Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät ilmeisesti käy nykyään katsomassa isovanhempia vanhainkodissa

Vierailija
03.05.2023 |

Iso muutos tapahtunut tässä. Olen seniorikeskuksessa töissä, ja nykyään täällä ei näy KOSKAAN lapsia. Olen tehnyt koko talven ja kevään paljon töitä, aamuja iltoja viikonloppuja pyhiä, kaikkea. Yhden yhtä lapsenlasta ei täällä ole käynyt, ja olen ollut eri osastoilla samassa talossa.

Minulla ol vitos-kutosluokkalaisena avain mummin hoivakodin oveen ja kävin siellä joka päivä koulun jälkeen. Toki noin tiheä vierailu oli jo silloin erikoista, mutta nykyään ei käydä edes juhlapyhinä tai synttäreinä. Surullista.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lapsenlapsia kauheesti kiinnosta. Ja onhan se lasten homma hoitaa nuo vierailut ja raahata lapsenlapset mukaan jos suostuvat.

70-90- vuotiailla lapset on mitä vain 30-60-vuoden välillä ja heillä on usein päällä elämän ruuhkavuodet.

Lapsenlapset voivat taas olla mitä vaan 0-30- vuoden välillä. Nuoriso opiskelee kaukana tai ei muuten ehdi/kiinnosta.

Vierailija
62/63 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava naapurin mummo asui viimeiset vuotensa vanhainkodissa. Omat lapset ja lapsenlapset (ja lapsenlapsenlapset) eivät vaivautuneet käymään - yksi lapsenlapsi kävi noin joka toinen kuukausi. Kävin lasteni kanssa katsomassa ja ulkoiluttamassa 1-3 kertaa kuussa. Yhtä hyvä mieli tuli mummolle kuin meillekin noista alle puolentunnin vierailuista. Eipä siellä pahemmin muita vieraita näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mummo ei ole itse pitänyt yllä mitään suhdetta lapsiin koskaan, toki kutsutaan synttäreille ja jouluksi, mutta sen ulkopuolella minä pidän yhteyttä, hän ei. Toisaalta ihan hyvä sillä jo lastenlasten ollessa päiväkoti-ikäisiä ja laittaessani lapset puhelimeen, mummo valitti niille omia sairauksiaan ilman filttereitä. En tiedä miksi lapsenlapset nyt teineinä tai nuorina aikuisina kävisivät, jos mummo hoivakotikunnossa olisi. 

Kaikki vanhukset eivät ole olleet turvallisia aikuisia, joita nyt vastavuoroisesti autettaisiin, vaikka ulkopuoliselle näyttäytyvät herttaisena naapurin mummona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi