Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinulle alkoi tulla ikänäköä?

Vierailija
06.05.2023 |

Eli huomasit että pientä tekstiä luettaessa pitää katsoa sitä kauempaa?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä tullut.Näen hyvin pienenkin tekstin.En tarvitse silmälaseja.Ikää nyt 61.

Vierailija
102/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle miinusnäköiselle silmälääkäri suositteli kaksia eri laseja, koska silmien välillä oli useamman diopterin heitto. Ikää oli tuolloin 52. Noin 55 vee alkoi se aika, kun miinukselliset lukulasit jäivät päähän yleislaseiksi ja pieni präntti luetaan laseitta. Hommasin lisäksi Clas Olssonin +1,5 lasit avuksi, kotona käytän joskus jos silmät ovat kovin väsyneet tai valo ei riitä.

T N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä likinäköä? Mulla -5 paikkeilla ja optikko on sanonut, ettei mulle tulisi ikänäköä vaan miinus korjaantuisi. Näen lähelle erinomaisesti.

N41

Likinäköä on, mutta silti jouduin hankkimaan moniteholasit 45-vuotiaana. Lähelle tulen aina näkemään hyvin ilman laseja, mutta käytännössä elämä helpottui, kun näen samoilla laseilla sekä lähelle että kauas. Opettelua se kyllä vaati.

Mulla sama, mutta totuin monitehoihin alle päivässä. -5,5 oli mulla

Eräs tyhmä aspa optikkoliikkkeessä sanoi, että -5  likinäköisilläkin on muka monitehoissa siinä alhaalla plussaa. Kun kysyin. Mutta eihän oo, siinä on vain vähemmän miinusta!

Menee se jossakin vaiheessa aika monella plussalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi