Hoitajat! Paljon on vuositulosi? Mikä hoitaja olet?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kukaan hitajista ei suurentele yhtään palkkaansa, he kaikki ovat niin rehellisiä.
No v****ako sitten kyselette. Ja sinuakin vinkuvankuvonkua jonkun pitäisi hoitaa. En koskisi pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen seurannut niin monelle tuntuu olevan rehentelyn aihe tuplavuorojen ja ylitöiden tekeminen, mutta sitten sen varjolla jätetään raskaammat hommat niille, jotka tekevät "vain" normivuoron. Tehokastahan tuo ei ole nähnytkään.
Kotihoidossa sulla on se peruslista ihan sama oletko tuplassa vai normivuorossa. Tuplassa meillä yritetään taata pidempi tauko johonkin väliin esim joku pesu jää pois. Monesti tähän ei kuitenkaan mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitaja jaksaa tehdä vaativaa ja vastuullista työtään vakityönsä lisäksi vaikkapa keikkaillen ja siten ansaitsee enemmän kuin muut alalla, se on periaatteessa ok ja kunkin oma asia. Keskustelua hoitajien asemasta ja palkkatasosta yleensä tämä näin ulkopuolisen kannalta hämmentää. Kuinka voi tehdä noin paljon lisätyötä laadukkaasti. Eikö vakituisen työn työnantajataho puutu keikkailuun?
Ei ole kohden koskaan🙄
Vierailija kirjoitti:
Miten yhteiskunnalla on varaa maksaa tuollaisia jättipalkkoja? Noista on varaa pudottaa heti 25-30%.
Jos tekee 1,5 ihmisen työt niin että keikkailee lähes kaikki vapaansa, niin tottakai palkka on 1,5 kertainen...
Olen ammattikorkeakoulutasoisesti koulutettu hoitoalalle. En kerro ammattiani tarkemmin.
Palkkatuloni ovat olleet kaikkien pakotusten, heikon palkitsemisen ja huonon johtamisen jälkeen 0 €/vuosi ja työttömyys- sairauspäiväraha yms. korvaukset myös
0 €/vuosi. Proteistoin täysillä nykymenoa vastaan. Pääomatuloja on onneksi jonkun verran ja puoliso, jonka kanssa yhteinen talous, on onneksi suurituloinen.
Hoitajat ansaitsisivat saada parempaa kohtelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on pienet tulot kaikilla, ihan köyhyysrajalla kiikutaan :'D
Ja missä on se arvostus, voivoivoi....
Tervetuloa alalle, töitä on niin paljon kuin jaksatte tehdä! Vuodenkin kun painatte kuusipäiväistä viikkoa kolmessa vuorossa niin alkaa näyttää nätiltä teidänkin tileillänne. Ja arvostus on taattu!
Peruspalkka päivätyössä, esim päiväkodissa lähihoitajalla on 28 800. Plus lomaraha, joka on melkein yksi kuukausi palkkaa lisää, eli noin 30 000 on vuositulo.
Vuorotyöstä ja sunnuntaityöstä maksetaan lisää juuri siksi, että työajat on tosi epämukavat. Joillekin yötyö on jopa terveysriski.
Tiedän kyllä lastenhoitajia, jotka tekee keikkaa juurikin viikonloppuina tai lomilla. Esim vanhusten puolella. Mutta en ainakaan itse näin keski-ikäisenä enää jaksa. Vapaa-aikaakin tarvii, haluan palautua työstä enkä palaa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka päivätyössä, esim päiväkodissa lähihoitajalla on 28 800. Plus lomaraha, joka on melkein yksi kuukausi palkkaa lisää, eli noin 30 000 on vuositulo. ;
Ei kyllä makseta. Sulla on tuossa kaikki ikälisät ja henkilökohtaisia lisiä. 2200€/kk bruttona on lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna 45000. Lähihoitaja. Paljon viikonloppuja, öitä ja myös ylitöitä. Ei helpolla pääse edes tuohon rahaan. Mutta sitä ei voi ymmärtää, kuin toinen hoitaja.
Lähihoitajan koulutuksella tosi iso vuositulo!
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia ei saa, ni niitä ylitöitä tulee tehtyä siksi. Sittenkin vielä vajaalla työntekijä määrällä usein. Ihan voi koittaa tulla tekemään 14 tuntia maski naamalla töitä yhteen menoon. Voi olla ettei palkkaa enää kadehtisi...
Työn raskaudesta ei makseta, vaan osaamisesta. Vanha sanonta, insinööri voi tehdä siivoojan työt, mutta siivoja ei insinöörin.
Paljon on vuositulosi on toteamus, ei kysymys. PaljonKO on vuositulosi on kysymys.
Helkkari että ärsyttää tuollainen.
Itsellä tuli nytten tälle vuodelle tienattua 63400🙂 ja kyllä lähihoitaja, MUTTA saatanasti sai painaa töitä.
63 000e Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa. Tuosta on ylitöiden osuus ehkä n. 8 000e.
Peruspalkka noin 2300€/kk, loppuvan vuoden ansiot juuri yli 40000€, eli voi laskea miten paljon haittalisiä olen saanut, tuplavuoroista, hälytysrahoista, pyhäpäivistä jne ja kuinka hvtin väsynyt olen tänä 19v ensimmäisenä kokonaan vapaana jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on pienet tulot kaikilla, ihan köyhyysrajalla kiikutaan :'D
Tervetuloa alalle, töitä on niin paljon kuin jaksatte tehdä! Vuodenkin kun painatte kuusipäiväistä viikkoa kolmessa vuorossa niin alkaa näyttää nätiltä teidänkin tileillänne. Ja arvostus on taattu!
Töitä on enemmän kuin jaksaa tehdä ja arvostus/joulumuistaminen torstaina keitetty riisipuuro ja itse voit tulostaa joulukortin
40t+15t eli yhteensä 55t€/v.
40 tonnia tulee päätyöstäni (sosionomi) ja 15 t€ keikkatyöstä hoitajana (lähihoitaja). Viikkotyötunnit n. 50.
Tänne taitavat vastailla keskimääräistä enemmän työtä tekevät ja tienaavat hoitajat. Itse en koe olevani mikään "raataja", vaan tykkään työstäni. Lisäksi kaksi eri työtä, työyhteisöä ja asiakaskuntaa tasapainottavat tilannetta ja auttavat jaksamaan. En ehkä jaksaisi tehdä kuutta päivää viikossa samaa työtä.
Työn arvostuksesta vielä. Mielestäni kaikki lähtee itsearvostuksesta. Ammattilainen, joka ymmärtää työnsä arvon ja hoitaa sen kunnialla sekä ammattiylpeydellä, herättää kunnioitusta myös ympäristössään. Oli hän sitten siivooja, palomies, hoitaja, opettaja tms. Tällainen työntekijä ei kerjää tai ole riippuvainen muiden arvostuksesta. Hän itse tietää, mitä on tekemässä ja miksi. Sitten hyvillä mielin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kukaan hitajista ei suurentele yhtään palkkaansa, he kaikki ovat niin rehellisiä.
Miksi pitäisi suuren Ella. Itse asiassa tienasin tarkalleen 71 654 e viime vuonna.
Tuntipalkka omassa työssä ikälisineem ja Henk kohta lisineen 15.4 ja keikkapaikoissa 14.22
Tein lomat ja vapaat töitä ja lisäksi pitkiä vuoroja.
Ei tässä mitään suurentelua ole. Ihan omasta selkänahasta nämä rahat on tehty ja luopumalla vapaista
No,mitenkäs se muu elämä?Onko mitään järkeä olla aina töissä.Siinähän palaa loppuun todella varhaisessa vaiheessa.Tietenkin se on oma valinta,mutta elämässä on muutakin.Sanon tämän kaiken ihan hyvällä,mutta kannattaa miettiä.
Se on jännä, miten huolissaan ollaan, jos ei ole muuta elämää j
Totta. Luin joulun aikaan hoitajien sivustoa ja todella moni sanoi, ettei tee ylitöitä. Jos työaika loppuu klo 15, jättää potilaan roikkumaan nosturiin ja hanskat tippuu. Kyllä sen joku seuraavana päivänä päästää pois. Tai jättää katetroinnin kesken eli letkun heppiin ja lähtee töistä kotiin.
Mutta jos tekee ylitöitä, ollaan niin huolissaan jaksamisesta
Aika paljon on 50-60te palkkoja ilmoitettu täällä. Ja mitä ne hoitsut tekee muuta ku juo kahvia ja juoruaa?