Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini soitti ja puhui 45 min omia asioitaan

Vierailija
04.05.2023 |

Selosti juurta jaksain kaiken mahdollisen tuttaviensa kuulumisista lähtien. Ei edes kysynyt mitä mulle kuuluu. Saa kyllä jatkossa soitella jollekin muulle.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa enää puhelimeen, en minäkään vastaa. Äiti tajusi vihjeen parissa kuukaudessa ja olen saanut olla rauhassa.

Miksi et halua kuulla äitisi asioista? 

Jotkut jos ovat paljon yksin haluavat puhua vaikka lapsilleen kaiken mahdollisen.

Minusta taas yksinäisyys tekee entistä hiljaisemman, kun ei ole puhetoveteita kuin satunnaisesti ei huvita edes ääntään käyttää. Onneks kaikki jotka soittaa haluavat puhua vaan itsestään. Iäkkäät sukulaiset, lapset, muutama vanha tuttu.

Vierailija
22/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tekee tuota samaa. Ei saa kerrottua omia kuulumisia väliin ennenkuin puhe on taas käännetty isän juttuihin ja tuttuihin. Sitten valitetaan ja loukkaannutaan, miten en kerro asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa enää puhelimeen, en minäkään vastaa. Äiti tajusi vihjeen parissa kuukaudessa ja olen saanut olla rauhassa.

Ei sekään halua kuunnella mun asioita.

Vaihda puh.nrosi salaiseen nroon. Sillä siitä ongelmasta pääset.

Vierailija
24/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ehkä riippuu äidin ja lapsen iästä. Kun olin työikäinen en edes uskaltanut kysyä lasten asioista mitään, heillä oli itsenäistymisvaihe päällä.

Mutta jos taas on jo aikuiset lapset ja äiti jo vanhus on tilanne toinen. Omille oon sanonut et heidän kannattaa kuulostella vaikutanko täyspäiseltä , pitävät vähän silmällä.

Vierailija
25/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin aina kuulla äitini asioista, mutta itse en halunnut kertoa omista asioistani. 

Vierailija
26/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda puh.nrosi salaiseen nroon. Sillä siitä ongelmasta pääset.

Enkä vaihda, hirveä homma ilmoitella uutta numeroa. En rupea jonkun pälpättäjämamman takia näkemään sellaista vaivaa. Kuten sanoin, lakkasin vastaamasta äidilleni ja kyllä se soittelu häneltä loppui parissa kuukaudessa. Puhukoon pukille kaikki vaivansa ja naapurien ja kansakoulukaverien lastenlasten serkkujen vaivat.

Vierailija
27/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ehkä riippuu äidin ja lapsen iästä. Kun olin työikäinen en edes uskaltanut kysyä lasten asioista mitään, heillä oli itsenäistymisvaihe päällä.

Mutta jos taas on jo aikuiset lapset ja äiti jo vanhus on tilanne toinen. Omille oon sanonut et heidän kannattaa kuulostella vaikutanko täyspäiseltä , pitävät vähän silmällä.

Kuunteleminen ja kysyminen on eri asioita. Jos äidille yrittää kertoa omista asioista ja äiti kääntää heti puheen naapurin Sirkun lapsiin, niin siitä kyllä tulee tunne, että äiti ei halua kuunnella.

Vierailija
28/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä soittaa miehelleni vain halutessaan kertoa suuruusfantasioita omista suurteoistaan. Hän kysyy muodollisesti lastenlasten jutut, mutta vain saadakseen alkaa jauhaa omistaan. Huoh tuota sukupolvea. Menetetty sukupolvi. 

Vierailija
29/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on samanlainen. Ei koskaan kysy minun kuulumisia, jos kerron niin vaihtaa omiin asioihin.

Aina on ollut näin. Surullista.

Vierailija
30/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isä soittaa miehelleni vain halutessaan kertoa suuruusfantasioita omista suurteoistaan. Hän kysyy muodollisesti lastenlasten jutut, mutta vain saadakseen alkaa jauhaa omistaan. Huoh tuota sukupolvea. Menetetty sukupolvi. 

Kuulostaa tutulta. Minkä ikäinen miehesi isä on?

Vierailija
31/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä on seniorityön nimissä kuunnella sellaiset 10 min. Voithan samalla tehdä omia askareitasi, jos olet kotosalla. Laita kuitenkin selkeä raja puhelun kestolle ja lopeta napakasti. Sun pitää siirtyä tekemään jotain muuta, mikä onkin ihan totta, koska siirtymiseen riittää ihan halusi alkaa jo tehdä jotain muuta. 

Vierailija
32/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa ärsyttävältä erityisherkältä

Vierailija
33/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 75 vuotta. 

Vierailija
34/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien juttu.

Vierailija
35/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on vaan hyvä juttu jos kukaan ei kysele mitään. Joutuis jotain ympäripyöreetä heittää

Vierailija
36/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas nuorena lähtenyt laskuun olotila. Sinulla on varmasti tulossa jo nuorempana tuollainen tyhmyys.

Tein tästä varmuuden vuoksi rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Onneksi olkoon, tarkkaile postiasi ja vastaa puhelimeen kun se soi.

Mä kerron sun äidille, että sä lyttäät sitä vauvapalstalla kuin uhmaikäinen.

Moniin lapset, nyt nukkumaan 🤣🤣🤣

Vierailija
37/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien juttu.

On kyllä nuorempienkin. Isäni ei ole edes 65.

Vierailija
38/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvanapit on keksitty. Voi touhuta kaikkee samalla

Vierailija
39/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä on seniorityön nimissä kuunnella sellaiset 10 min. Voithan samalla tehdä omia askareitasi, jos olet kotosalla. Laita kuitenkin selkeä raja puhelun kestolle ja lopeta napakasti. Sun pitää siirtyä tekemään jotain muuta, mikä onkin ihan totta, koska siirtymiseen riittää ihan halusi alkaa jo tehdä jotain muuta. 

Teen tuota mutta siitäkin tuli huutoa, kun en ollut tarpeeksi läsnä. Ei vain kiinnosta toisen työasiat tai kummin kaiman kuulumiset yksinpuheluna. Puolet jutuista oli kerrottu edellisessä puhelussa edellisviikolla.

Vierailija
40/85 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? 

Minunkin äitini tekee noin monta kertaa viikossa ja jaksan kyllä kuunnella. Joskus vastavuoroisesti voin soittaa ja kertoa omista murheistani, kun kaipaan kuuntelijaa.

Itse jos soitan äidilleni, niin hän ei edes kysy, mitä asiaa, vaan alkaa selittää omiaan ja selittää vaikka kaksi tuntia, jollen väkisin keskeytä. Ei se mua lipulta hirveästi haittaa, vaikka toki pitäisin enemmän siitä, että kumpikin olisi kiinnostunut toisen kuulumisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi