Törkeyden huippu? Pujottelin vaunujen kanssa sisään pienestä ja painavasta kirjaston ovesta.
Olin juuri saanut vedettyä oven auki ja ängettyä itseni ja vaunut sen väliin pitäen samalla ovesta kiinni, kun tuli paikalle noin 45-v. muija.
Sen sijaan että eukko olisi vaikkapa tarjoutunut pitämään ovea auki ja odottanut että saan vedettyä vaunut sisään, hän tunkeutui väkisin ovenpielen ja vaunujen väliin ja plopsautti siitä perseensä sisään kuin ison korkin!
Juu ei, minä vauvoineni en ole maailman napa, mutta joku raja ihmisten härskiydelläkin. Minä luulin, että moisen tempun voisi EHKÄ tehdä joku 13-v. huonokäytöksinen pojankloppi, mutta että oikein aikuinen nainen? :o
Kommentit (95)
hissin jotenkuten saapumisjärjestyksessä. Jos rattaat olivat ensin, rattaiden annetaan mennä ensin sisään eikä tungeta edeltä.
Kaikki eivät välttämättä voi käyttää portaita, vaikka terveeltä näyttävätkin.
Itselläkin ajoittain portaat tuottaa vaikeuksia, vaikka päälle päin näytänkin terveeltä.
En kuitenkaan kiilaa vaunujen ja pyörätuolien eteen, jos he ovat olleet paikalla minua ennen.
tuo on niin suomalaista junttiutta!!!Olen tehnyt merkintöjä siitä, kuinka moni NAINEN autolla ajava pysähtyy suojatien eteen kun odotan että voin ylittää lasteni kanssa kadun. KOSKAAn ei nainen iästä huolimatta pysähdy, aina se on mies joka antaa tietä.
Menkäämme naiset itseemme, emme ole niin erinomaisia ja maailman napoja. kunnioittakaamme muitakin ihmisiä, etenkin muita äitejä, naisia, vanhuksia ja yllätys nuorempiamme, joille voimme antaa hyvää esimerkkiä ja opettaa kauniita käytöstapoja.
Itse olisin ap tilanteessa kyllä jotain naiselle sanonut. Aina kommentoin jotain, yleensä huudaan lujaa perään että KIITOS, vastaavanlaisessa tapauksessa, tai olkaa hyvät...
Ja usein on naiskuiski myös antanut minulle tietä, että eipä nyt viittitä pistää kaikkea maailman pahuutta naisten syyksi.
etuilee hissijonossa eikä anna tilaa sellaisille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää (liuku)portaita.
Stockalle taas töihin menevät käyttävät henkilökunnan hissejä ihan toisissa tiloissa.
joka on lounastunnilla tullut kiireellä hakemaan jotain? Onko tullut mieleen, ettei kaikki ole mammalomalla, jolla on aikaa notkua kaupungilla tuntitolkulla?
etuilee hissijonossa eikä anna tilaa sellaisille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää (liuku)portaita. Stockalle taas töihin menevät käyttävät henkilökunnan hissejä ihan toisissa tiloissa.
Olen muutamaan otteeseen joutunut rattailla väijymään kaikkia hissejä, ilman että olen kerennyt mihinkäänniistä, sillä koko ajan kaikki ihmiset tunkevat kaksosrattaiden ohi hissiin! Tuskastuttavaa. Kerran keväällä meni hermo kunnolla ja sanoin ääneen muutamalle nuorelle, että teidät takamuksille tekisi ihan hyvää kävellä rappusia. Nolotti jälkikäteen, mutta joidenkin röyhkeys on valtavaa. Rattailla ei ole muuta mahdollisuutta kun käyttää hissiä..
siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.
Kaikki eivät välttämättä voi käyttää portaita, vaikka terveeltä näyttävätkin. Itse harrastan juoksemista (eli olen fyysisesti hyvässä kunnossa) ja pari talvea sitten minuun iski todella paha keuhkokuume. Olin sairaslomalla vaikka kuinka kauan ja sen jälkeenkin lääkäri kielsi ehdottomasti kaiken hengästymisen, mukaan lukien portaiden nousun. Käytin silloin stockallakin hissiä, vaikka mammat mulkoili kiukkuisesti=)
Ei niissä hisseissä lue, että ainoastaan rattaille.
rullaportaita? Niissähän nimenomaan kielletään kulku lastenrattaiden kanssa. Ei ihme, jos mammat mulkoilee kiukkuisesti, oot niin kovin sairas, mutta Stockalle jaksat kumminkin tulla, etkä voi käyttää niitä rullaportaita, joita kumminkin on lähes joka kulmassa...
Ja siellä hisseillä jonottaa muitakin kuin mammalomalaisia ja eläkeläisiä, jotka eivät voi portaita käyttää (juurikin esim. pyörätuolissa olevat). Ja miksei heilläkin voisi olla kiire? On lääkäriä ym. sovittua menoa.
Kiire ei ole tekosyy. Ja nopeiten pääsee kun menee reippaasti liukuportaita pitkin. Hophop!
joka on lounastunnilla tullut kiireellä hakemaan jotain? Onko tullut mieleen, ettei kaikki ole mammalomalla, jolla on aikaa notkua kaupungilla tuntitolkulla?
Minä menisin paljon mieluummin liukuportaita tai rappusia pitkin, mutta ei vaunujen kanssa pääse. Eikä päässyt kyynärsauvojenkaan kanssa, kun niitä jouduin monta kuukautta käyttämään. Vitutti odottaa sitä hissiä ja kaikkein eniten ketutti, kun könkkäsi keppien kanssa selkeästi kohti yksittäistä hissiä ja edelle kirmaa tämmöinen "kiireinen" täti, jolla on hirveä hoppu painamaan hissin nappulaa. Nopeammin pääsisi kirmaamalla niitä liukuportaita tai rappusia ylös. Itse sitten joutui seisoskelemaan ja odottamaan keppeihin nojaten.
Ja kyllä, vauvan kanssa pyrin käymään kaupassa kantorepun kanssa, mutta aina välillä joutuu ottamaan vaunut, että saa esim. 6 litraa maitoa kuljetettua kotiin.
Että toisia pitää kunnioittaa..varsinkin vanhempia ihmisiä. Aina olen auttanut olipa mummo joka pudotti tavaraa, tai äiti vaunuineen joka tarvitsee apua junaan tms..Nyt kun sain itse vauvan huomaan miten paljon kusipäitä täällä on. Kaikki alkaa kotona hyvät äidit! Kasvattakaa te niistä lapsista sellaisia joka ei kiila, eikä ummista silmiä apua tarvitsevalle. Tosin olen ulkomaalainen ehkä kasvatus täällä on erilaista.Lapseni tulee saamaan samanlaisen kasvatuksen kuin minäkin.
ja yhden kerran saanut oven nenilleni kun venalaisnainen seilasi sisalle eika pitanyt takaa tulevalle sita auki niinkuin maan tapa on. Meinasin uhata sita maastakarkoituksella mutta annoin olla.
Suojatien eteeen taalla pysahdytaan AINA.
Asun Englannissa ja tyypilliset britit pitää aina oven auki takana tulijalle (jos ei nyt liian kaukana) kaikille, ei vaan vaikea kulkuisille. Ja ihmiset auttaa kantamaan rattaita portaissa ja laukkuja jos on raskaita.
Mikä ihmeen kiire porukalla on jos ei voi venttailla pari sekunttia että joku pääsee ovesta sisään tai olla kohtelias? Siitä saa itellekin hyvän mielen, vaikka porukka nyt ei kiittelisikkään avusta.
en kylläkään ihan kaikkia ehtinyt lukea, mutta päällimmäiseksi nousi se ihmetys, että miksi toiset kohtaavat enimmäkseen ystävällisiä ihmisiä ja toiset "kusipäitä"? Kuulun tuohon ekaan ryhmään, ja todellakin olen hämmästynyt siitä, miten ystävällisesti ihmiset auttavat busseissa ja portaissa ym. Voisiko selitys olla se, että toiset ohittavat negatiiviset kokemukset helpommin ja muistavat ne hyvät? Kun oikein muistiani kaivelin, niin vaunuaikojeni alkutaipaleella jouduin tuolla Stockalla tuohon klassiseen tilanteeseen, jossa minuuttikaupalla tilailin hissejä ja odotin ja sitten sukkelasti ihmiset ohittivat vaunut ja täyttivät hissin. Siitä kyllä sisuunnuin ja kun seuraava tilaamani hissi tuli ja täyttyi, en päästänyt hissiä lähtemään, vaan viileän kohteliaasti ilmoitin odottaneeni hissiä tässä ekana, voisitteko poistua. Kaikki lähtivät sanattomina ja sain hissini. Kiitin vielä kuuluvasti perään. Kyllä se hetken sapetti, mutta olen sen tyyppinen, että nuo tilanteet eivät jää kaivelemaan. Pyydän apua, jos tarvitsen ja aina olen saanut sitä. Autan aina kun huomaan toisen tarvitsevan, enkä odota siitä kiitosta. Jos toinen on k-pää niin minun ei tarvitse olla.
vaan sitä, että kyllä niillä hisseillä saa muutkin kulkea noin mammat.
siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.
Kaikki eivät välttämättä voi käyttää portaita, vaikka terveeltä näyttävätkin. Itse harrastan juoksemista (eli olen fyysisesti hyvässä kunnossa) ja pari talvea sitten minuun iski todella paha keuhkokuume. Olin sairaslomalla vaikka kuinka kauan ja sen jälkeenkin lääkäri kielsi ehdottomasti kaiken hengästymisen, mukaan lukien portaiden nousun. Käytin silloin stockallakin hissiä, vaikka mammat mulkoili kiukkuisesti=)
rullaportaita? Niissähän nimenomaan kielletään kulku lastenrattaiden kanssa. Ei ihme, jos mammat mulkoilee kiukkuisesti, oot niin kovin sairas, mutta Stockalle jaksat kumminkin tulla, etkä voi käyttää niitä rullaportaita, joita kumminkin on lähes joka kulmassa...
Olen pari kertaa puhunut aika tylysti ihmisille, kun pyörätuolilla liikkuva ystäväni ei meinaa millään päästä hisseihin.
Kyllä pitää palvoa! Joku a-luokan uuvvatti on saanut lettua levitettyä toiselle joka uunokki lykäkkäsi roinat ränniin otolliseen aikaan. Sehän on maailman luokan harvinainen suoritus.