Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi kiinni pettämisestä - nyt epäilen kaikkea

Vierailija
07.05.2023 |

Mies jäi kiinni suhteesta työkaveriin. Suhde on kestänyt joitakin kk. Tämä tietysti on tarkoittanut sitä että mies on valehdellut kuukausia ihan pokkana. Kun nyt sitten mies jäi kiinni, hän katuu, sanoo jättäneensä suhteen ja haluaa jatkaa avioliittoa. Oli kuulema ainoa kerta kun on ikinä pettänyt. Minua epäilyttää olisiko ensi kertalainen niin systemaattinen ja hyvä valehtelemaan? Olemme olleet naimisissa 16 vuotta. Voiko mies vaan yhtäkkiä muuttua pettäjäksi ja valehtelijaksi. Jos olen itselleni rehellinen, niin olen aikasemminkin miettinyt pettääkö mieheni, mutta en ole nähnyt mitään mistä olisin voinut häntä syyttää. Mietin vaan että onko pettäjä pettäjä.. voiko sellaiseen ihmiseen oikeasti luottaa?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ensikertalainen ole kaikkein tarkin ja varovaisin sen suhteen, ettei vain jää kiinni.

Sitten kun on jo kerran selvinnyt jäämättä kiinni, luottamus omaan näppäryyteen kasvaa ja ottaa isompia riskejä. Tai jos on jo jäännyt kiinni, niin kynnys seuraavaan sivusuhteeseen on matalampi, koska se ei oikeasti muuta mitään. Ensikertalaisella on eniten menetettävää, nimittäin luottamus.

Mut vastaus kysymykseen: ei kannata luottaa pettäjään. Jos päädyt siihen että jatkatte yhdessä, rakenna järjestely siten ettei se perustu luottamukseen. Käytännön järjestelyissä mies voi silti olla luotettava. Voit tietysti luottaa siihen, että mies esim. huolehtii lapsista, jos hän on niin ennenkin tehnyt, mutta älä luota siihen että hän olisi uskollinen.

Vierailija
42/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Ja mies joka on pettänyt aiemmissa suhteissaan jatkaa pettämistään lähes aina seuraavissa suhteissaan myös. Erityisesti mieleltään kieroutuneet tapaukset joilla persoonallisuushäiriöön viittaavia piirteitä jotka ilmentyvät hänessä ulospäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lort tomies ei ole luotettava, etenkin kun ei ole kertapanosta kyse vaan suunnitelmallisesta toiminnasta

Vierailija
44/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä sika, tuollaisesta ei ihmistä tule. Ainoa toimiva hoito olisi lyijynappihoito navetan takana, ja se on valitettavasti laitonta.

Älä hölise, typerys.

Kun liitto on kestänyt jo 16 vuotta, mies ei ole hakemassa uutta vaimoa.

Vaan on sellanen kuin monet häntäheikit ovat.

Hakee elämään äksöniä. jännitystä, jotain odottamista ja muuta vastaava.

Harva terve mies viettää vapaa-aikaansa sohvalla maaten ja telkkua toljottaen.

Siksihän monet miehet ovat koukussa tietokone peleihin, kun se tuo vaihtelua, kilpailun huumaa, virtuaalista toimintaa, jännitystä.

Joillekin tuollaisen tuo toiset naiset.

Ei himo toista kohtaan, vähennä pätkääkään, sitä rakkautta omaa puolisoa kohtaan.

Jos mies on luvannut olla uskollinen vaimolleen ja silti pettää niin mies on petturi ja rikkonut lupauksen ja luottamuksen. Ihan sama rakastaako edelleen vaimoa vai ei.

Petos on petos ja rikottua luottamusta ei saa takaisin. Ilmeisesti moni pettäjä ei tätä ymmärrä kun ovat valmiita riskeeraamaan liittonsa pelkän jännityksen vuoksi

Vierailija
45/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia että 16v suhteen jälkeen oma eukko ei enää niin kiinnosta. Ja kun eteen sattuu kiinnostunut nainen niin se on monella miehellä menoa. En näin naisena omalla kohdalla tunne yhtään varattua miestä joka olisi kieltäytynyt, älkää olko naiset sinisilmäisiä.

Sinulle ap, potut pottuinA, sanot miehelle että voidaan jatkaa mutta itsekin käyt nyt vieraissa.

Vierailija
46/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä on aina pettäjä, ainakin tuollaisessa pitkässä liitossa. Tuskin oli ensimmäinen sivusuhde eikä varmasti viimeinen, kun on makuun päässyt. Minulla oli 8 v suhde varattuun työkaveriini, ja tiedän etten tosiaan ollut ensimmäinen ja tiedän että minun jälkeeni tuli muitakin, luultavasti myös minun aikanani oli muitakin.

Vierailija
47/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta miten te naiset ylipäätään luotatte miehiinne aina niin 100%? Kuvittelette että juuri se mun oma Jorma ei petä? Monella ei tunnu käyvän edes mielessäkään että se oma mies voisi koskaan pettää.

Olen ollut naimisissa 20vuotta ja jos mies sanoisi että on pettänyt niin ei se mulle mikään järkyttävä yllätys olisi, sen faktan tietäen että suuri osa miehistä kuitenkin pitkissä liitoissa pettää. Mielestäni on todella naiivia ajatella nykypäivänä että ihmiset olisi koko elämänsä 100% uskollisia samalle ihmiselle. Ja sitten kun jotain tällaista tapahtuu, maailma murenee ja tarvitaan ties mitä ammattiauttajia.

Vierailija
48/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, mutta miten te naiset ylipäätään luotatte miehiinne aina niin 100%? Kuvittelette että juuri se mun oma Jorma ei petä? Monella ei tunnu käyvän edes mielessäkään että se oma mies voisi koskaan pettää.

Olen ollut naimisissa 20vuotta ja jos mies sanoisi että on pettänyt niin ei se mulle mikään järkyttävä yllätys olisi, sen faktan tietäen että suuri osa miehistä kuitenkin pitkissä liitoissa pettää. Mielestäni on todella naiivia ajatella nykypäivänä että ihmiset olisi koko elämänsä 100% uskollisia samalle ihmiselle. Ja sitten kun jotain tällaista tapahtuu, maailma murenee ja tarvitaan ties mitä ammattiauttajia.

Kunhan trollaat.

Vierailija
49/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties itse pettäjä? Niin tyypillinen selitys "suuri osa miehistä pettää"

No, se on joko minä tai se vieras nainen. Molempia mies ei voi saada

Vierailija
50/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ei tunnu tajuavan sitä, että petetyn rakkaus tuossa ihan oikeasti kuolee. Pari vuotta siinä voi mennä, mutta sen jälkeen petetty ei vain kykene enää tuntemaan rakkauden tunteita. 

Tämä on totta. Etenkin, jos pettäminen on tullut yllätyksenä, petetyn ensi reaktio voi olla se, että sattuu kamalasti, koska rakastaa niin paljon, eikä pysty kuvitella elämää ilman puolisoa. Mutta jo tuossa vaiheessa alitajunta alkaa työstää sitä henkistä irtaantumista puolisosta. Ihmisen mieli pyrkii suojelemaan itseään. Kun ei uskalla rakastaa, eikä tunnu turvalliselta olla kiintynyt, nuo tunteet alkavat hiipumaan. Kun toisesta luopumisen uhka leijailee ilmassa, mieli alkaa arvioida pettäjää uudessa valossa ja antaa aiempaa enemmän painoa niille asioille, jotka tekevät luopumisesta helpompaa. Pettäjän ainoa haaste ei ole saada pelkkää luottamusta palautettua.

Vierailija
51/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ei tunnu tajuavan sitä, että petetyn rakkaus tuossa ihan oikeasti kuolee. Pari vuotta siinä voi mennä, mutta sen jälkeen petetty ei vain kykene enää tuntemaan rakkauden tunteita. 

Tämä tapahtui ainakin minulle. Se rakkaus vain katosi ja ei ole paluuta edes osaan siitä mitä oli. Vaikka anteeksi pystyisi antamaan, niin ei sitä unohda. Talvella tuleva ex-mies oli ihmeissään, kun laitoin avioeropaperit eteen.

Vierailija
52/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen aina huutaa "jättäkää pettjät heti" mutta eikö tämä tarkoita sitten monelle naiselle:

- rupeat köyhäksi yksinhuoltajaksi kaikesta hienosta ja luxuksesta luopumalla

- muutat siitä hienosta omakotilasta johonkin korson kaksioon

- menetät sen mihen tuoman kaveripiirin ja muuton yhteydessä naapuri-kaverit ym

- lapset vaihtavat koulua ja joutuvat mahdollisesti alentamaan elintasoaan merkittävästi

- sähköbemari vaihtuu bussilippuun

- jne

- jne

Se on sitten voi voi. Itselleni luottamus on tärkeämpää kuin materia. Koska minä menen naimisiin rakkaudesta, en rahan enkä tavaroiden takia.

Jos mies pettää luottamuksen pettämällä toisen ihmisen kanssa niin se on sitten loppu

Vierailija
53/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisimmat pettäjät syyttävät petettyä omasta pettämisestään.

Vierailija
54/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miten voisi enää rakastaa ihmistä joka on salaillut ja valehdellut päin naamaa, joka on pettänyt luottamuksen niin törkeällä tavalla? Ihminen, joka lupasi olla uskollinen mutta petti lupauksensa.

Eikä kyse ollut edes yhdestä kerrasta vaan järjestelmällisestä, kuukausia kestäneestä pettämisestä. Jos rakkaus kuolee pettämisen takia, harvoin sitä enää saa takaisin

Vierailija
55/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse voisi jatkaa pettäjän kanssa suhteessa. Ero välittömästi.

En itsekään petä koskaan, miksi pitäisi toiselta sietää?

Vierailija
56/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista petetään koska kelpuuttavat komeita miehiä joiden on helppo pettää. Naiset ei uskalla jättää sitä komeaa pettäjä miestä koska pelkäävät etteivät löydä samanlaista komeaa miestä.

Vierailija
57/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottamus sinulla on tasoa paperiarkki, niin se on hento, eikä siitä saa enää rypistymisen jälkeen samanlaiseksi. Mutta jos luottamuksesi on yhtä vahva kuin auton pelti, niin sen saa kyllä ihmeen vaikeistakin säröistä korjattua. Ja kannattaa miettiä, että onko sinulle miehesi ja avioliiton arvo paperin vai auton arvoinen, kuvainnollisesti tietenkin. Ja kuinka sinut olet oman itsesi ja luottamuksesi kanssa.

Vierailija
58/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luottamus sinulla on tasoa paperiarkki, niin se on hento, eikä siitä saa enää rypistymisen jälkeen samanlaiseksi. Mutta jos luottamuksesi on yhtä vahva kuin auton pelti, niin sen saa kyllä ihmeen vaikeistakin säröistä korjattua. Ja kannattaa miettiä, että onko sinulle miehesi ja avioliiton arvo paperin vai auton arvoinen, kuvainnollisesti tietenkin. Ja kuinka sinut olet oman itsesi ja luottamuksesi kanssa.

Pettäjä ei ole koskaan sinut itsensä kanssa jos salaa lähtee tuollaista tekemään. Kertoo heikosta itsetunnosta ja valheellisesta luonteesta.

Vierailija
59/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa nainen jäi kiinni pettämisestä ja karut oli seuraukset.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000009568888.html

Vierailija
60/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa nainen jäi kiinni pettämisestä ja karut oli seuraukset.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000009568888.html

Väkivaltaa missään muodossa ei koskaan pidä hyväksyä. Normaalit ihmiset tietävät sen. Laidalla olevat eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi