Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku selittää mulle miksi työpaikkailmoitukset on nykyään englanniksi?

Vierailija
04.05.2023 |

Suomessa ja suomalaisessa yrityksessä, tehtävässä jota tehdään pääosin suomen kielellä? Vastustan tällaista suuntausta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sen takia, kun englannin osaaminen on kaikissa tehtävissä välttämätöntä. Halutaan testata osaako hakijat englantia riittävän hyvin.

Kuka tahansa voi kääntää ilmoitustekstin suoraan selaimen asetuksista, ja kirjoittaa hakemuksen vaikka ChatGPT:n avulla. Ei kerro kielitaidosta yhtään mitään.

Ap

Vierailija
22/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae paikkaa ihmeessä vaikka se onkin englanniksi

Tuo tarkoittaa, että paikkaan halutaan muhammed, jolle veronmaksajat kustantavat 2/3-osaa palkasta työllistämistukena - työnantajan täytyy tällöin maksaa hälle vain 1/3-osa palkasta!

Vai miksi kuvittelet esimerkiksi suomalaisten linja-autonkuljettajain käyneen harvinaisiksi?

Tämä voi olla yksi tapa vakuuttaa, että Suomessa on hirmuinen työvoimapula. Siksi pitää saada ulkomailta työntekijöitä.

Jostakin syystä työhön ei kelpaa, koska hakija ei osaa tarpeeksi hyvin suomea. Kun hän meni puolisonsa kanssa paikalliseen ravintolaan, siellä ei yksikään tarjoilija osannut suomea.

Aika omituista työvoimapolitiikkaa, kun hänellekin Suomi maksaa runsain mitoin sosiaalitukia, suorastaan tyrkyttää yli oman tarpeen, mutta ei hän veronmaksajaksi kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ap:n kuvaus työpaikasta pitää paikkansa, niin paha sanoo. Jos itse olen hakenut paikkoihin, joissa ilmoitus englanniksi, niin yleensä hakemuksetkin halutaan englanniksi, koska rekrytoida osallistuu joku, joka ei puhu suomea.

Ja tämän yhden osaamattoman takia laitetaan koko organisaatio puhumaan englantia eikä suinkaan niin, että hän voisi opetella sen oleskelumaansa kielen.

Huoh. Esim. olen usein hakenut kv- firman Suomen toimistoon ja rekrytoida on osallistunut joku pääkonttorista.

Suomen toimistossa puhutaan suomea, mutta ei ne siellä pääkonttorilla opiskele suomea.

Ja mikä tässä on ongelma? Englannin osaaminen nyt on selviö nykyajan työelämässä.

Vierailija
24/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sen takia, kun englannin osaaminen on kaikissa tehtävissä välttämätöntä. Halutaan testata osaako hakijat englantia riittävän hyvin.

Kuka tahansa voi kääntää ilmoitustekstin suoraan selaimen asetuksista, ja kirjoittaa hakemuksen vaikka ChatGPT:n avulla. Ei kerro kielitaidosta yhtään mitään.

Ap

No sithän sulla ei ole ongelmaa.

Vierailija
25/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ap:n kuvaus työpaikasta pitää paikkansa, niin paha sanoo. Jos itse olen hakenut paikkoihin, joissa ilmoitus englanniksi, niin yleensä hakemuksetkin halutaan englanniksi, koska rekrytoida osallistuu joku, joka ei puhu suomea.

Ja tämän yhden osaamattoman takia laitetaan koko organisaatio puhumaan englantia eikä suinkaan niin, että hän voisi opetella sen oleskelumaansa kielen.

Huoh. Esim. olen usein hakenut kv- firman Suomen toimistoon ja rekrytoida on osallistunut joku pääkonttorista.

Suomen toimistossa puhutaan suomea, mutta ei ne siellä pääkonttorilla opiskele suomea.

Ja mikä tässä on ongelma? Englannin osaaminen nyt on selviö nykyajan työelämässä.

No kun se pääkonttorikin on tässä tapauksessa Suomessa.

Ap

Vierailija
26/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä työssä englanti on välttämätön.

"tehtävässä jota tehdään pääosin suomen kielellä"

Eikö tuo tarkoita, että toisinaan myös muulla kielellä?

Vierailija
27/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään isompi firma niin yleensä ne toimii kansainvälisissä bisneksissä. Siitä helposti seuraa että yrityskieli on englanti.

Vierailija
28/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään isompi firma niin yleensä ne toimii kansainvälisissä bisneksissä. Siitä helposti seuraa että yrityskieli on englanti.

Suomalainen Suomessa toimiva yritys.

Ap

Vierailija
29/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikissa ole. Jos haet tuollaiseen niin varaudu että siellä puhutaan intian englantia.

Voi tietysti myös olla että ne halutaan nimenomaan suodattaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä