Vain Suomen pääkaupungissa suhtaudutaan nuivasti maalaisiin, muualla Euroopassa ei.
Tällaisena paljon matkustelevana erilaisiin projekteihin, tehtaisiin ja työryhmiin tustustuvana ja osallistuvana on pitkän aikaa pistänyt silmään miten Suomessa ja Suomen ulkopuolella suomalaisten kesken on aina jotain piikittelyä, kinaakin ja muuta henkistä ilkeää veetuilua jos porukassa on pk-seudulta useampi kuin 1 henkilö porukassa.
Muiden maiden mm. Saksa, Viro, Ruotsi edustajien keskeisessä kanssakäymisessa en ole huomannut ollenkaan tai en sellaista vakavampaa kinaa, kun porukassa joudutaan töitä tekemään. Ja osaan noita kieliä sen verran kohtuullisesti, että jossain vaiheessa asian huomaisi jos sitä on.
Suomi on tietenkin koulu- ja työpaikkakiusaamisen kärkimaa ja etenkin pk-seudulla epäsosiaalisuus on ego/imago.
Puusta / kerrostalokaksiosta ei olla vielä ilmeisesti laskeuduttu alas ja ystävällinen kanssakäyminen on hiukan hakusassa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Heh heh hah. MIten luulet Pariisissa suhtauduttavan maalaisiin?
Onko Pariisissa valtava työpaikka- ja koulukiusaamisongelma? En ole kyllä Pariisissa käynyt muuta kuin lentokentällä.
Mutta Lapissa me vihataan Helsinkiläisiä
Et ole tainnut Tukholmassa pahemmin viettää aikaa.
Aloittajalla on ystävällinen kanssakäyminen hieman hakusessa jos hänen täytyy piikitellä, kinata ja henkisesti ilkeästi veetuilla helsinkiläisille.
Olipa taas ihmeellinen väite aloittajalla.
Mä olen helsinkiläistynyt maalainen, enkä ole kyllä moista huomannut. Sen sijaan aina kun maalle menee, Helsinkiä ja sen asukkaita haukutaan kilpaa.
Miksi vain Suomessa hokijat eivät yleensä tiedä mitään, ei Suomesta eikä varsinkaan muista maista.
Matkustelu on perseestä, paitsi jos sen tekee kotisuomessa ja suomalaisiin yrityksiin rahaa käyttäen. Silloin matkustelusta on kuitenkin eniten hyötyä, kun lennätetään jotain tänne kuulumatonta yksisuuntaisella lennolla pois.
Mulle se on yks hailee miten Helsinkiläiset muhun suhtautuu. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla :)
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut Tukholmassa pahemmin viettää aikaa.
Erittäin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Lapissa me vihataan Helsinkiläisiä
Joo, näin se ongelma on. Luullaan, että pääkaupungissa ollaan ylimielisiä. kun se on oikeasti niin, että itsellä on huono itsetunto.
Kiinassa Shanghain alueella pidetään maalaisia ainakin ihan roskaväkenä.
Itsellä on sellainen kokemus, että meitä helsinkiläisiä haukutaan mennen tullen muualla Suomessa ja etenkin meidän kotiseutua ja elämäntapaa. Tälläkin palstalla sitä vihaa oksennetaan ihan päivittäin. Helsinkiläiset itse ovat paljon avarakatseisempia sitä muuta Suomea kohtaan.
Mistä olet keksinyt, että Suomessa olisi enemmän kiusaamista kuin muissa maissa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on sellainen kokemus, että meitä helsinkiläisiä haukutaan mennen tullen muualla Suomessa ja etenkin meidän kotiseutua ja elämäntapaa. Tälläkin palstalla sitä vihaa oksennetaan ihan päivittäin. Helsinkiläiset itse ovat paljon avarakatseisempia sitä muuta Suomea kohtaan.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Se että joku on Seinäjoelta, tekee hänet automaattisesti paremmaksi kuin helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Päivittäin saa täällä lukea vihapuhetta meitä helsinkiläisiä kohtaan. En voi ymmärtää tätä. Tekee mieli alkaa itsekin vihaamaan ns maalaisia😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Se että joku on Seinäjoelta, tekee hänet automaattisesti paremmaksi kuin helsinkiläinen.
Junteilla on huono itsetunto. Ei se mitään muuta ole.
Ranskassa luulevat tai antaa olettaa että kaikki puhuu ranskaa.
Heh heh hah. MIten luulet Pariisissa suhtauduttavan maalaisiin?