Vain itsestään välittävät suuret ikäpolvet
Kommentit (1546)
Vierailija kirjoitti:
Hah hah hah, sallikaa mun nauraa tälle aloitukselle.
Mietippä lapsikulta vähän.
- Suuret ikäluokat ovat rakentaneet tämän hyvinvointivaltion teille nuorille kermaperseille jotta te voitte lojua kotona ja hoidattaa mt ongelmianne yhteiskunnan rahoilla.
- suuret ikäluokat ovat synnyttäneet lapsia jatkamaan sukua, tekemään töitä ja maksamaan veroja yhteiseksi hyväksi.
- Jos suurissa ikäluokissa on varakkaita he ovat useimmiten sen itse työllään ansainneet toisin kuin nykyään rikkaat ovat usein perineet omaisuutensa (tai huijanneet joltain muilta).Tämä kaikkiko on vain itsensä ajattelua.
Taitaa olla ihan niin päin että suurten ikäluokkien jälkikasvi ja siitäkin seuraava sukupolvi on juurikin niitä minä minä tyyejä jotka vain ajavat omia etujaan kännyköihinsä tuijotten.
Tarkkaan ottaen suuret ikäluokat synnyttivät todella vähän lapsia. Kaikkein suurimman ikäluokan nainen eli 1947 syntynyt synnytti vain 1,83 lasta keskimäärin. Enemmän toki kuin nyt syntyy lapsia mutta eivät he paljon lapsia tehneet toisin kuin joku yrittää esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin 2000-luvun alussa yhteiskuntapolitiikan opinnot. Muistan, kun ensimmäisillä luennoilla professori kysyi meiltä parikymppisiltä, että kuka säästää säännöllisesti eläkkeeseensä. Ei juurikaan käsiään noussut. Hän sanoi, että kun me pääsemme eläkeikään, ovat vanhemmat polvet käyttäneet armotta kaiken, millä me ja meidän lapsemme voisivat selvitä omista hauraista elinvuosistaan ja ainoa tapamme selvitä tästä on maksaa nyt sekä vanhempiemme, omamme ja lapsiemme eläkkeet. Lopuksi hän käänsi sen vitsiksi "Joten mitä teette täällä, miksi ette ole kauppatieteellisessä?"
Jäi mieleen. Ryhdyin maksamaan vanhempieni eläkkeen lisäksi omaani ja säästämään lapsilleni heti kun rahaa alkoi jostain tulemaan. Niin olen tehnyt nyt parikymmentä vuotta ja onhan siinä maksamista riittänyt.
Kyllä, mäkin muistan nuoruudestani tämän että meitä varoiteltiin ettei meille jää mitään. Varoittelija oli juurikin boomeri. Eli he itsekin tietävät että riistävät tulevilta jälkipolvilta mutta eivät tee asialle mitään.
Jos boomerit on rikkaita eikö se omaisuus siirry jälkeläisille? Johan ovat olleet tieteilijöitä... Ja nuorisoon on mennyt täysistä kun opettaja sanoo?
Mietin sukua olevaa perhettä.. Ikäiseni peri ensin ainoana lapsena vanhempiensa omakotitalon, metsäpalstat, kesämökin. Hän oli ainoan lapsen kanssa naimisissa ja puoliso peri vielä mittavamman omaisuuden.
Heillä on yksi lapsi joka perii tämän kaiken. Ja on kartuttanut omaisuuttaan itse ja hänen puolisonsa, myös ainoa lapsi, perinyt vanhemmiltaan taloa ja mökkiä ja maata.Tälläkin pariskunnalla vain yksi lapsi joka on myöskin naimisissa varakkaan perheen ainoan lapsen kanssa. Kummallakin lääkäreinä hyvät vuositulot.
Miettikääs miten hyvät eväät on joillakuilla boomereiden jälkeläisillä. Ette suotta boomereita hauku.
Pelkästään 300 000 euron asunnosta menee perintöveroa 13000 ja jos toinen vanhempi elossa niin asuntoa ei voi myydä. Leskellä on asumisoikeus.
Eli moni saa perinnön 60-vuotiaana.Kun perii paljon omaisuutta sitä voi realisoida. Ja noissa isoissa pesisdä on melko varmasti myös rahaa pankkitileillä.
J
Huomaa, useimmiten asunnon arvosta puolet on lesken, siitä ei tarvitse maksaa perintöveroa.
Niin eli 13000 on perintövero, kun lesken on puolet eikä asuntoa voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin 2000-luvun alussa yhteiskuntapolitiikan opinnot. Muistan, kun ensimmäisillä luennoilla professori kysyi meiltä parikymppisiltä, että kuka säästää säännöllisesti eläkkeeseensä. Ei juurikaan käsiään noussut. Hän sanoi, että kun me pääsemme eläkeikään, ovat vanhemmat polvet käyttäneet armotta kaiken, millä me ja meidän lapsemme voisivat selvitä omista hauraista elinvuosistaan ja ainoa tapamme selvitä tästä on maksaa nyt sekä vanhempiemme, omamme ja lapsiemme eläkkeet. Lopuksi hän käänsi sen vitsiksi "Joten mitä teette täällä, miksi ette ole kauppatieteellisessä?"
Jäi mieleen. Ryhdyin maksamaan vanhempieni eläkkeen lisäksi omaani ja säästämään lapsilleni heti kun rahaa alkoi jostain tulemaan. Niin olen tehnyt nyt parikymmentä vuotta ja onhan siinä maksamista riittänyt.
Kyllä, mäkin muistan nuoruudestani tämän että meitä varoiteltiin ettei meille jää mitään. Varoittelija oli juurikin boomeri. Eli he itsekin tietävät että riistävät tulevilta jälkipolvilta mutta eivät tee asialle mitään.
Jos boomerit on rikkaita eikö se omaisuus siirry jälkeläisille? Johan ovat olleet tieteilijöitä... Ja nuorisoon on mennyt täysistä kun opettaja sanoo?
Mietin sukua olevaa perhettä.. Ikäiseni peri ensin ainoana lapsena vanhempiensa omakotitalon, metsäpalstat, kesämökin. Hän oli ainoan lapsen kanssa naimisissa ja puoliso peri vielä mittavamman omaisuuden.
Heillä on yksi lapsi joka perii tämän kaiken. Ja on kartuttanut omaisuuttaan itse ja hänen puolisonsa, myös ainoa lapsi, perinyt vanhemmiltaan taloa ja mökkiä ja maata.Tälläkin pariskunnalla vain yksi lapsi joka on myöskin naimisissa varakkaan perheen ainoan lapsen kanssa. Kummallakin lääkäreinä hyvät vuositulot.
Miettikääs miten hyvät eväät on joillakuilla boomereiden jälkeläisillä. Ette suotta boomereita hauku.
Pelkästään 300 000 euron asunnosta menee perintöveroa 13000 ja jos toinen vanhempi elossa niin asuntoa ei voi myydä. Leskellä on asumisoikeus.
Eli moni saa perinnön 60-vuotiaana.
Kukas se onkaan ahne kun perintöjäkin jo kärkytään.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1960 ja sitä aikaisemmin syntyneiden kaikki omaisuus pitäisi pakkolunastaa valtiolle ja jakaa lapsiperheille ja yksinhuoltajille. Yli 80-vuotiaille pakkoeutanasia niin päästään monesta ongelmasta ja yhteiskunnan köyhtyminen loppuu.
Näinhän ne ongelmat korjautuu, entisajan Saksan malliin.
Perintöveroja meni viime vuonna ulosottoon 12 miljoonaa euroa.
Minua näin vanhana ihmisenä kovasti mietityttää se, että jotkut työkyvyttömät eivät kykene edes osa-aikatöihin, mutta he kykenevät esimerkiksi tekemään lapsia, käyttämään erilaisia älylaitteita sekä hallitsemaan somenäkyvyyttään, sisustamaan, matkustelemaan, harrastamaan, huolehtimaan ulkoisesta olemuksestaan sekä pitämään lemmikkejä.
Vaan olenkin tällainen rajoittunut boomeri. En vain tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1960 ja sitä aikaisemmin syntyneiden kaikki omaisuus pitäisi pakkolunastaa valtiolle ja jakaa lapsiperheille ja yksinhuoltajille. Yli 80-vuotiaille pakkoeutanasia niin päästään monesta ongelmasta ja yhteiskunnan köyhtyminen loppuu.
Mitähän jos lopettaisitte sen yksinpäin lapsien teon kun ette pysty niitä elättämään.
Miksi toisten pitää elättää nämä virhearviot?Siksi että tämä maa tarvitsee meitä nuoria vanhempia ja heidän lapsiaan. Teitä ahneita mummeleita ja papparaisia ei tarvitse enää kukaan. Olette tuhoajia joista on pelkkää rahanmenoa ja rasitetta.
Näitä ketjuja kun lukenut niin enimmistöllä mt ongelmia (perutuu ihan omiin kirjoituksiinne, varsinkin kun puhe ollut työnteosta) ja teette niitä lisää. Mikä maa niitä tarvitsee ja mihin ?
Kyllä olisi sullakin mt- ongelmia jos näkisit ison vaivan tutkinnon eteen ja jatkuvasti laitettaisiin palkattomiin työkokeiluihin ja hetken palkkatukitöihin. Valtion virastossa opettelet kaikki samat hommat mitä vakituiset, olet vuoden ja laitetaan pois ja taas uuteen paikkaan, ikinä et saa omistusasuntoa etkä pääse matkoille ja lisäksi työttömiä haukutaan.
Työttömät merkka diagnooseeja sairaaloissa potilaille joten en ihmettelisi jos he merkkaisivat eläkeläisille mt-diagnooseja jonkun muun sijaan.
Kuten sanottu, väärä ala johon luit.
Kannattaa vähän katsoa missä tekijöitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli moni saa perinnön 60-vuotiaana.Kukas se onkaan ahne kun perintöjäkin jo kärkytään.
Monen eläkeläisen lapsi saa maksaa vastikkeita asunnosta jota ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos lopettaisitte sen yksinpäin lapsien teon kun ette pysty niitä elättämään.
Miksi toisten pitää elättää nämä virhearviot?Siksi että tämä maa tarvitsee meitä nuoria vanhempia ja heidän lapsiaan. Teitä ahneita mummeleita ja papparaisia ei tarvitse enää kukaan. Olette tuhoajia joista on pelkkää rahanmenoa ja rasitetta.
Näitä ketjuja kun lukenut niin enimmistöllä mt ongelmia (perutuu ihan omiin kirjoituksiinne, varsinkin kun puhe ollut työnteosta) ja teette niitä lisää. Mikä maa niitä tarvitsee ja mihin ?
Kyllä olisi sullakin mt- ongelmia jos näkisit ison vaivan tutkinnon eteen ja jatkuvasti laitettaisiin palkattomiin työkokeiluihin ja hetken palkkatukitöihin. Valtion virastossa opettelet kaikki samat hommat mitä vakituiset, olet vuoden ja laitetaan pois ja taas uuteen paikkaan, ikinä et saa omistusasuntoa etkä pääse matkoille ja lisäksi työttömiä haukutaan.
Työttömät merkka diagnooseeja sairaaloissa potilaille joten en ihmettelisi jos he merkkaisivat eläkeläisille mt-diagnooseja jonkun muun sijaan.
Kuten sanottu, väärä ala johon luit.
Kannattaa vähän katsoa missä tekijöitä tarvitaan.
Voin tehdä terveyden puolesta vain toimistotöitä. Olen kohta 50. Aion mennä lääkäriin ja vetää masennusdiagnoosiin kiitos teidän työttömien haukkumisen. Masennusta ei voi katsos mitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan käyneillä alkaa kaikilla jo olla multaa suun päällä ja ne, jotka ovat sodan aikaan olleet lapsia ja joilla on siitä jotain muistikuvia ovat iältään tyyliin kasivitosia. Omat isovanhempani ovat olleet kaikki jo vuosia kuolleina ja ovat ns. sodan käynyt/nähnyt sukupolvi. Eivät todellakaan olleet itsekkäitä tai materialisteja. Evakoita kaikki, toiset Lapista ja toiset Karjalasta.
Jos itsekkyydestä ja materialismista puhutaan, niin kyllä se on tämä nykypäivän sukupolvi, jolle raha on tärkeää ja ulkonäkö. Monissa tosi-tv ohjelmissakin pinnallisuus ulkonäön, parisuhteiden jne. suhteen on se pääasia. Sitten kun nuoret vertaavat itseään niihin ja mahdollisuus saavuttaa ko. asioita on olematon, niin ollaankin jo mielenterveysongelmaisia ja terapiassa elämän ankeudesta.
Ja eläkeläisillä omistusasunnot, mökit, ja rahaa matkustaa ja ollaan muka köyhiä.
Itseään kehuvia, nuorempia mitätöiviä narsisteja.
Hautajaisissa luetaan syntilista. Pilasi ilmaston lapsenlapsilta matkustamalla Italiaan, Espanjaan, Englantiin....
Itsekäs ahne mummu.
Ja he ovat kaiken saaneet ilmaiseksi vai? Kodit, mökit, matkat??? Nyt juhlivat sillä 1500 euron nettoeläkkeellä😂
Unohdetaan että he ovat tehneet paskaduunia yli 40v pienellä palkalla, maksaneet asunnostaan 13-16% korkoa, kasvattaneet lapset uusiksi veronmaksajiksi.
Älä viitsi inistä. Sulla on ihan samat mahdollisuudet kuin heilläkin ja lisäksi kattava sosiaaliturva ottamassa kiinni jos putoat. Mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli moni saa perinnön 60-vuotiaana.
Moni saa perinnön jopa hurjan vanhana. Esimerkiksi äitini molemmat vanhemmat ovat vielä elossa ja isoisä 98v ja isoäiti 96v. Äitini on nuorin sisaruksista ja 72v. Isältäni on isänsä alkuvuodesta menehtynyt mutta mummo elää yhä ja ikää 99v. Isälläni ikää myöskin ikää 72v. Hänen vanhin sisaruksensa täyttää tänä vuonna 80 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä aloitus. Olen täsmälleen samaa mieltä. Omat vanhempani ovat juurikin suurta ikäluokkaa. He pääsivät töihin, ostivat talot ja kesämökit. Lapsia (minua ja sisarustani) kohtelivat huonosti, oli fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Vähkntään toinen heistä on ilmiselvä narsisti. Minkäänlaista tukea (taloudellista, ajallista ym.) ei ole tullut missään elämän käännekohdissa, kuten opiskeluissa tai lapsiperhearjessa jne.
Nyt vanhoina uhriutuvat, kun me lapset emme juurikaan ole tekemisissä. Eivät pysty ollenkaan näkemään syy-seuraussuhdetta omissa tekemisissään.
Tämä. Itse olen seurannut läheltä ja kokenut nahoissani mitä suurten ikäluokkien ahneus ja itsekkyys on. He tietävät kaiken paremmin, ovat olleet omasta mielestään ahkerampia ja osaavampia kuin nuoremmat ikäpolvet. Heille myös tästä syystä kuuluu enemmän.
He ihmettelevät miksi ihmiset eivät nykypäivänä työllisty niinkuin he itse aikoinaan kun "menimme vaan reippaasti kysymään ja heti saimme töitä".
Lapsenlapsia ei hoideta koska "olemme jo omamme hoitaneet ja haluamme viettää talvet Espanjassa". Sitten kun tarvitsevat itse apua ihmettelevät kun ne ruuhkavuosina yksin jääneet lapset eivät ruhdykään heidän omaishoitajikseen.
He ihmettelevät miksi nuoremmat nurisevat reippaasta eläkeiän nostosta - itse jäivät eläkeputkeen/varhaiseläkkeelle/osa-aikaeläkkeelle yms. jo hyvissä ajoin ja sitä ennen käyttivät täydet vuorotteluvapaat (senkin kestoa on lyhennetty). He todella ovat kahmineet itselleen kaikki edut ja laittaneet nuoremmat polvet maksumiehiksi!
En minäkään hoida lapsenlapsiani, vaikka olen nuorempaa ikäpolvea. Hoitoavun sijaan annan lapsilleni rahaa, jolla voivat palkata lapsenvahdin ja siivoojan. Ei ole tullut valitusta avun laadusta eikä määrästä.
Kaikki eivät tykkää pikkulapsista, ja vanhemmilla ikäpolvillakin on oikeus elää omaa elämäänsä. Se ei ole itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan käyneillä alkaa kaikilla jo olla multaa suun päällä ja ne, jotka ovat sodan aikaan olleet lapsia ja joilla on siitä jotain muistikuvia ovat iältään tyyliin kasivitosia. Omat isovanhempani ovat olleet kaikki jo vuosia kuolleina ja ovat ns. sodan käynyt/nähnyt sukupolvi. Eivät todellakaan olleet itsekkäitä tai materialisteja. Evakoita kaikki, toiset Lapista ja toiset Karjalasta.
Jos itsekkyydestä ja materialismista puhutaan, niin kyllä se on tämä nykypäivän sukupolvi, jolle raha on tärkeää ja ulkonäkö. Monissa tosi-tv ohjelmissakin pinnallisuus ulkonäön, parisuhteiden jne. suhteen on se pääasia. Sitten kun nuoret vertaavat itseään niihin ja mahdollisuus saavuttaa ko. asioita on olematon, niin ollaankin jo mielenterveysongelmaisia ja terapiassa elämän ankeudesta.
Ja eläkeläisillä omistusasunnot, mökit, ja rahaa matkustaa ja ollaan muka köyhiä.
Hautajaisissa luetaan syntilista. Pilasi ilmaston lapsenlapsilta matkustamalla Italiaan, Espanjaan, Englantiin....
Itsekäs ahne mummu.Ja he ovat kaiken saaneet ilmaiseksi vai? Kodit, mökit, matkat??? Nyt juhlivat sillä 1500 euron nettoeläkkeellä😂
Unohdetaan että he ovat tehneet paskaduunia yli 40v pienellä palkalla, maksaneet asunnostaan 13-16% korkoa, kasvattaneet lapset uusiksi veronmaksajiksi.
Älä viitsi inistä. Sulla on ihan samat mahdollisuudet kuin heilläkin ja lisäksi kattava sosiaaliturva ottamassa kiinni jos putoat. Mene töihin!
Ei ole. Olen sairastanut lapsena neurologista sairautta ja ocd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah hah, sallikaa mun nauraa tälle aloitukselle.
Mietippä lapsikulta vähän.
- Suuret ikäluokat ovat rakentaneet tämän hyvinvointivaltion teille nuorille kermaperseille jotta te voitte lojua kotona ja hoidattaa mt ongelmianne yhteiskunnan rahoilla.
- suuret ikäluokat ovat synnyttäneet lapsia jatkamaan sukua, tekemään töitä ja maksamaan veroja yhteiseksi hyväksi.
- Jos suurissa ikäluokissa on varakkaita he ovat useimmiten sen itse työllään ansainneet toisin kuin nykyään rikkaat ovat usein perineet omaisuutensa (tai huijanneet joltain muilta).Tämä kaikkiko on vain itsensä ajattelua.
Taitaa olla ihan niin päin että suurten ikäluokkien jälkikasvi ja siitäkin seuraava sukupolvi on juurikin niitä minä minä tyyejä jotka vain ajavat omia etujaan kännyköihinsä tuijotten.Tarkkaan ottaen suuret ikäluokat synnyttivät todella vähän lapsia. Kaikkein suurimman ikäluokan nainen eli 1947 syntynyt synnytti vain 1,83 lasta keskimäärin. Enemmän toki kuin nyt syntyy lapsia mutta eivät he paljon lapsia tehneet toisin kuin joku yrittää esittää.
Suuret ikäluokat synnyttivät ne 1970-luvun pienet ikäluokat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs ahne mummu.Ja he ovat kaiken saaneet ilmaiseksi vai? Kodit, mökit, matkat??? Nyt juhlivat sillä 1500 euron nettoeläkkeellä😂
Ei ole. Olen sairastanut lapsena neurologista sairautta ja ocd.
Minulla on nuo lapsuuden sairaalajaksot tiedoissa ja meinaan myös niiden perusteeella vetää eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla vähän ykskertanen boomeri kun olen luullut lääkäreiden tekevän diagnoosit enkä työttömien tradenomien tai datanomien.
Kokoomus leikkaa taas ansiosidonnaista. Kannattaa vetää masennuksesta eläke. Sanoo, että ei pysty edes kotitöitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas kyllästyttää nuorten jatkuva kiroilu,itsekkyys, pitää olla Tekokynnet,ripset,ankkahuulet,kylmä ja töykeä toisia kohtaan,päivittäin saa lukea nuorten alle 15 vuotiaiden väkivaltaisesta käytöksestä muita ja aikuisia kohtaan. Ja kuka ne on kasvattanut? Toi tekopyhyys että suuret ikäluokat on niiiin kamalia ja itsekkäitä pistää vihaksi, nuorissa ja heidän vanhemmissaan paljon enemmän kylmyyttä,julmuutta ja pahuutta kuin suuremmissa ikäluokissa. Ja olen itse 33 mutta ärsyttää toi sodankäyneiden ja nähneiden mollaus ja pahanpuhuminen.
Suuret ikäluokat eivät ole sotien sukupolvea. He ovat sotien jälkeen syntynyt sukupolvi.
Suuret ikäpolvet haukkuivat sotiin osallistuneita isiään "mitäs menitte hakkaamaan päätänne Karjalan mäntyyn." Sotasukupolven lapsenlapsista alkoi asennemuutos, veteraaneja alettiin kunnioittaa.
Kuitenkin nuo samat veteraanien haukkujat ovat nyt mitä innokkaimpia natottajia. Mikä ironia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla vähän ykskertanen boomeri kun olen luullut lääkäreiden tekevän diagnoosit enkä työttömien tradenomien tai datanomien.
Niin, lääkäri antaa ne diagnoosit lapulla. Minä merkkasin niitä sairaalassa työkokeilussa.