Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuntonne vara-avain on? Oletteko luovuttaneet jollekin ja huomanneet poissaollessanne omituista?

Huijattu
02.05.2023 |

Sittemmin olen pyytänyt avaimen takaisin...
Eka kerralla oli pesukone rikkoontunut...
Seuraavalla kerralla katosivat silmälasit..

Epäilen suuresti, mutta minkäs teet ilman todisteita!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa minkä valikoimasta löytyy sorkkarauta

Vierailija
22/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kertoko teidän salaisia avainjemmoja internetissä.

Meilläpäin oli muutama vuosi sitten asuntomurtoja tehty sillai, että varkaat oli kytännyt taloja lähimetsästä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä asuvalla sukulaisella. Aiemmassa asunnossa oli naapurilla, mutta nyt olemme molemmat muuttaneet toisaalle.

Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
24/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin pöljä että hävittää avaimen, sietää maksaakin huoltofirman oven avauksesta ja lukkojen vaihdosta. Kadonnut avain on yhtä kuin vääriin käsiin päätynyt avain, lukot on sarjoitettava uudelle avaimelle, ettei vääriin käsiin päätyneellä avaimella päästä asuntoon sisälle tekemään tuhoja tai ryöstämään se tms.

Ja pyypyli pyy.

Vierailija
25/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni

Ei hän huonojalkaisena täällä käy

ottaa taksin alle ja hurauttaa siivoamaan..

No ei kyllä tee niin - ei häntä mun sotkut kiinnosta. Minä siivoan äidilleni. Toki jonkun muun mamma voisi tehdä niin

Vierailija
26/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pois muuttaneella esikoisella on avain ja ulkona piilossa on avain.

Vierailija
27/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koodilukollinen avain-boxi terassilla jemmassa, koodin tietää vain perheemme.

Jos ollaan reissussa, naapuri ottaa postit laatikosta ja tuo ne reissun jälkeen, kasteltavia kukkia ei oo

Onko siinä jonkinlaista lokia mistä näkee onko avattu? Tutkailin marketissa tupakka-askin kokoista nelinumeroista mekaanista lipasta mutta en uskalla laittaa siihen avainta. Yhdistelmiä on niin vähän että lippaan saa auki jos on riittävän kärsivällinen.

Mulla on numeroyhdistelmä pyörän lukossa. Yhtenä keväänä kun otin pyörän esille en muistanutkaan numeroa. Varttitunnissa sain kokeilemalla lukon auki. Nyt pyörässä on avaimella toimiva lukko.

Vierailija
28/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt kertoko teidän salaisia avainjemmoja internetissä.

Meilläpäin oli muutama vuosi sitten asuntomurtoja tehty sillai, että varkaat oli kytännyt taloja lähimetsästä tms.

Mä kerroin täällä jo. Avain on haudattu maahan. Siitä vaan kaivelemaan koko Suomen maastoa!

Vierailija
29/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallissa on jemmassa ja lisäksi vanhemmillani on avain.

Vierailija
30/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan se on kuistilla olevan kukkaruukun alla.

Vähän on turhan ilmeinen ja helppo paikka.

Vierailija
31/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnon avaimet on sekä minulla että mun kolmella tyttärellä. Vara-avaimet on mun isällä. Lapset asuu vuoroviikoin niiden isällä, saattaa olla et iskäviikolla ovat käyneet ja esim syöneet jätskiä pakastimesta tai keksiä kaapista tms. Se on ihan ok, tytöt soittaa aina ja kysyy voiko tulla.

Mun isä saattaa joskus tuoda jääkaappiin maitoa jotka on heillä jääneet juomatta, tai tuo jonkun työkalun tai hakee omia tavaroitaan pois.

Mitään omituista ei ole koskaan tapahtunut

Vierailija
32/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tuttavalla on yksi avain. Asuu samassa kaupungissa. Ei välttämättä pääse aina edes avaamaan, mutta tuo nyt onkin ajatuksena että edes yksi avain on muualla kuin omassa kotona, luotettavalla henkilöllä.

Vierailija
33/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikossa on vara-avain. Tosin se ei käy ulko-oveen, mutta sillä pääsee varastoon, jossa on piilossa seuraava avain ja sillä saa auki pienen rasian, jossa vara-avain on. Toki ensin pitää löytää se rasia, joka on nurkassa nuhjaantuneen vararenkaan sisällä. Tai sitten ikkunalla kukkapurkkipinossa. Tai voi se olla terassin allakin. Ehkä.

Vierailija
34/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkosepät päivystää kellon ympäri, sen verran pitää olla varaa ettei tarvitse temppuilla vara-avainten kanssa. 

Vierailija
35/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koodilukollinen avain-boxi terassilla jemmassa, koodin tietää vain perheemme.

Jos ollaan reissussa, naapuri ottaa postit laatikosta ja tuo ne reissun jälkeen, kasteltavia kukkia ei oo

Onko siinä jonkinlaista lokia mistä näkee onko avattu? Tutkailin marketissa tupakka-askin kokoista nelinumeroista mekaanista lipasta mutta en uskalla laittaa siihen avainta. Yhdistelmiä on niin vähän että lippaan saa auki jos on riittävän kärsivällinen.

10 000 eri yhdistelmää saa neljästä numerosta.

Vierailija
36/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vara-avain on piilotettu puutarhaan ja toinen on ystävällä, johon saan helposti yhteyden ja joka asuu tässä lähellä.

Vierailija
37/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa teille noin kovasti sisälle niin eiköhän heitä kiven tai puutarhatuolin ikkunasta läpi mieluummin kuin alkaa kokeilemaan 10000 erilaista numeroyhdistelmää.

Vierailija
38/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt olisi kysymys näistä älylukoista! Tuleeko niihin myös avain? Siis ne lukot joihin voi laittaa koodin. Olen miettinyt uuteen kotiin tuollaista, mutta eikö siinä ole turvallisuusriski, jos vaikka lapsen kaveri tuijottaa samalla kun lapsi sen näppäilee?

Myös tunkeilevat (liian uteliaat) sukulaiset mietityttää.. miehen veli on aika rajaton ja nyt jo pyytää meiltä vara-avainta, vaikka ei ole mitään syytä antaa hänelle sitä.

Vierailija
39/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla oli, mutta jännästi mun pankkikirjeet meni vahingossa sen kotiin ja vahingossa avasi ne kun oli sen kotona. Kävi läpi myös muita papereitani kotona. Vein varastoonsa säilytykseen tavaraa ennen muuttoa niin oli ottanut omaksi kun esim. sakseni oli vahingossa pudonneet hänen kumppariinsa ja vei ne sisälle vahingossa. Paljon muutakin hävisi. 

Vierailija
40/60 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vara-avain ulkona piilossa. Itsellä anopin ja kolmen naapurin vara-avain kätköt tiedossa. Vanhoja yksin asuvia ihmisiä niin pääsen tarvittaessa tarkistamaan tilanteen jos naapureita ei näy enkä saa puhelimella yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä