Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeyden huippu? Pujottelin vaunujen kanssa sisään pienestä ja painavasta kirjaston ovesta.

Vierailija
30.09.2010 |

Olin juuri saanut vedettyä oven auki ja ängettyä itseni ja vaunut sen väliin pitäen samalla ovesta kiinni, kun tuli paikalle noin 45-v. muija.

Sen sijaan että eukko olisi vaikkapa tarjoutunut pitämään ovea auki ja odottanut että saan vedettyä vaunut sisään, hän tunkeutui väkisin ovenpielen ja vaunujen väliin ja plopsautti siitä perseensä sisään kuin ison korkin!

Juu ei, minä vauvoineni en ole maailman napa, mutta joku raja ihmisten härskiydelläkin. Minä luulin, että moisen tempun voisi EHKÄ tehdä joku 13-v. huonokäytöksinen pojankloppi, mutta että oikein aikuinen nainen? :o

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 7 vuoden ajan liikkunut kaupungilla vaunujen kanssa ja huomattavasti useammin joku läväyttää oven suoraan vaunuja päin kuin vaivautuu pitämään auki. Jos joku ovia viitsii avata niin hän on yleensä maahanmuuttaja tai muu ulkomaalainen.

Vierailija
2/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaunujen kanssa tukitaan jokikinen reitti niin olen lopettanut kaikenlaisen kohteliaisuuden ja kiilaan välistä. En jaksa jäädä odottamaan, että taistelukärryjen kanssa viitsitään mennä eteenpäin, onhan niitä äitejä nähty juoruilemassa hissinovella tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaunujen kanssa tukitaan jokikinen reitti niin olen lopettanut kaikenlaisen kohteliaisuuden ja kiilaan välistä. En jaksa jäädä odottamaan, että taistelukärryjen kanssa viitsitään mennä eteenpäin, onhan niitä äitejä nähty juoruilemassa hissinovella tms.

Minulla ei ole tapana kostaa joidenkin ihmisten hidasta liikkumista kaikille. Minuakin yksi mies iski kipeästi ovella päin kun olin vaunujen kanssa liikenteessä. Oletin että pitää ovea auki enkä varautunut moiseen iskuun. Siitä pitäen olen oppinut. Itse pidän ovea aina auki kaikille. Myös lainaamani kirjoittajan kaltaisille kusipäille.

Vierailija
4/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kantokopan, taaperon ja painavien kauppakassien kanssa, kun kuskit vaan painaa kaasua.

Vierailija
5/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 7 vuoden ajan liikkunut kaupungilla vaunujen kanssa ja huomattavasti useammin joku läväyttää oven suoraan vaunuja päin kuin vaivautuu pitämään auki. Jos joku ovia viitsii avata niin hän on yleensä maahanmuuttaja tai muu ulkomaalainen.

En ole ulkomaalainen, eikä kohteliaita ulkomaalaisia minua vastaan vielä ole tullut.

Ja juu saman olen huomannut, ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
6/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana kostaa joidenkin ihmisten hidasta liikkumista kaikille. Minuakin yksi mies iski kipeästi ovella päin kun olin vaunujen kanssa liikenteessä. Oletin että pitää ovea auki enkä varautunut moiseen iskuun. Siitä pitäen olen oppinut. Itse pidän ovea aina auki kaikille. Myös lainaamani kirjoittajan kaltaisille kusipäille.

ja saanut vastaukseksi äyskimistä ja tiuskintaa vaunuja lykkiviltä äideiltä, niin sitä oppi, että ei kannata, on itsellä parempi mieli. Ja kun vielä tajusin, että äidit vaunujen ja rattaiden kera todella tukkivat kulkureittejä ja kiilaavat muita kadunreunoille, niin lopetin viimeisenkin huomioonottamisen.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kiitos olisi joskus kiva kuulla " vitun muijan " sijaan

Vierailija
8/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään vaatekaupassa. Mukana oli vauva kantokopassa/matkarattaissa (siitä syystä etten tukkisi isoilla vaunuilla kauppojen käytäviä). Tänään sitten mietin miksi vaivautua. Eräs äiti oli vaunuilla tukkinut ahtaan käytävän "suun". Äiti näki että tulemme kohti, ei liikauttanut eväänsäkään että olisi siirtänyt vaunuja "käytävänsuun" viereen jotta olisimme ohi päässeet. Jouduikmme peruuttamaan koko pitkän käytävän takaisin. Ymärtäisin jos he olisivat olleet keskellä käytävää, mutta vunuja ei olisi tarvinnut siirtää kuin puoli metriä!! Raivostuttaa ettei oteta huomioon muita vaunulla liikkujia!! Noh, kylläpä helpotti :)!

Vierailija
9/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vahingossa", kun vaunujen kanssa on niin "kömpelöä" liikkua.

Vierailija
10/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onneksi törmännyt vain ystävällisiin ja avuliaisiin ihmisiin liikkuessani vaunujen/rattaiden kanssa. Mutta itsekin ajattelen muita ihmisiä, liikun mahdollisimman sivulla, en tunge liian pienistä raoista, en jää tukkeeksi, pyydän anteeksi, jos joku on edessä tai jos on liian ahdasta ym. Eli ehkä omallakin asenteella on merkitystä. Enkä nyt mitään sädekehää tällä hae, vaan sitä, että mielestäni rattaiden kanssa kulkijalla on ikäänkuin väistämisvelvollisuus.

Vierailija
11/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.

Vierailija
12/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa odottaa suojatien päässä vauvan kantokopan, taaperon ja painavien kauppakassien kanssa, kun kuskit vaan painaa kaasua.

En yleensä anna jalankulkijoille, en varsinkaan lapsille, tietä sellaisissa kohdissa, jossa samaan suuntaan kulkee kaksi kaistaa. Siinä on monesti ollut hengenlähtö lähellä, kun pysähtyneen auton takaa syöksyy toinen auto ja ihmiset ovat jo suojatiellä.

Vierailija
13/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä anna jalankulkijoille, en varsinkaan lapsille, tietä sellaisissa kohdissa, jossa samaan suuntaan kulkee kaksi kaistaa. Siinä on monesti ollut hengenlähtö lähellä, kun pysähtyneen auton takaa syöksyy toinen auto ja ihmiset ovat jo suojatiellä.

Vierailija
14/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et sanonut, että "anteeksi, pääsisinkö tästä ohi". Niin minä teen... Tiedän kyllä, ettei ole Suomessa tapana, ja välillä nuo tien tukkijat mulkoilevat takaisin, mutta en todellakaan lähde peruuttelemaan jotain käytäviä "huvikseni". Mutta joo, tien tukkeena olo on ärsyttävää. Melestäni silloin voi kyllä pyytää päästä ohi. Ja itse pyydän ihan kohteliaasti. On joskus itsellenikin käynyt niin, että olen parkkeerannut turhan keskelle jotain tavaraa tutkimaan, mutta tottakai saa pyytää väistämään, jos olen jonkun tiellä.

Olin tänään vaatekaupassa. Mukana oli vauva kantokopassa/matkarattaissa (siitä syystä etten tukkisi isoilla vaunuilla kauppojen käytäviä). Tänään sitten mietin miksi vaivautua. Eräs äiti oli vaunuilla tukkinut ahtaan käytävän "suun". Äiti näki että tulemme kohti, ei liikauttanut eväänsäkään että olisi siirtänyt vaunuja "käytävänsuun" viereen jotta olisimme ohi päässeet. Jouduikmme peruuttamaan koko pitkän käytävän takaisin. Ymärtäisin jos he olisivat olleet keskellä käytävää, mutta vunuja ei olisi tarvinnut siirtää kuin puoli metriä!! Raivostuttaa ettei oteta huomioon muita vaunulla liikkujia!! Noh, kylläpä helpotti :)!

Vierailija
15/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto niissä Stockan hisseissä saa ihmiset käyttäytymään kuin sokeat kuspäät? : O Ryysitään vaan ohi, vaikka ihan selkeästi olen ollut ihan ensimmäisenä siinä jonossa!

Käytän nykyään enemmän niitä sivuilla olevia hissejä, esim. miestenosaston sisäänkäynnin vieressä olevaa yksittäistä hissiä, jota moni ei edes huomaa... Sillä pääsee vielä kätevästi menemään.

siellä saa odottaa vaunujen tai rattaiden kanssa vaikka maailman loppuun saakkaa... ensin painaa napista ja on ekana odottamassa hissiä. Sitten kun hissi saapuu, sieltä tulee ihmiset ulos ja samaan aikaan törkeimmät tunkeutuvat sisään koska portaitahan ei voi käyttää. Sitten hissi onkin täynnä ja rattaiden kanssa kulkija voi vaan katsella täyttä hissiä. Ja tämän tekevät ihan kaikki. Että törkeää on, kuten ap sanoikin.

Vierailija
16/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen todella totesin kun liikuin vaunujen kanssa ensin yhden ja sitten kahden lapsen kanssa. Olen jopa joutunut tilanteeseen, jossa tavallisessa S-marketissa yksi keski-iän reippaasti ylittänyt naishenkilö kiilasi ostosvaununsa niin, että ohi ei lastenvaunujen kanssa päässyt. Kun yritin ohitse ja sanoin, että anteeksi voisitko siirtää, sain vastaukseksi kiroilua, eikä ostoskärryjä siirretty. Ja tämä kaikki keskellä päivää!

Ja ne keskustan Stokkan hissit ovat ihan legendaariset. Siellä jonottaa hissiin urheilullista ja tervejalkaista väkeä, jotka sitten tönivät nyrkeillään vauvaa, että pääsevät ennen vaunuja sisään ja portaat ovat tosiaan siinä muutaman metrin päässä.

Nykyään jos joku käyttäytyy minua kohtaan törkeästi, lähden reippaasti henkilön perään ja oikein juoksen vaunujen kanssa hänen perässään. Jos hän pysähtyy, pysähdyn minäkin hänen taakseen. Seuraan kiusallisesti esim. koko kauppareissun ajan, enkä sano mitään :-) Ovat punaisia kuin tomaatit ja häpeävät - suosittelen lämpimästi!

Vierailija
17/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran sanonut melko rumasti ihmisille, kun pyörätuolilla liikkuva ystäväni ei tahdo päästä niihin hisseihin millään.

Vierailija
18/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanon aina "Anteeksi, pääsisikö tästä ohi" ja hymyilen nätisti päälle sekä kiitän. Ikinä ei ole ollut ongelmia. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa jne. Minua sen sijaan ärsyttää tenavat, jotka kiipeävät kassan päähän niin, että ei mahdu pakkaamaan ja hypistelevät ostoksiani, mutta se onkin jo toinen juttu...

Vierailija
19/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin "kasvattaa" niitä keski-ikäisiä "ämmiä"? Mielestäni tuo sinun käytöksesi on tosi omituista. Ärähdyksen tms. ymmärrän, mutta että ihan oikeasti (?) juokset vaunujen kanssa jonkun perässä ympäri kauppaa :-DDD

Vierailija
20/95 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen oli tullut joku 7lk likka, ottanut sen 2e karkkipussin, kysynyt mitä te tälllä teette ja kaatanut karkit maahan..

Törkeää tuokin.

Olen lapselle terottanut että toisia kohtaan pitää olla kohtelias, mutta nyt sanoin että olisit potkassut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme