voiko lapselle antaa joululahjaksi käytettyä tavaraa
legoja tai muuta leluja?
Vaikuttaa äiti " pihiltä" jos antaa käytetyn tavaran?
Löysin tänään kirppikseltä hyviä käytettyjä leluja ja mietin antaisinko jouluna vai heti. Legot oli just niitä mitä toivoo laps joululahjaksi.
Kommentit (24)
jonnekin kivaan rasiaan, missä niitä sitten voi säilyttääkin. Ihan hyvä lahja. Sitä paitsi niitä myydään irtona, kg-hinnalla, toisinaan, joten kukaan ei voi sanoa, uusia vai vanhoja.
Mä sain kerran isoäitini nuorena hukkuneen veljen potkukelkan lahjaksi. Ok, potkis oli 60v vanha kun sen sain, mutta toimi ja toimii edelleen.
Ihan samanlaisiahan ne ovat kuin uudetkin.
Jotain kulahtanutta pehmolelua en antaisi. Paitsi ehkä jonkun antiikkinallen tai nuken tietenkin.
Kumma juttu muuten, että käytetty on jotenkin huonoa, mutta jos se on " antiikkia" , niin se on hienoa.
Itse sain lapsena ekat luistimet mummolta synttärilahjaksi, ja käytetyt olivat, mutta en minä sitä ajatellut, vaan olin iloinen luistimista.
Vierailija:
menee usko joulupukkiin? Voihan sitä lapselle opettaa ympäristöasioita ja kertoa että joulupukkikin kannattaa kierrätystä ettei ihmiset huku roinaan
Olen opettanut lapsille, että Pukki hankkii osan lahjoista muualta. Ei Korvatunturin välttämättä tehdä jokaikistä lahjaa maailman kaikille lapsille. Pukki voi lähettää Tonttunsa myös kirpparille hankkimaan jotain kivaa lapsille ja aikuisillekin.
Olen antanutkin lapsille kirpparilöytöjä jopa lahjoiksi. Pelikonsolit, puhelimet ja useimmat pelit ostan aina käytettynä.
jonnekin kivaan rasiaan, missä niitä sitten voi säilyttääkin. Ihan hyvä lahja. Sitä paitsi niitä myydään irtona, kg-hinnalla, toisinaan, joten kukaan ei voi sanoa, uusia vai vanhoja.
Mä sain kerran isoäitini nuorena hukkuneen veljen potkukelkan lahjaksi. Ok, potkis oli 60v vanha kun sen sain, mutta toimi ja toimii edelleen.