Mikä on kivoin kadun/tien nimi, jossa olet elämässäsi asunut?
Itse olen syntynyt Siikatiellä, tämä on omista teistäni lemppari, kalansyöjä kun olen.
Tai sairaalassa siis kävin syntymässä, mutta Siikatiellä vietin vauvavuodet ja taaperoiän. Puutalon piharakennuksessa, jossa nuoret vanhempani olivat vuokralaisina.
Siellä talo ja piharakennus ovat edelleen.
Kommentit (41)
PerskutaraIllaa kirjoitti:
Persholman puistotie
Joopa joo.
Onpa lystikästä taas.
Ämmänkatu oli rumin. Ei ollut varaa parempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Huorakatu 69.
Menepäs Akseli-Johannes sinne peruskoulun oppitunnille. Tämä on aikuisten keskustelupalsta.
Huuhkajankuja oli kiva nimenä, tosin kyseinen alue Kuopion Petosella ei ehkä muutoin ollut mikään unelmalähiö :)
Vierailija kirjoitti:
Huuhkajankuja oli kiva nimenä, tosin kyseinen alue Kuopion Petosella ei ehkä muutoin ollut mikään unelmalähiö :)
Tämmöiset luontonimet on parhaita. 👍
Lahdessa on Kivakatu, se on aika kiva kadunnimi ja olen asunut siellä.
Olen koko elämäni asunut Enannaenkäkadulla. Asunto on tosin vaihtunut 3 kertaa.
Pajakatu, niitä aikoja muistelen lämmöllä 😊🙃
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa on Kivakatu, se on aika kiva kadunnimi ja olen asunut siellä.
Tää taitaa olla siellä Villähteen/Nastolan suunnalla vai onko muuallakin Lahdessa? Joskus olen ohi ajellessa hymyillyt tuolle kadunnimelle.
Meripuistokatu on aika kiva nimenä. Kaupunki ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa Kotkalta, de on ollut positiivisin ylläpito Suomen kaupungista joissa olen käynyt. Odotin teollisuuskaupunki ja olikin puutarhakaupunki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa Kotkalta, de on ollut positiivisin ylläpito Suomen kaupungista joissa olen käynyt. Odotin teollisuuskaupunki ja olikin puutarhakaupunki
Ei ole.
Kissanpiiskaajankujs. Kutsun hyviä kissoja käymään ja annan piiskaa.
Töölössä ja Meilahdessa on kivoja, luonnonläheisiä kadunnimiä. Pihlajatie, Kuusitie, Mäntytie, Perhonkatu. Sitten on kalevalaisia mytologiaan liittyviä katuja kuten Sammonkatu, Ilmarinkatu, Ainonkatu, Lemminkäisenkuja jne.
Suomalaista ja raikasta.
Itse asun Kumpulassa ja täällä on vain tylsiä ja tavallisia katuja. Paitsi Intiankatu on kiva poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Töölössä ja Meilahdessa on kivoja, luonnonläheisiä kadunnimiä. Pihlajatie, Kuusitie, Mäntytie, Perhonkatu. Sitten on kalevalaisia mytologiaan liittyviä katuja kuten Sammonkatu, Ilmarinkatu, Ainonkatu, Lemminkäisenkuja jne.
Suomalaista ja raikasta.
Itse asun Kumpulassa ja täällä on vain tylsiä ja tavallisia katuja. Paitsi Intiankatu on kiva poikkeus.
Kyllä noita Ilmarisen- Sammon- jne. katuja muuallakin on kuin Helsingissä.
Meillä on kerrostalolähiö, jossa kaikki kadunnimet on kalevala-aiheisia, ja lähiön nimi on Kaleva.
Ps. Eikä ole Tampereen Kaleva.
T. 19
Persholman puistotie