Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinulle alkoi tulla ikänäköä?

Vierailija
06.05.2023 |

Eli huomasit että pientä tekstiä luettaessa pitää katsoa sitä kauempaa?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä likinäköä? Mulla -5 paikkeilla ja optikko on sanonut, ettei mulle tulisi ikänäköä vaan miinus korjaantuisi. Näen lähelle erinomaisesti.

N41

Jaa, niin minäkin toiveikkaana kuvittelin, että likinäkö ikänäöllä "korjaantuisi." Toisin kuitenkin kävi, -6 muuttui -6,5:ksi ja LISÄKSI tuli ikänäkö, ettei lähelle näe! 42v. tuli.

Vierailija
42/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa silmässä, joka ollut noin 2,5 miinusta, on hyvä lähinäkö edelleen eli sillä näkee hyvin lukea, kun ikää on tullut yli 50.

Oikea silmä näkee kauas ja vasen lähelle - ei tarvitse laseja lainkaan enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole vielä tullut, ikä 53.

Mulle tuli tuossa iässä.

Mies on nyt 58, käynyt 90-luvulla lasik-leikkauksessa, eikä edelleenkään tarvitse minkäänlaisia silmälaseja.

Oliko plussaa vai miinusta hänellä?

Vierailija
44/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä likinäköä? Mulla -5 paikkeilla ja optikko on sanonut, ettei mulle tulisi ikänäköä vaan miinus korjaantuisi. Näen lähelle erinomaisesti.

N41

Mulla samat tehot ja ei ole miinus korjaantunut. Kaksiteholasit piti hankkia.

Vierailija
45/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Minuakin kiinnostaa tämä. Onko kellään näkö parantunut? Äitinikin alkoi pärjätä jossain vaiheessa ilman laseja, vaikka miinuksia oli ollut hurjasti.

Kyllä siinä parin vuoden pätkä oli kun miinusnäkö hieman parani, mutta lähinäkö huononi.

Itse tykkään kaksitehopiilareista. Näkyy kauas ja lähelle, eikä tarvitse rillien kanssa pelata.

Vierailija
46/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkö silmässä on nuorena n. miinus 2, niin vanhempana ei tarvitse lukulaseja. Näin sanoi silmälääkäri minulle nuorena ja paikkaansa pitää! 👍

Vierailija
47/103 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66 ja lähinäköni on hyvä, kaukolasit vain käytössä.

Vierailija
48/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lapsesta saakka likinäköä n. - 3 ja 44 vuotiaana hommasin monitehot. Pystyn kyllä lukemaan ilman laseja, mutta helpompaa, kun ei tarvitse koko ajan vaihdella laseja päälle ja pois.

Vierailija
49/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43 vuotiaana.

Niin minullekin. Luen paljon ja tuon ikäisenä huomasin, että tarvitsin lukulasit.

Vierailija
50/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolasit sain 44-vuotiaana, pimeällä ajaessa liikennemerkit oli epäselviä.

Nyt kun 47 kolkuttelee, niin lähinäkö on selvästi huonontunut ja aamuisin varsinkin ei meinaa näkö tarkentua ollenkaan. Kännykän katsominen vaatii lasit. Monitehot taitaa olla tarpeen.

Vierailija
51/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut, ikää kohta 49. Saan edelleen esim. langan neulansilmään ihan vaivattomasti.

Kauas en sitten näekään juuri mitään...

Vierailija
52/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että 47 vuotiaana ja hakeuduin silmälääkäriin. Ei ollutkaan ikänäköä laisinkaan, vaan lähinnä järjettömän kuivat silmät. Siihen sain "voidetta" ja näen taas.

N51, käyn vuosittain silmälääkärillä nykyään varmuudeksi, mutta näen lukea ulkomaisten purkkienkin sivut.

Vierailija
53/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on likinäkö eli en näe kauas. Noin 48v piti alkaa napata ne lasit pois kun katsoin lähelle. Omilla silmillä näen hyvin mutta eivät enää miinuslasien takaa jaksa taistella kuten aiemmin.

Vierailija
54/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tullut, ikää kohta 49. Saan edelleen esim. langan neulansilmään ihan vaivattomasti.

Kauas en sitten näekään juuri mitään...

Minä taasen näen kauas, mutta lähinäkö ei enää toimi.

Vierailija
55/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v. Minulla oli ennestään silmälasit mutta yhtäkkiä huomasin, ettei pienen kirjoituksen lukemiseksi auttanutkaan katsoa sitä yhä lähempää. Hankin kaksiteholasit.

Vierailija
56/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 kun ostin ensimmäiset lidlin 3 euron lasit jotka tosin yrjöttää jos ei käytä vain lähi lukuun pikkuruisiin teksteihin .

Vierailija
57/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen tarina:

Menin silimälasikauppaan kännissä ja ostin Guccin 800 euron lasit. Viikon päästä kaaduin ne päässäni ABC-myymälän rappusissa ja rikkoutuivat.

Vierailija
58/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkö silmässä on nuorena n. miinus 2, niin vanhempana ei tarvitse lukulaseja. Näin sanoi silmälääkäri minulle nuorena ja paikkaansa pitää! 👍

Pitää hyvinkin paikkansa mutta niillä miinuslaseilla ei enää näe lähelle kuten nuorena. Eli otettava joko pois päästä tai hankittava kakstehot joissa alaosa vaikka pelkkää nollaa.

Vierailija
59/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viiskymppisenä hommasin monitehot, koska telkkarin äärellä kutominen kävi rasittavaksi jatkuvan silmälasit pois - silmälasit päähän säätämisen takia. Vähän auttavat siihen asiaan, mutta mieluiten kudon ilman laseja ja katson ihan paljaalla silmällä. Luen aina ilman laseja.

Vierailija
60/103 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmassa silmässä, joka ollut noin 2,5 miinusta, on hyvä lähinäkö edelleen eli sillä näkee hyvin lukea, kun ikää on tullut yli 50.

Oikea silmä näkee kauas ja vasen lähelle - ei tarvitse laseja lainkaan enää!

Mulla sama, hieno ominaisuus, ikää yli 60.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä