Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeyden huippu? Pujottelin vaunujen kanssa sisään pienestä ja painavasta kirjaston ovesta.

Vierailija
30.09.2010 |

Olin juuri saanut vedettyä oven auki ja ängettyä itseni ja vaunut sen väliin pitäen samalla ovesta kiinni, kun tuli paikalle noin 45-v. muija.

Sen sijaan että eukko olisi vaikkapa tarjoutunut pitämään ovea auki ja odottanut että saan vedettyä vaunut sisään, hän tunkeutui väkisin ovenpielen ja vaunujen väliin ja plopsautti siitä perseensä sisään kuin ison korkin!

Juu ei, minä vauvoineni en ole maailman napa, mutta joku raja ihmisten härskiydelläkin. Minä luulin, että moisen tempun voisi EHKÄ tehdä joku 13-v. huonokäytöksinen pojankloppi, mutta että oikein aikuinen nainen? :o

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaunujen kanssa tukitaan jokikinen reitti niin olen lopettanut kaikenlaisen kohteliaisuuden ja kiilaan välistä. En jaksa jäädä odottamaan, että taistelukärryjen kanssa viitsitään mennä eteenpäin, onhan niitä äitejä nähty juoruilemassa hissinovella tms.

Minulla ei ole tapana kostaa joidenkin ihmisten hidasta liikkumista kaikille. Minuakin yksi mies iski kipeästi ovella päin kun olin vaunujen kanssa liikenteessä. Oletin että pitää ovea auki enkä varautunut moiseen iskuun. Siitä pitäen olen oppinut. Itse pidän ovea aina auki kaikille. Myös lainaamani kirjoittajan kaltaisille kusipäille.

ja saanut vastaukseksi äyskimistä ja tiuskintaa vaunuja lykkiviltä äideiltä, niin sitä oppi, että ei kannata, on itsellä parempi mieli. Ja kun vielä tajusin, että äidit vaunujen ja rattaiden kera todella tukkivat kulkureittejä ja kiilaavat muita kadunreunoille, niin lopetin viimeisenkin huomioonottamisen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kiitos olisi joskus kiva kuulla " vitun muijan " sijaan

En usko että kun pidät ovea auki vaunuja työntävälle äidille, tämä vastaa "vitun muija". Ellei kyseessä ole yksittäinen hullu. Kyllä lähes kaikki sanovat kiitos. Jos pitää ovea perässään auki, harva kiittää, mutta silti minusta on kiva pitää sitä ovea auki, koska itsekin toivoisin sellaista käytöstä. En itse usko että maailma muuttuu paremmaksi paikaksi tuolla sinun asenteella. Itse saan ainakin joskus ilahdutettua jotakuta pitämällä sitä ovea.

Vierailija
22/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kohteliaampaa sanoa että anteeksi pääsenkö tästä kun että jäädä ihmettelemään. Ja jos siihen kysymykseen ei vastata tai mulkoillaan tai vastaavaa, niin sama kysymys kovempaan äänen ja siten, että mahdollisimman moni muu kuulee sen ja huomaan tilanteen. Yleensä äkäisemmätkin ämmät väistävät kun eivät kestä joukkopainetta.

Sitten siitä hissijutusta vielä, että voihan siinäkin sanoa kovaan ääneen että anteeksi olin kyllä tässä ensimmäisenä jonossa, olittepa kohteliaita kun ryntäsitte ohi.

Eli suut auki, turha valittaa jos ei saa asiaansa sanottua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen usein joutunut tilanteeseen jossa ovella tulee samaan aikaan vastaan mies. Usein on käynyt niin että minä avaan oven, joka aukeaa vielä ulospäin ja sen sijaan että vastaan tuleva mies ottaisi ovesta kiinni ja pitäisi sitä hetken auki (siis kun hänelle se olisi huomattavan paljon helpompaa kuin minulle jonka täytyy työntää ovea auki), niin mies tunkee oven raosta sisälle kun minä jään hölmistyneenä hankalassa asennossa pitämään sitä ovea auki...

ja tämä on tapahtunut useampaan kertaan n. 30-40 vuotiaiden miesten toimesta...

Vierailija
24/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein typerimmältä tuntuu, kun on opettanut lapsen olemaan kohtelias ihmisille ja pitämään ovea auki, niin on paljon heitä, jotka eivät kiitä.

Tai vastaa tervehdykseen.

Vierailija
25/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin "kasvattaa" niitä keski-ikäisiä "ämmiä"? Mielestäni tuo sinun käytöksesi on tosi omituista. Ärähdyksen tms. ymmärrän, mutta että ihan oikeasti (?) juokset vaunujen kanssa jonkun perässä ympäri kauppaa :-DDD

Hahaha, joo just ajattelin samaa että tuollainen käytös antaa kyllä tosi tärähtäneen kuvan nro 19:stä :D :D

Vierailija
26/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kantokopan, taaperon ja painavien kauppakassien kanssa, kun kuskit vaan painaa kaasua.

enkä piittaa pätkääkään kun kuskit jarrut ja hampaat kirskuen joutuu äkkipysähtymään.

Vierailija
27/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kantokopan, taaperon ja painavien kauppakassien kanssa, kun kuskit vaan painaa kaasua.

enkä piittaa pätkääkään kun kuskit jarrut ja hampaat kirskuen joutuu äkkipysähtymään.

Kun jos ne eivät kerkeäkään pysähtyä niin eivät osu vaunuihin.

Vierailija
28/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuin koko iloinen iso perhe lähtee markettiin isoille ruokaostoksille ja siellä sitten lyllerretään hyllyrivien välissä tiiviinä taistelurintamana; äiti lykkii lastenvaunuja tai rattaita, isi lykkii ostoskärryjä, ja tenavat juoksevat rinnalla. Eikä kukaan näistä tee elettäkään väistääkseen tai huomioidakseen muut - se markettihan on juuri tuolloin olemassa vain siksi, että armon SUURperhe saa kerralla kaikki tarpeelliset hyödykkeet hankittua vaivattomasti ja mahdollisimman nopeasti.

(ja PS: kun lapset olivat pieniä, meillä käytiin aina kaupassa niin, että toinen jäi kersojen kanssa kotiin - tai sitte mentiin aikaisin aamulla kun ei ollut ryysistä, oikeasti kun toisten ihmisten huomioonottaminenkin on ihan sallittua ja joskus jopa toivottua!)

Vierailija
29/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei kiitosta kuulu, sanon kuuluvaan ääneen "ole hyvä" ja hymyilen päälle. Tuolloin monesti ovesta mennyt hätkähtää, ja sopertaa jotain suustansa.

Vierailija
30/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta jotenkin hävettää suomalaisten miesten puolesta kun se on aina se heidän haukkumansa mokkakorva joka syöksyy avaamaan minulle lapsineni oven.

Silti röyhkeimpiä tässäkin asiassa ovat mielestäni vanhemmat rouvat.

Jos joku ovia viitsii avata niin hän on yleensä maahanmuuttaja tai muu ulkomaalainen.

Vierailija
31/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kiroilla s-marketissa satunnaiselle vaununtyöntäjälle. Jos joku on hullu niin se joka ei anna vaunuille tilaa ja kiroilee päin naamaa.

Eikö sinulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin "kasvattaa" niitä keski-ikäisiä "ämmiä"? Mielestäni tuo sinun käytöksesi on tosi omituista. Ärähdyksen tms. ymmärrän, mutta että ihan oikeasti (?) juokset vaunujen kanssa jonkun perässä ympäri kauppaa :-DDD

Hahaha, joo just ajattelin samaa että tuollainen käytös antaa kyllä tosi tärähtäneen kuvan nro 19:stä :D :D

Vierailija
32/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää kotiin. En muista nähneeni kovinkaan usein kaupassa yhdistelmällä lastenvaunut+ostoskärryt.

Se on voi voi, jos kaupassa käydessä haittaa jotakin se, että meidän perhe käy kaupassa yhdessä - kyllä ruuhka-aikaankin.

on kuin koko iloinen iso perhe lähtee markettiin isoille ruokaostoksille ja siellä sitten lyllerretään hyllyrivien välissä tiiviinä taistelurintamana; äiti lykkii lastenvaunuja tai rattaita, isi lykkii ostoskärryjä, ja tenavat juoksevat rinnalla. Eikä kukaan näistä tee elettäkään väistääkseen tai huomioidakseen muut - se markettihan on juuri tuolloin olemassa vain siksi, että armon SUURperhe saa kerralla kaikki tarpeelliset hyödykkeet hankittua vaivattomasti ja mahdollisimman nopeasti.

(ja PS: kun lapset olivat pieniä, meillä käytiin aina kaupassa niin, että toinen jäi kersojen kanssa kotiin - tai sitte mentiin aikaisin aamulla kun ei ollut ryysistä, oikeasti kun toisten ihmisten huomioonottaminenkin on ihan sallittua ja joskus jopa toivottua!)

Vierailija
33/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä päin suomea te vastaajat asutte? Tapahtuuko tälläistä törkeää käytöstä ihan pienillä paikkakunnilla?

Paljon käyn tuossa Kotkan Pasaatissa ja ikinä en vastaavanlaiseen käytökseen ole törmännyt. Päinvastoin täällä avataan ovea puolin ja toisin, nuorille ja vanhoille, lastenrattaille ja rullaattoreille.

Mut tää onki aika perähikiä ;)

Vierailija
34/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuin koko iloinen iso perhe lähtee markettiin isoille ruokaostoksille ja siellä sitten lyllerretään hyllyrivien välissä tiiviinä taistelurintamana; äiti lykkii lastenvaunuja tai rattaita, isi lykkii ostoskärryjä, ja tenavat juoksevat rinnalla. Eikä kukaan näistä tee elettäkään väistääkseen tai huomioidakseen muut - se markettihan on juuri tuolloin olemassa vain siksi, että armon SUURperhe saa kerralla kaikki tarpeelliset hyödykkeet hankittua vaivattomasti ja mahdollisimman nopeasti. (ja PS: kun lapset olivat pieniä, meillä käytiin aina kaupassa niin, että toinen jäi kersojen kanssa kotiin - tai sitte mentiin aikaisin aamulla kun ei ollut ryysistä, oikeasti kun toisten ihmisten huomioonottaminenkin on ihan sallittua ja joskus jopa toivottua!)

pysähtynyt niille sijoilleni kärryjen kera ja kieltäytynyt väistämästä. Olen siis seissyt siinä kärryihin nojaten tanakasti ja liikkumatta ja antanut sen perheen joutua hirveään kriisiin. Kuka väistää, kun minä en väistä? Joskus se koko rintama kääntyy takaisin

Vierailija
35/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan minnekään: ties vaikka oppisivat jotain käytöstapoja samalla julkisilla paikoilla. Tynnyrissä kasvattaminen se vasta onki tosi hyvä idea! Miten sairasta porukkaa täällä oikein on? Taitaa sun lapsetkin olla jotain alistettuja hissukoita, jotka ryömii pitkin seiniä, että eivät vaan häiritse jotain kiukkusta mummoa?

Vierailija
36/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olin menossa pankkiautomaatille, mulla oli jo kortti kaivettu valmiiksi kun joku nainen hyökkäsi hirveetä vauhtia mun eteen, siinä se sit aikansa kaivoi laukkuaan, etsi lompakkoa ja kaivoi sieltä korttia. Olisin aivan hyvin ehtinyt siinä häntä ennen käydä, mutta ei pakko oli vaan änkeä ensin.

Seuraavana kaupassa kapealla käytävällä odotin vuoroani "pullahyllylle" jossa joku toinen oli juuri ennen minua, en viitsinyt ängetä siihen kiinni koska käytävä oli siinä kohti tosi kapea, mutta tiettuy joku toinen sieltä mun takaa änki sinne mun eteen ja niin et hyvä ettei tätä mun edellä olevaa asiakasta siinä pienel käytävällä kyynerpäillään tökkinyt.

Että ei tartte ees vaunuja olla...peruskäytöstavat on aikuisilla hakusessa ihan ylipäätänsä.

Vierailija
37/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha jonottaa rattaiden kanssa niihin! Ilman rattaitakin on tosi hankala mahtua sekaan. Pitääkin etsiä se syrjäisempi hissi. Minäkin olen pitänyt rattaiden kanssa ovea auki, kun muut ryysäävät ohi. Onhan minulla vaikka koko päivä aikaa seistä siinä ovistopparina.

Vierailija
38/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden kerran saanut oven nenilleni kun venalaisnainen seilasi sisalle eika pitanyt takaa tulevalle sita auki niinkuin maan tapa on. Meinasin uhata sita maastakarkoituksella mutta annoin olla.

Suojatien eteeen taalla pysahdytaan AINA.

Vierailija
39/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä niillä ostoskärryilläkin osataan käytävät tukkia.

Vierailija - 30.09.10 06:24 (ID 11240901) "

kerrankin olin isossa kaupassa ottamassa omenoita pussiin ja pistin vaunut sitä omenalaaria vasten. Kaupassa oli vielä hiljaista ja ajattelin, että yritän olla tukkimatta käytävää. No siihen ramppasi joku mummo ja puoli väkisin runnoi vaunujen yli ja siinä samassa sössötti, että hän ottaisi juuri niitä omenoita, että voisinko väistää vaunuineni. Tarkoitukseni oli ottaa enää yksi omena ja mummelikin (tai no varmaankin keski-ikäinen oli) näki, etä loppusuoralla ollaan, mutta hänen piti päästä heti ja kun minä tukin sen laarinkin vielä siinä.

Vaunut ei vie yhtään enempää tilaa kuin ostoskärryt, mutta kumma kyllä, vaunuihin suhtaudutaan aina nuivasti. Ostoskärreillä tientukkoina seisovia ymmärretään, mutta ei vaunujen kanssa kulkijoita. Ja väkisin sitä on jonkun tiellä. Koska jossain on kuitenkin seisottava, eikä monessakaan kaupassa ole mitään ylimääräistä tyhjää tilaa.

Kerran olin tarjoustalossa vaunujen kanssa. Siellä on ihan törkeän ahtaat käytävät ja katselin jotain kynsilakkaa. Meikkihyllyt sijaitsivat aivan lähellä sisääntuloa, eikä mitään ylimääräistä tilaa ole. No ajatuksiini vaipuneena katselin lakkoja ja sitten siihen tuli joku nainen, joka todella vihaisesti minulle sanoi, että voisinko mennä siitä muualle tukkimasta käytävää vaunuineni. Ymmärrän kyllä ja olisin väistänyt, mutta ... HÄN EI ANTANUT MINULLE SIIHEN MAHDOLLISUUTTA! Miten ihmeessä voi toimia kohteliaasti ja väistää, jos päälle käydään kuin yleinen syyttäjä. Ajattelemiseen ei anneta kahta sekuntia. Joskus sitä on myös niin ajatuksissa, että jos toinen ei sano mitään, niin ei vaan huomaa ja tajua väistää. Tuntuu, että suomalaiset ovat itsekeskeistä ja vittumaista kansaa, jotka eivät vaan omista minkäänlaisia yleisiä hyviä käytöstapoja. Kaikki tänne mulle ja HETI!

Vierailija
40/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olin menossa pankkiautomaatille, mulla oli jo kortti kaivettu valmiiksi kun joku nainen hyökkäsi hirveetä vauhtia mun eteen, siinä se sit aikansa kaivoi laukkuaan, etsi lompakkoa ja kaivoi sieltä korttia. Olisin aivan hyvin ehtinyt siinä häntä ennen käydä, mutta ei pakko oli vaan änkeä ensin.

kiilaten mut. Otin sitten seuraavan kassan ja meinasin paskasen röhönaurun mennä päästämään sen korvaan, kun kassani olikin se nopeampi versio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi