Olen laihtunut 20kg, nyt vaan syön ja syön
Vapusta alkaen olen vaan syönyt. Painohan siinä nousee. Kohta olen taas läski. Tosi itsekuriton luuseri.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tämän hetken elämässä ei ole mitään kivaa. Ruoka ja herkut on ainoa lohtu.
Eihän se ole kiellettyä. Opetat vain itsesi saamaan lohtua terveellisistä vaihtoehdoista. Mä olen alkanut rakastaa sellerinvarsia, joissa on ihan vähän maapähkinävoita siinä kourussa. Niiden maut kompensoivat toistensa viat hienosti. Se on aika usein mun varhaisaamiainen, kun ei mitään muuta tee mieli herättyä.
Tunne on huikea, kun se on sekä hyvää, tekee hyvää ja pitää pois pahanteosta. Olen alkanut ajatella itseäni ja syömisiäni hyvällä. Silloin ne tervehtyvät itsestään, enkä ahmi enää mitään.
Vaaka silti kehtaa väittää, etten minä mitään laihtunut ole. Mutta raajat tuntuvat kiinteämmältä. Ennen kaikkea mulla on oikeastaan hyvä olla koko ajan. En syö enää itseäni tainnoksiin, mikä olikin käynyt aivan liian helpoksi. Paastoarvo oli nyt ensimmäistä kertaa yli seiskan keväällä, ja olen todennut, että pystyn sitten laihtumaan tai en, niin verensokeriövereitä en suostu syömään jatkossa. Jos syönkin jotain kakkua tms, niin maltillisesti. Pikkuisen siivun, ja huolehdin liikkumisesta. Se on alkanut tuntua hyvältä yllättävän nopeasti, kun jalkoja särki vähän väliä aiemmin ja olo oli raihnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Johtuu ihan vain siitä että saan syömisestä hetkeksi niin suurta nautintoa että se on kuin huumetta! Lihottu jo 9 kiloa vaivalla ja hitaasti laihdutetusta 20 kilosta.
Hain uudestaan mysimbat. Auttaa. Vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen ja poistaa syömisestä sen hyvänolon tunteen. Kaikilla ei tuo toimi ja melko kallistakin on mutta parhaassa tapauksessa se toimii juuri niin kuin pitääkin ja elämästä voi taas nauttia ilman että syöminen on mielessä 24/7Ethän sä tuolla menolla opi ikinä itse säätelemään syömistäsi.
Tässä on nyt kymmenen vuotta koitettu ite säätää niitä syömisiä.
En syö masennukseen enkä mihinkään muuhunkaan ahdistukseen.
Syön koska ruoka ja suklaa on niin hyvää ja saan siitä niin suurta nautintoa että voittaa terveen järjen käytön ja syön liikaa.
Mysimba poistaa tuon tunteen. Ruoka on edelleen hyvää mutta pystyn lopettamaan syömisen ajoissa ja kaupassakin voi käydä ilman että ostaa suklaalevyn. Pieni suklaapatukka riittää jos suklaata tekee mieli.
Syön tätä lääkettä vaikka lopun elämää jos on tarve.
Voit myös kertoa miten sen syömisen säätelyn sitten oppii? Periaatteessahan sen oppii ihan mysimbaa syömällä ja parhaassa tapauksessa aivot on muuttuneet sen verran että sama jatkuu ilman tuota lääkettä.
Ei mysimba itsessään ole mikään laihduttava lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö. Vähennä hiilareita, jätä sokeri pois. Muuten kaduttaa puolen vuoden päästä raskaasti.
Jos aiot laihduttaa lisää, pidä 2kk tauko, mutta älä anna itsesi lihoa. Niin aineenvaihdunta ei jumita.
Ei toimi tuollainen komentaminen.
Ohjeistus laihduttajalle: älä syö.
Ohjeistus hitaalle juoksujalkaa: juokse kovempaa.
Ohjeistus kömpelöllä: tee kuperkeikka näin minun mallininmukaan. Katso ja tee perässä.
Ohjeistus lyhyelle: hyppäät vaan sen 2 metrin riman yli.HELPPOA kun heinänteko!
Kuin joku muka ei laihdu, kun minä sanon, että LAIHDU?! 😬😳😩
Oho. En tarkoittanut, että lakata kokonaan syömästä, mutta jos on jo toinen munkkipossu suussa, älä syö. Olen ollut ilman sokeria, parin päivän jälkeen se ei ollut enää hirveän vaikeaa. Höttöhiilareita kannattaa vähentää. Laihdutin 14 kg. Minulle se toimi. Jos on vakava syömishäiriö, silloin rajoittaminen voi johtaa päinvastaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Johtuu ihan vain siitä että saan syömisestä hetkeksi niin suurta nautintoa että se on kuin huumetta! Lihottu jo 9 kiloa vaivalla ja hitaasti laihdutetusta 20 kilosta.
Hain uudestaan mysimbat. Auttaa. Vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen ja poistaa syömisestä sen hyvänolon tunteen. Kaikilla ei tuo toimi ja melko kallistakin on mutta parhaassa tapauksessa se toimii juuri niin kuin pitääkin ja elämästä voi taas nauttia ilman että syöminen on mielessä 24/7Ethän sä tuolla menolla opi ikinä itse säätelemään syömistäsi.
Tässä on nyt kymmenen vuotta koitettu ite säätää niitä syömisiä.
En syö masennukseen enkä mihinkään muuhunkaan ahdistukseen.
Syön koska ruoka ja suklaa on niin hyvää ja saan siitä niin suurta nautintoa että voittaa terveen järjen käytön ja syön liikaa.
Mysimba poistaa tuon tunteen. Ruoka on edelleen hyvää mutta pystyn lopettamaan syömisen ajoissa ja kaupassakin voi käydä ilman että ostaa suklaalevyn. Pieni suklaapatukka riittää jos suklaata tekee mieli.
Syön tätä lääkettä vaikka lopun elämää jos on tarve.
Voit myös kertoa miten sen syömisen säätelyn sitten oppii? Periaatteessahan sen oppii ihan mysimbaa syömällä ja parhaassa tapauksessa aivot on muuttuneet sen verran että sama jatkuu ilman tuota lääkettä.
Ei mysimba itsessään ole mikään laihduttava lääke.
Vertaisin sua alkoholistiin joka ei ole opetellut olemaan juomatta ilman antabusta. Eli lääke on varmaankin pienempi paha sitten.
Syömisen säätelyn oppii niin että harjoittelee. Ammattilaiselta ohjeet.
Lopeta ittes piiskaaminen ja mollaaminen.
Suo itsellesi hyvä.
Suopea suhtautuminen ja armollisuudessa itseä kohtaa kantaa.
Etsinhyä oloa. Terveyttä, että voit hyvin ja jaksat ja saat olla.
Saat olla oma ittes.
Olet just hyvä.
Se, että syöt tai et syö, ei tee sinusta sen huonompaa tai parempaa ihmistä.
Etsi hyvää, itsellesi sopivaa.
Välillä väsyttää ja riuduttaa, mutta niin saakin. Välillä leijuu ja välillä on tasaista.
Tätä tämä elämä on: Ihmeellistä ja kummallista. Se yksikin paniikissa varasti kaupasta.
Ei siinäkään piiskaaminen ja mollaaminen hyödytä. Se meni jo.
Eheytymään.
Jos haluat kevyempää oloa, niin aloita omasta mielestä. Olet just hyvä. Sinä.
Me ollaan ihmisiä. Inhimillisiä. 🌸
90 % laihduttajista lihoo takaisin ja usein jopa yli entisen painon. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tämän hetken elämässä ei ole mitään kivaa. Ruoka ja herkut on ainoa lohtu.
Niinpä.
Olet uupunut ja väsynyt. Elimistö jitenkin yrittää selvitä ja ravintoa lisää energiaa, että jaksaisit.
Nukutko? Kevät ja aurinko sekoittaa.
Yritä saada säännöllisestä ruokailusta kiinni ja tee päivärytmi.
Mitä voisit tehdä?
Pimennysverhot auttaa unta ja jos heräät, niin juo lasillinen maitoa. Monesti ei itse tajua, että nälkä herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Ne onnistuu jotka ei laihduta, vaan muuttivat elintapansa pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Sama se, millä nimellä sitä kutsuu. Tavoite on pysyvä painonpudotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Sama se, millä nimellä sitä kutsuu. Tavoite on pysyvä painonpudotus.
Nälkädieettiä ja elämäntapamuutosta voi verrata talon maalaamiseen. Nälkädietti on vesiväri ja elämäntapamuutos on talomaali. Lopputulos voi näyttää samalta hetken mutta ensimmäisen sateen tullessa otetaan teoista mittaa.
Mun mies aloitti tiukan dieetin tammikuussa. Söi pääasiassa kasviksia, tonnikalaa, raejuustoa ja ruisleipää. Yritin vähän vihjailla että hän yrittää nyt liian nopeesti pudottaa painoa. Sanoi vaan että näin se lähtee. Parissa kuukaudessa tippui 12 kiloa (miehellä on ylipainoa). Lopetti kuurinsa ja sit alkoi syöminen. Mikään ruoka ei näyttänyt riittävän. Illat meni pitsaa ka kebabia syödessä ja päälle karkkia. Joka päivä makkaraa. Kohta on kaikki tullut takaisin mitä pudotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Kuten "itsekuriton luuseri", kuten ap itseään kuvaa? Elämäntapamuutos ei nimenomaan liity itsekuriin vaan siihen, että nauttii uusista elämäntavoista ja niistä tulee luonnollisia ilman itsekuria, ilman jostain pidättäytymistä.
Ei se ole elämäntapamuutos, jos tekee mieli mättää, mutta itsekurilla pystyy vaihtelevasti olemaan tekemättä sitä.
Mä aloitin laihduttamisen (=elämäntapamuutoksen) viime syyskuussa ja paino on tippunut nyt 8 kiloa ja tippuu yhä. On ollut herkkupäiviä, parikin putkeen kun on siltä tuntunut. Mikään ei ole kielletty, vain määrällä on väliä. Välillä korjausliikettä jos näyttää siltä ettei paino tipu (isossa kaavassa).
Älä anna periksi! Lihomisen jälkeen olo on vielä huonompi. Tanssi vaikka tai mene uimaan huomenna. Tsemppiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% onnistuu. 😊
Kuten "itsekuriton luuseri", kuten ap itseään kuvaa? Elämäntapamuutos ei nimenomaan liity itsekuriin vaan siihen, että nauttii uusista elämäntavoista ja niistä tulee luonnollisia ilman itsekuria, ilman jostain pidättäytymistä.
Ei se ole elämäntapamuutos, jos tekee mieli mättää, mutta itsekurilla pystyy vaihtelevasti olemaan tekemättä sitä.
Aina on mahdollisuus muuttaa tapojaan niin että lopulta onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Huijaat nyt ihan itseäsi.
Sinun ajattelusi ln se haasteellinen homma.
Helli itseäsi. Olet nyt kovin stressaantunut ja kovilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna periksi! Lihomisen jälkeen olo on vielä huonompi. Tanssi vaikka tai mene uimaan huomenna. Tsemppiä sinulle.
Tai se ajattelun kuvio voisi olla päästää irti ja luovuttaa sellainen suorittaminen ja pakko-ajattelu ja huonompi-ajattelu.
Olisi sitten oleminen helpompaakun annat itses olla.
Ei toimi tuollainen komentaminen.
Ohjeistus laihduttajalle: älä syö.
Ohjeistus hitaalle juoksujalkaa: juokse kovempaa.
Ohjeistus kömpelöllä: tee kuperkeikka näin minun mallininmukaan. Katso ja tee perässä.
Ohjeistus lyhyelle: hyppäät vaan sen 2 metrin riman yli.
HELPPOA kun heinänteko!
Kuin joku muka ei laihdu, kun minä sanon, että LAIHDU?! 😬😳😩