Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeyden huippu? Pujottelin vaunujen kanssa sisään pienestä ja painavasta kirjaston ovesta.

Vierailija
30.09.2010 |

Olin juuri saanut vedettyä oven auki ja ängettyä itseni ja vaunut sen väliin pitäen samalla ovesta kiinni, kun tuli paikalle noin 45-v. muija.

Sen sijaan että eukko olisi vaikkapa tarjoutunut pitämään ovea auki ja odottanut että saan vedettyä vaunut sisään, hän tunkeutui väkisin ovenpielen ja vaunujen väliin ja plopsautti siitä perseensä sisään kuin ison korkin!

Juu ei, minä vauvoineni en ole maailman napa, mutta joku raja ihmisten härskiydelläkin. Minä luulin, että moisen tempun voisi EHKÄ tehdä joku 13-v. huonokäytöksinen pojankloppi, mutta että oikein aikuinen nainen? :o

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja avaan usein ovia lastenvaunujen kanssa kulkeville. Ikävä kyllä n. 50% jättää tervehtimättä tai kiittämättä! Liike sijaitsee Kampissa.

Vanhemmat naisihmiset ovat usein törkeimpiä asiakkaita, mm. pilkkaavat nimeäni, keskeyttävät toisen asiakkaan palvelemisen vaikka kesken lauseen ja heittävät roskansa kaupan lattialle kun saapuvat liikkeeseen. Hinnoista pitää toki myös valittaa ja kinua alennusta joka tavarasta, oli viallinen tai ei. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta asiallisesti asioivat, hyvin käyttäytyvät ihmiset ovat lähes poikkeuksetta nuoria naisia tai melko nuoria miehiä! Suomenruotsalaiset ovat usein nokka pystyssä, minua on myös nimitelty ruotsiksi kun luulivat etten ymmärrä ruotsia (ja kun olen lähellä, kikatusta ja "tyst nu").

Yllättävintä mitä tuollaiset nokka pystyssä vinoilevat aatelit voivat kokea on iskeä hansikkaalla napakasti poskelle ja poistua nopeasti paikalta.

Se pistelee pitkään poskella. Oppivat varomaan sanojaan. Napakasti vaan niin että tuntuu. Tämä on vanhankansan viisauksia. Suuta soukemmalle ja tyhjännaurajasta ei kasva.

Vierailija
62/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuin koko iloinen iso perhe lähtee markettiin isoille ruokaostoksille ja siellä sitten lyllerretään hyllyrivien välissä tiiviinä taistelurintamana; äiti lykkii lastenvaunuja tai rattaita, isi lykkii ostoskärryjä, ja tenavat juoksevat rinnalla. Eikä kukaan näistä tee elettäkään väistääkseen tai huomioidakseen muut - se markettihan on juuri tuolloin olemassa vain siksi, että armon SUURperhe saa kerralla kaikki tarpeelliset hyödykkeet hankittua vaivattomasti ja mahdollisimman nopeasti. (ja PS: kun lapset olivat pieniä, meillä käytiin aina kaupassa niin, että toinen jäi kersojen kanssa kotiin - tai sitte mentiin aikaisin aamulla kun ei ollut ryysistä, oikeasti kun toisten ihmisten huomioonottaminenkin on ihan sallittua ja joskus jopa toivottua!)

pysähtynyt niille sijoilleni kärryjen kera ja kieltäytynyt väistämästä. Olen siis seissyt siinä kärryihin nojaten tanakasti ja liikkumatta ja antanut sen perheen joutua hirveään kriisiin. Kuka väistää, kun minä en väistä? Joskus se koko rintama kääntyy takaisin

Sinähän se vasta sitten fiksusti oletkin käyttäytynyt. NOT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on niin suomalaista junttiutta!!!Olen tehnyt merkintöjä siitä, kuinka moni NAINEN autolla ajava pysähtyy suojatien eteen kun odotan että voin ylittää lasteni kanssa kadun. KOSKAAn ei nainen iästä huolimatta pysähdy, aina se on mies joka antaa tietä.

Menkäämme naiset itseemme, emme ole niin erinomaisia ja maailman napoja. kunnioittakaamme muitakin ihmisiä, etenkin muita äitejä, naisia, vanhuksia ja yllätys nuorempiamme, joille voimme antaa hyvää esimerkkiä ja opettaa kauniita käytöstapoja.

Itse olisin ap tilanteessa kyllä jotain naiselle sanonut. Aina kommentoin jotain, yleensä huudaan lujaa perään että KIITOS, vastaavanlaisessa tapauksessa, tai olkaa hyvät...

Vierailija
64/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olin menossa pankkiautomaatille, mulla oli jo kortti kaivettu valmiiksi kun joku nainen hyökkäsi hirveetä vauhtia mun eteen, siinä se sit aikansa kaivoi laukkuaan, etsi lompakkoa ja kaivoi sieltä korttia. Olisin aivan hyvin ehtinyt siinä häntä ennen käydä, mutta ei pakko oli vaan änkeä ensin. Seuraavana kaupassa kapealla käytävällä odotin vuoroani "pullahyllylle" jossa joku toinen oli juuri ennen minua, en viitsinyt ängetä siihen kiinni koska käytävä oli siinä kohti tosi kapea, mutta tiettuy joku toinen sieltä mun takaa änki sinne mun eteen ja niin et hyvä ettei tätä mun edellä olevaa asiakasta siinä pienel käytävällä kyynerpäillään tökkinyt. Että ei tartte ees vaunuja olla...peruskäytöstavat on aikuisilla hakusessa ihan ylipäätänsä.

Ja sitten tälläkin palstalla on ihmettelyjä esim. siitä miksi sokoksella on kassoilla käytössä vuoronumerot...

Vierailija
65/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän ovia auki ja tarjoudun nostamaan rattaat tai vaunut junasta tai linja-autosta alas. Jos joku äiti ei kiitä minua ymmärrän kyllä. Muistan hyvin millaista oli stressata kassien, lapsien ja vaunujen kanssa ruuhkassa. Vaikka itse sainkin aina kiitoksen sanottua en sitä oleta muilta.

T: Keski-ikäinen ämmä

Vierailija
66/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä kun ihmiset ovat menossa töihin, lääkäriin tai muille tärkeille asioille, mutta kiire Stokkalla! hohhoija

Vierailija
67/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto niissä Stockan hisseissä saa ihmiset käyttäytymään kuin sokeat kuspäät? : O Ryysitään vaan ohi, vaikka ihan selkeästi olen ollut ihan ensimmäisenä siinä jonossa!

Käytän nykyään enemmän niitä sivuilla olevia hissejä, esim. miestenosaston sisäänkäynnin vieressä olevaa yksittäistä hissiä, jota moni ei edes huomaa... Sillä pääsee vielä kätevästi menemään.

siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.

Mikseivät liikuntakykyiset aikuiset ihmiset voi Stockalla käyttää rullaportaita? Sama ongelma metrossa. Minusta hissit ovat ensisijaisesti niille, jotak eivät syystä tai toisesta voi käyttää rullaportaita.

Vierailija
68/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, kun olen vaunujen kanssa liikkunut.

t. Hki

Vierailija
69/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuilee hissijonossa eikä anna tilaa sellaisille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää (liuku)portaita.

Stockalle taas töihin menevät käyttävät henkilökunnan hissejä ihan toisissa tiloissa.

Vierailija
70/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä just naiset ovat niitä huonokäytöksisiä, ja just sellaset keski-iän ylittäneet. Nuoremmat naiset avaavat kyllä ovia ja yllätykseni olen myös huomannut, että nuoret miehet ovat myös yllättävän kohteliaita. Vanhat papat nyt ovat aina herrasmiehiä.

Vierailija
71/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei yksinkertaisesti huomaa (auringonvalo tms.) että joku tulee ovissa vastaan.

ettei kaikki ole ilkeyttä. Sama kun minulle alkoi yksi äiti rähistä että häntä ei auteta rattaiden kanssa portaissa, niin se oli semmoinen tilanne että itsellä oli vissiin neljä isoa kassia käsissä eikä tämä äiti näyttänyt edes tarvitsevan apua, saati että olisi pyytänyt sitä. Sekin tilanne meni niin nopeasti etten edes tajunnut että apua olisi tarvittu (äiti ei mitenkään näyttänyt olevan pulassa) kun hän jo alkoi haukkua. Toki olisin (erittäin mielelläni )auttanut jos olisi apua pyydetty tai olisin ehtinyt tajuta että apua tarvitaan. Autan kyllä aina mielelläni.

Vierailija
72/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.

Kaikki eivät välttämättä voi käyttää portaita, vaikka terveeltä näyttävätkin. Itse harrastan juoksemista (eli olen fyysisesti hyvässä kunnossa) ja pari talvea sitten minuun iski todella paha keuhkokuume. Olin sairaslomalla vaikka kuinka kauan ja sen jälkeenkin lääkäri kielsi ehdottomasti kaiken hengästymisen, mukaan lukien portaiden nousun. Käytin silloin stockallakin hissiä, vaikka mammat mulkoili kiukkuisesti=)

Ei niissä hisseissä lue, että ainoastaan rattaille.

jos et sattunut tietämään :)

Hissit ovat ensijaisesti vaunu- ja pyörätuolikansalle. Sanoohan sen jo järkikin.

Vierailija
73/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin "kasvattaa" niitä keski-ikäisiä "ämmiä"? Mielestäni tuo sinun käytöksesi on tosi omituista. Ärähdyksen tms. ymmärrän, mutta että ihan oikeasti (?) juokset vaunujen kanssa jonkun perässä ympäri kauppaa :-DDD

sietäisi vähän varoa, ensiksikin vaunujen kanssa ei kannata juosta kaatuvat herkästi ja toiseksi joku saaattaa tehdä ilmoituksen mammasta jolla vakavia mt-ongelmia.

Vierailija
74/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla avautumaan.. Asun kerrostalossa, jonka oven edessä on kaikilla moottoriajoneuvoilla ajo kielletty, tienäkin vain kapea kävelytie.

Olin juuri saanut vaunut ulos ovesta, kun tielle ajaa mopopoika, joka -lainkaan hidastamatta- ottaa suunnaksi sen n. metrin levyisen raon joka on vaunujen ja kukkaruukun välissä.

Minä hyppään eteen ja saan pysäytettyä pojan. Sanoin että siitä ei saa ajaa, ja kysyin vielä että ymmärtääkö poika että jos olisi siitä raosta koittanut ajaa, olisi osunut vaunuihin ja vaunuissa oleva 2kk vanha poikani olisi mitä luultavimmin loukannut pahasti. Vastaukseksi sain: "Eksmä nyt voi, mä asun tossa ihan vieressä?"

Huoh...

Vierailija
75/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä just se pointti, että kyseessä muija ja ikäkin se v-mäisin mahdollinen (vaihdevuosia pukkaa).

Mutta miehet! Ne on aivan ihania, kohteliaita ja avuliaita aina kun olen ollut lapsen kanssa vaunuilla tai rattailla liikenteessä. Ihan hyvin osaan avata ovet itsekin ja pääsen liikkumaan rattaiden kanssa, mutta miehet tulevat puolijuoksua auttamaan! Ja ei, en ole söpö pikku-pimu teiniäiti vaan tavallinen tasapaksu ja ikääkin 35.

Vierailija
76/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuaikojeni alkutaipaleella jouduin tuolla Stockalla tuohon klassiseen tilanteeseen, jossa minuuttikaupalla tilailin hissejä ja odotin ja sitten sukkelasti ihmiset ohittivat vaunut ja täyttivät hissin. Siitä kyllä sisuunnuin ja kun seuraava tilaamani hissi tuli ja täyttyi, en päästänyt hissiä lähtemään, vaan viileän kohteliaasti ilmoitin odottaneeni hissiä tässä ekana, voisitteko poistua. Kaikki lähtivät sanattomina ja sain hissini. Kiitin vielä kuuluvasti perään. Kyllä se hetken sapetti, mutta olen sen tyyppinen, että nuo tilanteet eivät jää kaivelemaan. Pyydän apua, jos tarvitsen ja aina olen saanut sitä. Autan aina kun huomaan toisen tarvitsevan, enkä odota siitä kiitosta. Jos toinen on k-pää niin minun ei tarvitse olla.

Itse kuulun näihin kiltisti odottaviin, ja kun oikein sisuunnun, niin sitten sanon lähimmille tiukasti mutta enpä ole vielä kokonaista hissillistä komentanut ulos. :D

Minä muuten olen saanut usein kohteliasta palvelua liikkuessani vaunujen kanssa ja muistan myös kiittää. Erityisen hankalaa on ollut, kun laitan vauvaa autoon turvavöihin ja esikoinen on jo kiivennyt omaan istuimeensa, mutta ei osaa laittaa ovea kiinni. Silloin kun on joku tullut juuri siihen esikoisen puoleiseen autoon (ja näin käy aika usein), näen kyllä henkilöstä, voinko jatkaa turvavyön kiinnitystä vai pitääkö juosta sulkemaan ovi. Aika usein pitää kyllä jättää kaikki kesken ja sulkea se ovi. Mutta kaikki ovat olleet silti kohteliaita enkä yhtään ilkeää kommenttia ole siitäkään saanut.

Kaikista huonoin kokemus tuli Italian matkalta, kun vaunujen kanssa jonotin hissiä. Tila oli kapea enkä voinut työntää vaunuja aivan hissin oveen kiinni, koska silloin sieltä tulevat eivät pääsisi pois. Aasialaismies kiilasi minut tyynesti ja varasti hissin (hissit olivat niin pieniä, että rattaat mahtuivat sinne juuri ja juuri yhden matkustajan kanssa). Olin niin tyrmistynyt, että en saanut sanotuksi sanaakaan, koska Italiassa ihmiset ovat yleensä niin kohteliaita ja kiireettömiä.

Vierailija
77/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ei ehkä ole opetettu peruskäytöstapoja. Itse avaan kaikille oven, olkoon nuorempi tai vanhempi, vanhempia tietysti teitittelen ja autan muutenkin parhaani mukaan, vaikka painavien ostosten kanssa...Mutta tästä kiitos hyvän kasvatuksen...Olisi tietysti kiva jos joskus saisi "hyvää" takaisinkin, esim. vaunujen kanssa liikkuessa, mutta yritän aina muistaa, ettei kaikilla ole samanlainen kasvatus...

Vierailija
78/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim junissa vaunujen nostelun kyytiin ja pois sen takia, koska äidit eivät kiitä. Ennen aina tarjosin apuakin ilman pyytämistä, mutta kun ei osata kiittää, niin en sitten viitti kamalasti nostellakaan enää. Pitäis äitienkin muistaa se kiitos, ja sitä paitsi sitä apua voi myös pyytää, ei tartte odottaa että siellä on jokainen innolla vapaaehtoisesti nostelemassa teidän jere-kyllikkien vaunuja.

Vierailija
79/95 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä rohkeasti aina sanon, jos liikun vaunujen/ostoskärryjen/vain itseni kanssa ja joku tukkii tien (mistä syystä tahansa), että Anteeksi, pääsenkö tästä menemään? ja sitten myös kiitän, kun väistävät. Mulle on ihan sama mulkoileeko joku siinä tilanteessa, vai ei, koska tiedän itse käyttäytyneeni kohteliaasti.

Ja en tiedä mistä olen oman kohteliaan käytökseni oppinut, äitini on aivan kamalan epäkohtelias liikkuessaan kaupungilla! :) Yksi hyvä esimerkki on se, kun kerran olimme yhdessä kaupungilla, minulla on kapeat matkarattaat mukana. Menimme kapeaa käytävää pitkin, jonka päässä olevan ovi piti avata itseämme kohti. Noh, oven toisella puolella seisoi vanhus, ja koska menin vaunuineni edellä, äitini tuli perässä, niin laitoin vaunut sivuun seinän viereen ja avasin vanhukselle oven. No, eikös äitini mennyt törkeästi ensimmäisenä ovesta ja hiihti sieltä minun takaani ohi ja tunki ovesta ennen kuin tämä vanhus ehti sieltä tulla!!! Oli kyllä pakko sanoa äidille myöhemmin, että mä kyllä avasin sen oven sille vanhukselle, enkä sulle! Ja olisinhan itsekin voinut tarvita apua ovesta mennessäni, kun oli ne vaunut mukana...

Vierailija
80/95 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim junissa vaunujen nostelun kyytiin ja pois sen takia, koska äidit eivät kiitä. Ennen aina tarjosin apuakin ilman pyytämistä, mutta kun ei osata kiittää, niin en sitten viitti kamalasti nostellakaan enää. Pitäis äitienkin muistaa se kiitos, ja sitä paitsi sitä apua voi myös pyytää, ei tartte odottaa että siellä on jokainen innolla vapaaehtoisesti nostelemassa teidän jere-kyllikkien vaunuja.

että on heidän häpeänsä, jos eivät osaa kiittää. Annetaanhan (ainakin toivottavasti) vanhuksille istumapaikka, vaikka sitä kiitosta ei tulisikaan. Monille nykyajan vanhemmille ei ehkä ole opetettu käytöstapoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan