Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuntonne vara-avain on? Oletteko luovuttaneet jollekin ja huomanneet poissaollessanne omituista?

Huijattu
02.05.2023 |

Sittemmin olen pyytänyt avaimen takaisin...
Eka kerralla oli pesukone rikkoontunut...
Seuraavalla kerralla katosivat silmälasit..

Epäilen suuresti, mutta minkäs teet ilman todisteita!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla (aikuisilla) lapsilla on. Miesystävällä on omansa. Piharakennuksessa on vara-avain sekä toisessa rakennuksessa vara-avainen vara-avain. Sisarukseni ja vanhempani tietävät missä ne ovat, samoin ensiksi mainitut. Ei ole mitään kummaa ikinä tapahtunut. Meillä on luotto toisiimme ja hyvät tavat eli omin luvin ei mennä minnekään sisälle.

Vierailija
42/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa

ikinä en ole mennyt aiheetta naapureihin vara-avaimilla. Joskus ovat soittaneet että voinko käydä tarkistamassa jäikö hella päälle ym vastaavaa jos ovat reissussa. Itsellä ei riittäisi uteliaisuus tonkia toisten tavaroita ym. Jo luvalla käyntikin on sellainen että tuntuu koko ajan nololta kun on toisen kotona yksin vaikka kuinka tiedän olevani vain pyydetyllä asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on. En ymmärrä miksi ihmeessä äitini tänne tunkisi kun olen poissa, ei täällä ole salaisuuksia. 

Vierailija
44/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin pöljä että hävittää avaimen, sietää maksaakin huoltofirman oven avauksesta ja lukkojen vaihdosta. Kadonnut avain on yhtä kuin vääriin käsiin päätynyt avain, lukot on sarjoitettava uudelle avaimelle, ettei vääriin käsiin päätyneellä avaimella päästä asuntoon sisälle tekemään tuhoja tai ryöstämään se tms.

Onko sinulla osoitetieto avaimessa? Ovia on aika paljon avainta sovittamaan.

Vierailija
45/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI! HITTOAKO sä sillä tiedolla teet! En taatusti tietysti , että saisi käydä Varastamassa eikä vakuutus korvaisi!!en ole niin pöjä, että

tähän sen kertoisin , joku suojeluvsisto sentään!

Vierailija
46/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-avain on mun vanhemmilla. Ovat luotettavia. Vara-avain löytyy myös piilotettuna mutta ensin pitää löytää avain millä pääsee tilaan, missä on toinen avain. Ja lisäksi pitää tietää lukkohaasteita. Sen avaimen saaminen ei ole ihan helppo juttu. 

Vierailija
47/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teipattuna savupiipun suojapellin alle.

Vierailija
48/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin pöljä että hävittää avaimen, sietää maksaakin huoltofirman oven avauksesta ja lukkojen vaihdosta. Kadonnut avain on yhtä kuin vääriin käsiin päätynyt avain, lukot on sarjoitettava uudelle avaimelle, ettei vääriin käsiin päätyneellä avaimella päästä asuntoon sisälle tekemään tuhoja tai ryöstämään se tms.

Kerropa mikä huoltoyhtiö käy okt oven lukon avaamassa ?

Minun taloni  avain  eläintenhoitajalla, joka käy poissaollessani

Vierailija
49/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vara-avain on naapurilla tallessa. Ei ole koskaan ollut mitään kummallista.

Enkä ymmärrä, miksi kukaan olisi varastanut aapeen silmälaseja, ne on kuitenkin aika käyttökelvottomat kenellekään muulle kuin sille, jolle ne on tehty.

Psykoosi alkaa usein niin että kokee jonkun tavaran menneen hukkaan, ja se mikä tulee mieleen on että joku on sen varastanut.

Vierailija
50/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella aikuisella lapsella on oma avaimensa tänne, joten eiköhän aina joku ole paikalla jos avainta tarvitsee.

Vierailija
51/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koodilukollinen avain-boxi terassilla jemmassa, koodin tietää vain perheemme.

Jos ollaan reissussa, naapuri ottaa postit laatikosta ja tuo ne reissun jälkeen, kasteltavia kukkia ei oo

Onko siinä jonkinlaista lokia mistä näkee onko avattu? Tutkailin marketissa tupakka-askin kokoista nelinumeroista mekaanista lipasta mutta en uskalla laittaa siihen avainta. Yhdistelmiä on niin vähän että lippaan saa auki jos on riittävän kärsivällinen.

Ei meillä se boxi missään näkyvillä ole, se on niin piilossa että ei sitä kukaan ohikulkija osaa tulla testailee

Vierailija
52/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltofirman kanssa voi tehdä sopimuksen, että se säilyttää omakotitalon vara-avainta. Tietysti se maksaa, mutta on turvallinen vaihtoehto. 

Joillakin vartiointiliikkeillä on samantapaisia palveluja omakotitaloissa asuville.

Vierailija
53/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-avain on tyttärellä. Ja tyttären avain taas meillä.

Vierailija
54/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talo, ulkona jemmapiilossa !

Vierailija
55/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä on. Sillä on ne mun avaimet aina hukassa sen kotona, että sen pitää aina kyllä se erikseen etsiä jos olen sitä tarvinnut. Ei siis käy luvattomasti mun luona, etenkin kun olen lähes koko ajan etätöiden takia kotonakin ja iltaisinkin lähinnä käyn ruokakaupassa. Ja jos se on tulossa mun luokse niin se ei käytä sitä silloinkaan.

Vierailija
56/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi ok-talo, ja olisin unohtanut avaimen sisälle taloon ja muuta keinoa päästä sisälle ei olisi, niin halvimmin uusittava ikkuna säpäleiksi ja siitä sisälle. Saa maksaa oppirahat silläkin lailla, ehkä jatkossa muistaa pitää paremman huolen avaimista.

Vierailija
57/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt olisi kysymys näistä älylukoista! Tuleeko niihin myös avain? Siis ne lukot joihin voi laittaa koodin. Olen miettinyt uuteen kotiin tuollaista, mutta eikö siinä ole turvallisuusriski, jos vaikka lapsen kaveri tuijottaa samalla kun lapsi sen näppäilee?

Myös tunkeilevat (liian uteliaat) sukulaiset mietityttää.. miehen veli on aika rajaton ja nyt jo pyytää meiltä vara-avainta, vaikka ei ole mitään syytä antaa hänelle sitä.

Meillä on sähkölukot, kerrostalossa asutaan. Ainoastaan alaovella on koodi, ei toimi edes koko päivää vaan tietyn ajan päivästä. Sen saa myös auki avaimella tai laittamalla avaimen paksun pään numeronäppäimistön alaosaa vasten. Vähän kuin olisi monilla työpaikoilla käytössä oleva lätkä. Kotiovi avataan ihan normaalisti avaimella.

Etuna noissa on se, että hävinneen avaimen voi poistaa käytöstä eli se ei toimi enää sen jälkeen, ei tarvitse sarjoitella ja vaihdella lukkoja. Nuo älyavaimet sähkölukkoineen otettiin käyttöön sen jälkeen, kun kellareissa oli ollut varkauksia, mihin oli tultu sisätiloihin avaimilla.

Vara-avain on kotoa muuttaneella nuorella.

Vierailija
58/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-avain on ulkona paikassa, jota ulkopuolisen on mahdoton hoksata.

Vierailija
59/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi ok-talo, ja olisin unohtanut avaimen sisälle taloon ja muuta keinoa päästä sisälle ei olisi, niin halvimmin uusittava ikkuna säpäleiksi ja siitä sisälle. Saa maksaa oppirahat silläkin lailla, ehkä jatkossa muistaa pitää paremman huolen avaimista.

Minä olen aikoinaan irrotellut lasin yhdestä ovesta sisään päästäkseni. Onneksi oli varaston ovi ulkona auki, että sain työkaluja siihen. Varauduin, että joudun uuden lasin siihen hankkimaan, mutta sain kuin sainkin sen auki. Sen jälkeen pidin huolen, että vara-avain on aina piilossaan. Uusista nykyovista tuo ei olisi onnistunut.

Joku lukkoseppä varmaan aukaisi oven, mutta ei sekään kovin halpaa taida olla.

Vierailija
60/60 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovia ei saa lukkoon ilman avainta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme