Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exän kohtaaminen, ex vältellyt tätä

Vierailija
04.05.2023 |

Miehellä ja hänen exällään on yhteiset, jo isot lapset. Lasten suhteen ovat tietenkin vielä tekemisissä jos heistä asiaa on. Exänsä on kuitenkin jotenkin jäänyt menneeseen kiinni vaikka hänelläkin on jo kauan ollut uusi mies. Miehen ja exänsä erosta on yli kaksi vuotta ja minun ja miehen seurustelun aloittamisesta n. vuosi.

Ollaan koitettu joissain yhteyksissä tavata . Onhan tässä ollut illanistujaisia miehen kaveripiirissä esimerkiksi.. Exänsä ei ole tullut paikalle jos on tiennyt, että mekin siellä ollaan. Exänsä ei ollut esim. lapsensa juhlissakaan jos olemme parina olleet.

Teinit/lähes aikuiset ovat käyttäytyneet ahdistuneesti jos ollaan muutamasti oltu tilanteessa jolloin ollaan vaikka jätetty miehen ja exänsä lapsi äidilleen ja tavattu pihassa niin, ettei olla edes hei sanottu kun toinen on karannut paikalta huomattuaan, että minä olenkin mukana. Lapsista on suorastaan nähnyt sen jännityksen. Minusta pitävätkyllä, mutta eihän minusta varmaan saa äidin nähden edes pitää.

Vähän aika sitten nähtiin ihan livenä ja sanottiin hei. Mies esitteli meidät tämmöisessä vähän vahingossa satuneessa tilanteessa jossa exällä ei siinä kohtaa ollut poispääsyä. Ex on minuun suhtautunut hyvin penseästi viestitellessään joskus miehen kanssa. Mies kyllä näyttää minulle aina viestit. On ollut jotenkin sitä mieltä, ettei meidän suhteemme kestä ja että minä en yhtään ajattele heidän lastensa parasta kun mies on jotenkin niin sokea ettei näe mitään. Että olen vaan jotenkin kietonut hänet pikkusormeni ympärille ja mies on sokea kun on rakastunut.

Kohtaaminen meni ihan ok. Exää hävetti. Huomasin sen. Minä olenkin ihan oikea ihminen, jopa mukava sellainen. :D Anteeksipyyntöä ei tullut kommenteista.. En sellaista toki odottanutkaan. Mtta onpahan nyt lopultakin takana tämäkin. Ehkä jatkossa on helpompaa?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mitä miehen ja exän välillä on tapahtunut? Älä vaan sano että mies on kyllä kertonut. Mun ex miehen nyxä varmaan ajattelee ihan samoin kuin sinä.

En halua olla exän kanssa missään tekemisissä paitsi pakolliset lasten asiat sähköpostilla. Se ulkoisesti unelmavävyltä vaikuttava ex mieheni oli väkivaltainen, kuristi, töni ja paiskoi minua lattialle, vaati uhkaillen se ksiä jne. Ei taatusti ole kertonut tätä puolta nyxälleen. Ja nyxä tuskin uskoisi vaikka kertoisi.

Eikä mua kiinnosta ex miehen naiset millään tapaa. Lähinnä säälittää mihin ovat joutuneet.

Miksi sä tunget väkisin lasten äidin elämään, hänhän selkeästi ilmaisee että ei kiinnosta? Ei se halua leikkiä mitään iloista uusperhettä sun kanssa.

Vierailija
2/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä suhtautuisin minäkin penseästi jos tietäisin, että lähettämäni viestit näytetään sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä helpotu. Miehen erosta nyt kuusi vuotta, meidän suhdetta kestänyt viisi. Suhtautuminen minuun ihan hirveää edelleen, olen yhden kerran sattumalta ohimennen nähnyt ex-puolison kaupoilla, sanaakaan ei ole vaihdettu.

Asumme melko lähekkäin, mutta ex-puoliso ei pysty edes liikkumaan kotimme lähellä. Esimerkkinä muutaman kerran tilaamansa paketti on tullut noutopisteeseen, joka sijaitsee noin sadan metrin päässä meiltä, hän ei voi edes pakettia hakea noin läheltä vaan pistää lapset asialle. Tälläkin naisella ollut uusi mies jo ties miten kauan.

Vierailija
4/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tuo viestien näyttäminen on? MIksi ihmeessä mies harrastaa tuollaista?

Vierailija
5/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi tavata?

En ymmärtänyt kirjoitustasi ollenkaan. Mitä ihmeen huolta sinä siitä exästä kannat? Jos hän ei sinua mitenkään halua tavata, niin ei hänen tarvitsekaan.

Jutussasi oli - anteeksi nyt vaan - hiukan ylimielinen ote.

Ikään kuin sinun pitäisi päästä näyttämään tälle exälle jotakin, mutta ei nyt onnistu kun toinen ei ole tippaakaan sinusta kiinnostunut.

Vierailija
6/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tulkitset tuntemattoman ajatuksis. Hän ei vaan halua olla kanssasi missään tekemisissä js se on täysin ok. Anna olla!

Vierailija
7/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alan ymmärtämään sitä, että miten sairasta Suomessa on ihmisen elää. Jos edes eksää ja hänen nyksää ei voi nähdä sen vertaa, että "moikka" sanoo ja näin opetetaan myös lapsille, että kaikkia ihmisiä tulee sietää. Tällä toimintatavalla opetetaan, että on ok syrjiä muita ja täten myös kiusata. Hienoa toimintaa, etten sanoisi.

Nyt lapset ovat tässä taas välikappaleena ja kärsijöinä. Todella säälittävää käytöstä näitä eksiltä, että ei kyetä kuin aikuiset ihmiset elämään ilman draamaa ja jatkuvaa omien tunteiden kyttäämistä. Milloin Suomesta on kadonnut se, että välillä siedetään epämukavia tilanteita?

Hyi hemmetti. Onneksi oma, suomalainen, mieheni osaa käyttäytyä ja tietää, että minä osaan myös. Siksi pystyikin jättämään minut vaikka eksänsä kanssa kahdestaan hänen asuntoonsa. Eksä kyllä yritti draamailla minulle siinä, mutta ei pahemmin hetkauttanut. Minä en heidän eroaan aiheuttanut, joten en suostu sitä myöskään anteeksi pyytämään. Minä kuitenkin kykenen olemaan myös niiden eksien kanssa samassa tilassa ja keskustelemaan jos on tarve. Tervehtiminen nyt on ihan automaattinen toimintatapa toivottavasti kaikille.

Vierailija
8/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä helpotu. Miehen erosta nyt kuusi vuotta, meidän suhdetta kestänyt viisi. Suhtautuminen minuun ihan hirveää edelleen, olen yhden kerran sattumalta ohimennen nähnyt ex-puolison kaupoilla, sanaakaan ei ole vaihdettu.

Asumme melko lähekkäin, mutta ex-puoliso ei pysty edes liikkumaan kotimme lähellä. Esimerkkinä muutaman kerran tilaamansa paketti on tullut noutopisteeseen, joka sijaitsee noin sadan metrin päässä meiltä, hän ei voi edes pakettia hakea noin läheltä vaan pistää lapset asialle. Tälläkin naisella ollut uusi mies jo ties miten kauan.

Väkisin tulee mieleen, että kannattaisiko vielä seurustella, jos on tavallaan noin kiinni exässään ja aiemmassa suhteessaan. Minua tuon ex-puolison uutena puolisona kyllä häiritsisi, jos ex määrittäisi elämää vielä tuossa määrin, että esimerkiksi tiettyjä paikkoja pitää vältellä.

Vierailija
9/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exiä ei ole syytä tavara. En ikinä suostuisi tapaamaan ja exäni nykyistä, kun en halua tavata exääkään.

Vierailija
10/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla aiemmin jo kirjoitettiin, et voi tietää kaikkea mitä ex puolisoiden välillä on tapahtunut.

Se, että ollaan ex kanssa tekemisissä vain pakolliset lasten asiat kertoo paljon.

Minä olen eronnut todella hankalasta ihmisestä. Ja todella vaikean eron.

Jokaisesta lusikasta mies tappeli. Ihan vaan esimerkkinä, ja tämä materiasta tappeleminen hyvin, hyvin pieni asia.

Minun ex oli suhteessamme hyvin ikävä ihminen, sai minut alistettua ja nujerrettua ikävällä henkisellä väkivallalla. Tajusin todellisuuden vasta eromme jälkeen, vasta alettua puhua arkemme normaaleista asioista ulkopuolisille. Heidän kommenttinsa ovat avanneet silmäni. Ex oli myös hyvin hankala vanhempi lapsilleen. Toki, tämän kaiken laittoi aina minun syykseni.

Oma toipumiseni vaatii täyttä irtiottoa kyseisestä ihmisestä. Tosin, yhteisten lasten vuoksi en tätä täysin pysty tekemään. Ja ex käyttää tilannetta törkeästi hyväkseen.

Minulle ex puhui edellisestä kihlatustaan hyvin ikävästi miten oli pettänyt jne. Totuuden tästä tajusin vasta oman eromme aikana.

Minä, en koskaan pettänyt miestäni, en koskaan edes käynyt missään. Kiitos ex:n käytöksen. Silti hän syytti minua aina pettämisestä, mitä mielikuvituksellisimmilla tarinoilla. Hän syytti minua kaverivanhemmaksi ja huonoksi kasvattajaksi. Hän syytti minua loiseksi. Jne.

Voin siis kuvitella, miten minusta puhutaan nykyiselle. Toivoisin, hänen itsensä vuoksi, ettei aivan kaikkea niele ja usko. Ikävä kyllä, taitaa olla toiveajattelua. Mies osaa olla vakuuttava, ihana, huomioiva suhteen alussa. Toivon, että uusi ottaa ne punaiset liput tosissaan, mitä itse ohitin.

Ja ei, en todellakaan halua nähdä hänen uutta naistansa. En olla missään tekemisissä hänen kanssaan.

Vierailija
11/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksellani, olen tuo nro 10, haluan herätellä niitä nykyisiä, jotka kovin hanakasti ovat ex puolisoita haukkumassa tai muuten arvostelemassa.

Muistakaa, teillä on vain yhden näkemys asioista.

Ja pahimmassa tapauksessa se saattaa olla täyttä valhetta. Toki, poikkeuksiakin varmasti on.

Olkaamme armollisia toisillemme. Koitetaan pitää silmät ja korvat, myös sydän auki ja ymmärtää kanssaihmisiä.

Mitä sitten, jos ex ei halua sinua tavata? Se on hänen päätös, hänen oikeutensa.

Ero on saattanut rikkoa hänet pahasti. Eikä kyse ole siitä, että haikailisi entisen perään. Tai pitäisi sinua uhkana. On kyse hänestä, ei sinusta tai sinun nykyisestä puolisostasi.

Annetaan ihmisten olla mitä ovat. Eletään sitä omaa elämää, eiköhän siinäkin ole jokaisella ihan tarpeeksi tekemistä.

Vierailija
12/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että ex on menneessä kiinni?

Miksi sinä nykyisenä änkeät lapsen juhliin, niin että toisen vanhempansa pitää jäädä sieltä pois?

Eikö sinulla voisi olla sen verran sydäntä ja pelisilmää, että pysyisit pois lapsen juhlista?

Minäkään en halua exäni nykyistä kohdata. Jo ex:n kohtaaminen juhlissa yms pakollisissa tapaamisissa on todella vaikeaa.

Eikä tämä liity mitenkään nykyiseen eikä siihen, että haikailisin menneeseen.

Ex nyt vaan sattui rikkomaan minut todella pahasti. Ja elämäni on helmpompaa kun yhteys häneen on niin vähäistä kun ikinä mahdollista.

Vierailija
13/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä nykyisenä änkeät lapsen juhliin, niin että toisen vanhempansa pitää jäädä sieltä pois?

Eikö sinulla voisi olla sen verran sydäntä ja pelisilmää, että pysyisit pois lapsen juhlista?

Minäkään en halua exäni nykyistä kohdata. Jo ex:n kohtaaminen juhlissa yms pakollisissa tapaamisissa on todella vaikeaa.

Ex nyt vaan sattui rikkomaan minut todella pahasti. Ja elämäni on helmpompaa kun yhteys häneen on niin vähäistä kun ikinä mahdollista.

Kyllä tuo vain sitä tarkoittaa, ettet ole asiasta yli, eli toisin sanoen menneessä kiinni. Jos asia ja ero olisi täysin käsitelty, pystyisit sietämään pakolliset kohtaamiset, vaikka muuta yhteyttä et välittäisi pitää.

Vierailija
14/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyxät voisi antaa lapsen vanhemmille rauhan osallistua lapsen juhliin esim koulussa, ilman sitä uutta puolisoa, jos väleissä on vähääkään kireyttä. Ajatelkaa niitä lapsia aina ensin. Aina.

Vierailija
15/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut enkä koskaan aio olla exäni uuteen puolisoon yhteydessä. Ei ole tarve. Eikä kiinnostusta.

Vierailija
16/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt alan ymmärtämään sitä, että miten sairasta Suomessa on ihmisen elää. Jos edes eksää ja hänen nyksää ei voi nähdä sen vertaa, että "moikka" sanoo ja näin opetetaan myös lapsille, että kaikkia ihmisiä tulee sietää. Tällä toimintatavalla opetetaan, että on ok syrjiä muita ja täten myös kiusata. Hienoa toimintaa, etten sanoisi.

Nyt lapset ovat tässä taas välikappaleena ja kärsijöinä. Todella säälittävää käytöstä näitä eksiltä, että ei kyetä kuin aikuiset ihmiset elämään ilman draamaa ja jatkuvaa omien tunteiden kyttäämistä. Milloin Suomesta on kadonnut se, että välillä siedetään epämukavia tilanteita?

Hyi hemmetti. Onneksi oma, suomalainen, mieheni osaa käyttäytyä ja tietää, että minä osaan myös. Siksi pystyikin jättämään minut vaikka eksänsä kanssa kahdestaan hänen asuntoonsa. Eksä kyllä yritti draamailla minulle siinä, mutta ei pahemmin hetkauttanut. Minä en heidän eroaan aiheuttanut, joten en suostu sitä myöskään anteeksi pyytämään. Minä kuitenkin kykenen olemaan myös niiden eksien kanssa samassa tilassa ja keskustelemaan jos on tarve. Tervehtiminen nyt on ihan automaattinen toimintatapa toivottavasti kaikille.

Mikä paasaus.

Mistä tuon syrjimisen ja kiusaamisen tuohon vetaisit?  Syrjiikö ja kiusaako tuo ex jotenkin tätä kirjoittajaa?

Entä draamailu ja tunteidensa kyttääminen?  

Eiköhän tässä taakkansa ole kasvattanut tuo kirjoittaja, jolle tuntuu olevan kova pala, kun ei miehen exä ole hänestä lainkaan kiinnostunut.  Pitäisi tietenkin olla, että voisi osoittaa olevansa uusi ja parempi.  Nyt ei saa otetta mitenkään.

Isot lapset, kyllä ne asian ymmärtävät.  Niiden takia nyt ei tarvitse yrittää mitään.  Kirjoittaja ei tiedä juurisyitä, vaikka varmasti luulee tietävänsä.  Jo se, että mies näyttää hänelle  exänsä viestit, on minusta typerää.  Onko mies niin tohvelin alla, että on pakko ne näyttää?  Mitä tuo ap oikein pelkää?

Vierailija
17/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ylitulkitset tilannetta exän puolesta. En usko että lasten äiti menneessä kiinni. Muut syyt tuohon. Ole sinä nyt tässä kohtaa viisas ja pysyttele taustalla kunnes lapset aikuisia eikä teidän uuskuvioiden "yhteiskohtaamisille" ole enää tarve. Eteenpäin se exäkin on mennyt.

Vierailija
18/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo vain sitä tarkoittaa, ettet ole asiasta yli, eli toisin sanoen menneessä kiinni. Jos asia ja ero olisi täysin käsitelty, pystyisit sietämään pakolliset kohtaamiset, vaikka muuta yhteyttä et välittäisi pitää.

Mitkä vi tu n pakolliset kohtaamiset? Ne, joissa haluat näyttää miten upea sinä olet ja miten hyvin miehellä nyt menee kun hän on saanut sinut?

Vierailija
19/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maailmassa kummallisempiakin asioita kuin se, että joku ei ole sinusta kiinnostunut.

Vierailija
20/80 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sinusta tuntuu, että jo raskaita asioita kokeneet lapset kokevat raskaana tilanteet jotka sinä aiheutat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän