Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pään koko

Vierailija
02.05.2023 |

Mies, jota tapailin, alkoi vähän ennen suhteen päättymistä vihjailla, että minulla on iso pää. Tämä ei ilmeisesti ollut pääsyy ( hah..) suhteen loppumiseen, mutta hän kuitenkin esitti asian siihen malliin, kuin se olisi yksi vaakakupissa painava asia. Muun pään ympärys on siis 54 cm. Minkä kokoisia päitä palstalaisilla on? Onko mun pää siis niin helvetillinen kurpitsa, ettei mun seurassa voi näyttäytyä tai suhdetta jatkaa?

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu muusta koosta, onko tuo 54 cm iso vai pieni.

Minulla taitaa olla ylioppilaslakki kokoa 56, muuten ei ole tullut pään kokoa koskaan mitattua. Näytän pienipäiseltä, mutta olenkin sekä pitkä että leveä.

Suomalaiset yleisesti ovat isopäisiä.

Ei riipu noin paljon. Aikuisen pääksi se on pieni, eikä tuo 56 tosiaan ole iso sekään. 

Vierailija
42/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on 61 cm, ja olen nainen. Terveisin Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ap on todella pieni pää, jos olet sen oikein mitannut. Keskimääräistä paljon pienempi.

Pään ympärysmitta eurooppalaisilla on noin 1/3 pituudesta.

Esimerkiksi itselläni hatun koko on 60 cm ja pituuteni on 182 cm.

Tämä vaihtelee jonkin verran roduittain.

Olet 175cm ja minulla on 168cm pää :D Tämäkin päivä piti elää.

Vierailija
44/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-hattu vm 80.

Tänä vappuna pitkästä aikaa käytin... ihan kuin olis enempi nafti ollut

56

Vierailija
45/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko pään koko muuttua?

Muuttaessani löysin vanhan hatturasian 30 vuoden takaa ja kokeilin vanhaa hattuani. Se oli nafti!

Vanhemmiten tukkani on jonkin verran harmaantunut ja alkanut kihartua, että se varmaankin tuo vähän paksuutta lisää.

Ajan myötä kilojakin on kymmenen enemmän. Mutta hitto vie, kertyykö läski päähänkin?

Ei ole kylläkään kukaan huomauttanut pään koosta sentään...

Läskipää!

Ja sä olet läskiaivo, höhhöhöö.

Vierailija
46/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa olla ylioppilaslakki kokoa 56, muuten ei ole tullut pään kokoa koskaan mitattua. Näytän pienipäiseltä, mutta olenkin sekä pitkä että leveä.

Ei riipu noin paljon. Aikuisen pääksi se on pieni, eikä tuo 56 tosiaan ole iso sekään. 

Ap täällä vielä. Minä kyllä luulen, että nimenomaan sillä minkä kokoinen pää on suhteessa kroppaan, on enemmän merkitystä näyttääkö pää isolta, kuin minkä kokoinen pää tosiasiassa on verrattuna muiden ihmisten päihin. Jos tuo pitää paikkansa, että ihmisen pään ympärys on noin kolmannes pituudesta, mies oli oikeassa. Olen muutaman sentin lyhyempi kuin mitä tuo 54 cm tekee kolmella kerrottuna. Eli pääni tosiaan on iso, tai isohko. Siis suhteessa.

Vierailija
47/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä vielä. Minä kyllä luulen, että nimenomaan sillä minkä kokoinen pää on suhteessa kroppaan, on enemmän merkitystä näyttääkö pää isolta, kuin minkä kokoinen pää tosiasiassa on verrattuna muiden ihmisten päihin. Jos tuo pitää paikkansa, että ihmisen pään ympärys on noin kolmannes pituudesta, mies oli oikeassa. Olen muutaman sentin lyhyempi kuin mitä tuo 54 cm tekee kolmella kerrottuna. Eli pääni tosiaan on iso, tai isohko. Siis suhteessa.

Sinulla ei ole iso pää, vaikka olisi mitä kolmella kerrottuna. Ja mitä se haittaisi, jos olisikin?

Vierailija
48/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ap on todella pieni pää, jos olet sen oikein mitannut. Keskimääräistä paljon pienempi.

Tämä vaihtelee varmaan pituudenkin mukaan. Olen 160-senttinen ja luvuillasi päänympärykseni pitäisi olla 53 cm. Se menisi varmaankin kehityshäiriön puolelle. Ihan sopusuhtainen 57 cm se on oikeasti.

Vierailija
49/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 cm on pieni, ei 'todella pieni'. Voit ihan katsoa kokotaulukoista googlettamalla. 

Vierailija
50/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole iso pää, vaikka olisi mitä kolmella kerrottuna. Ja mitä se haittaisi, jos olisikin?

No kiitos, kannustuksesta. Eihän isopäisyydestä onneksi ole mitään varsinaista käytännön haittaa, paitsi että kyseinen piirre ilmeisesti laskee viehättävyyttäni joidenkin silmissä. Aika paljonkin ilmeisesti, kun täytyy alkaa huomautella. Mutta ei voi mitään, näillä mennään kun ei sitä pollaa nyt muuksikaan voi muuttaa, olipa koko mikä hyvänsä.

Vierailija
51/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaihtelee varmaan pituudenkin mukaan. Olen 160-senttinen ja luvuillasi päänympärykseni pitäisi olla 53 cm. Se menisi varmaankin kehityshäiriön puolelle. Ihan sopusuhtainen 57 cm se on oikeasti.

Tämä on kyllä hyvä pointti. Varmaan on olemassa joku alaraja sille, mikä on normaali päänympärys aikuisella. Lyhyemmillä ihmisillä varmaankin sitten on helposti isompi pää suhteessa pituuteen, koska sen jonkun aikuisen normipään koon alle ei ole menemistä.

Vierailija
52/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on keskimääräistä isommat päät. Normaalia. Itsekin olen melko isopäinen nainen, en nyt muista mittaa, mutta ylioppilaslakki oli selvästi isompi kuin kavereilla. 

Kannattaa muuten olla hyvin varovainen tuollaisten naljailevien miesten kanssa, monesti on kyse ihan luonneviasta eikä vain yksittäisestä kömpelöstä kommentista. Haluavat lytätä naisten itsetunnon mitä kummallisimpia juttuja vähättelemällä tai haukkumalla.

https://yle.fi/a/3-7258992

Pään koolla ja aivojen koolla on yhteys. Siksi mustilla naisilla on tiukimmat alapäät. Synnyttävät pienipäisempää porukkaa kuin aasialaiset tai valkoiset. Tieto on gynekologilta.

Vierailija
53/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos, kannustuksesta. Eihän isopäisyydestä onneksi ole mitään varsinaista käytännön haittaa, paitsi että kyseinen piirre ilmeisesti laskee viehättävyyttäni joidenkin silmissä. Aika paljonkin ilmeisesti, kun täytyy alkaa huomautella. Mutta ei voi mitään, näillä mennään kun ei sitä pollaa nyt muuksikaan voi muuttaa, olipa koko mikä hyvänsä.

Ei laske viehättävyyttäsi sellaisten silmissä, joihin oikeasti haluat tehdä vaikutuksen.

Vierailija
54/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään koko ei ole pelkkä ympärysmitta korvien yläpuolelta. Huomioon pitää ottaa myös matka korvasta korvaan ja hiusrajasta takaraivoon. Kaikki nämä mitat vaihtelevat ihmisestä toiseen. Jollain voi esim. olla tosi pieni mitta korvasta korvaan, vaikka ympärysmitta olisi keskiarvoa suurempi. Lisäksi ihmisiä katsoessa vaikutelmaa voi hämätä matala tai korkea otsa, ja hiusten paksuus. 

Kukaan ei pysty näkemään, onko toisella 54 cm tai 56 cm koon pää ihan vain katsomalla. 

Vierailija
55/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 169 cm nainen ja päänymmärrys paksuimmasta kohdasta 57 cm. Pääni näyttää isommalta todellisuudessa, kun siinä on kolo ylhäällä. Lisäksi paksuhkot, pitkät hiukset. Isopäiseksi on haukuttu joskus, mutta mitäpä siitä. Minulla on varsin kauniit kasvot ja olen terävä kuin partaveitsi. Äly ei kuitenkaan pään kokoon kytkeydy nykytietämyksen mukaan.

Vierailija
56/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pään koko ei ole pelkkä ympärysmitta korvien yläpuolelta. Huomioon pitää ottaa myös matka korvasta korvaan ja hiusrajasta takaraivoon. Kaikki nämä mitat vaihtelevat ihmisestä toiseen. Jollain voi esim. olla tosi pieni mitta korvasta korvaan, vaikka ympärysmitta olisi keskiarvoa suurempi. Lisäksi ihmisiä katsoessa vaikutelmaa voi hämätä matala tai korkea otsa, ja hiusten paksuus. 

Kukaan ei pysty näkemään, onko toisella 54 cm tai 56 cm koon pää ihan vain katsomalla. 

Tämä. En pystyisi millään arvioimaan kenenkään pään kokoa. Sen verran voi huomata, jos pää on huomattavan pieni tai suuri. Mutta tässäkin hiukset voivat hämätä suuntaan jos toiseen.

Vierailija
57/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaraivolta otsaan mittasin, pitäisi siis olla mitattu pään leveimmästä kohdasta. Olen keskimääräistä lyhyempi, niin ehkä se sitten näyttää suhteessa jumalattomalta melonilta.

En kehtaa enää liikkua ihmisten ilmoilla kun mietin vaan, että ihmiset ihmettelee mun jättipäätä.

Jostain syystä muistan, että ylioppilaslakkini on kokoa 54, se on liian pieni niin kuin ikäisilläni usein on. Olen alle 160-senttinen. Eli tämän perusteella sanoisin, ettei pääsi todellakaan ole mitenkään suuri vaan just sopiva. :)

Vierailija
58/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista keikkaa

Vierailija
59/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on keskimääräistä isommat päät. Normaalia. Itsekin olen melko isopäinen nainen, en nyt muista mittaa, mutta ylioppilaslakki oli selvästi isompi kuin kavereilla. 

Kannattaa muuten olla hyvin varovainen tuollaisten naljailevien miesten kanssa, monesti on kyse ihan luonneviasta eikä vain yksittäisestä kömpelöstä kommentista. Haluavat lytätä naisten itsetunnon mitä kummallisimpia juttuja vähättelemällä tai haukkumalla.

Pään koolla ja aivojen koolla on yhteys. Siksi mustilla naisilla on tiukimmat alapäät. Synnyttävät pienipäisempää porukkaa kuin aasialaiset tai valkoiset. Tieto on gynekologilta.

Nyt on taas höpöjuttuja

Vierailija
60/150 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas höpöjuttuja

Ainakin ensimmäinen lause on totta. Gynekologeista en tiedä.