Voiko aikuinen laittaa mustat tennarit hautajaisiin?
Kommentit (166)
Hautajaisiin voi laittaa myös erittäin tummaa värillistä vaatetta. Huom erittäin.
Riippuu millaiset ja millaisen asun kanssa. Jos ovat puhtaat ja täysmustat pohjia ja nauhoja myöten, ja ilman mitään raitoja tms. niin sitten mielestäni voi.
Mustat nahkakengät (kävelykengät, loaferit, ballerinat jne.) ovat mielestäni paremmat, mutta edelläkuvatun kaltaiset tennarit menevät niiden puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen ihmisen vaatekaappiin kuuluu siistit, mustat nahkakengät. Juuri tällaisia tilaisuuksia varten. Itse en koskaan käytä avokkaita tai kotelomekkoa arjessa mutta molemmat löytyy mustina.
Entä jos ei käy paljon missään, on sen tyylinen ihminen? Esim minä teen etätöitä ja harrastan taidemaalaista kotona, mitä varten tarvitsen mustia nahkakenkiä, lisäksi en edes pidä niitä kauniina.
Eiköhän omat hautajaisiasi tule aika pian. Tyhjät sellaiset.
Aika törkeää sanoa noin kun olen kärsinyt vielä mt ongelmista kauan. Sen takia maalaminen on helpottanut oireita ja pysyttelen kotona paljon. Joskus ihmisten pitäisi miettiä mitä suustaan päästävät...
Hautajaiset järjestetään vain kerran. Joa et sen kerran viitsi vainajaa ja omaisia kunnoittaa, suruadressi on ihan hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen ihmisen vaatekaappiin kuuluu siistit, mustat nahkakengät. Juuri tällaisia tilaisuuksia varten. Itse en koskaan käytä avokkaita tai kotelomekkoa arjessa mutta molemmat löytyy mustina.
Entä jos ei käy paljon missään, on sen tyylinen ihminen? Esim minä teen etätöitä ja harrastan taidemaalaista kotona, mitä varten tarvitsen mustia nahkakenkiä, lisäksi en edes pidä niitä kauniina.
Aika törkeää sanoa noin kun olen kärsinyt vielä mt ongelmista kauan. Sen takia maalaminen on helpottanut oireita ja pysyttelen kotona paljon. Joskus ihmisten pitäisi miettiä mitä suustaan päästävät...
Ja hullukin vielä. Voi kyynel 😢
Yleensä, että vaivautuu nykyään hautajaisiin on jo plussaa. On saanut lukea hautajaisista, joissa on paikalla vain pappi ja seurakunnan edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hullukin vielä. Voi kyynel 😢
No ei sinullakaan kaikki hyvin jos pitää ihmistä kiusata. Omasta pahasta olostasi se kertoo.
Voiko hautajaisiin mielestänne laittaa ballerinat tai avokkaat ilman näkyviä sukkia?
Jos laittaa mustat ns. cigarette trousers ja niiden kanssa paksupohjaiset nahkaiset ballerinat, niin voiko sukiksi laittaa näkymättömät avokassukat?
Minusta mustien sukkien käyttö tässä asukokonaisuudessa näyttäisi vähän hölmöltä. Mutta erään sukulaisen mielestä paljaat jalat avokkaissa ei käy.
Suomessahan on kokoajan hautajaiset menossa, kollektiivinen suruaika aiankin. Mutta joo....eihän kenenkään tarvitse enää mitän noudattaa koska Minä !
Mitä jos ostaisit juhlakengät, jotka sopivat moneen tilaisuuteen? Kengän koko ei yleensä merkittävästi muutu joten kestävät vuosikausia jos sulla ei usein hautajaisia tai muita juhlatilaisuuksia tule vastaan. Kirppareitakin voi kierrellä sillä silmällä jos löytyisi sieltä muutamalla eurolla kengät.
Kännissäkin on tultu! Paljain jaloin ja rinnat paljaina paita napaan saakka auki.
Asialliset hautajaiset, mut toi pariskunta oli totaalinen törkeyden huippu, vainajan häpäisyä. Oksensivat naapurihuoneessa.
Olin niin surusta lamaantunu ja kauhuissani etten tajunnu heittää pihalle. Soimaan itseäni, harmittaa kovasti. Hirveät muistot heidän osalta. Hyi helevetti. Että kehtasivat!!
Ei lenkkareilla hautajaisiin. Ei korkokengilläkään kuntosalille tms.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaiset järjestetään vain kerran. Joa et sen kerran viitsi vainajaa ja omaisia kunnoittaa, suruadressi on ihan hyvä vaihtoehto.
Voiko sen adressin tehdä netissä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ostaisit juhlakengät, jotka sopivat moneen tilaisuuteen? Kengän koko ei yleensä merkittävästi muutu joten kestävät vuosikausia jos sulla ei usein hautajaisia tai muita juhlatilaisuuksia tule vastaan. Kirppareitakin voi kierrellä sillä silmällä jos löytyisi sieltä muutamalla eurolla kengät.
Millaiset tällaiset kengät on? Laita linkki. Enempää kuin 30 en maksa.
Kylläpä täällä taas vääristellään etikettiä oman mielen mukaan.
Etiketti suosittelee tummaa. Kenkien malliakaan ei etiketti määrää tietynlaiseksi. Etiketissä ei siis missään sanota, että hautajaisiin pitäisi laittaa vain mustaa tai että mustat nahkakengät olisi muka ainoa oikea vaihtoehto.
Mustat tennarit käy oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Etiketti suosittelee tummaa. Kenkien malliakaan ei etiketti määrää tietynlaiseksi. Etiketissä ei siis missään sanota, että hautajaisiin pitäisi laittaa vain mustaa tai että mustat nahkakengät olisi muka ainoa oikea vaihtoehto.
Ei määrää kenkien mallia?? Kannattaa lukea se etiketti ehkä vähän huolellisemmin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei määrää kenkien mallia?? Kannattaa lukea se etiketti ehkä vähän huolellisemmin :D
Laita toki se kohta tähän.
Voiko aikuinen keski-ikäinen korkeassa asemassa oleva nainen laittaa hautajaisiin mustan poolon, jota käyttää jatkuvasti muutenkin vaikka missä eri tilaisuuksissa? Nainen osallistuu näihin hautajaisiin edustamansa organisaation edustajana, eikä kuulu vainajan lähipiiriin.
Isän hautajaiset on ensi viikolla. Mulla on mustat Caterpillar kengät. Laitan ne jalkaani. Ei siellä kukaan kenkiä katsele. Ilmat on ollut mitä on niin en aio liukastua kappelin ovella jollain juhlakengillä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat, että esimerkiksi netistä löytyy pilvin pimein erilaisia ja eri kaupallisten tahojen, kuten vaateliikkeiden kukkakauppojen ja hautaustoimistojen kirjoitettamia etikettejä?
Tämän vuoksi ne netistä löytyvät etiketit on yleensä täysin subjektiivisia. Siis näiden kirjoittajien omia tulkintoja etiketistä.
Totta kai esimerkiksi kukkakauppa kirjoittaa etiketin, johon kuuluu hautajaisten kukkalaitteet ja surukimput. Samoin vaateliike kirjoittaa etiketin joka on kirjoitettu heidän näkökulmastaan myynnin toivossa.