Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Byrokraattinen työpaikka. Miten sellaisessa pitäisi toimia?

Vierailija
03.05.2023 |

Kysyt henkilöltä jotain asiaa. Et saa suoraa vastausta, vaan menee aikaa ja kolmannelta henkilöltä tulee vastaus: pohdimme tätä Liisa-Ritvan (henkilö johon olit suoraan yhteydessä) kanssa ja vastaus on ei.

Sama asia toistuu eri asioiden kohdalla. Eri ihmisiltä tulee erilaista ohjeistusta ja asioita pallotellaan henkilöltä toiselle (Ritva-Liisa käskee kysymään jostain Pekka-Matilta, joka oli äskettäin käskenyt kysyä Ritva-Liisalta asiasta).

Onko parasta lopettaa oma-aloitteinen toiminta täysin, ettei suotta joudu juoksemaan viestinviejänä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut toisenlaiseen meininkiin, eli vapauteen, asioiden edistämiseen ja oppimiseen, niin tuon kaltaiseen työpaikkaan on todella vaikea tottua. Tyypillisestihän nämä ovat kaikki joko valtion työpaikkoja tai isoja korporaatioita.

Omasta mielestäni parhaita työpaikkoja ovat pienet firmat, koska niissä saa yleensä keskittyä tekemiseen. Tämä toki sillä poikkeuksella, että joskus näissä on todella erikoinen meininki, esim. jos valta on keskittynyt toimarille.

Vierailija
22/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikkihan on tosiann vastuun pakoilua. Alat toimimaan itse samoin. Siihen kyllä oppii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikkihan on tosiann vastuun pakoilua. Alat toimimaan itse samoin. Siihen kyllä oppii

Taidan vain etsiä uuden työpaikan.

Vierailija
24/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa joku ottaa vastuuta ja tehdä oikein. Siinähän teille maksetaan eikä vatuloinnista. Oletteko aikuisia vastuullisia ihmisiä? Tehkää oikein! Te vain siirtelette vastuuta, mieti omalle kohdallesi!

Vierailija
25/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida ne hommat ensin ja etsi vaan et sovi työhösi.

Vierailija
26/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kai. En osaa toimia tällaisessa työympäristössä. En tiedä kenelle tällainen työskentelytyyli sopii hyvin. Asioita on vaikea saada eteenpäin, jos kaikki pitää koko ajan varmistella.

Vierailija
27/27 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kai. En osaa toimia tällaisessa työympäristössä. En tiedä kenelle tällainen työskentelytyyli sopii hyvin. Asioita on vaikea saada eteenpäin, jos kaikki pitää koko ajan varmistella.

Oletko sinä kokenut kettu, joka käyttää työaikansa pelkkään kahvin juomiseen? Ei haittaa yhtään, jos mikään ei etene?