Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi sääntö että jauhelihaa saa syödä vain 350g viikossa

Vierailija
06.05.2023 |

Mitä mieltä

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vaan niin kohta meille tulee digipassi joka oikeuttaa ihmisen ostamaan lihaa vain 350g viikossa... Passia näytetään kassa... Se on vähän kuin alkoholikortti mikä aikoinaan oli käytössä. 

Vierailija
62/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön punaista lihaa vain pari kertaa kuussa, eli minua ei suositus niin liikuta.

Sitä ihmettelen, kun jotkut tuntuvat vetävän herneen nenään, ja uhoavat syövänsä vaikka joka päivä sen 350g. Aika lapsellinen asenne. Jos uutisoidaan vaikka alkoholin kohtuukäytön rajoista, niin oletteko heti huutamassa, että minähän juon joka päivä pullon kossua jos haluan?

Se on tämän hetken suositus, eikä sido teitä mihinkään, joten älkää nolatko itseänne huutelullanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön punaista lihaa vain pari kertaa kuussa, eli minua ei suositus niin liikuta.

Sitä ihmettelen, kun jotkut tuntuvat vetävän herneen nenään, ja uhoavat syövänsä vaikka joka päivä sen 350g. Aika lapsellinen asenne. Jos uutisoidaan vaikka alkoholin kohtuukäytön rajoista, niin oletteko heti huutamassa, että minähän juon joka päivä pullon kossua jos haluan?

Se on tämän hetken suositus, eikä sido teitä mihinkään, joten älkää nolatko itseänne huutelullanne.

Alkoholia on typerää verrata liharuokiin. Itseäni ei myöskään nuo suositukset vaikuta millään tapaa koska lihaa syön paljon enemmän mitä nuo suositukset sanoo. Oikeastaan noita suosituksia ei pitäisi edes julkaista koska ne ovat täysin typeriä, jokainen syökööt niin paljon kuin haluaa ja sitä mistä tykkää.

Vierailija
64/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön jo päivässä yli 350g lihaa.

Ai että minä nautin kun eräs sukulainen lihanystävä ja eläinten t 'appaja sairastui paksusuolen syöpään ja loppuvaiheessa karjui kivuista. Sulosäveliä korvilleni!

Voin tulla sinuakin kuuntelemaan kun aika on! Ilmoittele!

Vierailija
65/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku vihreiden julistama sääntö? He eivät ole enää tämän kauden hallituksessa.

Vierailija
66/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä vaan voi suositella syödä rasvaista kalaa ja sen sellaista ruokala päättää onko oikeasti varaa ja kuluttajat eivät suosituksista välitä ostavat vaikka punasuolattua makkaraa jokaiselle päivälle ja kuolevat syöpään vapaa maa

Lihaanit saisivat itse maksaa paksusuolensyövän hoitonsa, diabeteksen ja sydän- ja verisuonitautiensa hoidon. Ihan älytöntä mässätä itsensä sairaaksi ja sitten kuluttaa yhteiskunnan varoja. Hoitopaikat niille jotka pitävät terveydestään huolta.

Vierailija
67/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että minä nautin kun eräs sukulainen lihanystävä ja eläinten t 'appaja sairastui paksusuolen syöpään ja loppuvaiheessa karjui kivuista. Sulosäveliä korvilleni!

Sulla on pahoja mt-ongelmia 😳

Vierailija
68/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia on typerää verrata liharuokiin. Itseäni ei myöskään nuo suositukset vaikuta millään tapaa koska lihaa syön paljon enemmän mitä nuo suositukset sanoo. Oikeastaan noita suosituksia ei pitäisi edes julkaista koska ne ovat täysin typeriä, jokainen syökööt niin paljon kuin haluaa ja sitä mistä tykkää.

Molemmat ovat tutkitusti isoina annoksina haitaksi, joten voi verrata. Sitä pitäisi kyllä mielestäni korostaa, että lihajalosteet, kuten makkarat ja leikkeleet, ovat paljon huonompi vaihtoehto kuin ns normiliha.

Kyllä suositukset on ihan hyvä asia. Kyllähän sen huomaa ihan ympärilleen katsomalla, ettei ihmiset usein osaa syödä kovin järkevästi jos joku ei ole antamassa neuvoja. Ja siltikin aika kehnosti sujuu.

Vierailija
69/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitähän ihmettä nyt taas :D Käyt mäkkärissä ja ostat big mac aterian niin siinä ne pihvit taitaa olla jo lähemmäs 350g :D Itellää menee toi 350g lihaa ehkä päivässä tai kahdessa... Syön kyllä myös kasviksia yms paljon. Ihmisen pitäisi syödä monipuolisesti eli lihaa,kasviksia,vihanneksia yms. Uudet suositukset on tehny joku vegaani ihminen joka pitää lihansyöjiä paholaisina :D

Vierailija
70/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa sääntö? Siis uusi laki vai?

Vierailija
71/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ovat tutkitusti isoina annoksina haitaksi, joten voi verrata. Sitä pitäisi kyllä mielestäni korostaa, että lihajalosteet, kuten makkarat ja leikkeleet, ovat paljon huonompi vaihtoehto kuin ns normiliha.

Kyllä suositukset on ihan hyvä asia. Kyllähän sen huomaa ihan ympärilleen katsomalla, ettei ihmiset usein osaa syödä kovin järkevästi jos joku ei ole antamassa neuvoja. Ja siltikin aika kehnosti sujuu.

Liha ei ole epäterveellistä ja saat vetästä yhdeltä istumalta 5kg lihaa että siitä saattaisi olla terveyshaittaa.

Tämä suositus ei ole hyvä asia koska tässä suosituksessa paistaa läpi ideologiat kuten vegaanisuus ja vihreys. Ihmisten pitäisi syödä noin 1kg viikossa lihaa jotta proteiinin saanti olisi riittävää.

Vierailija
72/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kun nautit eläimiin  kohdistuvasta julmuudesta ja vielä nautit syödä k ä rsineen eläimen lihaa.

Minä en aiheuta yhdellekään elävälle olennolle kärsimystä että siinä mielessä olen terveempi mieleltäni kuin ps ykopaattilihaanit.

Vierailija
73/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kun nautit eläimiin  kohdistuvasta julmuudesta ja vielä nautit syödä k ä rsineen eläimen lihaa.

Minä en aiheuta yhdellekään elävälle olennolle kärsimystä että siinä mielessä olen terveempi mieleltäni kuin ps ykopaattilihaanit.

S e kopää i d i ootti sinä olet.

74/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sori nyt vaan mut mä en rupee punnitsee että kuinka paljon lihaa mä syön.

"Kulta hei, paljonko me ollaan syöty punaista lihaa tällä viikolla?"

"No, jos tänään on sunnuntai, niin.... Öö... EIIIHH!!!! "

"Mitä?"

"Me ollaan syöty 351 kiloa punaista lihaa! Pakkaa kamat ja lapset, nyt lähetään maanpakoon!"

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

75/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä vaan voi suositella syödä rasvaista kalaa ja sen sellaista ruokala päättää onko oikeasti varaa ja kuluttajat eivät suosituksista välitä ostavat vaikka punasuolattua makkaraa jokaiselle päivälle ja kuolevat syöpään vapaa maa

Lihaanit saisivat itse maksaa paksusuolensyövän hoitonsa, diabeteksen ja sydän- ja verisuonitautiensa hoidon. Ihan älytöntä mässätä itsensä sairaaksi ja sitten kuluttaa yhteiskunnan varoja. Hoitopaikat niille jotka pitävät terveydestään huolta.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
76/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä vaikka jauheliha kiellettäisiin kokonaan. Löysin jo jauhelihan tilalle kaurajauhiksen ja on mielestäni jopa parempaa kuin jauhenliha. Olen jo valmistanut kaurajauhiksesta pastakastikkeen, makarooni- ja kaalilaatikon ja hyvää tuli.

Hölmöä maksaa hernesopasta, ja kaurapuurosta kuusinkertaista hintaa.

Et ole selvästikään tutustunut tuotteeseen kaurajauhis? Entä tunnetko jo sellaiset tuotteet kuin ruokakaura ja ruokaohra, löytyvät kaupasta samasta hyllystä kuin riisi ja ovat kotimaisia vaihtoehtoja riisille?

Vierailija
77/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse enempää sepustaa. Kyllä me jo ymmärretään, että sä olet pipipää. Toivottavasti saat jotain hoitoa ja lääkkeitä 😔

Vierailija
78/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä vaikka jauheliha kiellettäisiin kokonaan. Löysin jo jauhelihan tilalle kaurajauhiksen ja on mielestäni jopa parempaa kuin jauhenliha. Olen jo valmistanut kaurajauhiksesta pastakastikkeen, makarooni- ja kaalilaatikon ja hyvää tuli.

Hölmöä maksaa hernesopasta, ja kaurapuurosta kuusinkertaista hintaa.

Et ole selvästikään tutustunut tuotteeseen kaurajauhis? Entä tunnetko jo sellaiset tuotteet kuin ruokakaura ja ruokaohra, löytyvät kaupasta samasta hyllystä kuin riisi ja ovat kotimaisia vaihtoehtoja riisille?

Ehhehe, lue se tuoteseloste.

Vierailija
79/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Suosituksissa aina lobataan jotakin, en usko niihin ollenkaan. Ennen ihminen " tarvitsi" lihaa ja nyt sitten ei tarvitsekaan. Ota nyt näistä selkoa, syön mitä mielin.

Vierailija
80/128 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse enempää sepustaa. Kyllä me jo ymmärretään, että sä olet pipipää. Toivottavasti saat jotain hoitoa ja lääkkeitä 😔

Eipä taida hoidot ja lääkkeet auttaa kun te ju l murit aiheutatte traumoja eläintenystäville. Sellainen auttaisi että lopettaisitte aiheuttamasta kärsimystä eläimille.

Eläimet ovat ystäviä, eivät ruokaa. Viisaita, tuntevia olentoja jotka nauttivat leikistä, leluista, hellyydestä ja pelkäävät kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi