Paljonko korontarkistus nosti kuukausierääsi?
Täällä tarkistus oli eilen ja kk-erä nousi 350€. Pärjätään, mutta vuodessa siis yli 4000€ pois kulutuksesta.
Tuleeko lama?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon päästä tarkistus. Tänään juuri soitin pankkiin. Jos tänään olisi ollut tarkistus, niin n. 500e lisää kuluja/kk. Eli 250e minulta ja 250e puolisolta. Tiukkaa tekee. Onneksi voin tehdä lisätöitä.
Miksi ette ottaneet köyhät korkokattoa!? Minä otin 2021, nyt mn viitekorkoni on max 0,8% vuoteen 2035 saakka.
Vieläkö jonkun urpon mielestä SÄÄSTÄMINEN on hyvä tapa varautua korkojen nousuun!? Ei ole! Korkosuojaus (oikeaan aikaan) on ainoa oikea tapa varautua siihen. En ottanut korkosuojausta 2008, koska en ole tyhmä, vaan otin sen 2021.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon päästä tarkistus. Tänään juuri soitin pankkiin. Jos tänään olisi ollut tarkistus, niin n. 500e lisää kuluja/kk. Eli 250e minulta ja 250e puolisolta. Tiukkaa tekee. Onneksi voin tehdä lisätöitä.
Miksi ette ottaneet köyhät korkokattoa!? Minä otin 2021, nyt mn viitekorkoni on max 0,8% vuoteen 2035 saakka.
Vieläkö jonkun urpon mielestä SÄÄSTÄMINEN on hyvä tapa varautua korkojen nousuun!? Ei ole! Korkosuojaus (oikeaan aikaan) on ainoa oikea tapa varautua siihen. En ottanut korkosuojausta 2008, koska en ole tyhmä, vaan otin sen 2021.
Niin varmaan juu. Kyllä me uskotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran paljon, että maksoin lopun asuntolainan pois. Ja oon tyytyväinen, etten vuosi sitten ottanut salaojaremonttia rahoitusvastikkeena vaan maksoin sen heti silloin pois. Nyt näyttää rahoitusvastike nousevan melkein 100,- kuussa niillä joilla sitä on.
Meillä kerättiin etukäteen salaojaremontti rahat. Kuten muutkin tehty mitkä etukäteen tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tasaerälaina ei puhutellut?
Idiootit tääläkin hehkuttaa tasaerälainaa ymmärtämättä että se on se KALLEIN laina lainanottajalle.
Se on oikein hyvä vaihtoehto kassavirran hallintaan, kuten ollaan viime aikoina huomattu.
Todella i d i o o t t i verrattuna korkokattoon, joka meillä fiksuilla on.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa vasta tarkastus, sitten tärähtää useampi satanen lisää.
Sama. Nousee oletettavasti 1 % -> 4 %.
Rahoitusvastike nousee 01.06.2023 78€/kk --> 181€/kk
Nousua 132%
Kerrostalossakaksiossa vastikkeet yhteensä 480€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkosuojaus EI OLE niin hyvä kuin sen rakentaminen itse SIJOITTAMALLA. Minun viitekorkoni on sijoittamisen ansiosta 0 € tästä IKUISUUKSIIN. Maksoin siis lainani loppuun sijoituksilla ja näitä sijoituksia jäin vielä jäljellekin.
Vierailija kirjoitti:
0 €
Sama täällä ja ostan tuotteeni ulkomailta. Täällä liian kallista ja Suomelle 0 alvia ostoksistani
Mitä kuukausierää? Ei ole asuntolainaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jonkun urpon mielestä SÄÄSTÄMINEN on hyvä tapa varautua korkojen nousuun!? Ei ole! Korkosuojaus (oikeaan aikaan) on ainoa oikea tapa varautua siihen. En ottanut korkosuojausta 2008, koska en ole tyhmä, vaan otin sen 2021.Niin varmaan juu. Kyllä me uskotaan.
Et usko, että otin korkokaton 2021!? Oletko vähän xxxxx?! Tietenkinnotin. Ei ollut kuule rassukka vaikeaa. Nyt mun euriborini on 0,8% vuoteen 2035 tosiaan, kuten sanoin!
Pidän koronnousuun säästämällä varautuneita ihan pelleinä. Raha oli niin halpaa 2021, että jokainen normaali velallinen olisi kyennyt ottamaan korkokaton JA säästämään. Ja tiedättekö mitä lapset? Jos teillä nyt olisi se korkokatto, tekin voisitte EDELLEEN säästää, niin vähän olisi korkomenonne nousseet!
Ja sieltähän se korkokattohullu saapuikin...
Korkoja ei pitäisi enää koskaan päästää laskemaan alle 4%, vältettäisiin tulevaisuudessa paremmin rahoituskriisit ja taantumat.
Ennen oli kaikki paremmin. Korko 7% ja inflaatio 15%. Näin 70-luvulla. Autokauppa kukoisti.
Tasaerälyhennys. Lainaa jäljellä 108 000. 3 kk euribor. Lainaa maksettu nyt 14 v. Ekat 13 v mentiin lähes nollakoroilla, nyt viime syksystä nousua ja lainan arvioitu takaisinmaksuaika kasvanut 7 kk eli nyt vikaerä arvioitu 12/30.
Seuraava siirto on asunnonmyynti. Perhekoko puoliintunut ja pienempi asunto riittää. Enköhän samalla kuittaa velkani pois.
Korko nousi n. 150 €/kk. Lainaa jäljellä vajaa 50 000 €.
Hoitovastike on noussut jo aiemmin, tänä vuonna ei nähtävästi ollut tarvetta nostaa kun jo viime vuonna nousi 50 snt neliöltä ja on nyt 4,5€/neliö. Vuokratontti ja iso kaupunki Ihanan kallista. Rahoitusvastiketta ei ole, yhtiö on tällä hetkellä velaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tasaerälaina ei puhutellut?
Idiootit tääläkin hehkuttaa tasaerälainaa ymmärtämättä että se on se KALLEIN laina lainanottajalle.
Se on oikein hyvä vaihtoehto kassavirran hallintaan, kuten ollaan viime aikoina huomattu.
Todella i d i o o t t i verrattuna korkokattoon, joka meillä fiksuilla on.
:D oletko oikeasti noin tyhmä?
Joidenkin ennustusten mukaan olisivat 3% vuoden päästä.