Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että tyttäreni on psykopaatti :(

Vierailija
06.05.2023 |

Asumme kahdestaan 9-vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän käy koulussa, mutta asumme pikkukylässä ja hänen luokallaan on vain 15 oppilasta. Jokapäiväisiä Wilma-merkintöjä, ei yhtään kaveria/ystävää ja kotona hakkaa minua tai rikkoo esineitä. Kerran yritti mennä vessaan viiltelemään pöytäv3its3n kanssa, mutta onneksi sain estettyä. On uhannut tappaa minut tai mummonsa, joka on vielä elossa, vaikka onkin päälle 90.

En tiedä mitä on mennyt kasvatuksessa pieleen, että tytöstä tuli tuollainen. Sama käytös jatkunut about 7-vuotiaasta asti. Pelkään häntä.

Hän on erittäin hyvä manipuloimaan muita ihmisiä, hän osaa valehdella taitavasti, ja hän on tunnekylmä.

Pitäisikö minun viedä tyttäreni psykiatrille, vai mitä? Jokin siinä tytössä on vaan niin vialla.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään aloitukseeni, että tuo pöytäveitsitragedia tapahtui keskellä suurta riitaa, kun hän oli levittänyt Snäpissä kuvia opettajastaan. Ja senkin sovelluksen oli ladannut ilman lupaa. Yritin ottaa puhelinta takavarikkoon, ja hän häipyi vessaan keittiöveitsi kädessään ja puhelin farkuntaskuissaan. Oli unohtanut lukita oven ja sain veitsen häneltä pois.

ap

Vierailija
2/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ollqkkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme kun on tuollainen äiti joka pyörii päivät pitkät vauvapalstalla eikä anna LAPSELLEEN huomiota. Hohhoijjaa sanon minä

Vierailija
4/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD? Ettei vaan olis nepsylapsi kyseessä (jälleen kerran) ;)

Vierailija
5/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet yrittänyt tehdä? Vai oletko vaan pelännyt ja kauhistellut omaa lastasi nämä kaksi vuotta? Missä isä? Milloin ero tapahtui ja miten se käsiteltiin? Mitä isä sanoo tilanteesta ja mitä hänen mielestään pitäisi tehdä?

Vierailija
6/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mä mikään asiantuntija ole, mutta kuulostaa enemmän epävakaudelta, joka johtuu jostain tunteidenkäsittelypuolen ongelmasta, joka taas voi johtua monestakin eri asiasta samanaikaisesti, mutta viime kädessä tod. näk. turvattomuuden tunteesta, joka kumpuaa jostain kotona ja/tai koulussa. Luultavasti ikävällä tavalla molemmissa.

Vierailija
7/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin psykiatrille ja hoitoon. En pitäisi tollasta kotonani.

Vierailija
8/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tytölle. Joku asia hänen elämässään on muuttunut ennen käytöstä, selvitettävä mikä on vialla ja autettava tyttö asiasta eteenpäin. Koulukuraattori, perheneuvola, osaavat auttaa teidät oikean avun piiriin.

Tuon ikäisellä lapsella kuvaamasi toiminta on selviytymisstrategia tilanteessa jossa muut tavat eivät toimi. Jos ei nyt saada kurssia oikaistua, on tuleva murrosikä helvettiä.

Tsemppiä!

Vierailija
9/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysymys kuuluu nyt miksi et ole vienyt häntä psykaitrille? Onko älyllinen heikkolahjaisuus jotenkin periytyvää perheessänne?  

Vierailija
10/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet yrittänyt tehdä? Vai oletko vaan pelännyt ja kauhistellut omaa lastasi nämä kaksi vuotta? Missä isä? Milloin ero tapahtui ja miten se käsiteltiin? Mitä isä sanoo tilanteesta ja mitä hänen mielestään pitäisi tehdä?

Isä kuoli 2014. En aio avata isäasiaa ehkä kuitenkaan enempää.

Ja kyllähän minä varmasti aivan ymmärrettävästikkin häntä pelkään.

Ap

Vierailija
11/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua tytölle. Joku asia hänen elämässään on muuttunut ennen käytöstä, selvitettävä mikä on vialla ja autettava tyttö asiasta eteenpäin. Koulukuraattori, perheneuvola, osaavat auttaa teidät oikean avun piiriin.

Tuon ikäisellä lapsella kuvaamasi toiminta on selviytymisstrategia tilanteessa jossa muut tavat eivät toimi. Jos ei nyt saada kurssia oikaistua, on tuleva murrosikä helvettiä.

Tsemppiä!

joo no on terveempiäkin tapoja hoitaa koulunkäyntinsä jos siitä pitää selvitä. 

Vierailija
12/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko tytöltä sosiaaliset taidot, ja siksi ei ystäviä? Tämä aiheuttaa kauhean olon, jota purkaa tuolla käytöksellä? Kauhea tilanne.

Tsemppiä! Mutta tee nyt kaikkesi, että tilanne ratkeaa. Hae apua. Mutta älä leimaa lastasi johonkin tiettyyn ongelmalokeroon lopuksi ikää, ymmärrä, että nyt pitää vaan korjata kurssia.

Mikä kaikki on pielessä?

Vierailija
13/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enhän mä mikään asiantuntija ole, mutta kuulostaa enemmän epävakaudelta, joka johtuu jostain tunteidenkäsittelypuolen ongelmasta, joka taas voi johtua monestakin eri asiasta samanaikaisesti, mutta viime kädessä tod. näk. turvattomuuden tunteesta, joka kumpuaa jostain kotona ja/tai koulussa. Luultavasti ikävällä tavalla molemmissa.

Epävakaata pers. häiriötä ei diagnosoida lapsilla

Vierailija
14/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siitä on 9 vuotta, se ei vaikuta hänen elämäänsä yhtään mitenkään

Vierailija
15/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ihmeessä isän kuolema ei muka vaikuttaisi? Voi vaikuttaa ihan ratkaisevastikin.

Vierailija
16/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei diagnosoida koska se syntyy lapsuudessa toistuvan, pitkäaikaisen väkivallan ja hylkäämisen seurauksena. 

Vierailija
17/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD? Ettei vaan olis nepsylapsi kyseessä (jälleen kerran) ;)

Älä turhaan yritä diagnosoida, sun ymmärrys sekä kerrottua että ADHD:ta kohtaan on olematon.

Vierailija
18/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä nyt en diagnosoi aikuisiakaan. Käytin nyt osaamattomuuttani väärää termiä. Mua vaan jotenkin häiritsi, että lapsi menee heti AP:n mielessä psykopaattilokeroon, vaikka viiltely kuulostaa enemmän ahdistuneisuudelta.

Vierailija
19/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko tytöltä sosiaaliset taidot, ja siksi ei ystäviä? Tämä aiheuttaa kauhean olon, jota purkaa tuolla käytöksellä? Kauhea tilanne.

Tsemppiä! Mutta tee nyt kaikkesi, että tilanne ratkeaa. Hae apua. Mutta älä leimaa lastasi johonkin tiettyyn ongelmalokeroon lopuksi ikää, ymmärrä, että nyt pitää vaan korjata kurssia.

Mikä kaikki on pielessä?

Tytön käytös tässä on pielessä.

Kun saapuu koulusta kotiin, heti ensimmäinen asia mitä tekee, on se, että alkaa valittamaan miksi minä näytän niin hirveältä, miksi äiti et ikinä tee sitä ja tätä ja sitten minulla menee näissä tilanteissa tottakai hermot, niin tytär siitä sitten suuttuu ja alkaa käyttäytymään aggressiivisen väkivaltaisella tavalla. Lyö, repii vaatteista, saattaa purra, raapii, (mulla on mahakin ihan mustelmilla että onneksi en ole raskaana tms) Muistan että löi ekan kerran jo 3-4 vuotiaana? Tuollainen käytös ei ollut vielä siinä vaiheessa niin merkittävässä osassa elämää.

ap

Vierailija
20/77 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ihmeessä isän kuolema ei muka vaikuttaisi? Voi vaikuttaa ihan ratkaisevastikin.

Miksi vaikuttaisi? Ei sellaisia ihmisiä surra mitä ei ole ikinä edes tuntenut eikä muista. Sen ymmärtäisi jos kyseessä olisi äiti, koska ero synnyttävästä vanhemmasta rikkoo vauvan aivojen rakennetta pysyvästi, mutta isiä se ei koske koska isä on täysin vieras ihminen vauvalle, sillä on side vain äitiinsä.