Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi kiinni pettämisestä - nyt epäilen kaikkea

Vierailija
07.05.2023 |

Mies jäi kiinni suhteesta työkaveriin. Suhde on kestänyt joitakin kk. Tämä tietysti on tarkoittanut sitä että mies on valehdellut kuukausia ihan pokkana. Kun nyt sitten mies jäi kiinni, hän katuu, sanoo jättäneensä suhteen ja haluaa jatkaa avioliittoa. Oli kuulema ainoa kerta kun on ikinä pettänyt. Minua epäilyttää olisiko ensi kertalainen niin systemaattinen ja hyvä valehtelemaan? Olemme olleet naimisissa 16 vuotta. Voiko mies vaan yhtäkkiä muuttua pettäjäksi ja valehtelijaksi. Jos olen itselleni rehellinen, niin olen aikasemminkin miettinyt pettääkö mieheni, mutta en ole nähnyt mitään mistä olisin voinut häntä syyttää. Mietin vaan että onko pettäjä pettäjä.. voiko sellaiseen ihmiseen oikeasti luottaa?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettänyt yhden kerran, kun on kuukausikaupalla naiskennellut toista? Ja sinä uskot, että koko homma on nyt ohi?

Vierailija
62/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näissä pettämisjutuissa on aina kaksi ratkaisevaa kysymystä: a) jäikö kiinni vai kertoiko välittömästi vapaaehtoisesti itse ja b) tiedostaako pettänyt itse syitä käytökselleen ja onko hänellä suunnitelma ja motivaatio tilanteen korjaamiseksi. Se kertoo jo heti kaiken oleellisen, jos pettäjä on pystynyt pitämään salaisuutta pitkään ja jää kiinni vahingossa tai painostettuna.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän karisee naiivius sen suhteen ettei pitkissä suhteissa voisi tulla kaikenlaisia kausia joiden aikana ihan hyvillekin ja perusrehellisille ihmisille voisi epätoivoisessa, pitkään toimimattomassa tilanteessa sattua yksittäisiä virheitä. Esim. jos puoliso on pitkään haluton eikä suostu kommunikoimaan asiasta, on mielestäni tilanne helposti hyvin eri luokkaa kuin näillä ns. elämäntapapettäjillä jotka tuntuvat tuhoavan kaikki suhteensa ihan järjestelmällisesti tylsyyttään, ilman tunnontuskia. On hyvin eri asia hairahtua kertaluontoisesti ja kertoa siitä itse kumppanille jolloin kumppani saa tehdä päätöksen jatkosta, kuin odottaa että jää kiinni muuta kautta. Yleensä jälkimmäisissä tapauksissa pettäjä ei edes ole pahoillaan itse teosta, vaan siitä että jäi kiinni.

Mutta rehellinen kun ei tietenkään tarkoita aina täydellistä. Rehellinen ihminen voi tehdä virheitä, mutta myös katuu, ottaa vastuun niistä virheistään eikä yritä paeta tekojensa seurauksia. Ihminen, joka pystyy elämään kaksoiselämää pitkään on mahdollisesti monilla muillakin tavoilla hukassa. En voi sanoa AP mitä sinun pitäisi tehdä, mutta itselläni raja menee juurikin tuossa rehellisyydessä. Tosi moni vaikeakin asia on puhuttavissa, jos voi kuitenkin luottaa siihen että kumppani kertoo sinulle pyytämättä kaiken ikävänkin, koska haluaa itse elää niin, eli on sinulle avoin myös heikkouksistaan.

Emme voi kontrolloida muita ihmisiä tai hillitä miehiä haluineen. Mutta voimme valita miehiä, joista huokuu se että he osaavat itse hillitä itsensä. Jälkimmäinen on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin se että opit tulemaan toimeen epärehellisen ihmisen ja kaikkien siihen liittyvien lieveilmiöiden kanssa. Kun luotat kumppanisi omaan arviointikykyyn, voit nukkua yösi rauhassa eikä ohimenevät ihastuksetkaan kaada koko suhdetta.

Jos tilanteesta ja siihen johtaneista tunteista ei pystytä käymään syvällistä keskustelua edes kiinni jäämisen jälkeen, ei ole mitään tuon taivaallista järkeä edes yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia että 16v suhteen jälkeen oma eukko ei enää niin kiinnosta. Ja kun eteen sattuu kiinnostunut nainen niin se on monella miehellä menoa. En näin naisena omalla kohdalla tunne yhtään varattua miestä joka olisi kieltäytynyt, älkää olko naiset sinisilmäisiä.

Sinulle ap, potut pottuinA, sanot miehelle että voidaan jatkaa mutta itsekin käyt nyt vieraissa.

Voi olla että sulla on vinoutunut otanta. Jos Tinderissä tai yöelämässä lähestyt miehiä tai miehet lähestyvät sinua, niin noissa paikoissa liikkuvilla monilla on se seuranhaku mielessä.

Omalta kohdalta voin sanoa, että vuosien varrella on moni nainen tullut itseään tyrkyttämään. Osa hienovaraisemmin, osa suoraan ehdottamalla. Osa on halunnut seksiä, osa selkeästi ollut etsimässä parisuhdetta tai jonkinlaista tapailusuhdetta. En silti ole pettänyt. En siksi, etteikö osa naisista olisi kiinnostanut, vaan siksi etten halua pettää. Ja olen juhlinut myös Levillä ja muissa paikoissa, joissa kiinnijäämisen riski on käytännössä nolla.

Itse en aktiivisesti naisia yöelämässä lähesty. Olen siellä yleensä kavereiden, työkavereiden tai yhteistyökumppanien kanssa juhlimassa. Jos joku viehättävä ja mukava nainen tulee juttelemaan, niin saatan jutella ja tanssia naisen kanssa illan aikana, mutta en tee sen enempää.

Vierailija
64/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se tappi pahedmmin köytössä kulu, varo vaan seksitautia, ja pidä kiinni miehesi RAHAPUSSISTA, mjuista pusseista viis

Nykyään naiset ovat pääsääntöisesti koulutetumpia kuin miehensä ja monella myös palkka on suurempi kuin miehellään. Ei me naiset tarvita teidän rahapusseja. Ja luotettaviakin miehiä on olemassa, joiden tapin kuntoa ei tarvitse varoa.

Naiset tienaavat parisuhteessa pääsääntöisesti enemmän kuin miehet? Onko tuo mutua vai mihin perustat tuon? Kyllä se edelleen taitaa toisinpäin olla.

Vierailija
65/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se tappi pahedmmin köytössä kulu, varo vaan seksitautia, ja pidä kiinni miehesi RAHAPUSSISTA, mjuista pusseista viis

Nykyään naiset ovat pääsääntöisesti koulutetumpia kuin miehensä ja monella myös palkka on suurempi kuin miehellään. Ei me naiset tarvita teidän rahapusseja. Ja luotettaviakin miehiä on olemassa, joiden tapin kuntoa ei tarvitse varoa.

Naiset tienaavat parisuhteessa pääsääntöisesti enemmän kuin miehet? Onko tuo mutua vai mihin perustat tuon? Kyllä se edelleen taitaa toisinpäin olla.

Vaikka mies olisi parempituloinen, niin se ei tarkoita sitä, että naisella on pieni palkka.

Vierailija
66/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näissä pettämisjutuissa on aina kaksi ratkaisevaa kysymystä: a) jäikö kiinni vai kertoiko välittömästi vapaaehtoisesti itse ja b) tiedostaako pettänyt itse syitä käytökselleen ja onko hänellä suunnitelma ja motivaatio tilanteen korjaamiseksi. Se kertoo jo heti kaiken oleellisen, jos pettäjä on pystynyt pitämään salaisuutta pitkään ja jää kiinni vahingossa tai painostettuna.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän karisee naiivius sen suhteen ettei pitkissä suhteissa voisi tulla kaikenlaisia kausia joiden aikana ihan hyvillekin ja perusrehellisille ihmisille voisi epätoivoisessa, pitkään toimimattomassa tilanteessa sattua yksittäisiä virheitä. Esim. jos puoliso on pitkään haluton eikä suostu kommunikoimaan asiasta, on mielestäni tilanne helposti hyvin eri luokkaa kuin näillä ns. elämäntapapettäjillä jotka tuntuvat tuhoavan kaikki suhteensa ihan järjestelmällisesti tylsyyttään, ilman tunnontuskia. On hyvin eri asia hairahtua kertaluontoisesti ja kertoa siitä itse kumppanille jolloin kumppani saa tehdä päätöksen jatkosta, kuin odottaa että jää kiinni muuta kautta. Yleensä jälkimmäisissä tapauksissa pettäjä ei edes ole pahoillaan itse teosta, vaan siitä että jäi kiinni.

Mutta rehellinen kun ei tietenkään tarkoita aina täydellistä. Rehellinen ihminen voi tehdä virheitä, mutta myös katuu, ottaa vastuun niistä virheistään eikä yritä paeta tekojensa seurauksia. Ihminen, joka pystyy elämään kaksoiselämää pitkään on mahdollisesti monilla muillakin tavoilla hukassa. En voi sanoa AP mitä sinun pitäisi tehdä, mutta itselläni raja menee juurikin tuossa rehellisyydessä. Tosi moni vaikeakin asia on puhuttavissa, jos voi kuitenkin luottaa siihen että kumppani kertoo sinulle pyytämättä kaiken ikävänkin, koska haluaa itse elää niin, eli on sinulle avoin myös heikkouksistaan.

Emme voi kontrolloida muita ihmisiä tai hillitä miehiä haluineen. Mutta voimme valita miehiä, joista huokuu se että he osaavat itse hillitä itsensä. Jälkimmäinen on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin se että opit tulemaan toimeen epärehellisen ihmisen ja kaikkien siihen liittyvien lieveilmiöiden kanssa. Kun luotat kumppanisi omaan arviointikykyyn, voit nukkua yösi rauhassa eikä ohimenevät ihastuksetkaan kaada koko suhdetta.

Jos tilanteesta ja siihen johtaneista tunteista ei pystytä käymään syvällistä keskustelua edes kiinni jäämisen jälkeen, ei ole mitään tuon taivaallista järkeä edes yrittää.

Todella kypsä ja harkittu kirjoitus. Kiinnitin huomiota tuohon mainitsemaasi elämäntapapettäjään. Uskoisin että tälläkin palstalla aiheesta noussut kritiikki kohdistuu tuollaisiin ihmisiin jotka kuvauksesi mukaan tuhoavat järjestelmällisesti suhteitaan. Sellainen ihminen ei ole minusta terveellistä ainesta monogamiseen parisuhteeseen.

Vierailija
67/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että epäilee sen jälkeen kun mies on jäänyt kiinni on täysin normaalia ja luonnollinen reaktio. Älä AP usko hetkeäkään niitä mieleltään sairaita tyyppejä jotka väittävät että sun epäily tollasen jälkeen olisi jotenkin sairaalloista.

Vierailija
68/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetyt on petettyjä syystä. Kyllähän se terveelle miehelle kunnon tyydyttävä seksi maistuu.

Vierailija
69/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku omenavarkaissa käynyt tuli sitten trollamaaan. 🤣🤣🤣

Vierailija
70/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petetyt on petettyjä syystä. Kyllähän se terveelle miehelle kunnon tyydyttävä seksi maistuu.

H o r o miehet eivät mielestään koskaan saa seksiä tarpeeksi eikä yksi kumppani ikinä riitä. Näitä kannattaa varoa ja potkaista pihalle heti jos pettävät.

Niillä on jo varmiiksi narsistinen suhtautuminen maailmaan ja kanssaihmisiin. "Minulla on oikeus pettää" jne

Syyttävät pettämisistään aina muita eivätkä koskaan halua kantaa itse vastuuta

Vierailija
71/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen ottaa eron syystä. Eihän sitä nyt terve nainen mitään petturia katsele, se on potku perseelle jos mies käy vieraissa

Vierailija
72/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Sehän on vain pala lihaa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
73/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen ottaa eron syystä. Eihän sitä nyt terve nainen mitään petturia katsele, se on potku perseelle jos mies käy vieraissa

Pettäjästä eroaminen on aina hyvinvointiteko itselle.

Vierailija
74/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ei elämässä aina ole niin mustavalkoisia. Voi mokata eikä sen jälkeen enää koskaan toista virhettään, mutta eläminen syyllisyyden kanssa voi käydä liian raskaaksi.

Vierailija
75/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen aina huutaa "jättäkää pettjät heti" mutta eikö tämä tarkoita sitten monelle naiselle:

- rupeat köyhäksi yksinhuoltajaksi kaikesta hienosta ja luxuksesta luopumalla

- muutat siitä hienosta omakotilasta johonkin korson kaksioon

- menetät sen mihen tuoman kaveripiirin ja muuton yhteydessä naapuri-kaverit ym

- lapset vaihtavat koulua ja joutuvat mahdollisesti alentamaan elintasoaan merkittävästi

- sähköbemari vaihtuu bussilippuun

- jne

- jne

Ei meillä vain. Meillä menisi seuraavasti jos mies edes pettäisi:

- Minä otan lapsen mukaan, joten pettäjä ei häntä näe. Lapsella on toisen maan kansalainen kanssani. Isää ei ole rekisteröity papereihin. Emme ole rekisteröineet avioliittoamme Suomessa.

- Minä maksan nyt jo kotimaani asuntoa, joka on isompi kuin miehellä Suomessa, on paremmalla paikalla kuin miehen asunto Suomessa ja on itseasiassa arvokkaampi kuin miehen asunto Suomessa.

- Minulla on molemmissa maissa oma ystäväpiiri. Miehen kavereista pidän joo ja olen mielelläni heidän seurassa myös. Kuitenkin minulla on ihan omat piirini myös ja harrastan eri lajia kuin mies.

- Meillä ei ole autoa tai autoja. Käytetään julkisia jo muutenkin.

- Mulla on isompi omaisuus kuin miehellä, olen paremmin koulutettu kuin mies. Minulla tulee olemaan suurempi eläke kuin miehellä.

- Lapsemme koulu sijaitsee jo ulkomailla yksityisessä oppilaitoksessa, jonka maksan joko itse tai mies maksaa. Selviän oikein hienosti maksuista myös itse.

- Lapsi saa kanssani paremmat ehdot elämään. Hän saa terveellistä ruokaa, hän saa harrastaa mitä haluaa ja niin kauan kuin haluaa. Hän saa myös olla ystävien kanssa paljon. Hän näkee myös sukulaisia yllättävän usein. Teemme myös perheenä paljon.

Jos mies nyt päättäisi pettää minua niin hän tietää, että menettää elämänsä kaksi tärkeintä ihmistä. Samoin itse tiedän jos petän miestä. Jos mies pettää niin hän menettää myös mahdollisuudet näihin ulkomaan sijoituksiin ja olemisiin ja hän myös menettää tälläisen kotiapulaisen ja rakastajan. Ne ovat hänen omia päätöksiä ja minä teen omani.

Vierailija
76/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen aina huutaa "jättäkää pettjät heti" mutta eikö tämä tarkoita sitten monelle naiselle:

- rupeat köyhäksi yksinhuoltajaksi kaikesta hienosta ja luxuksesta luopumalla

- muutat siitä hienosta omakotilasta johonkin korson kaksioon

- menetät sen mihen tuoman kaveripiirin ja muuton yhteydessä naapuri-kaverit ym

- lapset vaihtavat koulua ja joutuvat mahdollisesti alentamaan elintasoaan merkittävästi

- sähköbemari vaihtuu bussilippuun

- jne

- jne

Ei meillä vain. Meillä menisi seuraavasti jos mies edes pettäisi:

- Minä otan lapsen mukaan, joten pettäjä ei häntä näe. Lapsella on toisen maan kansalainen kanssani. Isää ei ole rekisteröity papereihin. Emme ole rekisteröineet avioliittoamme Suomessa.

- Minä maksan nyt jo kotimaani asuntoa, joka on isompi kuin miehellä Suomessa, on paremmalla paikalla kuin miehen asunto Suomessa ja on itseasiassa arvokkaampi kuin miehen asunto Suomessa.

- Minulla on molemmissa maissa oma ystäväpiiri. Miehen kavereista pidän joo ja olen mielelläni heidän seurassa myös. Kuitenkin minulla on ihan omat piirini myös ja harrastan eri lajia kuin mies.

- Meillä ei ole autoa tai autoja. Käytetään julkisia jo muutenkin.

- Mulla on isompi omaisuus kuin miehellä, olen paremmin koulutettu kuin mies. Minulla tulee olemaan suurempi eläke kuin miehellä.

- Lapsemme koulu sijaitsee jo ulkomailla yksityisessä oppilaitoksessa, jonka maksan joko itse tai mies maksaa. Selviän oikein hienosti maksuista myös itse.

- Lapsi saa kanssani paremmat ehdot elämään. Hän saa terveellistä ruokaa, hän saa harrastaa mitä haluaa ja niin kauan kuin haluaa. Hän saa myös olla ystävien kanssa paljon. Hän näkee myös sukulaisia yllättävän usein. Teemme myös perheenä paljon.

Jos mies nyt päättäisi pettää minua niin hän tietää, että menettää elämänsä kaksi tärkeintä ihmistä. Samoin itse tiedän jos petän miestä. Jos mies pettää niin hän menettää myös mahdollisuudet näihin ulkomaan sijoituksiin ja olemisiin ja hän myös menettää tälläisen kotiapulaisen ja rakastajan. Ne ovat hänen omia päätöksiä ja minä teen omani.

Kun oma katkeruus on tärkeämpää kuin lapsen etu.

Vierailija
77/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä on aina pettäjä, ainakin tuollaisessa pitkässä liitossa. Tuskin oli ensimmäinen sivusuhde eikä varmasti viimeinen, kun on makuun päässyt. Minulla oli 8 v suhde varattuun työkaveriini, ja tiedän etten tosiaan ollut ensimmäinen ja tiedän että minun jälkeeni tuli muitakin, luultavasti myös minun aikanani oli muitakin.

Hyvä, että ymmärsit tämän. Miksi silti olit hänen kanssaan? Etkö saanut muita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi