Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa uuteen työhön opastusta

Vierailija
03.05.2023 |

Työlista on täynnä tehtäviä, joita en ole ennen hoitanut. Kun pyydän niiden kanssa apua, saan yleensä kommentiksi, että asiat pitäisi tuoda jäsenneltyinä osaston virallisiin palavereihin.

Palaverit menevät aina yliajalle, kun asiaa on paljon. Todella vaikea tuottaa jäsenneltyjä esityksiä keskusteltavaksi työn alla olevista asioista, kun ei ole käsitystä miten niitä pitäisi lähteä hoitamaan. Mitä voin tehdä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmissa työpaikoissa olen aina saanut joltain tarvittaessa opastusta uusiin tehtäviin, nyt en saa sitä keneltäkään.

Vierailija
2/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu nykyisin oleva ongelma lähes kaikissa paikoissa, varmaankin pelko estää , ettei uusia autetaan, en tiedä, tai sitten vain testaan osstko itse mitään, mutta kyllä , jos työhaastattelussa on sanottu , että perehdystä annetaan, niin sellaista sitten pitää myöskin antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu nykyisin oleva ongelma lähes kaikissa paikoissa, varmaankin pelko estää , ettei uusia autetaan, en tiedä, tai sitten vain testaan osstko itse mitään, mutta kyllä , jos työhaastattelussa on sanottu , että perehdystä annetaan, niin sellaista sitten pitää myöskin antaa.

Luulen että tuo johtuu kiireestä. En vain käsitä miten voin oppia työn ilman perehdytystä. Työlistan asiat menevät ohi hilseen. En edes tiedä mitä niistä pitäisi yhdessä isolla porukalla käsitellä ja mitä hoitaa itsekseen.

Vierailija
4/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuo johtuu kiireestä. En vain käsitä miten voin oppia työn ilman perehdytystä. Työlistan asiat menevät ohi hilseen. En edes tiedä mitä niistä pitäisi yhdessä isolla porukalla käsitellä ja mitä hoitaa itsekseen.

Olen oikeasti kuvitellut, että hyvin itsenäistä työskentelyä odotetaan työntekijöiltä siinä vaiheessa, kun työn perusteet ovat ensin selvillä.

Vierailija
5/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uppoavalta laivalta koko pulju.

Vierailija
6/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siis käy esimerkiksi viikoittain kanssani läpi mitä minulla on työn alla ja miten tehtäviä voisi hoitaa. Todella vaikea saada mitään kiireistä pois listalta tällä tavalla.

Vierailija
7/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi työ tuntuu totaaliselta virheliikkeeltä. Aiempi työ sujui hyvin ja kaipaan sinne takaisin.

Vierailija
8/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi työ tuntuu totaaliselta virheliikkeeltä. Aiempi työ sujui hyvin ja kaipaan sinne takaisin.

Kadun irtisanoutumista syvästi. Ei vain ollut vaihtoehtoja, kun muuten en olisi voinut ottaa uutta työtä vastaan. Harmillista, että työpaikka olikin näin huono.

Vierailija
9/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ahdistunut.

Vierailija
10/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on vastaavassa tilanteessa onnistunut järjestämään työpaikan sisällä asiat parempaan suuntaan, otan mielelläni neuvoja vastaan. Olen hämmentynyt tilanteessa enkä tiedä mitä tehdä.

Vierailija
11/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. Yritä kysellä vaan sitkeästi.

Vierailija
12/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Saan tosi ikävää palautetta siitä, että häiritsen, jos yritän kysyä apua.

Vierailija
13/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Saan tosi ikävää palautetta siitä, että häiritsen, jos yritän kysyä apua.

Tulee muistutuksia, että pitäisi käydä asiat läpi virallisissa palavereissa. Työlistalta on vaikea saada asioita tällä tavalla pois ja se ruuhkautuu.

Vierailija
14/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee muistutuksia, että pitäisi käydä asiat läpi virallisissa palavereissa. Työlistalta on vaikea saada asioita tällä tavalla pois ja se ruuhkautuu.

Miten muut vastaaviin työpaikkoihin päätyneet ovat pärjänneet? Luovutitteko suosiolla?

Vierailija
15/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiirettä pitää eikä ehdi uutta työntekijää neuvoa mutta taukoja voidaan venyttää ja käyttää paskan jauhamiseen ja juoruiluun

Tämmöistä on työelämä:D

Vierailija
16/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että et ole tyhmä tai että vika olisi sinussa. Et sinä voi tietää miten työtehtävät joita et ole ennen tehnyt pitäisi hoitaa. Sinulla pitäisi olla joku mentori jolla on aikaa opastaa ja ajaa sinut uuteen työtehtävääsi "sisään".

Itselläni oli samankaltainen tilanne...työhönopastusta tai edes satunnaista palaveria työasioista ei ikinä järjestynyt. Pyysin että asioita käytäisiin läpi edes 1h viikossa että pääsen kunnolla vauhtiin...ei onnistunut. Vuoden sitkuttelin ja jouduin irtisanoutumaan...Onneksi pääsin suoraan toiseen firmaan töihin jossa olen taas "vauhdissa" ja asiat hoituu.

Vierailija
17/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiirettä pitää eikä ehdi uutta työntekijää neuvoa mutta taukoja voidaan venyttää ja käyttää paskan jauhamiseen ja juoruiluun

Tämmöistä on työelämä:D

Kokeneemmat työntekijät käyvät kyllä keskenään pitkiä puheluita eri asioista, mutta uusien opastamiseen ei vaikuta aikaa löytyvän.

Vierailija
18/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että et ole tyhmä tai että vika olisi sinussa. Et sinä voi tietää miten työtehtävät joita et ole ennen tehnyt pitäisi hoitaa. Sinulla pitäisi olla joku mentori jolla on aikaa opastaa ja ajaa sinut uuteen työtehtävääsi "sisään".

Itselläni oli samankaltainen tilanne...työhönopastusta tai edes satunnaista palaveria työasioista ei ikinä järjestynyt. Pyysin että asioita käytäisiin läpi edes 1h viikossa että pääsen kunnolla vauhtiin...ei onnistunut. Vuoden sitkuttelin ja jouduin irtisanoutumaan...Onneksi pääsin suoraan toiseen firmaan töihin jossa olen taas "vauhdissa" ja asiat hoituu.

Yritin myös sopia tuollaisen säännöllisen opastusajan, mutta siihen ei suostuttu. Sen sijaan henkilöillä on kyllä keskenään aikaa jauhaa asioista pitkäänkin. Minulle sitä ei vain irtoa.

Vierailija
19/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, että asiasi järjestyivät parempaan suuntaan.

Vierailija
20/38 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta työntekijää ei kannata neuvoa, voi viedä työpaikan ja ei jaksa vastailla kysymyksiin varsinkin jos joutuu toistamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän