeta katsoa kun tilataan ravintolassa esim. pihvi ja juomaksi maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tarkoitettu vasikalle, ihminen ei sitä tarvitse. Monet meidän kansansairaudet johtuu maidon juonnista. En nyt kyllä sanoisi vihaksi jos totta puhuu

tulihan sieltä nyt yksi ravitsemusfasistikin palstalle haahuilemaan omaa mutuaan

Vierailija
64/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

enempi karmeeta katsella sinun kaltaisia ravintolassa, pysyisit pois

Vierailija
65/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ihan uskomaton ilmiö mitä näkee vain Suomessa. Pippuripihvi, ranskalaiset ja puoli litraa maitoa kyytipojaksi. 

Vierailija
66/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke?

Vierailija
67/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terve reaktio siihen turhaan aivopesuun, jota Suomessa on harrastettu ysäriltä saakka. Muistatte varmaan koulusta sen maidon jatkuvan tuputuksen. Tiedän alle kolmekymppisiä, jotka pakotettiin ala-asteella juomaan maitoa. Aikuinen ei tarvitse vasikan kasvujuomaa. Sillä on myös hirveät ympäristövaikutukset, puhumattakaan siitä minkälaista kärsimystä lehmille aiheutetaan vain siksi, että sitä maitoa saatais turhaan lipittää. Ei se myöskään maistu hyvältä.

Lisäksi alkaa olla tutkimuksia siitä, että maidon juominen oikeesti aiheuttaa osteoporoosia, eikä ehkäise mitään. Aiheuttaa myös tulehdustilaa elimistössä. Itseltäni esim häipyi jatkuva nenän tukkoisuus, kun lopetin maitotuotteet.

Vierailija
68/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas miten junttia. Repeäisin varmaan nauruun, jos moiseen törmäisin elävässä elämässä.

Vierailija
69/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän syyllinen löydy näistä kauramaitoja (jotka sisältää prosentin kauraa) ja muita korvikkeita valmistavasta teollisuudesta.

Nuo kaura- ja manteli"maidothan" ne enempi raivoa aiheuttaa. Jossain huoltoasemilla ne pitää laittaa piiloon ettei landet ala avautua ABC:n kassalle. Maitoahan nuo ei siis ole. Kaura- tai mantelijuoma ois oikea nimitys. Niitä voi lorottaa sinne vegaaniseen kahviin jos ei mustana pysty juomaan.

Vierailija
70/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan terve reaktio siihen turhaan aivopesuun, jota Suomessa on harrastettu ysäriltä saakka. Muistatte varmaan koulusta sen maidon jatkuvan tuputuksen. Tiedän alle kolmekymppisiä, jotka pakotettiin ala-asteella juomaan maitoa. Aikuinen ei tarvitse vasikan kasvujuomaa. Sillä on myös hirveät ympäristövaikutukset, puhumattakaan siitä minkälaista kärsimystä lehmille aiheutetaan vain siksi, että sitä maitoa saatais turhaan lipittää. Ei se myöskään maistu hyvältä.

Lisäksi alkaa olla tutkimuksia siitä, että maidon juominen oikeesti aiheuttaa osteoporoosia, eikä ehkäise mitään. Aiheuttaa myös tulehdustilaa elimistössä. Itseltäni esim häipyi jatkuva nenän tukkoisuus, kun lopetin maitotuotteet.

Onko vielä kouluissa niitä isoja Valion julisteita joka puolella ruokalaa? Olen syntynyt v.1994 ja muistan kun tuputettiin maitoa ja ihmeteltiin niitä jotka eivät sitä juo, itse olen kerran maistanut ja siihen se jäi. Ei ole hyvää ja tuntuu jotenkin väärältä juoda jotain joka on tullut toisen nisäkkään utareesta. Ex-mieheni kuului näihin maidon suurkuluttajiin ja hänen hämmästynyt reaktionsa oli huvittava kun selvisi että minä en juo lainkaan maitoa. Lähes suuttui ja tivasi syytä miksi en juo  :D 

Vierailija
71/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä suomessa on maailman eniten osteoporoosia vaikka juodaan eniten maitoa.

D vitamiinin puutteestahan se on johtunut.

Vierailija
72/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole samasta kuin mikä alkaa olemaan asenne lihaa kohtaan. Eläinperäisen ruuantuotannon alasajo ilmastoahdistuksen takia.

Vierailija
73/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Hyväksyn kyllä kasvi"maidot", mutta itse en niitä käytä enkä tule käyttämään. Maito on yksi niistä harvoista elintarvikkeista, jotka pitävät minut ravittuna (olen moniallerginen, enkä syö lihaa/kalaa/ kananmunia).

Siis juuri tämä. Tärkeitä ravintoaineita hyvässä muodossa: proteiinia, kalsiumia, D-vitamiinia.

-ap

Näitä saa kasvikunnan tuotteista enemmän. Esim pavuista, pähkinöistä, parsakaalista jne. D-vitamiini puolestaan lisätään maitoon, joten sama saada se ulkoa näin valoisaan aikaan (esim vartti auringonvaloa päivässä käsivarsille riittää) tai suoraan purkista.

Vierailija
74/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Hyväksyn kyllä kasvi"maidot", mutta itse en niitä käytä enkä tule käyttämään. Maito on yksi niistä harvoista elintarvikkeista, jotka pitävät minut ravittuna (olen moniallerginen, enkä syö lihaa/kalaa/ kananmunia).

Siis juuri tämä. Tärkeitä ravintoaineita hyvässä muodossa: proteiinia, kalsiumia, D-vitamiinia.

-ap

Näitä saa kasvikunnan tuotteista enemmän. Esim pavuista, pähkinöistä, parsakaalista jne. D-vitamiini puolestaan lisätään maitoon, joten sama saada se ulkoa näin valoisaan aikaan (esim vartti auringonvaloa päivässä käsivarsille riittää) tai suoraan purkista.

Myös kalsium lisätään maitoon, lehmien ravintolisien muodossa. Ei ne lehmät ruohosta pysty tuottamaan tarpeeksi kalsiumia vaan saavat poikimahalvauksia ym "kivaa" jos niille ei anneta kalsiumlisiä. Kertoo varmaan jotain jo tuon tehotuotannon "luonnollisuudesta".

Vierailija
75/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ajatuksena lämpene maidolle, lähinnä eläinten oikeuksien näkökulmasta, mutta vielä enemmän vihaan sitä prosessoitua rapsiöljypaskaa jota tyrkytetään eri muodoissa korvikkeeksi. Syön maitotuotteita harkitusti ja niukasti, korvikkeita en ollenkaan, kalsiumia saan paljon siemenistä.

Vierailija
76/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä kouluissa niitä isoja Valion julisteita joka puolella ruokalaa? Olen syntynyt v.1994 ja muistan kun tuputettiin maitoa ja ihmeteltiin niitä jotka eivät sitä juo, itse olen kerran maistanut ja siihen se jäi. Ei ole hyvää ja tuntuu jotenkin väärältä juoda jotain joka on tullut toisen nisäkkään utareesta. Ex-mieheni kuului näihin maidon suurkuluttajiin ja hänen hämmästynyt reaktionsa oli huvittava kun selvisi että minä en juo lainkaan maitoa. Lähes suuttui ja tivasi syytä miksi en juo  :D 

Joo minä muistan kanssa. Koulun seinät oli tapetoitu maitomainoksilla. Selänne oli Valion mainoskasvona. Ajateltiin varmaan, että vetoaa nuoriin. Ihan kamalaa propagandaa ja jotenkin tosi outoa, että tällainen lapsille markkinointi on edes ollut kouluissa sallittua. Ei taitaisi nykypäivänä olla oikein kosheria. Itse en tykkää maidosta, enkä ole sitä koskaan suostunut juomaan. Enkä ymmärrä kuka sitä oikeasti juo litratolkulla. Ällöä.

Mun mielestä maito on imeväisten ja taaperoiden juomaa, ei aikuisten.

Vierailija
77/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ajatuksena lämpene maidolle, lähinnä eläinten oikeuksien näkökulmasta, mutta vielä enemmän vihaan sitä prosessoitua rapsiöljypaskaa jota tyrkytetään eri muodoissa korvikkeeksi. Syön maitotuotteita harkitusti ja niukasti, korvikkeita en ollenkaan, kalsiumia saan paljon siemenistä.

Kaurajuomaa pystyy tehdä myös itse kotona blenderissä, ei se sen prosessoidumpaa ole. 

Vierailija
78/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidolla ei ole mitään terveysvaikutuksia. Ne ovat ruokateollisuuden markkinamiesten keksintöä.Kaikki hyvät ravintoaineet joudutaan lisäämään siihen. Useat viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että runsas maidonjuonti lisää kuolleisuusriskiä eikä edistä luuterveyttä tai ehkäise luunmurtumilta.

https://www.terve.fi/artikkelit/ihana-kamala-maito

Vierailija
79/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mutta meillä juodaan maitoa ja sillä siisti.

Vierailija
80/108 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole samasta kuin mikä alkaa olemaan asenne lihaa kohtaan. Eläinperäisen ruuantuotannon alasajo ilmastoahdistuksen takia.

Ja oman sädekehän kiillottamisen cuoksi.

Tällä ei ole mitään tekemistä ihmiselle sopivan ravinnon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän