Kertokaa hyvin päättyneitä selviytymistarinoita ja lohdun sanoja kivuliaalle, yksinäiselle ja pelokkaalle
Pieni pelokas olento muumilaaksossa kaipaisi tarinoita toivosta ja muutaman sanan lohdutusta.
Kertokaa jotain hyvää, mitä teille on tapahtunut tai jollekin maailmassa, miten olette selviytyneet vaikeuksista parempaan elämään.
On niin kamalan yksinäistä ja pelottaa kivut.
Kommentit (33)
Mikä sinua ap pelottaa, miksi olet sairas?
Oli miten oli, toivotan sinulle ja muillekin pikaista paranemista ja levollista yötä.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua pientä ja särkyvää. Tunnet kohta hennon tuulahduksen kasvoillasi, minä se vain olen, käyn sinua hellästi lohduttamassa. Kohta sinulla on rauhallinen olla ja levollinen sydän.
Kiitos henkihoidosta sinulle ystävällinen sielu
Kaikki kipu loppuu aikanaan. Joillakin se kestää pitkään ja toisilla lyhyeen. Älä kaunis hyvä ihminen pelkää kipua. Minulla myös oli aikanaan juuri parhaan työuran keskellä niin kovat kivut, että olin ajoittain sänkypotilas. Lääkärit lohduttivat, että aikaa myöten ne helpottavat, mutta siinä menee todella pitkään. Melkoinen järkytys nuorelle liikuntaa harrastavalle naiselle, joka ei koskaan ollut uhrannut ajatustakaan, että tämmöinen este kaikelle liikunnalle ja työn teolle tulee.
Sain fysioterapiaa ja tilaani sopivia jumppaliikkeitä, mutta liikuntaharrastuksista jouduin luopumaan lopullisesti ja sain liikkua vain fysioterapeutin ohjeiden mukaan. Kyllä tiukoille otti ja monet itkut itkin. Sain myös vahvat särkylääkkeet, jotka auttoivat pahimpaan kipuun. Kivun pelkääminen jäi jossain vaiheessa. Ajattelin, että se on kipua, mutta en suostu lannistumaan sen edessä.
Olin viimeksi, lukuunottamatta joka iltaista Isä meidän -rukousta, rukoillut omin sanoin viimeksi lapsena. Aloin rukoilemaan milloin vaan ja missä vaan kivun helpottamista ja rauhaa sieluuni. Kyselin, miksi minun pitää näin kovaa kärsiä enhän ollut tehnyt pahaa kenellekään. Otin Raamatun esille ja luin erityisen tarkasti, miten paljon Jeesus kärsi meidän puolesta. Hänkin kiinniottoa edellisenä yönä rukoili Isäänsä ottamaan tämän katkeran maljan pois häneltä kuitenkin sanoen tekevänsä Isänsä tahdon.
Seuraavaksi luin psalmeja. Niissä käsitellään ahdistusta ja kärsimystä. Sain niistä voimaa. Todennäköisesti minut johdateltiin lukemaan niitä.
Tosiaan pelko tuskaa ja kipua kohtaan hävisi kokonaan. Kestin ne hammasta purren päättäen, etteivät ne lannista minua.
Kyllä ne helpottivat ajan kuluessa ja sain hyvin läheisen suhteen Jeesukseen, joka on minun kallioni ja paras ystäväni. Rukouksiin myös vastattiin, mutta ei heti. Piti odottaa aikansa ja tulihan se vastaus.
Nyt olen iloinen ja särkylääkkeitä silloin tällöin käyttävä etenkin, jos on jotain rasittavaa tiedossa. Kaunein asia, minkä rukouksella saavutin on tosiaan lämmin ja luottava suhde Jeesukseen meidän kärsivien auttajana ja iloisuuden tuojana. Kuulin sivullisilta, että mitä sinulle on tapahtunut, kun olet niin iloinen nykyään. Toisille kerroin ja muille en. Aloin myös käymään sunnuntaisin jumalanpalveluksessa kirkossa ja sain sieltä voimaa ja rauhaa sieluuni. Sielläkin iloisesti monet totesivat, että iso muutos minussa on huomattu.
Ole siunattu kärsivä ystäväni. Hätäsi on Taivaassa huomattu. Sinun tarvitsee vain pyytää Jeesusta elämääsi, niin hän ilomielin tulee juuri sinua auttamaan. Mutta muista tosiaan, ettei Jeesus ole mikään automaatti, jonka tulisi toimia heti ihmisen rukoillessa jotain häneltä. Ole kärsivällinen niin sinäkin saat rukousvastauksia ehkä enemmän kuin osasit kuvitellakaan.
Oikein rauhallista yötä suojelusenkelien valvoessa untasi ystäväni. Muistan sinua iltarukouksessani.
Minua vaivaa jokin outo krooninen lantion ja selän särky. Aika lailla pedissä maaten ja itseeni käpertyen joudun elämää viettämään, kun kävely on vaikeaa, jalka ei toimi hyvin... Tämä ilta aika huono.
Ihania juttuja jaoitte. Muutenkin kun tuntuu että maailma on täynnä katastrofeja, että hyvyyttäkin löytyy ja kauniita sanoja ja toiveita, tarinoita.
keski-ajalla euroopassa poltettiin kaikki punatukkaiset naiset noitina.
noitia syytettiin monenlaisista olemattomista asioista kuten
maidon happamisesta tai siitä että lehmät lypsivät verta toisinaan.
tarina muuttuu iloksi kun noidille annettiin ennen polttamista
seuraavat ehdot:
mikäli olet noita pystyt lentämään pois sidottuna rovion päältä
tai jos et ole noita ja palat kuoliaaksi tulessa, pääset taivaaseen
jumalan luokse eli win-win tilanne ollut..
Titi-uu: Vaikka nyt tuntuu kurjalta usko pois olosi paranee vielä. Se voi kestää eikä ole helppoa elää kivun kanssa mutta jonain päivänä olosi on parempi. Terveisin yksi syövästä ja muutamasta muustakin tuskallisesta taudista selvinnyt.
Olen selviytynyt omalla järjellä ja puolisoni on auttanut. Tuskin enää eläisinkään ilman puolisoani. Vanhempani ovat olleet hoitamattomia mielenterveys ongelmaisia. Sitten ne erosivat ja mitään ei puhuttu. Risulla, ankaralla kurittamisella ja kamalla huutamisella vietiin tahto pois ja alistettiin kiltiksi.
Sukulaiset ihmetteli kuinka kilttejä lapsia äidilläni oli ja häntä pidettiin täydellisenä ihmisenä kun kulissit siltä näyttivät. Kotiolot eivät olleet niin ruusuisia mitä ulospäin näyttivät. Se oli kamalaa jäkätystä ja kontrolointia. Mitään omaa rauhaa ei ollut ja kaikki tavarani pengottiin ja päiväkirjani luettiin. Äitini velikin sanoi äitiäni luulotautiseksi. Äitini soitteli kavereilleni ja häpäisi minua haukkuen niitä. Yhtään omaa ystävää ei äidilläni ollut vaan alkoi kyttäämään minun ystäviäni. Siinä sen näkee mihinkä hoitamattomat mt-ongelmat johtavat. Nykyäänkään hänellä ei ole ketään ystäviä ja omia harrastuksia muuta kuin ripustautuu sukulaisiinsa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kipu loppuu aikanaan. Joillakin se kestää pitkään ja toisilla lyhyeen. Älä kaunis hyvä ihminen pelkää kipua. Minulla myös oli aikanaan juuri parhaan työuran keskellä niin kovat kivut, että olin ajoittain sänkypotilas. Lääkärit lohduttivat, että aikaa myöten ne helpottavat, mutta siinä menee todella pitkään. Melkoinen järkytys nuorelle liikuntaa harrastavalle naiselle, joka ei koskaan ollut uhrannut ajatustakaan, että tämmöinen este kaikelle liikunnalle ja työn teolle tulee.
Sain fysioterapiaa ja tilaani sopivia jumppaliikkeitä, mutta liikuntaharrastuksista jouduin luopumaan lopullisesti ja sain liikkua vain fysioterapeutin ohjeiden mukaan. Kyllä tiukoille otti ja monet itkut itkin. Sain myös vahvat särkylääkkeet, jotka auttoivat pahimpaan kipuun. Kivun pelkääminen jäi jossain vaiheessa. Ajattelin, että se on kipua, mutta en suostu lannistumaan sen edessä.
Olin viimeksi, lukuunottamatta joka iltaista Isä meidän -rukousta, rukoillut omin sanoin viimeksi lapsena. Aloin rukoilemaan milloin vaan ja missä vaan kivun helpottamista ja rauhaa sieluuni. Kyselin, miksi minun pitää näin kovaa kärsiä enhän ollut tehnyt pahaa kenellekään. Otin Raamatun esille ja luin erityisen tarkasti, miten paljon Jeesus kärsi meidän puolesta. Hänkin kiinniottoa edellisenä yönä rukoili Isäänsä ottamaan tämän katkeran maljan pois häneltä kuitenkin sanoen tekevänsä Isänsä tahdon.
Seuraavaksi luin psalmeja. Niissä käsitellään ahdistusta ja kärsimystä. Sain niistä voimaa. Todennäköisesti minut johdateltiin lukemaan niitä.
Tosiaan pelko tuskaa ja kipua kohtaan hävisi kokonaan. Kestin ne hammasta purren päättäen, etteivät ne lannista minua.
Kyllä ne helpottivat ajan kuluessa ja sain hyvin läheisen suhteen Jeesukseen, joka on minun kallioni ja paras ystäväni. Rukouksiin myös vastattiin, mutta ei heti. Piti odottaa aikansa ja tulihan se vastaus.
Nyt olen iloinen ja särkylääkkeitä silloin tällöin käyttävä etenkin, jos on jotain rasittavaa tiedossa. Kaunein asia, minkä rukouksella saavutin on tosiaan lämmin ja luottava suhde Jeesukseen meidän kärsivien auttajana ja iloisuuden tuojana. Kuulin sivullisilta, että mitä sinulle on tapahtunut, kun olet niin iloinen nykyään. Toisille kerroin ja muille en. Aloin myös käymään sunnuntaisin jumalanpalveluksessa kirkossa ja sain sieltä voimaa ja rauhaa sieluuni. Sielläkin iloisesti monet totesivat, että iso muutos minussa on huomattu.
Ole siunattu kärsivä ystäväni. Hätäsi on Taivaassa huomattu. Sinun tarvitsee vain pyytää Jeesusta elämääsi, niin hän ilomielin tulee juuri sinua auttamaan. Mutta muista tosiaan, ettei Jeesus ole mikään automaatti, jonka tulisi toimia heti ihmisen rukoillessa jotain häneltä. Ole kärsivällinen niin sinäkin saat rukousvastauksia ehkä enemmän kuin osasit kuvitellakaan.
Oikein rauhallista yötä suojelusenkelien valvoessa untasi ystäväni. Muistan sinua iltarukouksessani.
Kiitos tarinstasi ja että olen rukouksessasi. Meillä on samoja juttuja ollut... Kipuja ja pelkoja ja itkuja. Olen myös lukenut psalmia (jonka nimeä en muista) hädissäni.
Enkeleihin turvaan...
Kai olet ap käynyt näyttämässä vaivaasi lääkärissä, mieluiten erikoislääkärillä? Ettei olisi vaikka jokin hermo jäänyt puristuksiin? Turha kärsiä liikaa, jos hoitokin voisi olla mahdollinen. En tiedä, voisiko diakonia avusta tai kunnan sos toimistosta saada maksusitoumuksen erikoislääkärille, jos itsellä ei ole mitenkään varaa. Kaikkea hyvää sinulle.
Kohta menee palsta kiinni tältä päivältä mutta jatketaan myös huomenna.
Kiitti kaikki jotka piristitte pientä takkuista, turvavällyihin käpertynyttä olentoa
<3
Jos sinulla kaunis ystäväni on rahaa, käy ihmeessä yksityisellä lääkärillä. Jos ei ole, toivottavasti saat ystäviltäsi/kavereiltasi kerätty tarvittavan summan. Olisi hyvä selvittää, mikä liikuntaa haittaavaa kipua aiheuttaa ja lääkkeet siihen, lisäksi tietty fyssarin ohjeita kuntouttamiseen. Tiedän omasta kokemuksesta, että tutkimuksiin menee paljon rahaa, mutta ilman tutkimuksia apua ei valitettavasti saa.
Yksityinen lääkäri voi tarpeen vaatiessa laatia sinulle lähetteen hyvinvointialueen halvempiin tutkimuksiin. Kukaan vaan tässä vaiheessa ei tiedä, miten ne toimii vai toimiiko ollenkaan.
Voi, kumpa pystyisin maksamaan omista rahoistani tutkimuksesi ja hoitoasi yksityisellä puolella. Tekisin niin, jos vaan voisin.
Missä muuten asut ja onko kukaan sinua kotona auttamassa, kun kerran sängyssä joudut aikaasi viettämään? Tuoko kukaan sinulle ruokaa ja juomaa? Viekö joku suihkuun? Näitä itsekin pohdin yksin asuessani, jos joudun taas sängyn pohjalle, mitäs sitten teen? Voi, kun olisi vielä hoitokoteja/laitoksia, jonne mennä potemaan ja parantumaan.
Hyvää ja mahdollisimman kivutonta yötä sinulle kaunis ystäväni!! Lämmin halaus!!!
puukko-nalle kirjoitti:
keski-ajalla euroopassa poltettiin kaikki punatukkaiset naiset noitina.
noitia syytettiin monenlaisista olemattomista asioista kuten
maidon happamisesta tai siitä että lehmät lypsivät verta toisinaan.
tarina muuttuu iloksi kun noidille annettiin ennen polttamista
seuraavat ehdot:
mikäli olet noita pystyt lentämään pois sidottuna rovion päältä
tai jos et ole noita ja palat kuoliaaksi tulessa, pääset taivaaseen
jumalan luokse eli win-win tilanne ollut..
Kristinuskon varjolla on tehty valtavasti hyvää ja valtavasti pahaa. Jumalan laki on aina ollut yksiselitteisen hyvä, valitettavasti ihmiset ovat liian usein ymmärtäneet sen väärin joko tahalleen tai tahattomasti.
Pahan tekeminen ei ole noudattanut etenkään Jeesuksen ulostulon jälkeisenä aikana Jumalan sanan henkeä. Jeesus kehotti rakastamaan kaikkia ja hylkäämään kaiken väkivallan ja pahan.
Ota mieluummin kuvakaappaukset. Nämä ketjut kun tuppaavat katoamaan mielivaltaisesti. Kaikkea hyvää sinulle Titi-uu.