Pukeutuminen ja leveät hartiat (naiset)
Google kertoi, että hihattomat paidat olisi leveille hartioille otollisin paitavalinta.
Mutta kertokaa käytännön vinkkejä. Saa laittaa myös kuvia! Haluaisin saada apua pukeutumiseen. Olen hoikka (koko xs), lyhyt ja liikunnallinen nainen. Harrastin lapsena ja nuorena uintia, jonka vuoksi kropanmalli on Y. Mikäli pukeudun laatikkomaisiin paitoihin, näytän tosi isolta. Toisaalta V-aukkoisten paitojen kaula-aukko on yleensä niin iso (lyhyelle naiselle) että ne ylettyvät tissivakoon asti. Tosi hankalaa löytää naisellisia ja hartioiden leveyttä peittäviä vaatteita.
Kommentit (2)
Mä leveäharteisena naisena taas en missään nimessä halua hihattomia käyttää, siinähän ne kolhot leveät hartiat tulee oikein esiin. Muutenkin, mulla lähinnä niin, että vältän tiettyjä epäsopivia tyylejä, mutta yleensä muut kaikki sopii. Eli ei hihattomia, ei poolopaitoja, ei puhvihihoja tai isoja neuleita jotka tekee sen näköiseksi että koko ihimsen yläosa on iso eikä vain hartiat. V-kaula-aukko on hyvä, vähän rikkoo sitä suoraa hartialinjaa visuaalisesti.
Sama vartalomalli, mutta omassa pukeutumisessa en just kaipaa sitä naisellisuutta, eli ehkä en pysty neuvomaan.
Eikö kuitenkin nyt taas ollut nuo maltilliset peplum-mallit tulossa takaisin, niissä oli joitain hihattomiakin versioita, jotka ehkä voisivat sopia? Entäs kietaisumalliset puserot, oletko testannut sitä? Myös raglanhihalla tai vaihtoehtoisesti alhaalta lähtevillä hihoilla saa häivutettyä mittasuhteita hartioista ja vietyä huomiota muualle.
Olen omalla kohdallani huomannut, että yksiväriset kokonaisuudet ja poolokaulukset leventää jotenkin entisestään sitä hartialinjaa. V-aukot taas ei näin rinnattomana oikein nappaa, kun sieltä vilahtaa about napaan saakka kaikki jos liikahdan vähänkin. Venekaulus voi sopia, jos rintakehä ja solisluyt on "sirot", vaikka se itse hartialinja olisikin leveä.