Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parsat lentäneet roskikseen koska suomalaiset eivät ymmärrä kyseistä herkkua.

Vierailija
04.05.2023 |

Sanoi tyyppi Iltalehdessä.Minun syyni siihen että parsa jää ostamatta on sen hinta.Pidän tuotteesta todella paljon mutta en suostu maksamaan pyydettyjä hintoja.
Miksi ottaa tuotteita myyntiin jos ne lopulta menee roskikseen?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei maistu juuri miltään

- pissa haisee sen jälkeen ihan järkyttävältä

Joten... MIKSI niitä pitäisi syödä ???

Mikä pakko sitä omaa virtsaa on jäädä haistelemaan?

En minä ainakaan onnistu säntäämään vessasta ulos niin nopeasti etten ehdi haistaa mitään.

Vierailija
42/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsa ja parsakaali ovat eri asioita. 

Niin? Ei kai kukaan niitä samoiksi ole väittänyt? Ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ei maistu juuri miltään

- pissa haisee sen jälkeen ihan järkyttävältä

Joten... MIKSI niitä pitäisi syödä ???

Haisee siksi kun tulevat kuona-aineet kropasta ulos. Parsa putsaa ne pois. I, lisäksi putsaa verisuoniakin. Syön paljon parsaa ja ei häiritse pissan haju kun tietää, että kroppa puhdistuu ja on muutenkin terveellistä ja erittäin vähäkalorista syötävää.

Vierailija
44/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa on hyvää.

Itse en sitä keittele mauttomaksi vaan paahdan uunissa tai grillissä. Ohutta ja vihreää pitää olla

Vierailija
45/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Eikö tää sama uutinen ollut viime kevänä?

Vierailija
46/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään valkoista parsaa usein, nyt kun on sesonki. Välillä Hollandaise-kastikkeen kera, toisinaan oliiviöljy ja parmesanlastut, ja aika usein aivan ihana viinietikka-tomaattisalsa.

Kallistahan se on, mutta elämä on.

Vierailija
47/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa oli kyse kotimaisesta parsasta. Sanottiin että suomalaiset ovat oppineet kyllä syömään ulkomaista parsaa, mutteivät kotimaista. Varmaan syynä hinta, kun ulkomainenkin jo maksaa.

Vierailija
48/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tänään ostaa, mutta Prismassa nipun hinta oli melkein 6 euroa. Liian kallista minulle.

Vierailija
49/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on ihan törkeän kalliita vaikka ovat jo oikeasti menneet huonoiksi. Miksi noita ei voida myydä reilulla alennuksella (tai antaa ihan ilmaiseksi) edes siinä vaiheessa, kun sen näkee jo otsallaan (sekä haistaa) että nämä muuten joutaa viimeistään huomenna kompostiin?

Tämä on iso ongelma kaikessa ruoan myynnissä.

Olin pari kesää sitten myymässä marjoja, 10l pahvilaatikot marjaa myyntiin alennuksessa halvimmillaan 35€, vaikka pomo ohjeistaisi että jos laatikko jää myymättä niin se menee päivän päätteeksi roskiin. Pahalta tuntui myydä se boksi tuohon hintaan eräälle asiakkaalle, kun tiesi että tuote on seissyttä ja olisi parin tunnin päästä roskiksessa. Hyvä siis että osti, mutta hinnan olisi pitänyt olla 10€.

Ruokahävikistä pitäisi alkaa sakottaa kauppiaita. Jokaisesta roskiin menneestä kilosta pitäisi kauppiaan maksaa sakkoa tuotteen myyntikilohinnan verran. Ei mitään järkeä tässä touhussa ja maapallo ei kiitä!

Vierailija
50/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on aivotonta ajattelua, jos tuhansia nippuja kotimaista laatuparsaa on mennyt roskiin ja viljelijä sanoo samalla, että suomalaisten pitäisi oppia syömään sitä ulkolaisen sijaan. Eikö siinä olisi ollut mainio tilaisuus opettaa meille, miltä se kotimainen maistuu, vaikka eurolla puntti mieluummin, kuin heittää roskiin, tarjota vaikka työpaikoille ja kouluihin ym. Täysin tuhlattu tilaisuus, jota ei osattu hyödyntää. Saisivat hävetä. Voihan olla, että sen maistamisen jälkeen ei muu enää olisi maistunut.

Vierailija
51/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kaupasta ulkomailta tuotua ja lietelannalle maistuvaa parsaa. Ei ollut mukava kokemus.

Vierailija
52/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään espanjassa parsa 1,99€ ja mansikat litran rasia 1,69€. Suomessa on täysin poskettomat hinnat.

Vierailija
53/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt mitään järkevää tapaa yhdistää parsaa arkisiin ruokiin. Joskus harvoin ostamme lisukkeeksi, kun grillaamme lihaa.

Vierailija
54/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on, kallista...

Vihreää parsaa olen grillannut ja paistanut monta kertaa, mutta en ole suomalaista tainnut ostaa.

Vierailija
55/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistakaapa joskus laadukasta saksalaista valkoista parsaa voisulalla höystettynä (eikä saa sitten kypsentää liikaaa)

Siinä maistuu se voisula. Itse parsa (ja jos se on valkoista) on revitty sieltä maan sisästä. Muutenhan vihreä ja valkoinen parsa ovat sama asia.

Vierailija
56/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasvaa parsa puutarhassa mutta vielä ei ole saanut satoa, ostin kaupasta nipun 2.45 e

Grillattiin pekoni kiedottuna parsan ympärille, taivaallista.

En ole huomannut pissan haisevan.

Vierailija
57/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu hyvältä!

Vierailija
58/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu ja haisee pierulta.

Vierailija
59/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa ei ole kaikista helpoin kasvatettava ja hinta on sen mukainen - lisänä vielä kauppiaan tms oma kate.

Ensimmäiset versot kerätään vasta aikaisintaan kolme vuotta istutuksesta. Ja sitten kun se on kerätty, niin siihen ei kasva uutta vaan homma lähtee alusta. Parsabisnes on isoa, kun pitää olla eri ikäisiä peltoja samaan aikaan varattuna. 

Voi kun ihmiset ymmärtäisivät, että kaikkien kasvisten kasvatus ei ole mitään salaatinkasvatusta.

Vierailija
60/71 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa on mun suurinta herkkua, mutta kalliilla hintaa en osta minäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän