Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parsat lentäneet roskikseen koska suomalaiset eivät ymmärrä kyseistä herkkua.

Vierailija
04.05.2023 |

Sanoi tyyppi Iltalehdessä.Minun syyni siihen että parsa jää ostamatta on sen hinta.Pidän tuotteesta todella paljon mutta en suostu maksamaan pyydettyjä hintoja.
Miksi ottaa tuotteita myyntiin jos ne lopulta menee roskikseen?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei maistu juuri miltään

- pissa haisee sen jälkeen ihan järkyttävältä

Joten... MIKSI niitä pitäisi syödä ???

Mikä pakko sitä omaa virtsaa on jäädä haistelemaan?

En minä ainakaan onnistu säntäämään vessasta ulos niin nopeasti etten ehdi haistaa mitään.

Et taida sitten syödä mitään, jos hajuja pelkäät. Kakkoshätä se vasta haiseekin, vaikka mitä söisi :D

Vierailija
62/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketit yliarvioivat menekkiä jatkuvasti. Taaskin on vapun jäljeltä tippaleipiä alennusmyynnissä siellä sun täällä.

Ja edelleen tuolla tarjoushinnallakin turhan tyyriitä, mutta olisivat ne sillä paremmin kaupaksi menneet jo ennen vappua.

Kuka niitä nyt enää vapun jälkeen ostaa ja syö? Ja siis varsinkaan kun ovat edelleen varsin kalliita eikä edes puoli-ilmaisia. Lähi-ässässä niitä oli oikeasti lavallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta hinta hinta! Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdallaan!

Ainahan sitä sanotaan kun joku myy omaisuuttaan että hinta on se minkä joku suostuu maksamaan. Kauppias voisi katsoa peiliin, kaikesta ei saa katetta yhtä paljon.

Jep. Näissä tuoretuotteissa ei oikein pitäisi laskea sen varaan, että kyllä aika tavaran kaupitsee.

Vierailija
64/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei parsan hinta tuota mitään ongelmaa, sillä löydän kulinaristiset elämykseni luonnosta kesäisin. Maitohorsman versot ovat täysin parsaan verrattavia, ne valmistetaan samalla tavalla ja ovat ravintoarvoiltaan paljon parempia. 

Vierailija
65/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa on hyvää, mutta aivan liian kalliiksi hinnoiteltu. Etenkin tätä nykyä. Ja sama se on pian taas kun alkaa mansikka-aika. Pieni ropponen on jonkun 6-8 euroa eikä mene kaupaksi. Sitten niissä on jo osa marjoista muussina ja pilaantuneita kun ne vihdoin raaskitaan heittää veks siitä hyllystä ja sitten tulee uuden marjarasiat, jotka on yhtä kalliita eikä mene taaskaan kaupaksi vaan ne pilaantuu ja joutaa kompostiin.

Mä en käsitä miksi näitä sitten kasvatetaan jos niitä ei ole varaa myydä sellaisella hinnalla ettei ne homehdu käsiin?! Ei oikeasti ole ekoteko millään tavalla vaan harvinaisen hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa ensin kasvattaa nämä (pahimmassa tapauksessa jossain kasvatusputkessa, harson alla tai kasvihuoneessa), sitten kerätä kypsät myyntiin, kuskata ne myyntipaikalle, pakata rasioihin ja sitten läntätä aivan posketon hinta rasialle ja seisottaa niitä vielä kylmähyllyssä kaupassa energiaa tuhlaamassa.

Ja sitten lopulta kipata ne kompostiin. Oikein kunnon hölmöläistouhua. Lisäksi ihmetyttää että eikö se olisi kannattavampaa saada siitä rasiasta vaikka se 3-4 euroa (jolla ne menisi jo huomattavasti paremmin kaupaksi) kuin myydä rasia/kaksi törkyhinnalla ja sitten lopuista ei saakaan penninjeniä?

Tosin eiköhän tässä ole jokin hävikkibonus joka kustannetaan viljelijälle veronmaksajien kukkarosta joten minkäänlaista motivaatiota hintojen järkeistämiselle ei ole. Luulisi kyllä, että edes vihreät älähtäisi moisesta että marjoja kasvatetaan syötäväksi mutta silti ne nakataan roskiin.

Vierailija
66/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankoparsan herkullisuutta ole koskaan ymmärtänyt, mutta jos sitä jostain saa tai mieheni sitä ostaa ja tekee, niin kyllähän mä syön. Ruokaahan se on.

Itse tykkään siitä hörsö parsasta enemmän ja nyt on se pikkuhörsö tehnyt tuloaan mun sydämeen. Kyllä meillä tätä vihreetä sorttia syödään parisen kertaa viikossa.

Yksi outo juttu on, että lapset ovat rakastaneet parsakaalta pienestä pitäen. Etenkin tytär. Joten en mä häneltä tätä herkkua kiellä pelkän rahan takia.

Vaihteluahan se tuo, että välillä syödään parsaakin eri muodoissa, eikä vaan aina kaalia, pottua ja porkkanaa.

Vierailija
67/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaalta tai parsaa syövät ihmiset ovat muita älykkäämpiä, rohkeampia ja vahvempia.

Vierailija
68/71 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme tuommoista soopaa kirjoittaa, että vihreä parsa on muka pilaantunutta. Ihan tuoreena syötävä, maistuu aika lailla herneeltä. Jos pyöräyttää voissa pannulla ja sitruunapippuria, niin on todella hyvää.

Vierailija
69/71 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa parsat nousee maasta vasta vapun jälkeen, ehkä toukokuun puolivälin jälkeen, kun ei ilmastonmuutos ole vielä edennyt tarpeeksi.

Vierailija
70/71 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on yliarvostettua löysää paskaa. Ei maistu millekään ja on ärsyttävä käsitellä ja kuoria ja kilohinta on taas mitä on. Just ostin kilon perunoita 1,20€ ja niistä tulee 3 päivän kalorit muiden höysteiden kanssa. 

Vierailija
71/71 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö parsaa koska sen jälkeen pillu haisee viikon kuollelle majavalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi