Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät ilmeisesti käy nykyään katsomassa isovanhempia vanhainkodissa

Vierailija
03.05.2023 |

Iso muutos tapahtunut tässä. Olen seniorikeskuksessa töissä, ja nykyään täällä ei näy KOSKAAN lapsia. Olen tehnyt koko talven ja kevään paljon töitä, aamuja iltoja viikonloppuja pyhiä, kaikkea. Yhden yhtä lapsenlasta ei täällä ole käynyt, ja olen ollut eri osastoilla samassa talossa.

Minulla ol vitos-kutosluokkalaisena avain mummin hoivakodin oveen ja kävin siellä joka päivä koulun jälkeen. Toki noin tiheä vierailu oli jo silloin erikoista, mutta nykyään ei käydä edes juhlapyhinä tai synttäreinä. Surullista.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua testamenttirahaa.

Vierailija
2/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodeissa asuvien lapsenlapset on usein jo aikuisia tai ainakin lähes aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista. Eikö hoivakoti voi lähettää omaisille pieniä muistutusviestejä, että olisi hyvä käydä.

Vierailija
4/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat asua kaukana, ja lisäksi ylisuojelevat tai laiskat vanhemmat. Etenkin jos vanhuksella on poika, niin miniä tai ex-miniä ei paljon lapsensa isän puolen sukulaisista välitä.

Vierailija
5/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt kenenkään lapsen isovanhemmat ole missääm hoitokodeissa vielä. Mun isovanhempi on hoitokodissa ja olen hittovieköön viisikymppinen ja mulla on omia lapsenlapsia. En vie niitä katsomaan hoitokodissaolevaa mummoani, koska se on vanha alkkis, ja aikanaan ilmoitti ihan suoraan, että juominen on kivempaa kuin meidän näkeminen.

Vierailija
6/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi olkoon. siellähän on hoitajia. niitä valittavia saikku-lakkoilijoita. ei kukaan sinne vapaaehtoisesti mene. vanhuksetkin on sinne väkisin raahattu kärsimään.

Vierailija
7/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakoti-ikäisten lapsenlapset voivat asua kaukana opiskelujen tai töiden takia ja olla kiireisiä niissä asioissa. Hoivakotiasukas on todennäköisesti dementoitunut eikä lapsenlasta edes tuntisi. Jos vanhemmat asuvat samalla seudulla kuin isovanhempi, niin voisi toki joskus vanhemmilla käydessä piipahtaa, mutta jos on vielä eri paikkakunta, niin mitäpä sinne lähtemään jos isovanhempi ei tunne eikä muista kaivata.

Vierailija
8/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne menis niitä katsomaan, jos ei ole mitään tunteita niitä kohtaan. En minä ainakaan menisi.

Vierailija
9/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi olkoon. siellähän on hoitajia. niitä valittavia saikku-lakkoilijoita. ei kukaan sinne vapaaehtoisesti mene. vanhuksetkin on sinne väkisin raahattu kärsimään.

Sinuakin ruttuturpaa joku ihmisparka joutuu joskus hoitamaan.

Vierailija
10/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajahullu is back!

Vierailija
11/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä isovanhemmista 3/4 ignoroi meidän lapsen heidän ollessaan leikki-iässä tai esiteinejä. Teinit äänestävät sitten kyllä jaloillan, jos tunnesuhdetta ei ole. Pahimman ("laiminlyö jo kolmannessa sukupolvessa läheisiään") tapauksen kohdalla tiputin itse omat hanskani tiskiin, kun nuorimpani oli jotian 14-v.: päätin, että tasan kaikki aloitteet, liikehdinnät, siirymiset, keskustelunavaukset tms. tulevat vastedes tämän vaarin puolelta. Lakkasin hyysäämästä lapsiani hänen luokseen, koska "on niin ihanaa tämä eri sukupolvien välinen yhteys". Lukija saattanee arvata, että kaikki loppui kuin seinään. 

Vierailija
12/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodissa asuvien lapsenlapset elävät ruuhkavuosia.

Vierailija
13/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten? Minä ihmettelin korona aikanakin kun suljettiin baareja. Miksi? Luuleeko joku, että nykyajan nuoret vierailee sankoin joukoin vanhainkotien osastoilla?

Vierailija
14/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuakin ruttuturpaa joku ihmisparka joutuu joskus hoitamaan.

eipä saa nykyisetkään vanhukset paljon hoitoa

Vierailija
15/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan kertaa olenkaan kuullut kysymyksen "kuka sinusta vanhana huolehtii kun sinulla ei ole lapsia?".

Muuten vain tuli mieleeni.

Vierailija
16/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa surullista. Eikö hoivakoti voi lähettää omaisille pieniä muistutusviestejä, että olisi hyvä käydä.

Ei ole hoitajien tehtävä eikä muutenkaan kuulu heille. Kukaan ei tiedä, mitä tarinan todellisuus on, joten vieraiden ei tarvitse puuttua.

Vierailija
17/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin siis isoisän hoitaa isoisyystyönsä itse. Hän oli kyllä tuossa vaiheessa vasta vähän yli 70 ja aivan toimiva peli fyysisesti (ei sosiaalisesti kuitenkaan...). Kaipa hän oli mielestään jo joku grand old man... Buahahahahaa. 

Vierailija
18/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivakodeissa asuvien lapsenlapset on usein jo aikuisia tai ainakin lähes aikuisia.

Meidän isän nuorin lapsenlapsi on 30 ja kyllä käy katsomassa pappaa hoivakodissa. Vanhin on 53.

Vierailija
19/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Vasta oli korona ja omaiset eivät olleet tervetuleita vanhuksien luo. Tapa jäi kaiketi päälle.

Vierailija
20/63 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 'tun välissä tässä pitäis ehtiä jossain vanhainkodissa istuun, töiden ja lasten harrastusten jälkeen mulla on 6 tuntia aikaa nukkua. Nähdään mummo haudassa sit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi