Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on todellinen syy siihen, että vähäpalkkaisiin töihin ei hakeudu enää suomalaisia?

Vierailija
04.05.2023 |

Onko perimmäinen syy liika voitontavoittelu yrityksissä ja säästäminen julkisissa paikoissa?
Vai liika elintason odote siltä työntekijältä vai mikä on syy?

Lähes kaikki alemman palkkatason paikat täytetään joko vaihtuvilla suomalaisilla halvoilla "työllistetyillä" tai sitten ulkoa tulleilta, jotka tekee halvalla joko saadakseen jäädä tai sitten niiden firma on ulkomailla ja palkasta otetaan takaisin (jolloin firma myy työtä halvalla) Tällaisista sanoi Antti Rinne muutama vuosi sitten.

Vai mikä on syy?

Kommentit (689)

Vierailija
641/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tätä hommaa miettii sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet kys. työtä (ainakaan viimeisten 10v aikana). Nille, jotka ovat kokeilleet tai jotka yhä tekevät pakon sanelemana noita hommia, asia on täysin selvä.

Esim. siivoojan työ on parhaimmillaan ihan ok, mutta huonossa kohteessa huonolla esimiehellä varustettuna kaukana siitä. Mieluummin työtön. Tai kuollut. Minun päälleni ei syljetä.

Vierailija
642/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se ettei palkalla tule toimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tätä hommaa miettii sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet kys. työtä (ainakaan viimeisten 10v aikana). Nille, jotka ovat kokeilleet tai jotka yhä tekevät pakon sanelemana noita hommia, asia on täysin selvä.

Esim. siivoojan työ on parhaimmillaan ihan ok, mutta huonossa kohteessa huonolla esimiehellä varustettuna kaukana siitä. Mieluummin työtön. Tai kuollut. Minun päälleni ei syljetä.

Mun tuttu tyhjensi pelkät roskikset, koska työaika ei riittänyt muuhun.

Vierailija
644/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on yksinkertainen, velttoilun mahdollistavat tuet on liian isoja. Tuet on laskettava paljon alhaisemmaksi, kuin työstä saatava palkka. Varmasti alkaisi työnteko kiinnostella tekosyiden sijaan.

Suomessa on tuhansia työttömiä, jotka eivät saa mitään tukia monikoissa. Osa saa vain pientä ansiosidonnaista tai työmarkkinatukea. Ensin pitää myydä omistusasunto, joka on aikoinaan töissä ollessa hankittu ja erota puolisosta, sitten vasta voi tukia monikossa saada monikin. 

Vierailija
645/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on yksinkertainen, velttoilun mahdollistavat tuet on liian isoja. Tuet on laskettava paljon alhaisemmaksi, kuin työstä saatava palkka. Varmasti alkaisi työnteko kiinnostella tekosyiden sijaan.

Ei, vaan valtion ja julkisen palkkoja on jaettava useammalle. Ei kukaan tarvitse 8000 palkkaa, se voidaan jakaa 4 ihmiselle, jokainen saa 2000.

Pitäisikö tuosta laittaa kokoomukselle sähköpostia?

Vierailija
646/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kädet ei kestä hanskoja eikä pesua eli jos joudun siivoustöihin niin tyhjennän roskikset ja kuivalla liinalla pyyhin paikat sekunneissa. Vähän huiskaisen liinalla sinne tänne.

Vierailija
647/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kädet ei kestä hanskoja eikä pesua eli jos joudun siivoustöihin niin tyhjennän roskikset ja kuivalla liinalla pyyhin paikat sekunneissa. Vähän huiskaisen liinalla sinne tänne.

Tiskejä voi pyyhiä talouspaperilla ja nostaa kaappiin niin ei tarvitse vettä käyttää.

Vierailija
648/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monia alkaisi työnteko kiinnostaa, jos palkka olisi edes jonkinverran isompi, kuin minimiin lasketut, juuri ja juuri riittävät tuet. Edes sen verran isompi, että pystyisi työmatkat ja siistin ulkoasun kustantamaan. Työkyvyttömät pitäisi myöskin siivota työttömien listoilta pois. Vakuutuslääkäreiltä sananvalta pois työkyvyn arvioinneissa. Ikärasismi rikokseksi. 

Vierailija
649/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin ei edes haluta kantasuomalaisia palkata em siistijän tehtäviin, koska muualta tulleita on helpompi kyykyttää. Työnantajan mukaan "parempia" työntekijöitä.

Ja suomalaiset jotka vielä jotenkin jaksavat, joutuvat oman työn ohella perehdyttämään outoja tyyppejä jotka puhuvat vain tuntematonta kieltä. Haukut saa kun ei opastus mene perille.

Vierailija
650/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka. Huonosti johdettu työ ja huonot työolot (liian kiire, ei pysty tekemään kaikkea mitä pitäisi). 

Vierailija
651/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, työkkäri pisti kuntouttavaan. Oon täällä mummoa ulkoiluttamassa, mutta nyt sattuu pää, lähden kotiin. Mummo voi jäädä pyörätuolissa puistoon.

Kokoomuslainen ajattelumalli, minä itse, minä minä minä

Miksi minua kiinnostaisi miten mummo pärjää puistossa yksin.

Ei kokoomustakaan kiinnosta miten työttömät pärjää kun tukia leikataan.

Mun omat mummot on jo kuollu. Ei mua kiinnosta jotkut ventovieraat mummot. Kyllä ne siellä puistossa yksin pyörätuolissa pärjää.

Mulla on omat lapset jo aikuisia. Jos hoidan hyvätuloisen lasta palkkatuella tai sijaisena tarhassa niin ei mua kiinnosta millaista se hoito on. Ei kokoomustakaan muiden ihmisten ansiosidonnaisleikkaukset kiinnosta. Miksi mua kiinnostaisi joku hyvätuloisen lapsi, se voi olla samalla vaipalla 8 h, säästetään vaipparahaa.

Ei sinne mielisairaita päästetä, joten ei pelkoa. Sut laitetaan tienvarsia putsaamaan ja jos jäät auton alle yhteiskunta säästää. T. Toinen pienituloinen

Vierailija
652/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, työkkäri pisti kuntouttavaan. Oon täällä mummoa ulkoiluttamassa, mutta nyt sattuu pää, lähden kotiin. Mummo voi jäädä pyörätuolissa puistoon.

Mun omat mummot on jo kuollu. Ei mua kiinnosta jotkut ventovieraat mummot. Kyllä ne siellä puistossa yksin pyörätuolissa pärjää.

Mulla on omat lapset jo aikuisia. Jos hoidan hyvätuloisen lasta palkkatuella tai sijaisena tarhassa niin ei mua kiinnosta millaista se hoito on. Ei kokoomustakaan muiden ihmisten ansiosidonnaisleikkaukset kiinnosta. Miksi mua kiinnostaisi joku hyvätuloisen lapsi, se voi olla samalla vaipalla 8 h, säästetään vaipparahaa.

Ei sinne mielisairaita päästetä, joten ei pelkoa. Sut laitetaan tienvarsia putsaamaan ja jos jäät auton alle yhteiskunta säästää. T. Toinen pienituloinen

Ei työttömillä ole diagnooseja. Ei työkkäri ole mielenterveystoimisto.

Vierailija
653/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis kirjoitti:

Et tiedä? Syynä on Kokoomuksen ja Keskustan lanseeraama ajatus, ettei sillä palkalla tarvitse tulla toimeen, koska yhteiskunta voi maksaa osan toimeentulosta tukina. Ko. puolueitten loputonta älykkyyttä kuvastaa se, että jos toimeentulotuen saajien määrä kasvaa, tukeen tarvittava budjetti kasvaa myös, ja mistäs se raha otetaan? Se maksetaan palkansaajien verotusta kiristämällä, kuten yleensä kaikki muukin. Tästä syystä niitä töitä pidetään keinotekoisesti matalapalkkaisina, vaikka pitkällä juoksulla olisi vain hyväksi, jos kansa saisi joskus vähän lisää ostovoimaa. Ostovoima kun on se, millä tätä uppoavaa laivaa pidetään pinnalla, nimenomaan kansan ostovoima, se raha jonka kansa laittaa kulutukseen. Mitä vähemmän ostovoimaa, sen enemmän työttömyyttä ja päinvastoin, koska liikkuva raha luo työtä ja työpaikkoja.

Entäs todellisuus? Esim. hoitoala on niin pienipalkkaista, että heillä ei ole varaa mennä edes kunnon lakkoon, sillä se keino on ainoa joka puree näihim eduskunnan molopäihin. Sitten kun jää omat työt tekemättä, kun pitää itse hoitaa sitä omaa lasta, sitten ne silmät vasta aukeavat näkemään, että sillä hoitotyöllä on arvonsa.

Jos kerran ostovoima on se mikä ratkaisee niin äkkiäkös EKP painaa kaikille miljoona euroa "ostovoimaa". Luuletko oikeasti että oltaisiin sitten kaikki rikkaita?

Se ostovoima minkä perään kuulutat on ihmisten tekemää työtä ja tavaroita. Ainoastaan lisätyö tuo lisää hyvinvointia. Siksi tuilla eläjäkin olisi hyvä saada töihin tekemään edes pienipalkkaista työtä, senkin hinnalla että pitäisi edelleen maksaa tukia.

Vierailija
654/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömillä ole diagnooseja. Ei työkkäri ole mielenterveystoimisto.

Työkkäri ja mielenterveystoimisto on 2 eri instanssia.

Vierailija
655/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse eikä työnantajille saa kertoa terveysvaivoja eli työt tehdään omalla tavalla eli ei käytetä vettä siivouksessa jne.

Vierailija
656/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse eikä työnantajille saa kertoa terveysvaivoja eli työt tehdään omalla tavalla eli ei käytetä vettä siivouksessa jne.

Töissä käyminen on se pääasia 😂😂😂😂😂

Se mitä siellä töissä tekee on sitten taas eri asia 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
657/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota jappaseen. Kyse on siitä että jos työstä ei saa toimeentuoloa.

Vierailija
658/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen vastausta siihen, että mikä on muuttunut.

Yhteiskunnan vaatimukset. Enää ei voi asua sähköttömässä mökissä ilman nettiä ja viljellä osan ruuastaan ja pitää lehmää, kuten vielä 1960-luvulla aika monet suomalaiset elivät. Silloin pienikin palkka riitti niihin asioihin, jotka olivst ostossa.

Vierailija
659/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota jappaseen. Kyse on siitä että jos työstä ei saa toimeentuoloa.

Vierailija
660/689 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkat on niin paskat ettei voi elättää itseään/perhettään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme