Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Suomen pääkaupungissa suhtaudutaan nuivasti maalaisiin, muualla Euroopassa ei.

Vierailija
03.05.2023 |

Tällaisena paljon matkustelevana erilaisiin projekteihin, tehtaisiin ja työryhmiin tustustuvana ja osallistuvana on pitkän aikaa pistänyt silmään miten Suomessa ja Suomen ulkopuolella suomalaisten kesken on aina jotain piikittelyä, kinaakin ja muuta henkistä ilkeää veetuilua jos porukassa on pk-seudulta useampi kuin 1 henkilö porukassa.

Muiden maiden mm. Saksa, Viro, Ruotsi edustajien keskeisessä kanssakäymisessa en ole huomannut ollenkaan tai en sellaista vakavampaa kinaa, kun porukassa joudutaan töitä tekemään. Ja osaan noita kieliä sen verran kohtuullisesti, että jossain vaiheessa asian huomaisi jos sitä on.

Suomi on tietenkin koulu- ja työpaikkakiusaamisen kärkimaa ja etenkin pk-seudulla epäsosiaalisuus on ego/imago.

Puusta / kerrostalokaksiosta ei olla vielä ilmeisesti laskeuduttu alas ja ystävällinen kanssakäyminen on hiukan hakusassa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet helsinkiläisistä on maalta tulleita. Ne provinssista parhaimpiin yliopistoihin pääsevät ja osaltaan kunnianhimoisimmat muuttaa tänne. Jos niistä joku sitten maalaisista pahaa puhuu, niin omia juuriaan he pilkkaavat.

Itse yleensä nähnyt tämän päin vastaisena. Helsingissä asuu heterogeenisintä porukkaa kuin missään muualla Suomessa. Tämä myös tarkoittaa sitä, että täällä siedetään erilaisuutta paremmin kuin missään muualla Suomessa. Ja se on yleensä siellä Kehä III ulkopuolella, jossa on joku alemmuskompleeksi osalla ihmisistä pk-seudulla asuvia kohtaan. Ja olisi paljon petrattavaa sen erilaisuuden sietämisessä.

Mulla vähän sellainen kokemus että lähinnä ne tuoreimmat ja nuorimmat junantuomat tuppaa maalaisia mollaamaan. Tekevät pesäeroa menneisyyteensä tms.

Vähän sama ilmiö kun nuo pösilöt jotka koittavat ylentää itseään itkemällä joka käänteessä kuinka Suomi ja suomalaiset ovat ihan perseestä paitsi tietysti itse koska ollaan niin maailmankansalaisia kun on saatu someen pari kuvaa lattekupin äärestä Italiassa tms.

Vierailija
42/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmin olen huomannut, että maalaisia pistää vihaksi kaupunkilaiset/hesaaalaisten tavat ja puhetyyli. Maalaisten halveksuntaa en helsinkiläisenä ole huomannut, mitä nyt silloin tällöin vitsillä joku jotain heittää lantapunteista, mutta sehän on ihan perinteistä stereotypiaa, jota joka maasta löytyy, jenkeistä hillbillyjutut, serkkujen nainti jne. Samalla lailla maalaiset naureskelee kaupunkilaisten uusavuttomuudelle jne. Mutta maalla lähtökohtaisesti ei tykätä kaupunkilaisista, saatetaan syrjiä ennakkoluuloisesti, kun eivät ole paikallisia, mutta kaupunkilaiset kohtelevat maalaisia ihan neutraalisti, kuten muitakin kaupunkilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lähinnä toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi