Epätyypilliset allergiaoireet, muilla?
No niin, nyt alkaa ystävämme koivu kukkia. Olen aloittanut allergialääkkeen syönnin jo viime kuussa ja se tepsii ihan kivasti noin yleensä ottaen; ei niistätä. Mutta! Melkeinpä pahemmat oireet mulla ovat mahdoton väsymys, hikoilu ja huimaus, ja tuntuu että nämä puskevat välillä läpi allergialääkkeistä huolimatta. Lääke itsessään ei väsytä, joten sitä tämä ei ole. Väsymys on ennemminkin sellaista uupumusta; tekisi mieli mennä maata, mutta ei varsinaisesti nukuta. Huimaus on sellaista laivankansimaista keinuntaa, joka voi olla aika voimakastakin. Joskus on tehnyt mieli lähteä kesken töistä kotiin, kun olo on niin karsea. Ja tämä siis joka vuosi koivun kukinnan aikaan. Onko muilla samanlaista? Millä olette saaneet oireita kuriin?
Huimaukseen ehkä auttaa vähän nenäkannu. Kai sitten poskiontelot vetävät tukkoon.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te pukukoodista protestoijat sitä mieltä, että ihan hyvin voi kieltäytyä käyttämästä myös työvaatteita, jos sellaisia vaaditaan? Monissa työpaikoissa on käytettävä myös asiaankuuluvaa työasua. Ihan samoin hautajaisiin on olemassa asiaankuuluva vaatetus.
Pitikös tämän mennä sinne hautajaisvaatetus-keskusteluun vai haluatko puhua allergiaoire-keskustelussa pukukoodista?
Poskiontelot. Toi huimaus tarkoittaa ainakin mulla sitä. Erityisesti kumartuessa sattuu päähän.
Mulla toi johtui asentohuimauksesta ja apu löytyi fysioterapeutilta. Sieltä sain harjoitteet joilla tasapainoelin pysyy kunnossa keväällä siitepölystä ja katupölystä huolimatta.
Sitä ennen etenkin huhtikuut oli yhtä helvettiä, ikään kuin kuukauden mittainen krapula.
Niin mikä on se lääke joka ei väsytä mutta tehoaa? Kyselee toinen oireista kärsivä joka ei voi lääkitä itseään kun ei sitten ainakaan jaksa töihin mennä. Onko sulla hapen puute jos hekin ei kulje?
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä on se lääke joka ei väsytä mutta tehoaa? Kyselee toinen oireista kärsivä joka ei voi lääkitä itseään kun ei sitten ainakaan jaksa töihin mennä. Onko sulla hapen puute jos hekin ei kulje?
Olen eri. Itsellä Aerius ei väsytä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi johtui asentohuimauksesta ja apu löytyi fysioterapeutilta. Sieltä sain harjoitteet joilla tasapainoelin pysyy kunnossa keväällä siitepölystä ja katupölystä huolimatta.
Sitä ennen etenkin huhtikuut oli yhtä helvettiä, ikään kuin kuukauden mittainen krapula.
Ap tässä. Mulla on kyllä myös asentohuimausta, mutta se on erilaista (ennemminkin kiertävää kuin keinuttavaa) ja tällä hetkellä hallinnassa. Ei oo kyllä sekään kiva vaiva, tsemppiä kanssakärsijälle!
Vierailija kirjoitti:
Ap käyttää lääkärin määräämänä sellaista kuin Revitelle. Hivenen tehokkaampi kuin nämä peruslääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap käyttää lääkärin määräämänä sellaista kuin Revitelle. Hivenen tehokkaampi kuin nämä peruslääkkeet.
Revitellen haittavaikutus on uneliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi että lääke tosiaan ei itsessään väsytä, väsymykseni on erilaista kuin lääkkeen aiheuttamat. Jos otan setiritsiiniä, sammun kuin saunalyhty :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kommentoi että lääke tosiaan ei itsessään väsytä, väsymykseni on erilaista kuin lääkkeen aiheuttamat. Jos otan setiritsiiniä, sammun kuin saunalyhty :)
No, lääkkeen haittavaikutukseksi on kuitenkin listattu väsymys. Ehkä eri lääke voi aiheuttaa erilaista väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Itsellä Aerius ei väsytä.
Aeriuksen vaikuttava aine on desloratadiini, tätä löytyy siis muillakin kauppanimillä. Mutta on tosiaan väsyttämätön antihistamiini.
Up