Paljonko korontarkistus nosti kuukausierääsi?
Täällä tarkistus oli eilen ja kk-erä nousi 350€. Pärjätään, mutta vuodessa siis yli 4000€ pois kulutuksesta.
Tuleeko lama?
Kommentit (100)
Vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa yhtiövastike + rahoitusvastike on ollut 485, tänä vuonna nousee ja on 1212 ja ensi vuonna nousee ja on 1641
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa yhtiövastike + rahoitusvastike on ollut 485, tänä vuonna nousee ja on 1212 ja ensi vuonna nousee ja on 1641
Sijoitusasunnossa tuota summaa ei voi lyödä vuokraan, koska vuokraa saa nostaa vain kerran vuodessa sopimuksessa olevalla prosenttimäärällä. Eikä kukaan maksa 1600 vuokraa kaksiosta 😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusasunnossa tuota summaa ei voi lyödä vuokraan, koska vuokraa saa nostaa vain kerran vuodessa sopimuksessa olevalla prosenttimäärällä. Eikä kukaan maksa 1600 vuokraa kaksiosta 😂😂😂😂😂😂😂
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
ei pankkia pahemmin iinnosta kun suurin osa kannattavuudesta tulee niistä harvoista asiakkaista.eikä niitä systeemejäkään viilata kuin joskus.
mtta käänteinen repohan tuottaa paremmin kun kasa fuulattavia tallettajia vaikka olisivat käydessä kiinni?
eihän suomessa pian omisteta edes niitä kansallisia yrityksiäkään ja urpo pistää kaiken vielä pahempaan jamanaan. hihhulihei huolta nyt ei!
140€ pankille ja 60€ rahoitusvastikkeeseen, sijoituskämpästä. Vuokratulo riittää vielä kuluihin, mutta pankkilainaa pitää nyt lyhentää itse. Maksoin muut velat pois ja lyhentelen tätä ylimääräistä. Vähän olen ajatellut vaihtaa 1kk euriboriin.
50 € nosti korkoa. Se on aika paljon kun lainaa on jäljellä alle 40.000 €.
Ja pohjainflaatio silti huipussa. Taitaa nousta korot vielä lisää
Onko kivaa olla keskiluokkainen, jolla oli massia saada luottoa ja elää yli varojen? Ihan turha nyt vinkua, jos tiukkaa tekee. Itse aiheutettua.
Lama on tulossa. Yrityksiä menee nyt jatkuvasti konkurssiin. Olen seurannut ja monia pitkäaikaisia yrityksiä kaatuu. Miten he pärjäävät asuntolainojensa kanssa?
Meillä on tasaerälyhennys niin lainan hoitoaika vain piteni. Luulin, että tämän mallin laina olisi yleisin mutta näköjään ei🤔 outoa, koska minulla oli lainaa otettaessa tärkeää että kk-erän suuruus ei nouse vaikka korot nousisi. Toki jos on tappiin vedetty asuntolaina niin maksuaika taitaa venyä tällä mallilla niin pitkälle ettei pankki myönnä lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kivaa olla keskiluokkainen, jolla oli massia saada luottoa ja elää yli varojen? Ihan turha nyt vinkua, jos tiukkaa tekee. Itse aiheutettua.
Aikalailla ihan vaan toteavia kommentteja eikä vinkumista.
Lainakulut nousi 80e ja yhtiövastike 100e Ruokakulut nousseet hintojen myötä jopa n. 30-40%. Palkankorotus huimat 1,5%. Jippii.
Vierailija kirjoitti:
Lainakulut nousi 80e ja yhtiövastike 100e Ruokakulut nousseet hintojen myötä jopa n. 30-40%. Palkankorotus huimat 1,5%. Jippii.
Ei asuntolainaa (tai muutakaan velkaa). Vuokra nousi 18 euroa, palkka tulee nousemaan lähes 115 euroa. Toki hintojen nousun takia jää vähemmän säästöön kuin aiemmin, mutta ihan hyvin pärjään edelleen.
Ei yhtään noussut, maksetaan joka kk1600€ vielä pari vuotta , sit on laina maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tasaerälyhennys niin lainan hoitoaika vain piteni. Luulin, että tämän mallin laina olisi yleisin mutta näköjään ei🤔 outoa, koska minulla oli lainaa otettaessa tärkeää että kk-erän suuruus ei nouse vaikka korot nousisi. Toki jos on tappiin vedetty asuntolaina niin maksuaika taitaa venyä tällä mallilla niin pitkälle ettei pankki myönnä lainaa.
Tasaerälainakaan ei auta jos korkomenot nousee rajusti. Koska ei se voi venyä esim. 50 vuoteen.
59, hei pikkasen paska matikka pää sulla.
Ei hätää BlackRock corporaatio ostaa Euroopassakin jo keskiluokan asunnot halvalla... siitä se alkaa... pian on sama Suomessa...
Näin se köyhdyttämisen agenda etenee... keskiluokka ja köyhemmät ei tule omistamaan mitään Suomessakaan hetken kuluttua... köyhyys on monen tulevaisuus...