Omituisimmat vaatevalinnat, joita olette häissä nähneet?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen kesällä menossa häihin joissa ei kellään ole pönötysvaatteita (vihkiminen ed. päivänä), on rento juhla kavereiden kesken.
Jahas, tuli sit tuplakommentti, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän Suomessa on vaikea löytää sopivia häävaatteita? Tunnetussa nettikaupassa mainostetaan satiinipukuja juhliin naiselle, 100% polyesteriä, kelpaako häihin?
Mitä sinne häihin sitten pitäisi laittaa, jos keinomateriaali ei kelpaa? Villaa, silkkiä tai pellavaa ei oikein ole saatavilla. Harva edes menee juhliin pellavassa, kun se rypistyy. t. neuvotonTietääkseni kukaan ei ole sanonut, että polyesteri olisi kieltolistalla.
Ei ole aitoa materiaalia. En tiedä, onko se loppujen lopuksi niin tärkeää vai olenko saanut väärän käsityksen.
Millaista on väärennetty materiaali? Verrattuna aitoon materiaaliin.
Mies ilman paitaa rinnassa glitteriä.
Oma asuni myös mutta en sano mikä se oli. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän Suomessa on vaikea löytää sopivia häävaatteita? Tunnetussa nettikaupassa mainostetaan satiinipukuja juhliin naiselle, 100% polyesteriä, kelpaako häihin?
Mitä sinne häihin sitten pitäisi laittaa, jos keinomateriaali ei kelpaa? Villaa, silkkiä tai pellavaa ei oikein ole saatavilla. Harva edes menee juhliin pellavassa, kun se rypistyy. t. neuvotonTietääkseni kukaan ei ole sanonut, että polyesteri olisi kieltolistalla.
Ei ole aitoa materiaalia. En tiedä, onko se loppujen lopuksi niin tärkeää vai olenko saanut väärän käsityksen.
Aito materiaali = luonnonkuitu. Sen vastakohta on keinokuitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan siellä on joku jolla joku trikookolttu tai kokomustaa päällä
Tuota olen kyllä ihmetellyt, kuinka moni tulee sellaisessa muodottomassa, kukkakuvioisessa trikoomekossa häihin. Sehän on arkivaate.
Mikä on trikoota? Miten se eroaa polyesterista, jossa on muutama prosentti elastaania?
Otapa asiasta selvää.
Oletpas sinä auttavainen, kiitos paljon. Et taida itsekään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan osaa neuvoa, mistä niitä kauniita häävaatteita saa? Muotiliikkeet myyvät polyesteriä.
Riippuu budjetista. Kirppis, räätäli tai merkkiliikkeet.
Kiitos. Olen käynyt läpi kaikki nettikaupat, joita olen löytänyt. Olen selannut varmaan toistatuhatta mekkoa. Olen tutustunut myös merkkiliikkeiden valikoimiin. Olen kyllä pettynyt. Jos materiaali on oikea, vaate on väärän muotoinen, värinen tai kokoinen tai hinta hipoo pilviä. Ei ihme, että tekokuidut ovat niin suosittuja.
Sun maku ja hintahaitari on tasoa Zara/hm niin osta sitten sieltä.
Arvokkaammat vaatteet ovat usein arvokkaan näköisiä. Sopivat arvokkaalle henkilölle, ei trendien perässä juoksijoille.
Ellei sun budjetti oo sit tosi kova ja sulla on vara designer-brändeihin joita Kardashianit käyttää.
Testataan. Mikä sun budjetti ja vartalonmalli on? Minkä väriset hiukset ja silmät luonnostaan/nyt? Oon sun personal shopper.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkavaa. Ei oikein hyvää asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan osaa neuvoa, mistä niitä kauniita häävaatteita saa? Muotiliikkeet myyvät polyesteriä.
Riippuu budjetista. Kirppis, räätäli tai merkkiliikkeet.
Kiitos. Olen käynyt läpi kaikki nettikaupat, joita olen löytänyt. Olen selannut varmaan toistatuhatta mekkoa. Olen tutustunut myös merkkiliikkeiden valikoimiin. Olen kyllä pettynyt. Jos materiaali on oikea, vaate on väärän muotoinen, värinen tai kokoinen tai hinta hipoo pilviä. Ei ihme, että tekokuidut ovat niin suosittuja.
Sun maku ja hintahaitari on tasoa Zara/hm niin osta sitten sieltä.
Arvokkaammat vaatteet ovat usein arvokkaan näköisiä. Sopivat arvokkaalle henkilölle, ei trendien perässä juoksijoille.
Ellei sun budjetti oo sit tosi kova ja sulla on vara designer-brändeihin joita Kardashianit käyttää.
Testataan. Mikä sun budjetti ja vartalonmalli on? Minkä väriset hiukset ja silmät luonnostaan/nyt? Oon sun personal shopper.
Kiitos vain tarjouksesta, mutta ei kiitos. Tavallinen nainen olen. Voisin joitakin satasia maksaa kunnon vaatteesta. Ehkä ompelija sitten on oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Onko viskoosi, puuvilla tai modaali siis häissä kielletty? En puhu nyt trikoosta.
Viimeksi taisin itse käyttää Uhanan silkki-puuvillakimonoa.
Nansolta ja R-Collectionilta saa pellavaa, ainakin jälkimmäisellä on myös silkkiä mallistoissaan. Tällä hetkellä r-collectionilla ei kyllä ole kaavoiltaan minua miellyttäviä malleja, vaikka muutama luottovaate on sieltä.
En muuten taida itse tällä hetkellä omistaa ihan suoraan kesähääkelpoista kolttua, moni vähän hienompi vaatteeni on musta tai hieman kylmemmät sään edustusvaate. Mainittu kimono on kovassa käytössä kulunut arkivaatteeksi ja ihana sellainen onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen kyllä ihmetellyt, kuinka moni tulee sellaisessa muodottomassa, kukkakuvioisessa trikoomekossa häihin. Sehän on arkivaate.
Oma mekkoni on polyesteri-elastaania, ei ole muodoton, ja kuviot ovat todella kauniit ja hillityt. Näitä kaupat ovat pullollaan. Mistä sen nyt tietää, onko se trikoota vai mitä? Ei nuo merkkiliikkeetkään myy silkkivaatteita juhliin, polyesteriä ne ovat.
Ehkä tuossa on syy, miksi ihmiset tulevat arkivaatteissa häihin. Osa ei kerta kaikkiaan tunnista, mikä on juhlavaate ja mikä on arkivaate. Sitten juututaan jankkaamaan jostain materiaalin nimestä.
En kyllä ymmärrä, miten joku ei kykene erottamaan pelkällä vilkaisulla, mikä vaate on sopiva mihinkin tilaisuuteen.
En minä tiedä. Hyvältä se näyttää. Kaikki eivät ole saaneet koulutusta. Se oli kaunein mekko, jonka löysin. Eivät ne muut sen parempia olleet ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussahan kielletään eri kuitujen sekoituksista tehdyt vaatteet. Että älkääpä laittako ainakaan mitään elastaanipitoista kirkkoon, ei edes kalsareita. 🤭😵💫😱
Asiasta saa todella vaikean niin halutessaan :D
Mustat caprihousut ja tavallinen t-paita, jalassa sellaiset puukenkäsandaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on trikoota? Miten se eroaa polyesterista, jossa on muutama prosentti elastaania?
Tricot on ranskaa ja tarkoittaa ihan vain neulosta. Ei tarvitse olla elastaania, riittää että kangas on neulosta, ei kudottua.
En kyllä näkisi ongelmaa esim. juhlavassa neulemekossa, ellei ole valkoista pitsiä. Tokmannin tunika on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa asiasta selvää.
En ymmärrä miksi yrität laittaa muut töhin, kun Google on keksitty. En periaatteesta auta noin laiskoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko viskoosi, puuvilla tai modaali siis häissä kielletty? En puhu nyt trikoosta.
Viimeksi taisin itse käyttää Uhanan silkki-puuvillakimonoa.
Nansolta ja R-Collectionilta saa pellavaa, ainakin jälkimmäisellä on myös silkkiä mallistoissaan. Tällä hetkellä r-collectionilla ei kyllä ole kaavoiltaan minua miellyttäviä malleja, vaikka muutama luottovaate on sieltä.
En muuten taida itse tällä hetkellä omistaa ihan suoraan kesähääkelpoista kolttua, moni vähän hienompi vaatteeni on musta tai hieman kylmemmät sään edustusvaate. Mainittu kimono on kovassa käytössä kulunut arkivaatteeksi ja ihana sellainen onkin.
Kiitos. Täytyypä katsella. Viskoosi on kai hyvä materiaali, mutta pelkkä puuvilla tuntuu vähän arkiselta. Silkki-puuvilla on jo hyvä. Modaalista en tiedä. Usein koot loppuvat 44:seen ja olen isompi, siksikin on vähän haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito materiaali = luonnonkuitu. Sen vastakohta on keinokuitu.
Joo, tiedän kyllä. Tuo on vain niin hassua kielenkäyttöä. Sama kuin "aito matto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa asiasta selvää.
En ymmärrä miksi yrität laittaa muut töhin, kun Google on keksitty. En periaatteesta auta noin laiskoja ihmisiä.
Olen katsonut Googlesta trikoon määritelmän, eipä se paljon auttanut. Tosin kun ostin mekon, siinä ei lukenut trikoo, joten ei se ehkä ole. En ole laiska, olen käyttänyt viikkotolkulla aikaa mekon etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mekkoni on polyesteri-elastaania, ei ole muodoton, ja kuviot ovat todella kauniit ja hillityt. Näitä kaupat ovat pullollaan. Mistä sen nyt tietää, onko se trikoota vai mitä? Ei nuo merkkiliikkeetkään myy silkkivaatteita juhliin, polyesteriä ne ovat.
Ehkä tuossa on syy, miksi ihmiset tulevat arkivaatteissa häihin. Osa ei kerta kaikkiaan tunnista, mikä on juhlavaate ja mikä on arkivaate. Sitten juututaan jankkaamaan jostain materiaalin nimestä.
En kyllä ymmärrä, miten joku ei kykene erottamaan pelkällä vilkaisulla, mikä vaate on sopiva mihinkin tilaisuuteen.
En minä tiedä. Hyvältä se näyttää. Kaikki eivät ole saaneet koulutusta. Se oli kaunein mekko, jonka löysin. Eivät ne muut sen parempia olleet ulkonäöllisesti.
Ei minullakaan ole koulutusta aiheesta, mutta erotan silti häihin ja naapurin grillibileisiin sopivat vaatteet toisistaan aivan helposti.
Mikä on pönötysvaate?