Toistuvia ongelmia lintujen kanssa, kertokaa joku mistä tämä johtuu?
Aloitan tekstin ilmaisemalla, että en koskaan häiritse lintuja millään tavalla, tai hakeudu niiden läheisyyteen. En ole lintujen rengastaja, lintubongari, tai lintukuvaaja.
Silti elämäni aikana lintu ja hyökännyt kimppuuni useamman kerran. Lokki monta kertaa, kun olen ollut soutelemassa järvellä, sitten pihaan pesiytynyt lokki ja kerran varis. Taas vappuna jokin lintu hyökkäsi päälle.
Eikä tämä jää tähän. Viime kesänä lokki kakkasi päälleni, sitä ennen kerran pulu kakkasi päälleni ja linnut toistuvasti murtautuvat parvekkeelleni paskomaan kaiken. Nyt oli taas eilen joku lintu vapun hyökkäyksen jälkeen vääntänyt kakat partsille.
Mistä tämä johtuu? Olenko edellisessä elämässäni ollut lintu, tai onko tämä jotain karmaa ja olen satuttanut niitä jollain tavalla? Miten saan linnut jättämään minut rauhaan?
Kommentit (25)
Sinä pelkäät vapautta ja itseilmaisua. Olet syvällä alitajunnassasi estoinen. Linnut aistivat sen. Lintu on vapauden, ilon ja itsenäisyyden symboli.
Ainahan lokit hyökkää jos menee pesän tai poikasen lähelle. Tiira on ehkä pahin, koska nokkii terävällä nokalla päähän. Ei se niin vaarallista ole niin kauan, kun ei saa joutsenta kimppuunsa. Parvekkeelta on varmaan hyvä tähystää maisemia ja lokille mukava seisoskelu paikka.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta koirat eivät tykkää minusta enkä minä heistä. Henkimaailman juttuja.
Arvelin ennen johtuvan siitä, että haistavat pelkoni liikkeistäni tai eleistäni. Tämä ei ollutkaan totta, koska kerran eräs koira yritti yllättäen hyökätä kimppuuni kun kävelin ohi, omistaja sai juuri vedettyä pois. Toinen koira murisi minulle uhkaavasti selkäni takana, eli en ehtinyt pelästyä häntä kun en tiennyt olemassaolostaan ennen murinaa.
Linnut yhdistetään kyllä vahvasti henkimaailmaan ja tuovat viestejä rajan takaa. Oletko jättänyt jonkun selvän viestin huomiotta? Mitä yrittäisivät sinun vahvasti näkevän?
Mulla sama tilanne koirien kanssa, on alkanut käydä hermoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta koirat eivät tykkää minusta enkä minä heistä. Henkimaailman juttuja.
Arvelin ennen johtuvan siitä, että haistavat pelkoni liikkeistäni tai eleistäni. Tämä ei ollutkaan totta, koska kerran eräs koira yritti yllättäen hyökätä kimppuuni kun kävelin ohi, omistaja sai juuri vedettyä pois. Toinen koira murisi minulle uhkaavasti selkäni takana, eli en ehtinyt pelästyä häntä kun en tiennyt olemassaolostaan ennen murinaa.
Linnut yhdistetään kyllä vahvasti henkimaailmaan ja tuovat viestejä rajan takaa. Oletko jättänyt jonkun selvän viestin huomiotta? Mitä yrittäisivät sinun vahvasti näkevän?
Mulla sama tilanne koirien kanssa, on alkanut käydä hermoille.
Kauheita räksyttäjiä. Linnut ovat ihanan rauhallisia ja hiljaisia.
Ja lokit tunnistavat myös kiltit miehet, joiden kustannuksella siipeillä.