Pään koko
Mies, jota tapailin, alkoi vähän ennen suhteen päättymistä vihjailla, että minulla on iso pää. Tämä ei ilmeisesti ollut pääsyy ( hah..) suhteen loppumiseen, mutta hän kuitenkin esitti asian siihen malliin, kuin se olisi yksi vaakakupissa painava asia. Muun pään ympärys on siis 54 cm. Minkä kokoisia päitä palstalaisilla on? Onko mun pää siis niin helvetillinen kurpitsa, ettei mun seurassa voi näyttäytyä tai suhdetta jatkaa?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska keskustelu. Minä lukeudun isopäisten porukkaan: pään koko 57, pituus 170 cm.
Isopäisyydellä ei tienkään ole älykkyyden kanssa tekemistä.
Suomalaisilla on keskimmäärin isot päät.
No mutta 57 cm x 3 = 171 cm!
Kun pään ympärysmitta on eurooppalaisilla noin 1/3 pituudesta, niin sinullahan on vain sentti heittoa tuosta!
Tuo noin on kyllä aika epämääräinen käsite. Sentti ei varmaankaan merkitse mitää, mutta entä sitten jos eroa on vaikka 5cm? Missä menee normaalin ja epänormaalin raja?
Varmaan yliopistolta löytyisi tuokin tieto, mutta kuten sanottua kysehän on vain hassusta anatomisesta detaljista, jolla ei ole itsessään merkitystä niin kauan kun kaikki toimii muuten!
Juu, nämähän on vain sinnepäin yleisiä mittasuhteita kuten sekin, että ihmisen käsien väli on sama kuin pituus. Ei sekään sentilleen mene mutta noin, kuten me kaikki Da Vincin kuuluisasta piirroksesta mies ympyrässä olemme nähneet.
Juuri näin!
Ptrv. Vitruvius
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosiaan noin sekaisin, että tänne tuntemattomille päänne kokoja luettelette.
:D Haha jep, mammat tykkää näistä kehonmittaushommista olen huomannut. Minäminäminä ja minun pääni- ja vyörönympärys ja kengänkoko ja
Pakkoko idioottimiesten on sitten kommentoida naisten ruumiinosien kokoja. Tuntuu olevan kovin tärkeä asia miehille tämä, milloin on mikäkin kohta naisen kropassa liian iso tai pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on keskimääräistä isommat päät. Normaalia. Itsekin olen melko isopäinen nainen, en nyt muista mittaa, mutta ylioppilaslakki oli selvästi isompi kuin kavereilla.
Kannattaa muuten olla hyvin varovainen tuollaisten naljailevien miesten kanssa, monesti on kyse ihan luonneviasta eikä vain yksittäisestä kömpelöstä kommentista. Haluavat lytätä naisten itsetunnon mitä kummallisimpia juttuja vähättelemällä tai haukkumalla.
Pään koolla ja aivojen koolla on yhteys. Siksi mustilla naisilla on tiukimmat alapäät. Synnyttävät pienipäisempää porukkaa kuin aasialaiset tai valkoiset. Tieto on gynekologilta.
Mitä nee*erittärien alapäähän tulee, minulla on ollut siitä päinvastainen mielikuva perustuen rajoittuneeseen empiiriseen kokemukseen! Toisaalta rajoittunut otanta saattaa aiheuttaa tilastollisen vihreen...
En pidä tuosta miten tummaihoisista puhutaan. Kaiken järjen mukaan tummien naisten alapää olisi vähän väljempi kuin vaaleiden naisten. Tämä ihan siksi, että tummien miesten penikset ovat keskimäärin kookkaampia. Tuon jälkimmäisen totean empiirisen tutkimukseni kautta. :)
Rotu ( vaikka jotkut tunnetusti yrittävätkin kieltää rotujen olemassaolon ) vaikuttaa tosiasiassa moniinkin asioihin!
Esimerkiksi medikaalipuolella on tiettyjen lääkeaineiden annostelussa elintärkeää tietää, kenelle niitä määrätään! Vaikuttaa annosteluun oleellisesti!
Tämä on totta! Rotu on tietyissä lääkinnällisissä tilanteissa tärkeä tieto, vaikka ei sitä suoraan sanotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosiaan noin sekaisin, että tänne tuntemattomille päänne kokoja luettelette.
Kyllä. Menin heti peilin eteen ja mittasi. 56cm. Exäni on valittanut että pääni on liian pieni.
On siinäkin valituksen aihe, onpa tosi olennainen osa elämää.
Miesten toiveissa ilmeisesti on, että nainen olisi kaikilta osin 100% silmää miellyttävä ja sitten kun näitä epäkohtia löytyy, valitetaan. Niin kuin nainen sillä tiedolla jotakin tekisi ja muuttaisi päänsä, tai mikä ruumiinosa kulloinkin kyseessä, miehelle mieluisammaksi.
No mutta samahan tuo on toisinkinpäin! Ain' on jotain valittamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Menin heti peilin eteen ja mittasi. 56cm. Exäni on valittanut että pääni on liian pieni.
On siinäkin valituksen aihe, onpa tosi olennainen osa elämää.
Miesten toiveissa ilmeisesti on, että nainen olisi kaikilta osin 100% silmää miellyttävä ja sitten kun näitä epäkohtia löytyy, valitetaan. Niin kuin nainen sillä tiedolla jotakin tekisi ja muuttaisi päänsä, tai mikä ruumiinosa kulloinkin kyseessä, miehelle mieluisammaksi.
No mutta samahan tuo on toisinkinpäin! Ain' on jotain valittamista!
Voipi olla, mutta voin täysin rehellisesti sanoa, että ole IKINÄ kommentoinut kenenkään miehen, jota olen tapaillut, tai jonka kanssa olen ollut parisuhteessa, negatiivisesti. Päin vastoin. Miehillä sen sijaan tuntuu tämä ulkonäkökommentointi olevan jotenkin aika yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on keskimääräistä isommat päät. Normaalia. Itsekin olen melko isopäinen nainen, en nyt muista mittaa, mutta ylioppilaslakki oli selvästi isompi kuin kavereilla.
Kannattaa muuten olla hyvin varovainen tuollaisten naljailevien miesten kanssa, monesti on kyse ihan luonneviasta eikä vain yksittäisestä kömpelöstä kommentista. Haluavat lytätä naisten itsetunnon mitä kummallisimpia juttuja vähättelemällä tai haukkumalla.
Pään koolla ja aivojen koolla on yhteys. Siksi mustilla naisilla on tiukimmat alapäät. Synnyttävät pienipäisempää porukkaa kuin aasialaiset tai valkoiset. Tieto on gynekologilta.
Eikä varmana ole tiukimmat! Päinvastoin jo nuorillakin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso pää sinulla mittojen mukaan.
Minulla on iso pää, kädet ja jalat. Yksi mies on huomauttanut käsieni koosta rumasti ja siitä jäi traumat. Teki sen varmasti aivan tarkoituksella ja on todella ikävä ihminen muutenkin. Lie sinun tuntemalla miehellä myös ongelmia itsensä kanssa.
Ilmeisesti päästäkin tosiaan lihoo, sillä minunkin yo-lakki on käynyt pieneksi vuosien mittaan. Samoin joku joskus väitti, ettei jaloista voisi lihoa. Kyllä minulla on pohkeetkin paksuuntuneet lihomisen myötä, vanhat saappaat ei mene jalkaan.
En tarkoita nyt sinua, mutta eiköhän vanhan kansan termi "läskipää" ole jostain peräisin. Taatusti lihavilla voi rasvaa kertyä myös ohimoille, niskaan ja miksei muuallekin pään alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Voiko pään koko muuttua?
Muuttaessani löysin vanhan hatturasian 30 vuoden takaa ja kokeilin vanhaa hattuani. Se oli nafti!
Vanhemmiten tukkani on jonkin verran harmaantunut ja alkanut kihartua, että se varmaankin tuo vähän paksuutta lisää.
Ajan myötä kilojakin on kymmenen enemmän. Mutta hitto vie, kertyykö läski päähänkin?
Ei ole kylläkään kukaan huomauttanut pään koosta sentään...
Tää oli hauska!
Itselläni ylioppilashattu ei mahtunut päähän enää muutamaa vuotta myöhemmin ja päänympärys on nykyään jotain 58 sentin luokkaa. Hattu tuskin kutistui muutamassa vuodessa. Hiukset päinvastoin ohenivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso pää sinulla mittojen mukaan.
Minulla on iso pää, kädet ja jalat. Yksi mies on huomauttanut käsieni koosta rumasti ja siitä jäi traumat. Teki sen varmasti aivan tarkoituksella ja on todella ikävä ihminen muutenkin. Lie sinun tuntemalla miehellä myös ongelmia itsensä kanssa.
Ilmeisesti päästäkin tosiaan lihoo, sillä minunkin yo-lakki on käynyt pieneksi vuosien mittaan. Samoin joku joskus väitti, ettei jaloista voisi lihoa. Kyllä minulla on pohkeetkin paksuuntuneet lihomisen myötä, vanhat saappaat ei mene jalkaan.
En tarkoita nyt sinua, mutta eiköhän vanhan kansan termi "läskipää" ole jostain peräisin. Taatusti lihavilla voi rasvaa kertyä myös ohimoille, niskaan ja miksei muuallekin pään alueelle.
Kuules kun "läskipää" ei ole koskaan viitannut pään kokoon vaan kohteen älykkyyteen.
OT. Tuttu aikoinaan suutahteli kun tilan isäntä kutsui tämän hoitohevosta läsipääksi (koska se oli läsipää) ja tuttu luuli tämän aina sanoneen "läskipää". Tuttu ei tiennyt mitä läsipää tarkoittaa, osittain valkonaamaista hevosta.
Anteeksi, mutta miten vihjaillaan, että toisella on iso pää? Sanoiko hän my dear pumpkin vai mitenkä? En keksi itse, siksi kyselen miten tuo tehdään?
Katson juuri Milanon naisten paratiisia ja tuolla Anna Imbrianilla on iso pää ja jytkyleuka. Kamalan näköistä naisella. Salvatore näyttää siinä rinnalla ihan heinäsirkalta.
Pääni ympärys on 59cm ja kenkänumero 41, siinä olisi jollekin hönölle miehelle hengen haukkomista :D On mulla pituuttakin saman verran kun lyhyemmillä miehillä. Eli ap kannattaa olla iloinen että pääsit näin "fiksusta" kaverista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Katson juuri Milanon naisten paratiisia ja tuolla Anna Imbrianilla on iso pää ja jytkyleuka. Kamalan näköistä naisella. Salvatore näyttää siinä rinnalla ihan heinäsirkalta.
Ja vielä tupeeratulla kampauksella korostetaan tässä näyttelijän isoa päätä. Hienosti stailattu! Not.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten vihjaillaan, että toisella on iso pää? Sanoiko hän my dear pumpkin vai mitenkä? En keksi itse, siksi kyselen miten tuo tehdään?
Eiköhän sen voi sanoa ihan suoraan. Miksi vihjailla?
Iso pää on kyllä ruma. Sekä miehellä että naisella. Rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nee*erittärien alapäähän tulee, minulla on ollut siitä päinvastainen mielikuva perustuen rajoittuneeseen empiiriseen kokemukseen! Toisaalta rajoittunut otanta saattaa aiheuttaa tilastollisen vihreen...
En pidä tuosta miten tummaihoisista puhutaan. Kaiken järjen mukaan tummien naisten alapää olisi vähän väljempi kuin vaaleiden naisten. Tämä ihan siksi, että tummien miesten penikset ovat keskimäärin kookkaampia. Tuon jälkimmäisen totean empiirisen tutkimukseni kautta. :)
Rotu ( vaikka jotkut tunnetusti yrittävätkin kieltää rotujen olemassaolon ) vaikuttaa tosiasiassa moniinkin asioihin!
Esimerkiksi medikaalipuolella on tiettyjen lääkeaineiden annostelussa elintärkeää tietää, kenelle niitä määrätään! Vaikuttaa annosteluun oleellisesti!
Ooo, niinkö? Kiinnostavaa. Voitko kertoa tästä lisää? Olen kuullut vain etteivät tummaihoiset osaisi kellua/uida niin hyvin kuin vaaleat fysiologisista syistä. Tosin miehenikään ei osaa kellua eikä ole hyvä uimaan vaikka ihan vaalea blondi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sen voi sanoa ihan suoraan. Miksi vihjailla?
Iso pää on kyllä ruma. Sekä miehellä että naisella. Rajansa kaikella.
Miksi pitää sanoa suoraan jos jonkun pää on iso? Luuletko että asia jotenkin korjaantuu kun huomautat siitä?